• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos öljy ilmaantuu sinne koneen pohjalle odottelemalla niin ei se silloin ole kyllä pakoputken kautta poistunut.
 
Heh. Vähintäänkin mielenkiintoista tää Brandtin huoltopolitiikka. Kuukauden vanha firebladeen aiotaan oikeasti tehdä iso moottoriremppa sen sijaan, että moottori tai pyörä vaihdettaisiin kokonaisuudessaan uuteen. Noh, ei kai siinä mitään, jos rahaa löytyy?  
nixweiss.gif
Miten paljon 08 Blade on muuttunut 07:n moposta? Ovatko muutokset niiiiin SUURIA, että voitaisiin puhua lastentaudeista eli uuden mallin ennalta arvaamattomista ongelmista? Osanottoni, jos mopon rempan ajalle et saa ajoon muuta peliä.  
sad_orig.gif
Sehän on oikeestaan täysin uusittu mylly, joten lastentaudista on nimenomaan kysymys. Tosin aika fataali sellainen.
 
Voisihan Honda ottaa mallia VAG-konsernista,että uusien laitteiden ostajille annetaan lisäysöljy (1l) mukaan. Vaikka kaikki yksilöt ei sitä viekkään,oma ei vienyt mitään mutta kaverilla vei 4,5l / 30 000 km.
 
RR8 hukkaa heti öljynvaihdon jälkeen n. 1/3 tikun viivojen välistä. Siinä se sitten pysyy koko vaihtovälin. Eli jos yrittää pitää yläviivassa, niin öljy maistuu. Seuraavalla kerralla laitetaan vähän alle 3 litraa vaihdossa-

Pyörä on rauhallisesti sisäänajettu vaihtelevilla kierroksilla ja öljynä Motulin 7100. Mulla ainakin ko. öljy toimii kaikin puolin hyvin.

Itse katon öljyt:
Kone käyntiin 3 min ajaksi.
3 minuuttia seisomista.
Mopo pystyyn ja tikkua syynäämään.
 
Tuli hommattua tollanen valkoinen -08 fireblade.

Mistäs jengi on hommannut noita ankanpyrstöjä? Brandtihan myy noita ready to go packeja mut 399€ on mun mielestä hiukan liikaa.

Jenkeistä tilasin jo yoshin pöntön, tp-letkut, valkoista vanneteippiä ja puigin-pleksin.
 
Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
 
Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
Ainakin manuaalissa lukee, että jos on kipannut, niin pitäs käyttää virtalukko Off asennossa, jotta kallistuskulman tunnistin resetoituu. Mut sitä oot varmaan jo kokeillut..
 
Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
Ainakin manuaalissa lukee, että jos on kipannut, niin pitäs käyttää virtalukko Off asennossa, jotta kallistuskulman tunnistin resetoituu. Mut sitä oot varmaan jo kokeillut..
On käynyt OFF asennossa ja muutenkin oon yrittäny räplätä virtalukkoa. Pyörä siis oli käynnissä kun kaatui ja sammu sitten kyljellään ja nyt ei enään käynnisty. Ehrotuksia???
 
Jollain oli sellainen mielipide, että -08 Bladen moottori täristää 6000 - 12000 kierroksilla huomattavasti. Onko porukalla moisesta kokemuksia?

Itse en ole tuossa vanhemmassa mallissa (-06) mitään tuohon viittaavaa huomannut, mutta tälle vuodellehan tuli uusi versio, enkä ole sitä päässyt kokeilemaan.
 
Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
Ainakin manuaalissa lukee, että jos on kipannut, niin pitäs käyttää virtalukko Off asennossa, jotta kallistuskulman tunnistin resetoituu. Mut sitä oot varmaan jo kokeillut..
On käynyt OFF asennossa ja muutenkin oon yrittäny räplätä virtalukkoa. Pyörä siis oli käynnissä kun kaatui ja sammu sitten kyljellään ja nyt ei enään käynnisty. Ehrotuksia???
Tappokatkasija pohjassa?
tounge.gif
.
 
Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
Aika mielenkiintoista kun moni on juuri hehkuttanut keskialueen tehoa ja vääntöä, sekä testeissä on pärjännyt mm. roll-oneissa ja dynokäppyröissäkin Bleidin teho- ja vääntökäyrät näyttää olevan todella vahvoilla muihin tonnisiin.

baaa.gif
Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.

Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.

Kyllä Busakin sitten näytti voimansa 6000 jälkeen ja niin takuulla tekee uusi Bladekin. Ulkomaan lehdissä se on ollut pelkkää ylistyslaulua kaikin puolin. Sairaan nopea ja helppo ajettava. Pitänee mennä kokeilemaan. Uudessa Bladessa pitäis jossakin 4000 kohdalla olla aika tavalla voimaa käyrien mukaan.

Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
 
Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska  tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
Jenkeissä Honda on joitakin muutaman tuhat mailia ajettuja pyöriä vaihtanut täysiin uusiin, tuon öljynkulutuksen takia. Ei ne ehkä ihan vain mittausvirheiden takia noin tee...
 
Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.

Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.


Uusi busa tuntuu alle 4000rpm:n nihkeälle, se on totta. Veto kyllä paranee siinä 4000rpm:n kohdalla niin rajusti että se varmasti osaltaan korostaa sitä.

Mun vanhassa busassa oli 2700rpm:lla 100nm vääntöä renkaalla, joten kyllä siellä alarekisterissäkin voimaa on vaikka se ei ehkä niin tunnu.
 
Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.

Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.


Uusi busa tuntuu alle 4000rpm:n nihkeälle, se on totta. Veto kyllä paranee siinä 4000rpm:n kohdalla niin rajusti että se varmasti osaltaan korostaa sitä.

Mun vanhassa busassa oli 2700rpm:lla 100nm vääntöä renkaalla, joten kyllä siellä alarekisterissäkin voimaa on vaikka se ei ehkä niin tunnu.
Juu, kuten huomasitkin en arvostellut Busaa muuten kuin sen tuntuman osalta. Pitää kyllä ihmetellä minne se kymmenen kilon vääntö niillä main saadaan feidattua?

No tosiaan kuten sanoit se kontrasti on melkoinen kun samassa hetkessä laite liitää niin, että paras olisi olla silloin lentokentän kiitoradalla...

Varsinkin K1-7 busan profiili tuo täällä mieleen vanhan Katanan profiilin 80-luvun alusta ja siksi pidänkin myös Busan muodosta. Vanhempi Busa on jopa tyylipuhtaampi kaunotar.
 
Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska  tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
Joo, no voin kertoa että mun "mittavirhe" on pahentunut 1/2L per 5000km -> 1/2L per 2000km. näillä näkymin seuraavassa huollossa tulen avautumaan aika runsaasti. Niin ja tolla on nyt ajettu n. 15tkm.

Minkä kannan Brandt on ottanut tuohon pakoputken pinnoitusvikaan? Ainakin briteissä on maahantuoja vaihtanut kannuja takuuseen kun maalipinta haalistuu. Tämä siis fireblades.orgin mukaan.
 
Hei Repsol -omistajat.
Voisiko joku teistä mitata noiden tankin sivussa olevien mustien "sulkien" pituudet yläreunoista nurkasta nurkkaan (eli max. pituus).
Oma pyörä (929RR) meni sattuneista syistä
033102ass_1_prv.gif
julkisivuremonttiin, ja nyt on tilattuna Repsol -värityksellä tehdyt "aftermarket" -katteet. Tuon pituuden tarvitsen siksi, että tilaan 1000RR:n tarrat tankkiin jos pituus riittää.
Kiitos jo etukäteen!
 
Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
 
Back
Ylös