• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lambda eliminator rikastaa seosta hieman closed loop -aluella, poistaa aika hyvin pintakaasunykimisen. suosittelen ihan vakiopyöräänkin.

Kiitoksia laikkakone.Vaikuttaako tuo lamda eliminator kulutus mittarin toimintaan?Onko järkevää laittaa vakio pyörään pc:5.ttä että sais säädettyä sitä ala ja keskialueen vääntöä tasaisemmaksi?Edelleen kenelläkään kokemuksia siitä taylormaden slip-onista?

Kiitoksia laikkakone.Vaikuttaako tuo lamda eliminator kulutus mittarin toimintaan?Onko järkevää laittaa vakio pyörään pc:5.ttä että sais säädettyä sitä ala ja keskialueen vääntöä tasaisemmaksi?Edelleen kenelläkään kokemuksia siitä taylormaden slip-onista?

Pyörä kannattaa säätää vaikka olisi vakioputki kiinni. Mulla on myynnissä käyttämätön Dynojet Powercommander V mikäli kiinnostaa?

Itse kävin säädättämässä pyörän Sami Vittaniemellä. Mikäli olet pääkaupunkiseudulta, niin ehdottomasti Samille säädettäväksi. Pyörä muuttui paljon paremmaksi. Ennen säätöä kannattaa tehdä pair valve -modi tai ainakin tukkia air boxiin tuleva putki.
:thumbup:

Pyörä kannattaa säätää vaikka olisi vakioputki kiinni. Mulla on myynnissä käyttämätön Dynojet Powercommander V mikäli kiinnostaa?

Itse kävin säädättämässä pyörän Sami Vittaniemellä. Mikäli olet pääkaupunkiseudulta, niin ehdottomasti Samille säädettäväksi. Pyörä muuttui paljon paremmaksi. Ennen säätöä kannattaa tehdä pair valve -modi tai ainakin tukkia air boxiin tuleva putki.
:thumbup:

Mitäs se tuommoinen moodi tarkoittaa ja miten se vaikuttaa pyörän käyttäytymiseen?

Mitäs se tuommoinen moodi tarkoittaa ja miten se vaikuttaa pyörän käyttäytymiseen?

Pair valve on hässäkkä, joka syöttää ilmaa pakokanaviin (tai jotain sinne päin). Ilmeisesti saastemääräysten takia olemassa. Pyörää ei vaan pysty säätämään Commanderilla tai muulla, kun Pair valve sekoittaa homman. Sen voi poistaa kokoaan tai sitten voi tukkia ilmaboksiin tulevan putken.

http://http://www.speedysgarage.net/hondacbr1000rrweb/1000RR_tech/1000RR_PAIR/pairsystem.htm

ei vaikuta

Tosiaan joo, olis semmonen pikku probleemo. Pyörä on siis 954 -03 blade. Pyörä alkaa nakuttaan, kun lämmöt nousee noin 75asteeseen ja ääni kovenee vähän, jos lämmöt nousee 90-100 asteeseen. Nakutus lakkaa kun kierrokset nostaa n.3000. Samantyyppinen nakutus taas alkaa, kun lähtee kiihdyttämään pieniltä kierroksilta(2000rpm) vähän reippaammin ja lakkaa taas jossakin 5000 kierroksen tienoilla. Onko kokemuksi tämmöisestä? En tiedä onko vaarallista, mutta häirittee vain ja en saa mielen rauhaa.

Pyörällä ajettu 44tkm, koneessa Hondan oma synteettinen(10-30w) öljy, nokkaketjun kiristin vaihdettu noin 1000km sitten, venttiilit ja nokkaketju tarkistettu merkki liikkeessä 3000km sitten.

BTW. Ensimmänen viesti tänne foorumille :)

Monella vaikuttaisi kuuluvan tuota samanlaista naputusta/helinää 954:ssä...voisiko syy olla sama kuin bemareissa että läppärunkojen akselit ovat kuluneet ja ne naputtaa tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla??? vai onko näissä hondissa samanlainen systeemi?

929 ja 954 mallien ruisku ja polttoaineen syöttö on naputtava ja metelöivä uudesta lähtien. Meteli ei vaikuta muuhun kuin korviin ja hermoihin, joten kovaa ajoa vain.

929 ja 954 mallien ruisku ja polttoaineen syöttö on naputtava ja metelöivä uudesta lähtien. Meteli ei vaikuta muuhun kuin korviin ja hermoihin, joten kovaa ajoa vain.

:paikallatuulee:Rohkenen olla erimieltä siitä että uudesta asti kuuluisi voimakasta naputusta. Otimme syksyllä kaverin 954 ratapyörän ajettu31tkm, hänen tuttavansa 929 ajettu50tkm ja minun 954 ajettu72tkm pihalle samaan aikaan ja kuunneltiin käyntiääniä. Kaikissa oli vastikään vaihdettu jakopää taikka kiristin, venttiilit säädetty ja muutenkin kunnossa. Öljyinä kaikissa Castrol. 929 oli selkeästi mekaanisilta ääniltään hiljaisin( ei naputusta ollenkaan), seuraavaksi hiljaisin oli 954 ratapyörä(hiljaista tikitystä) ja mulla tuntuu kuin joku olis perustanut pajan konehuoneeseen. Ääni kuuluu selkeästi koneen vasemmalta puolelta ja häviää kierroksilla kuten edellä timpe on kuvaillut. Kylmänä käynnistäessä ääntä ei kuulu ainakaan minun pyörässä ennen kuin kone lämpiää. Luulisi ruiskutuslaitteiston pitävän ääntä kylmänäkin jos ääni siitä tulisi.:WAZAAP:

^Eli toteat että pyörät joissa on
- eri kilometrimäärät
- eri käyttöhistoria
- ja eivät ole keskenään saman tyyppisiä

pitävät erilaista ääntä keskenään. Onpas kumma juttu että noin on.

Omissa ruisku Hondissani on jokaisessa ollut kovaäänisempi ruisku/polttoaineen syöttö verrattuna miden japsien ruiskuihin. Syytä em asiaan en tiedä, eikä kestävyyksissä ole ollut koskaan mitään ongelmia. Ovat vaan tikittävää ja nakuttavaa tyyppiä.

Saattaahan toki meteli kuulua muualtakin, mutta pa-syöttö/ruisku saattaa on usein nakuttava/tikittävä äänilähde.

Viimeksi muokattu:
:paikallatuulee:Rohkenen olla erimieltä siitä että uudesta asti kuuluisi voimakasta naputusta. Otimme syksyllä kaverin 954 ratapyörän ajettu31tkm, hänen tuttavansa 929 ajettu50tkm ja minun 954 ajettu72tkm pihalle samaan aikaan ja kuunneltiin käyntiääniä. Kaikissa oli vastikään vaihdettu jakopää taikka kiristin, venttiilit säädetty ja muutenkin kunnossa. Öljyinä kaikissa Castrol. 929 oli selkeästi mekaanisilta ääniltään hiljaisin( ei naputusta ollenkaan), seuraavaksi hiljaisin oli 954 ratapyörä(hiljaista tikitystä) ja mulla tuntuu kuin joku olis perustanut pajan konehuoneeseen. Ääni kuuluu selkeästi koneen vasemmalta puolelta ja häviää kierroksilla kuten edellä timpe on kuvaillut. Kylmänä käynnistäessä ääntä ei kuulu ainakaan minun pyörässä ennen kuin kone lämpiää. Luulisi ruiskutuslaitteiston pitävän ääntä kylmänäkin jos ääni siitä tulisi.:WAZAAP:

Sekä SC44 (929) että SC50 (954) ovat rakenteltaan äänekkäitä, joten kilkatusta kuuluu ja yli 150 nopeuksissa alkaa ilmaboksi läpättämään. Radalla kun oma SC50 sai kunnolla kierroksia, niin koneäänet rahoittuivat. Suosittelen korvatulppien käyttöä. Koneäänet pehmenee kummasti.

Koneen äänet ovat "ominaisuus", joten voit rauhassa sulkea korvat ja lopettaa murehtimisen. Itse olen jo vuosia käyttänyt Delvacin mx 15-40, ja niillä mennään jatkossakin.

Onnistuisiko jollain 04-07 bleidin omistajalla mitata yläkolmiopalan paksuus ja paljonko alempana putkien kiinnitykset on verrattuna ohjausakselin kiinnitykseen. Tarkoitus siis teettää noin alkuperäisillä mitoilla projektiin palikka eikä ole alkuperäistä itsellä mitattavaksi.

Tilasin Akran hiilari sliparin ja pitäis saada kate tohon käyrän päälle. Olis siistimmän näköinen.
Käyköhän tuo yoshimuran kate? sitä ainakin löytyy ebaysta vai mitä katteita olette laitelleet? ja pyörähän oli 1000rr 10vm

Viimeksi muokattu:
Tilasin Akran hiilari sliparin ja pitäis saada kate tohon käyrän päälle. Olis siistimmän näköinen.
Käyköhän tuo yoshimuran kate? sitä ainakin löytyy ebaysta vai mitä katteita olette laitelleet? ja pyörähän oli 1000rr 10vm

Itellä on yoshin slipari -09 vehkeessä ja mielessä on kanssa käyny, että tilaisin sen katteen siihen päälle ni olis vähän siistimpi.

Tuli tehtyä pyörähankinta perinteisesti enempiä ajattelematta alle -05 SC57. Olisiko väellä kokemuksia remmeillä kiinnitettävistä Sport satulalaukuista, joktka toimisivat tuon SC57:n kanssa?

Joops, tuo motech laukku näyttää aika hyvältä. Tankille on ajatuksena SW-Motech pieni tankkilaukku, kun tuo hevonkenkä on jo valmiina.

Tuli hommattua uusi pyörä kesäksi ja vaihdoin yamahan tallista Hondaan, pyörä on 954rr 2003. Pyörää ehostellessa koneenpäältä löytyi irtonainen letku, jonka sain selvitettyä että kuuluu ilmanputsarikotelon taakse, siihen kotelon takana/keskellä olevaan letkulähtöön. Ainoa mitä ei mistään löydy on että pitääkö tuon toisen pään tulla johonkin kiinni vai roikkua vapaana?

Back