Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos jollain olis linkkejä/tietoa mistä ns:manuaalin saisi,olisin very HAPPY
Tässä

Ole very happy...
tounge.gif
 
Paljonko kestää kilometrejä ilman remonttia kiloset sportit ihan normikäytössä? Löytyykö jostain tietoa asiasta?
En ite kyllä koskis yli 30tkm ajettuihin. Kavereilla koneet täysin palasina ollu jo siinä vaiheessa. Mutta tuohon taas vaikuttanu paljon nuo keulimiset rajotinta vasten mikä vaikuttaa tuohon moottorin öljyn saantiin.
033102beer_1_prv.gif


Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa".
biggrin.gif
Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää?
nixweiss.gif
Myin viime syksynä pois vajaa 30 tuhatta ajetun -06 mallin Bladen. Eikä se juuri uudesta eronnut. Eli varmaan olis mennyt vielä monta samanlaista ajomäärää. Säännölliset huollot ja hyvä pito. Kyllä pyörän saa loppuunajettua jo alta kymppitonnin, jos väärinkäyttää
omg.gif
.
 
Bladen tankki on tosiaankin aika helposti naarmuuntuva. Paljon helpommin kuin esim. suzukin tankki
nixweiss.gif
! Mitä lie vesivärejä käyttävät Hondan tehtaalla
biggrin.gif
.
 
No nyt tuli tos parina sadepäivänä huomattua, että kytkintä käytettäessä valuu vähän kytkinnestettä katteen päälle. Tosin aika pientä, mut vituttaa kuitenkin. No huomena pitäis kattella vähän et mistä kohdin se oikein tiputtaa. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Niin tosiaan kuivilla keleillä tätä tiputusta ei ole tapahtunut... Siinä pähkinä purtavaksi...
 
07 Bleidissä otti mittaristo siinä määrin viime viikonloppuna aurinkoa tuplakuplan alla että se otti ja suli pieneltä alueelta.. Taitaa olla vanhoja vaivoja tiettyjen pleksimallien kanssa..

Muuten viikonlopun saldo oli 1200km ja siitä 300km sateessa. Täytyy olla tyytyväinen matkaominaisuuksiin lopulta. Bags connection laukut tankin päällä ja matkustajan paikalla. Tavaraa sai mukaan enemmän kuin viikonlopussa tarvii.

Tupla-äksän jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Bensamittaria kyllä on ikävä, mutta esim keskituen puutteen kestää kun on huoltopukki eteen ja taakse. Reissussa seisontatuen varaan kallistaminen antaa pyöräyttää takarengasta ja ketjujen öljyäminen onnistuu kyllä.

Kilpitelineen minäkin vaihdoin, mutta varauksin olen tyytyväinen koska se on vähän liian heiveröinen malli.
 
Nuormihuollolla ja normi käyttäjäÄLYLLÄ nuo koneet kestävät todella pitkään.
Mutta kuten sanoin, jos käyttäjä on ääliö, menee vaikka ratakisko mutkalle ja rikki.
suoraan hondan mainoksesta
biggrin.gif
Nii sille se vähä kuulostaa.
biggrin.gif
Mutta voi toki olla näin, muut kiloset voi vaan lahota tossa vaiheessa. Mutta niikun mainittu aijemmin niin kestävyys riippuu täysin ajotavasta.
smile_org.gif
Ei sitten kiusata sitä rajotinta....
mad.gif
Mutta onhan se hauksaa tietysti vähän sitä pyörää kiusata, nehän karstottuu muuten...
blush.gif
[/quote]
Pah, ei nykykiloiset kovaa ajoa pelkää. Hyvin huollettu, tuoreissa öljyissä pidetty ja ei kylmänä riivattu Japan Inc RR, R1, Gixer yms kestää todella hyvin rajua käyttöä.

Tehtaat eivät myönnä takuuta mainosarvon vuoksi, mikäli tuotteen kestävyydestä olisi epäilyksiä.

Kuten joku aiemmin sanoikin, ääliöajolla ei tietysti kestä mikään.

ps. tee seuraavaan kirjoitukseen vaikkapa oma osio noille teinihymiöille. Pysyy luettavuus edes jollain tasolla.[/QUOTE]
Hmm no aika moni on sitten teini täällä orgissa? Noinhan se on juu. Mutta ei pelkät idiootit riko pyöriä, rikkaat sitä tekevät myös. Esim noissa tapahtumissa ne hajottaa tahallaa pyöräsä!
mad.gif
Ei ne silti oo idiootteja. Mutta nyt en sano enää mitää ettet suutu, en tarkottanu millä pahalla.
 
Mutta ei pelkät idiootit riko pyöriä, rikkaat sitä tekevät myös. Esim noissa tapahtumissa ne hajottaa tahallaa pyöräsä!
mad.gif
Ei ne silti oo idiootteja.
Juu, teinihymiöt ovat hassunhauskoja ja ihquja. Niiden määrää kannattaa kuitenkin tarkkailla, ja jopa rajoittaa, mikäli oma arvostelykyky antaa myöden.

Öööh, rikkaat siis rikkovat pyöriä tahallaan, ja eivät mielestäsi ole idiootteja. Neroutta.

Minun kirjoissa laitteen kuin laitteen tahallaan rikkominen on idiotismia.

ps. mikä on "noissa tapahtumissa"?
 
Mistähän saisi pk-seudulta muita kuin vakiovälitysten rattaita? Olen katsellut jos vaihtaisi -1/+2 rattaat, mutta muutamassakaan pk-seutulaisen tarvikeliikkeen nettikaupasta ei ole löytynyt noita eri kokoisia rattaita.
 
07 Bleidissä otti mittaristo siinä määrin viime viikonloppuna aurinkoa tuplakuplan alla että se otti ja suli pieneltä alueelta.. Taitaa olla vanhoja vaivoja tiettyjen pleksimallien kanssa..
Sama juttu täällä.. mopo sopivassa kulmassa siten, että aurinko pääsi paistamaan suoraan takaa, niin eikös mittariston yläreunaan ollu sulanut sellanen pieni monttu. Kyseessä siis 07 ja Puigin tumma tuplakupla. Ton saa tosta vielä korjattua, mut sitten on jo vaikeampaa, kun se palaa sinne mittarin sisälle. Mitäköhän tohon nyt keksis jatkoa ajatellen..  jos virittelis vaikka sukkahousut siihen ympärille  
smile_org.gif
Tai jatkossa ainakin yrittäis muistaa parkkeerata sen nokka kohti aurinkoa.
 
En ite kyllä koskis yli 30tkm ajettuihin. Kavereilla koneet täysin palasina ollu jo siinä vaiheessa.
Ohhoh! Ovatko 1000 sporttijapsit noin kertakäyttötavaraa?

Kannattaisiko myyjien alkaa säästää ja jättää huolto-ohjelmat ja huoltokirjojen painatukset kokonaan pois ja panna joku nk. jälkimarkkinalisä suoraan ostohintaan?? Jos kerran tuote ei kestä ekaan oikeaan huoltoon asti... ja sitten asiaan.

Jossakin 20-30tkm kohdallahan moottoreissa tehdään vasta ensimmäinen oikea huolto ts. kiristimien tai venttiilinvälysten tarkastus... VAG-konsernin FSI-moottoreissa nykyään yleensä eka toimenpide on 30tkm kohdalla...samanlainen lelumoottori kuin pyörissä ja niitä sentään hakataan kesät talvet.

Eiköhän riittävistä öljynvaihdoista nauttiva normaalikäytössä oleva pyörän moottori ole lähinnä ikuinen. Siitä on vaan tullut ostajille pakkomielle ajaa uudella ja kun kauppa houkuttelee vaihtamaan koko ajan uusiin malleihin. Väliraha uuteen sama kuin iso huolto ja uudet renkaat vanhaan.

Niin että älä Sinä aloittaja koneiden kestoa pohdi. Kyllä ne kestää. Ennemmin Sä pyörään muuten kyllästyt monta kertaa ennenkuin kone kuluu loppuun.
 
(juutana @ tännää) sanoi:
Täytyy kai nöyrtyä Bike Worldiin
Ihme narinaa ja lapsellista urputusta.
Jos haluaa 5 vuotta takuuta on huollettava bikeworldissa jos ei halua niin vie muualle.
Jeh, Mulla tuli 6k mittariin Saksassa, niin hyvin kelpaa selityksien kera muualtakin saatu huolto. Berliinin huoltokokemuksista tosin ei jäänyt ihan yhtä hyvää kuvaa kuin Suomesta, mutta saipahan ainakin huollatettua ja uudet kumit alle "pikahuoltona". Pyörää eivät pesseet eivätkä ketjuja rasvanneet, mutta toisaalta lisätyt öljyt kuului huollon hintaan (60e).

Pyöriteli muuten saksalainen mopokauppias päätään kun kerroin suomen takuusta. Saksassa asiakas saa 2v takuun Suomen 5v sijaan.

Huomenna on pyörä ollut talossa kuukauden ja kilometrejä kertynyt 7300km. Hiekka tosiaan sateessa pyörii aika ilosesti pyörän ympärillä ja olipa sitä päässyt pehmeän laukun kiinnitysremmien ja takakatteen väliin -> kate menee talventullen maalaamoon.

Muuten oon kyllä pitänyt vekottimesta. Motarit on aika unettavaa mentävää, jos vauhtia ei nosta sinne +200 tasolle, mutta tiukkamutkaisella pikkutiellä ja "speed touringissa" todella nautittava laite. +200 vauhdeissa tosin matkaa alkaa hidastamaan alle tunnin välein pidettävät tankkaustauot...
 
Laittakaas joku uuden bladen paino ja tehot rekisteriotteesta niin pääsee kattelee mitä noi vakuutukset maksais? Nehän on tunnetusti aika erilaisia ku valmistajan ilmottamat.
 
Kyllä pyörän saa loppuunajettua jo alta kymppitonnin, jos väärinkäyttää
omg.gif
.
Moni puhuu tällasia mutta empä oo kuullu yhestäkään bleidistä mikä olis poksahtanu alta kymppitonnin. Brandtilla mulle kertoivat että toi 5v. takuu on siitä helppo myöntää ku ei ne hajoo vaikka niitä miten rääkkäis. Tuon innoittamana hankin harmaatuodun pyörän 2v. takuulla...  
tounge.gif
 
Miten saa molemmat lamput palaamaan 1000rr:ssä? Nyt toinen toimii lyhyenä, toinen pitkänä. Olisi vaan hienomman näköstä, jos molemmat palaisi, eikä tietämättömät aina sanoisi "sulla on toinen lamppu palanu"!

Jos tämä operaatio ei vaadi sähkömiehen koulutusta niin voisi toteuttaa. Muutamia rr:iä oon nähny tuplavaloilla, hyvälle on näyttäny ja haluun itekki...
 
Miten saa molemmat lamput palaamaan 1000rr:ssä? Nyt toinen toimii lyhyenä, toinen pitkänä. Olisi vaan hienomman näköstä, jos molemmat palaisi, eikä tietämättömät aina sanoisi "sulla on toinen lamppu palanu"!

Jos tämä operaatio ei vaadi sähkömiehen koulutusta niin voisi toteuttaa. Muutamia rr:iä oon nähny tuplavaloilla, hyvälle on näyttäny ja haluun itekki...
Ei siellä toisessa umpiossa taida olla olla normaalia ajovaloa, vain pitkä valo...
 
Osaisko joku kertoa, että mitkä rengaspaineet pitäisi olla Bladessa, kun rengas on lämmin?

En omista käsipumppua, eikä sellaista viitsisi muutenkaan ottaa reissun päälle, ja lähin huoltoasema on sen verran kaukana, ettei niitä kylmäpaineita saa helposti katsottua.

Ensiasennus Battlaxeilla on nyt ajettu n. 5000 km ja takarengas alkaa näyttää aika murheelliselta. Ajotapa on sellainen, että pyörää tai renkaita ei säästellä. Millaisia kilometrejä noilla palloilla tahkotaan?
 
Osaisko joku kertoa, että mitkä rengaspaineet pitäisi olla Bladessa, kun rengas on lämmin?
Hmm.. eikös paineet katuajoon katsota kylmänä? Kylmänä 2,5bar eteen ja 2,9bar taakse taitaa olla jonkinlainen nyrkkisääntö kyykyihin ja nakuihin. Itse olen pitänyt n. 3,0bar takana.
Näin oon itsekin käsittänyt. Ja radalla kun tuppaa lämmöt ja siten myös paineet nousemaan enemmän, paineita otetaan vastaavasti alaspäin.
 
Back
Ylös