• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkohan tälläisessä - 97 kaasari sc33 900rr ihan normaalia, että pienillä n. 2500rpm kierroksilla tasanopeutta ajaessa hieman tuntuu nypytys. Esim jos 60 vauhtia ajelee. Ei pahasti, mutta huomaan kuitenkin. Tähän on kyllä vaihdettu kireämmät katunokatkin. Kuuluuko näitä ajaa edes alle 3000rpm?

Itsellä ei näistä aikaisempaa kokemusta. Kaasarit pistin synkkaan jo. Korjausmanuskan mukaan seosruuvit olisi 3 kierrosta auki, tässä tuntuu olevan 1.5 kierrosta lähempänä oikeaa.
 
Onkohan tälläisessä - 97 kaasari sc33 900rr ihan normaalia, että pienillä n. 2500rpm kierroksilla tasanopeutta ajaessa hieman tuntuu nypytys. Esim jos 60 vauhtia ajelee. Ei pahasti, mutta huomaan kuitenkin. Tähän on kyllä vaihdettu kireämmät katunokatkin. Kuuluuko näitä ajaa edes alle 3000rpm?

Itsellä ei näistä aikaisempaa kokemusta. Kaasarit pistin synkkaan jo. Korjausmanuskan mukaan seosruuvit olisi 3 kierrosta auki, tässä tuntuu olevan 1.5 kierrosta lähempänä oikeaa.

Varmasti nypyttää noin pienillä kierroksilla.
Kuten Jarkko tuossa jo totesi, ei kannata kiusata konetta ajamalla alle 3000 kierroksen. Kierroskone on tehty kiertämään.
 
Kiitoksia molemmille tiedoista. Mietin onko vain kyseisen pyörän ominaisuus vireistä johtuen. Tässä on bigbore 997cc wisecoilla, megacyclen nokilla sekä kansi on MVR Racingin,tietty putkisto myös vaihdettu.
 
Olen tässä pohdiskellu CBR 1000RR hankintaa. Käyttö olisi yksinomaan ratapyöränä, ei kuitenkaan ole tarkoitus rakentaa mitään kisapyörää vaan ajella radalla omaksi iloksi kelloa vastaan ja siinä sitten kehittyen. Siviiliajot hoidetaan muulla kalustolla. Kyseeseen voisi tulla joku 2005 - 2010 vuosimallien haarukkaan osuva pyörä. Mitä vuosimallia raati suosittelee ja onko tuossa ikähaarukassa joku jota olisi syytä välttää? Hondaa en ole koskaan omistanut ja tieto niistä on vielä hataralla pohjalla...

Ensimmäisenä tulee mieleen kysymys noiden laitteiden ruiskun säätämisestä. Onnistuuko se samaan tyyliin, kuin esim. Suzukeissa. PC ja muuhun piggy back mokkulalinjalle en haluaisi mennä.

Muutenkin kaikki tyyppiviat yms. ongelmakohteet näissä pyörissä kiinnostavat?

Niin ja jos jollain olisi joutava pyörä tallissa ja haluat vaihtaa sen rahaan niin minulle voi privalla tarjota.
 
Olen tässä pohdiskellu CBR 1000RR hankintaa. Käyttö olisi yksinomaan ratapyöränä, ei kuitenkaan ole tarkoitus rakentaa mitään kisapyörää vaan ajella radalla omaksi iloksi kelloa vastaan ja siinä sitten kehittyen. Siviiliajot hoidetaan muulla kalustolla. Kyseeseen voisi tulla joku 2005 - 2010 vuosimallien haarukkaan osuva pyörä. Mitä vuosimallia raati suosittelee ja onko tuossa ikähaarukassa joku jota olisi syytä välttää? Hondaa en ole koskaan omistanut ja tieto niistä on vielä hataralla pohjalla...

Ensimmäisenä tulee mieleen kysymys noiden laitteiden ruiskun säätämisestä. Onnistuuko se samaan tyyliin, kuin esim. Suzukeissa. PC ja muuhun piggy back mokkulalinjalle en haluaisi mennä.

Muutenkin kaikki tyyppiviat yms. ongelmakohteet näissä pyörissä kiinnostavat?

Tuossa haarukassa ainakin itse ottaisin ehdottomasti '06-07. Kyseiseen malliin on korjailtu '04-05 mallien pikkuvikoja/ongelmia ja muutenkin ikään kuin "lopullinen" versio tuolta ajanjaksolta. '08-10 jättäisin hankkimatta kyseistä mallia koskevien kauhutarinoiden (kampuraviat, öljyn syönti) takia.
 
Olen tässä pohdiskellu CBR 1000RR hankintaa. Käyttö olisi yksinomaan ratapyöränä, ei kuitenkaan ole tarkoitus rakentaa mitään kisapyörää vaan ajella radalla omaksi iloksi kelloa vastaan ja siinä sitten kehittyen. Siviiliajot hoidetaan muulla kalustolla. Kyseeseen voisi tulla joku 2005 - 2010 vuosimallien haarukkaan osuva pyörä. Mitä vuosimallia raati suosittelee ja onko tuossa ikähaarukassa joku jota olisi syytä välttää? Hondaa en ole koskaan omistanut ja tieto niistä on vielä hataralla pohjalla...

Ensimmäisenä tulee mieleen kysymys noiden laitteiden ruiskun säätämisestä. Onnistuuko se samaan tyyliin, kuin esim. Suzukeissa. PC ja muuhun piggy back mokkulalinjalle en haluaisi mennä.

Muutenkin kaikki tyyppiviat yms. ongelmakohteet näissä pyörissä kiinnostavat?

Niin ja jos jollain olisi joutava pyörä tallissa ja haluat vaihtaa sen rahaan niin minulle voi privalla tarjota.

Mulla on -08 ja radalla vain ajan, eikä ole juuri pahaa sanottavaa. Jarrut eivät mitkään parhaat ole, mutta samaa tasoa taitaa olla kaikissa kilokyykyissä vakiona.

-09 eteenpäin taitaa olla paremmat männänrenkaat, niin ei niin savuta, joskaan se ei ole rata-ajossa ongelma kunhan välillä muistaa katsoa öljyt. -08 mallissa tais myös tulla luistokytkin, josta on kyllä apua, -09 sitten ABS, jos sitä arvostaa. Moottorin säätämisestä en osaa sanoa, kun itsellä vakiopeli. -07 mallin pakoputki perseen alla kyllä saattaa ahdistaa kovilla helteillä :D

Kampuravioista en ole kuullutkaan.
 
06-07 malleissa kasettivaihteisto. Etu, jos haluaa muunnella välityksiä. 08 jättäisin väliin öljyongelmien takia.
Hondan ABS kanssa ollut SC59 mallissa ongelmia. Modulaattori liian kuumassa paikassa, jolloin jarrut voivat häypyä. Radalle tulppaisin modulaattorin jarrupiiristä. 12=> Big Piston keula ja uudistettu takapamppu.
Firebladen pyyntihinnat nousseet!!

Omaan 06 bladeen olen asentanut 18 mallin Big Piston keulan jarruineen sekä uudenmallisen takapampun. Vaatii pientä modaamista. Toki radalla olen puskenut 02 mallisella 954:lla, missä minulle ihan tarpeeksi voimaa ja haastetta.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista.

Jarrut tosiaan on näissä aikakauden kilokyykyissä usein sellaiset, että vaihtamalla paranee. Tarjolla on vaikka mitä HiPerf osaa myös jarruosastolla. Muutenkin lajin luonteeseen kuuluu laitteiden rakentelu mieleiseksi.

Noista 08-10 mallien kampura ja öljynsyöntiongelmista näkyy löytyvän runsaasti juttua netistä eli ihan mistään harvinaisesta yksilöongelmasta ei liene kyse. Toki nettijuttujen perusteella aiheesta saa usein vakavamman kuvan mitä se tosiaelämässä saattaa olla. Kukaan, kun ei kehu koneita, jotka ei mene rikki. Kannattaa kuitenkin tiedostaa asia.

Jatketaan ihmettelyjä.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista.

Jarrut tosiaan on näissä aikakauden kilokyykyissä usein sellaiset, että vaihtamalla paranee. Tarjolla on vaikka mitä HiPerf osaa myös jarruosastolla. Muutenkin lajin luonteeseen kuuluu laitteiden rakentelu mieleiseksi.

Noista 08-10 mallien kampura ja öljynsyöntiongelmista näkyy löytyvän runsaasti juttua netistä eli ihan mistään harvinaisesta yksilöongelmasta ei liene kyse. Toki nettijuttujen perusteella aiheesta saa usein vakavamman kuvan mitä se tosiaelämässä saattaa olla. Kukaan, kun ei kehu koneita, jotka ei mene rikki. Kannattaa kuitenkin tiedostaa asia.

Jatketaan ihmettelyjä.

Sen öljynsyönnin kyllä huomaa jos mopoa käy kattomassa kun lämpimänä paikoillaan revittää kierrokset jonnekin 10000rmp, omallakin mopolla tulee semmoinen pieni söpö savupilvi. Mulla toi syö n. 2dl/1000km, eli rata-ajossa 1-2 kertaa kesässä lisään sinne öljyä. Eli jos käyt mopoa kattomassa, niin jos tollein testatessa tulee mahdoton savupilvi, niin sitten jätät väliin. Kaippa se myyjäkin saattais rehellisesti kertoa öljynkulutuksesta.

Googlailin nyt itsekin tuota kampuraongelmaa, niin luulisi sen tulleen jo esiin jos on tullakseen, kun tuon ikäluokan laitteesta on kyse.
 
Muijan vm01 Fireblade alkoi temppuilemaan mystisesti. Sammui eilen ylämäkeen valoihin jarruttaessa. Lähti kuitenkin kevyen sahauksen jälkeen käyntiin, loppumatka ajeltiin kotiin ilman ongelmia. Tänään lähdettiin ajamaan, ehdittiin pari kilsaa ajaa kun sammui valoissa ja tupsautti siniset savut. Lähti tämän jälkeen taas hyvin käyntiin. Uusi akku vaihdettu huhtikuussa, pyörässä pc3, tulpat on viime kesäiset. Olisiko vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään?
 
Muijan vm01 Fireblade alkoi temppuilemaan mystisesti. Sammui eilen ylämäkeen valoihin jarruttaessa. Lähti kuitenkin kevyen sahauksen jälkeen käyntiin, loppumatka ajeltiin kotiin ilman ongelmia. Tänään lähdettiin ajamaan, ehdittiin pari kilsaa ajaa kun sammui valoissa ja tupsautti siniset savut. Lähti tämän jälkeen taas hyvin käyntiin. Uusi akku vaihdettu huhtikuussa, pyörässä pc3, tulpat on viime kesäiset. Olisiko vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään?

Seisontajalan anturi, pc3,emäntä :O
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaiseen hintaan pari vuotta sitten ennen koronaa liikkui tuommoset 08-12vm 1000rr CBR, joilla oli ajettu alle 30tkm tai mihin hintaan olette itse vastaavan pyörän ostaneet?

Olisi mielenkiintoista nähdä hintakehitystä, mutta eipä menneitä hintoja mistään taida löytää?
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaiseen hintaan pari vuotta sitten ennen koronaa liikkui tuommoset 08-12vm 1000rr CBR, joilla oli ajettu alle 30tkm tai mihin hintaan olette itse vastaavan pyörän ostaneet?

Olisi mielenkiintoista nähdä hintakehitystä, mutta eipä menneitä hintoja mistään taida löytää?

Tammikuussa 2019 tuli oma hankittua, -08 mallinen ja ajettu oli tuolloin noin 24000-25000 km. Akrapovicin täysputkistolla. 7000 €.
 
-07 blade 46tkm ajettu, vinkkiä häiritsevästä äänestä. Ääni on semmoinen räpsyttävä ääni jonka kuule parhaiten kun moottorin käynnistää kylmänä ja ajaa ykkösellä hiljaa päästää kaasun pois, siinä kohtaa kuulu semmoinen microkytkimen naksahdus ja tiheään räps räps räps. Olen kokeillut koskea sormella saman aikaisesti ram air pukessa olevaa läppää ja muita ympärillä olevia muoveja mutta en ole huomannu sen vaikuttavan asiaan. Ääntä ei mielestä enää tule kun koneen lämmöt alkavat lähennä 80, eikä se tule vapaalla kylmänäkään.
 
Back
Ylös