• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten olette menetelleet varusteiden tilauksessa FC-motosta, miten koot ovat sopineet ja onko tarvinnut vaihdella?

Itse olen joskus katsellut että sieltä saa edukkaasti erityisesti nahkapukuja, mutta kun täkäläisissä kaupoissa olen näitä esim. Alpinestarsin naisten malleja sovittanut, on käynyt selväksi että esim. koko 44 ei ole suomalainen 44, vaan joku italialainen 44, joka ilmiselvästi vastaa jotakin 36-38:ia, eli esim. 44 Sweep tai MP-asu on täysin eri kokoluokkaa kuin Alpine samalla numerolla, saman numeron käyttö kokonumerona vaikuttaa lähinnä huonolta vitsiltä, saman kokoinen mikä Sweepin mallistosta mahtuu, ei todellakaan mahdu Alpinen mallistosta. Onko jollakulla tietoa että mitkä merkit on jossain määrin yhteneviä mittoja suomalaisten kanssa ja missä pitää pistää lisää kokoa ja kuinka paljon? Ja taas jos joku muu merkki vastaa suomalaista mitoitusta, olisi kiva tietää että ei tilaa liian isoa.

En ole uskaltanut tilata tuon koko-ongelman takia mitään vielä postimyynnistä kun suomalaisessa liikkeessä pääsee paremmin selvyyteen siitä että mahtuuko vai eikö mahdu, ja varusteen olisi syytä olla aika hyvin sopivaa kokoa. Jos koot olisivat universaalilla standardilla niin olisi paljon helpompaa eikä "italialainen koko, suomalainen koko, bla bla bla".

Yleensä valmistajien sivuilta löytyy kokotaulukot mittoineen. Tosin mallien erilaisuuden takia samankaan valmistajan kaikki mallit eivät ole sopivia samassa koossa.
Usein esim. nahkapuvun palauttaminen vaikkapa saksaan tulee Itellan hinnoilla niin kalliiksi että olisi parempi että tilattu tuote olisi sopiva. Ainahan voi toki yrittää myydä sopimatonta tuotetta eteenpäin.

Tästä syystä itse harvoin tilaan mitään vaatetta ulkomaisista nettikaupoista ellen ole täysin varma sopivuudesta, 14 vrk maksuton palautusoikeus kun koskee ilmeisesti vain kotimaista etämyyntiä.

E: Tuosta naisten koko merkinnästä niin ainakin Alpinestars, Dainese ja Spyke ovat italialaisia ja käyttävät siksi italian kokomerkintöjä jotka ovat 6 numeroa isompia kuin suomen koot. Italian 44 on siis suomen 38 jne.

Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedosta, taitaa olla itse asiassa loppupeleissä halvempaa ostaa Suomesta kalliimmalla kuin tilata halvemmalla Saksasta niin ei mene rahaa vaihto-operaatioihin.

Kiitos tiedosta, taitaa olla itse asiassa loppupeleissä halvempaa ostaa Suomesta kalliimmalla kuin tilata halvemmalla Saksasta niin ei mene rahaa vaihto-operaatioihin.

Tilasin viime viikolla berikin nahkapuvun kokoa 50 (mittailin kyllä itseäni ja ajattelin sen sopivan hyvin) :)
Mutta enhän mä siihen mahtunut, no okei just sain sen päälle, mutta oli tekemistä että sain pois.
Kengät tilasin myös ja ne ei mahtunut edes jalkaan (arlen ness). Pakko oli laittaa palautukseen ja postit tuli maksamaan 26 euroa.

14.3 tilasin FC-motosta Nolan n104 kypärän, eilen 20.3 oli usb;n jamppa käyny oventakana tarjoomassa pakettia, kun en ollu himas niin jätti lapun että voin noutaa tavaran paikallisesta Itellan konttorista 16, jälkeen

Tilattu tavara oli just niinkuin piti. Propsit fc-motolle

-Pera

Tilasin viime viikolla berikin nahkapuvun kokoa 50 (mittailin kyllä itseäni ja ajattelin sen sopivan hyvin) :)
Mutta enhän mä siihen mahtunut, no okei just sain sen päälle, mutta oli tekemistä että sain pois.

Eiks nahkapuku ole silloin just oikeen kokoinen?

Eiks nahkapuku ole silloin just oikeen kokoinen?

No joo, yleistäen kyllä. Mutta keltuaisen maku tuli suuhun kun väänti vetskaria kiinni, eli semmonen pähkinän särkijä fiilis tuli. :)-
Mutta tänään löysin Espoosta Spyken 50 kokoisen puvun alle 300€:lla. Tiukasti meni sekin päälle, mutta ajoasennossa ei aihistanut. :orgmp:

Miten olette menetelleet varusteiden tilauksessa FC-motosta, miten koot ovat sopineet ja onko tarvinnut vaihdella?

Itse olen joskus katsellut että sieltä saa edukkaasti erityisesti nahkapukuja, mutta kun täkäläisissä kaupoissa olen näitä esim. Alpinestarsin naisten malleja sovittanut, on käynyt selväksi että esim. koko 44 ei ole suomalainen 44, vaan joku italialainen 44, joka ilmiselvästi vastaa jotakin 36-38:ia, eli esim. 44 Sweep tai MP-asu on täysin eri kokoluokkaa kuin Alpine samalla numerolla, saman numeron käyttö kokonumerona vaikuttaa lähinnä huonolta vitsiltä, saman kokoinen mikä Sweepin mallistosta mahtuu, ei todellakaan mahdu Alpinen mallistosta. Onko jollakulla tietoa että mitkä merkit on jossain määrin yhteneviä mittoja suomalaisten kanssa ja missä pitää pistää lisää kokoa ja kuinka paljon? Ja taas jos joku muu merkki vastaa suomalaista mitoitusta, olisi kiva tietää että ei tilaa liian isoa.

En ole uskaltanut tilata tuon koko-ongelman takia mitään vielä postimyynnistä kun suomalaisessa liikkeessä pääsee paremmin selvyyteen siitä että mahtuuko vai eikö mahdu, ja varusteen olisi syytä olla aika hyvin sopivaa kokoa. Jos koot olisivat universaalilla standardilla niin olisi paljon helpompaa eikä "italialainen koko, suomalainen koko, bla bla bla".

A-starin puvun tilasin FC-motosta ja kaksi numeroa yli oman koon. Istuu napakasti = oikean kokoinen. On ne pieniä, mulla oikea koko 56/58 ja tilasin 60 ja tiukka mutta hyvä.

Viikossa tuli kengät FC-Motosta. Nopeasti siis.
Tilasin samaan aikaan kypärän, mutta se oli loppunut ja laskutettiin vain kengistä.

Olisi kyllä kiva, jos edes olisi mahdollisuus ottaa korvaava tuote samoihin postikuluihin. Nyt joutu tilaamaan kypärän muualta.

Ei toiminut homma millään lailla. Tein tilauksen, odotin viikon kun ei mitään tapahtunut, laitoin postia että mikä on tilauksen kanssa meininki, odotin viikon eikä vastausta kuulunut, peruin tilauksen. Eikä tähänkään päivään mennessä ole vastattu kyselyihin/ asiakaspalautteeseen. Ja kaikki tuotteet olivat "on stock" tilattaessa.
Harmi sinällään kun tuotevalikoima on laaja ja hinnat kohtuulliset. Tuli sitten tilattua motocard:ilta ja tavarat tuli viikossa koti-ovelle.

Yksi kokemus lisää FC-Motosta. Tilasin kolme vähemmän kiireistä tavaraa huhtikuun alussa (parit suojat farkkujen alle ja alekypärän), ja kun 6 viikkoon ei saapunut mitään kuittausta ja tilaus oli yhä "työn alla", väsäsin huonolla saksan kielellä kysymyksen saisiko edes osittaisen toimituksen. Samana päivänä sitten olikin lähtenyt osittainen toimitus postiin, tosin aluksi oli mysteeri mitkä tuotteet sieltä on tulossa.

GMailin roskaposteista löytyikin 4 viikkoa tilauksen jälkeen saapunut kaupan lähettämä maininta että yksiä suojashortseja ei ollut saatavilla enää. Ja kysymispävältä toinen viesti missä selitettiin (englanniksi) että luottokortilla maksetusta tilauksesta perivät vain osittaisen maksun aluksi (vielä ei ole peritty mitään), ja jälkitoimituksesta ei menisi erikseen postikulua. Saas nähdä saapuuko viimeistä puuttuvaa tavaraa enää kesän kuluessa, ja voiko sen puuttuvan osan tilauksen perua tms.

Kannattaa ainakin FCMoton tapauksessa tarkistaa roskapostit myös huolellisesti. Firman mainoskirjeet nimittäin alkoi saapua normipostina, mutta tilausvahvistukset hautautui spämmikansioon..

Kauhistuksella luin näitä kokemuksia FC-Motosta. Nahkapuku ja selkäsuoja piti jostain saada edullisesti, otin yhteyttä nettisivujen kautta (24.6.2013) Saksaksi ja kysyin toimitusaikaa ja varastotilaa Alpinestarsin puvun osalta, heiltä vastattiin Englanniksi (25.6.2013) että maksimissaan 14 päivää kuluu toimituksessa ja että pukua on varastossa.

Pienellä varauksella laitoin tilauksen 3.7.2013 (maksan kun toimitetaan perille) ja heiltä tuli vahvistus lähetyksestä heti seuraavana päivänä 4.7.2013. Toimitus tuli perille eilen keskiviikkona 10.7.2013, eli todella nopeasti!

Mun osalta oli postitiivista asiointia :WAZAAP:

FC motolla ei moitittavaa UPS:lla kylläkin. Saksasta Helsinkiin 4 päivää, Helsingistä Kajaaniin reilu viikko. Siinä sitä palveluyhteiskuntaa oikein roppakaupalla. Pari kerta erehdyin tilaamaan UPS kautta, mutta en häiritse heitä enää pikkuvaivoillani. Tuommoisen viestin vielä ilkesivät seurantalistaan laittaa

#Vastaanottaja pyytänyt säilytystä tulevaa toimitusta varten. UPS yrittää toimitusta pyydettynä päivämääränä. / Toimitus siirretty. #

Huumorimiehiä siellä UPS:ssa. Vastaanottaja toivoisi hartaasti että lähetys olisi jo kotipihassa. Maininittakoon että lähetykset on maksettu ajallaan ja jopa oikealle UPS pankkitilille ennenkuin tavarat ovat edes Suomessa.

UPS voisi siirtyä hieman lähemmäksi nykyaikaa että siirtyisivät paperikirjeiden lähettämisesta vaikkapa s-postiin tai jopa txt viesteihin (nämä kun sattuu olemaan siinä paketin päällä). Siihen kun lisätätään kirjeenkulkuaika 2 pv, pankkipäivät 2 pv ja viikon loppu 2pv ja toimitus aika 2 pv, reilussa viikossa ollaan.

Äkkiä kuullostaa ettei tälläistä voi olla enää tiedonvaltamaassa Suomessa, mutta totta joka sana. Tämä älytön tapaus kävi vielä kaksi kertaa. Sivusta katsoen voisi kuvitella että UPS:n pitäsi tarkastella sisäisiä prosesseja.

Syyllisiähän siellä varmaan etsitään, he (UPS) eivät ole, alihankkija on noudattanut ohjeita ja tapoja joten jää yksi ylitse muiden >ASIAKAS

lisäys, toinen paketti on ollut nyt tasan viikon matkalla Helsingistä Kajaaniin, joudun kohta pyytämään apua korkeammilta voimilta > epätoivo valtaa mielen. Voi tätä pientä ihmistä, miksi tilasin UPS:n kautta.

Tulee mieleen Chaplinin elokuva nykyaika, ihminen on sidottu hammasrattaaseen ja pyörii sen mukana ja itse ei voi asialle mitään.

Älkää tilatko UPS:n kautta ellette asu Tampereella tai Helsingissä, tai käy niinkuin minulle

ps toisaalta ihan kiva saada paperikirje, näinä sähköisinä aikoina.

Viimeksi muokattu:
Aika moni on näköjään kypärän täältä tilannut. Ajattelin itsekin yrittää, kun kotimaisista kaupoista ei haluamaani kokoa/väriä löydy. Näkeekö paketista onko kypärän koko ja väri oikea ilman että sen joutuu avaamaan?
Siis pystynkö varmistamaan että tuote on oikea ennen kuin maksan UPSin kuskille tavarasta.

Tavara oli sitä mitä tuli tilattua. Taisipa tuote olla erillisessä laatikossa ja sen sisällä sitten varsinainen tavara omassa laatikossa eli ei näkynyt päällepäin mitä sisällä..

Ja maksu meni visalla.

Yritän siis välttää mahdollisen palautus rumban ja ylimääräiset kulut. Joku oli kai joutunut itse maksamaan palautuksesta aiheutuneet kulut (>100e??). Pitääkö tämä paikkansa?
Ainakin kotimaassa väärän tuotteen palautuksesta aiheutuvat kulut hoitaa myyjä.

Olisko siis järkevintä maksaa visalla? Ja kieltää luottokuntaa maksamasta ennenkuin oikea tuote toimitettuna.
Olen melko skeptinen asian suhteen, koska tuntuu että itsellä käy aina huono tuuri tällaisissa asioissa:sad3:

FC-moto:n "Terms & Conditions" toteaa palautuksesta seuraavaa:

"The buyer is responsible for all shippings costs related to the return of the goods."

Eli kun ostat jotain kyseisestä kaupasta, niin sinulta kysytään oletko valmis hyväksymään FC-moton kaupanteolle määrittämät ehdot (terms&conditions). Kun hyväksyt nämä, mikä on siis edellytys kaupan syntymiselle, sitoudut myös samalla noudattamaan tuota edellä lainattua ehtoa, jonka mukaan ostaja vastaa lähetyskuluista tuotteita palautettaessa.

Edit. Lisätään nyt loppuun vielä muutama rohkaisun sana. Olen tilannut FC-motosta tuotteita joitakin kertoja, ja homma on minun kohdallani toiminut oikein hienosti joka kerta. Ainoa asia, josta voi ehkä antaa hieman kriittistä palautetta ko. yritykselle on se, että se usein myy nettikaupassaan tuotteita, jotka saattavat tulla markkinoille vasta useiden kuukausien päästä. Eli he tavallaan tekevät ennakkomarkkinointia ilman, että he mainitsevat tästä nettisivuillaan. Asia tulee ilmi vasta siinä vaiheessa, kun asiakas ryhtyy tiedustelemaan, miksi tilauksen postittaminen on viipynyt. Vaikka yritys hyvin tietää, ettei tuotetta tulla saamaan kuin vasta kuukausien kuluttua, niin tuote on kuitenkin tyrkyllä verkkokaupan sivuilla, ja tuotetietojen alla lukee "saatavilla 10 päivän kuluttua", vaikka tosiasiallisesti tuote on tulossa kauppoihin vasta 2 kk kuluttua.

Viimeksi muokattu:
mutta jos tilausvahvistuksessa lukee tuote ja sen merkki, malli ja koko, eikä tuote ole sama mitä tilattu, niin onhan se toki hieman eri asia kuin että jos kuluttaja ei haluakaan tuotetta tai haluaakin vaihtaa sen mustasta punaiseen tms.

mitähän siellä siitä sanotaan..

toki jos lukee noin, että kaikista mahdollisista kuluista vastaa, niin jos se niin menee, niin :hanuria: se olisi.

toki silti laittaisin mailia sinne ja yrittäisin neuvotella asiasta tuollaisessa tapauksessa. kannattaa aina yrittää.

Mikäli tilattu tuote ja vastaanotetun paketin sisältö eivät täsmää, niin silloin tietenkin lähettäjätaho vastaa tekemänsä virheen korjaamisesta ja siihen liittyvistä kuluista.

Jos paketti sisältää sen, mitä oli tilattu, mutta ostaja haluaa sen palauttaa/vaihtaa, niin tällöin ostaja vastaa lähetyskuluista.

Back