• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-07 blade 46tkm ajettu, vinkkiä häiritsevästä äänestä. Ääni on semmoinen räpsyttävä ääni jonka kuule parhaiten kun moottorin käynnistää kylmänä ja ajaa ykkösellä hiljaa päästää kaasun pois, siinä kohtaa kuulu semmoinen microkytkimen naksahdus ja tiheään räps räps räps. Olen kokeillut koskea sormella saman aikaisesti ram air pukessa olevaa läppää ja muita ympärillä olevia muoveja mutta en ole huomannu sen vaikuttavan asiaan. Ääntä ei mielestä enää tule kun koneen lämmöt alkavat lähennä 80, eikä se tule vapaalla kylmänäkään.

Oliskohan Pair läpät mitkä räpsyttää?
https://www.speedysgarage.net/hondacbr1000rrweb/1000RR_tech/1000RR_PAIR/pairsystem.htm
 
Bladessa on suht meluisa ruisku. Omassani suuttimet/PA pumppu naksutti ihan uudesta lähtien yllättävän äänekkäästi (verrattuna moneen muuhun ruiskupeliin).
 
Hetken aikaa ollut omistuksessa tuommonen -2012 1000rr. Pyörässä on hieman ärsyttävä ominaisuus: taajamavauhdissa alle 3000 kierroksen esim 4 vaihteella ajettaessa pyörä nypyttää / nykkii kovasti siten että peilitkin tuntuvat heiluvan. Vaihteella ei juurikaan tunnu olevan merkitystä, mutta tätä tapahtuu 2500-3000rpm välillä. Muilla kierrosalueilla tätä ei tapahdu mielestäni. Pyörä myös hieman empii alle 3k rpm, jonka jälkeen vetää kyllä iloisesti. Nykiminen tuntuu kuin takapää nykisi kuminauhamaisesti veto pois-veto päälle moodia mutta nopeasti.

Ketjut ja rattaat on päällisin puolin kunnossa (tosin kiristin jo on vaihda ketju alueella", kireys oikea ja rasvoissa. Kaasun vapaaliike myös säädetty. Oma veikkaus menee moottorin puolelle, koska pyörään on vaihdettu hiflow ilmansuodatin sekä Akran slipari, mutta mitään powercommandereja tms ei ole. Onkohan tämä vika vai ominaisuus tai onko muilla vastaavia kokemuksia?

Aika tympeä ajaa tasakaasulla hitaita vauhteja kun nykiminen on todella tuntuvaa.
 
Hondasta tullu Bemari :grin:. Aika nätisti ne vakiona käy, vaikka harva pyörä vakiona ihan täydellisesti.

Voisko ketjussa kuitenki olla joku lenkki vähä jumissa tms.? Paljo ajettu ketjuilla ja rattailla?

Toki voi käydä laihallakin, kun sanoit noista muutoksista.
 
Hetken aikaa ollut omistuksessa tuommonen -2012 1000rr. Pyörässä on hieman ärsyttävä ominaisuus: taajamavauhdissa alle 3000 kierroksen esim 4 vaihteella ajettaessa pyörä nypyttää / nykkii kovasti siten että peilitkin tuntuvat heiluvan. Vaihteella ei juurikaan tunnu olevan merkitystä, mutta tätä tapahtuu 2500-3000rpm välillä. Muilla kierrosalueilla tätä ei tapahdu mielestäni. Pyörä myös hieman empii alle 3k rpm, jonka jälkeen vetää kyllä iloisesti. Nykiminen tuntuu kuin takapää nykisi kuminauhamaisesti veto pois-veto päälle moodia mutta nopeasti.

Ketjut ja rattaat on päällisin puolin kunnossa (tosin kiristin jo on vaihda ketju alueella", kireys oikea ja rasvoissa. Kaasun vapaaliike myös säädetty. Oma veikkaus menee moottorin puolelle, koska pyörään on vaihdettu hiflow ilmansuodatin sekä Akran slipari, mutta mitään powercommandereja tms ei ole. Onkohan tämä vika vai ominaisuus tai onko muilla vastaavia kokemuksia?

Aika tympeä ajaa tasakaasulla hitaita vauhteja kun nykiminen on todella tuntuvaa.

Laihuuttaan nykii, lambdan piuha irti ja siihen vastus dongel kii niin heittää nykimästä. On closed loopis kevyel kuormalla niin lambda säätelee seoksen turhan laihalle. Tuolla lambda eleminaattorilla se pitää kartan kohillaan. Tai sit pc-5 ja säädettäväksi(näis muuten tulee mukana toi dongel et ei lambda korjaile hyviä säätöjä taks mettään😅
Laitoin itelle tuon donglen kii jo ennen säätöjä ja hävis tuo kuvailemasi nyhtäminen. Pyörä oli 2013 1000rr
Toi hiflo suodatin on tarvike filsu ja virtaa huonommin kuin alkuperäin. Esim. Mwr tai k&n on kisafilsuja
 
Pyörä myös hieman empii alle 3k rpm, jonka jälkeen vetää kyllä iloisesti. Nykiminen tuntuu kuin takapää nykisi kuminauhamaisesti veto pois-veto päälle moodia mutta nopeasti.

Ketjut ja rattaat on päällisin puolin kunnossa (tosin kiristin jo on vaihda ketju alueella", kireys oikea ja rasvoissa. Kaasun vapaaliike myös säädetty. Oma veikkaus menee moottorin puolelle, koska pyörään on vaihdettu hiflow ilmansuodatin sekä Akran slipari, mutta mitään powercommandereja tms ei ole. Onkohan tämä vika vai ominaisuus tai onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ite vaihdoin Yoshin sliparin ja tuntu tapahtuvan sama, että empii ja tehot tuntui laskeneen. Asensin PC5, tuon o2 eliminaattorin ja testiksi PC kotisivuilta Yoshimuran kartta sisään ja on ku eri pyörä. Katos kaikki ongelmat ja huomasi kyllä, että tehoa tuli lisää
 
Kiitokset kaikille vastauksista. Ongelmaa on selvitetty monelta kantilta ja ketjut ja rattaat tuli myös vaihdettua. Lopputulos on se että pyörä käy tosiaan liian laihalla. Pyörä menee dynossa säädätettäväksi parin viikon päästä, jonka pitäisi korjata ongelmat pyörän vedoissa. Kallistahan tuo säädättäminen on, mutta pakkokait tuo on tehdä että saa pyörän toimimaan kuten pitää. :)
 
Uusi Honda tuli kotiin! Eli sain projektiksi CBR 929RR (SC44). 60tkm ajettu. Uudet tulpat hommasin jo. Ihanan kalliit oli... Kytkin menee vaihtoon ensimmäisenä ja levyt jo tilasin. Tällä kertaa haluaisin tästä pystymmän eli fatbar haaveissa, mutta taitaa vaatia vaikka mitä modausta? Vai pidänkö vakiona ja onko noille tulevaisuudessa edes kysyntää? Miksi moottoria tehtiin noin lyhten aikaa? Mitäs powercommanderit ja muut eli onko helppo kutitella vähän lisää tehoa?
Uusi slipari tuli mukana, mutta se on laitettu nippusiteillä kiinni.. Mistä saisi oikeat kiinnikkeet? Katteet kunnossa, mutta kiinnikkeitä puuttuu ja kaikkea pientä. Huomenna kirjoittelen listaa tarkemmin. Mistä löytyisi parhaiten osia ulkomailta ilman lisäveroja? :orgmp:http://static.moottoripyora.org/smile/mopo.gif
 
Mistä löydän yllämainittuun kytkinkopan tiivisteen? Nyt sitten kaikki nippelitiedot kehiin kyseisestä mallista!
 
https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2686769

Tuossa on täysin samanlainen pyörä. Mikä tässä nyt on niin hankalaa?
Etsinnässä kytkimen puolelle. Linkkisi on staattorinkoppaan.

Sehän tässä on vähän hankalaa, että esim. Honda ei tuota tiivistettä tarjoa koska sitä ei käytetä. Vaan kuten tuossa jo todettiin, se koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Jos sinun jostain kumman syystä on pakko se tiiviste siihen saada, niin esim. ebaystä näyttäisi löytyvän tarvikkeena:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...l1313&_nkw=929rr+clutch+cover+gasket&_sacat=0
 
Sehän tässä on vähän hankalaa, että esim. Honda ei tuota tiivistettä tarjoa koska sitä ei käytetä. Vaan kuten tuossa jo todettiin, se koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Jos sinun jostain kumman syystä on pakko se tiiviste siihen saada, niin esim. ebaystä näyttäisi löytyvän tarvikkeena:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...l1313&_nkw=929rr+clutch+cover+gasket&_sacat=0

Ei ole pakko, tottunut vaan, että aina on se tiiviste olemassa joten liimaillaan itse sitten.
Kytkimen levyt ja jouset tilasin uuden, mutta mistäs saisi uuden paine/runkolaakerin kytkimeen?
Sitten vielä kysymys kytkinkruunun sisällä olevista jousista. Pitääkö niiden kaikkien olla täysin liikkumattonina pakan sisällä? Yksi heiluu enemmän kuin 5 muuta jotka hyvin paikoillaan.
 
Ei ole pakko, tottunut vaan, että aina on se tiiviste olemassa joten liimaillaan itse sitten.
Kytkimen levyt ja jouset tilasin uuden, mutta mistäs saisi uuden paine/runkolaakerin kytkimeen?
Sitten vielä kysymys kytkinkruunun sisällä olevista jousista. Pitääkö niiden kaikkien olla täysin liikkumattonina pakan sisällä? Yksi heiluu enemmän kuin 5 muuta jotka hyvin paikoillaan.

Sen laakerin numero näyttäisi olevan 16003CS08. Eli tolla pitäisi löytyä ihan laakeriliikkeestä.
Ainakin uudemmassa Firebladessa ne jouset ottaa kanssa portaittain. Osa löysempiä kuin toiset. Yhdestä kruunusta oli se löysin jousi syönyt itsensä jo osittain läpi, se oli tosin aika kovassa käytössä..
 
Kysymys CBR1000RR 2013 vuosimallin tankista:
Tankin alla on mielenkiintoinen letkuhässäkkä. Toinen letku tankin pohjasta tulee käsittääkseni ylivuodosta eli täyttökorkin vierestä. Toinen on ilmeisesti tankin huohotusletku.
Letkuhässäkästä menee yksi letku moottorin alapuolelle eli käytännössä maahan ja toinen lyhyt letkun pätkä päättyy tankin sivulle, kuten kuvassa näkyy.

Tähän ymmärrys tuon toiminnasta sitten loppuukin, joten kysymys osaaville:
Voinko heittää koko letkuhässäkällä kuikkaa ja vetää kaksi letkua mittariston viereen asennettuun ylivuotopurkkiin?
Eli samaan purkkiin, johon kolmanneksi tulisi sitten vielä paisuntasäiliön ylivuotoletku.

Tavoittelen siis tässä ketjussa esitettyä ratkaisua (kohta 5.):
http://www.moottoripyora.org/keskus...jeet-ajoharjoittelutapahtumiin-osallistuville
 

Liitetiedostot

  • tankki (Large).jpg
    tankki (Large).jpg
    86,5 KB · Katselut: 42
Moro,

Tuli ostettua figheriksi tehty blade 929cc.

Rakentaja on jättänyt palautuskaasuvaijerin laittamatta ja aukasuvaijerikin kirraa.
Tässä video tilanteesta:https://youtube.com/shorts/0szKJN9EURw?feature=share
Uudet vaijerit hankitalistalla, tuli vain mieleen, että voiko orkkisvaijerit nyt olla liian lyhyet koska tanko vaihdettu?
Onko jollain kokemusta asiasta, riittääkö orkkisten pituus?
 
Ainakin 2012-2016 vuosimallissa kaasuvaijerit on niin lyhyet, että tangon vaihto samanlaiseksi kuin videossasi ei onnistu alkuperäisillä vaijereilla.
Valitettavasti minulla ei ole varmaa tietoa 929:n vaijereista, mutta epäilen että ei riitä vakioiden pituus.
 
Back
Ylös