Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sivujalka alhaalla :) Tai sen kytkimessä vikaa.

Saako sitä liikkumaan sammutettuna, kytkinpohjassa ja vaihde päällä jos työntää? <- eli irroittaako kytkin?

Unohtui näköjään mainita, jalka toki ylhäällä.

Kävin koittamassa, eipä liiku eteen eikä taakse ykkösellä kytkin pohjassa. Vapaalla tosin rullaa nätisti.
 
Kytkin on liimaantunu kiinni. Aika tavallista, pitäs saada aukeemaan tönäsemällä vaihde päällä ja kytkin painettuna. Auttaa jos on asvalttia alla, eestaas työntelee.
 
Kuinka kauan kestää yleensä etuiskareitten tiivisteet? Huomasin vm. 2008 pyörässä 58tkm kohdalla, että öljyt alkaa olla iskarin väärällä puolella.
Pakollinen iskarihuolto tulossa.
 
Kuinka kauan kestää yleensä etuiskareitten tiivisteet? Huomasin vm. 2008 pyörässä 58tkm kohdalla, että öljyt alkaa olla iskarin väärällä puolella.
Pakollinen iskarihuolto tulossa.

Aika hyvin on kestäny tiivisteet, jos nyt vasta eka huolto edessä. Keula öljyt kyllä kannattaa vaihtaa 2-4 kauden välein, km/käytön mukaan. 20-30tkm ajetut öljyt on jo aika rapaa.
 
Unohtui näköjään mainita, jalka toki ylhäällä.

Kävin koittamassa, eipä liiku eteen eikä taakse ykkösellä kytkin pohjassa. Vapaalla tosin rullaa nätisti.

Eipä lähtenyt ainakaan omilla taidoilla liikkeelle, törkkään hinauksen kautta huoltoon, tuskin (?) on kovin iso homma, kun pyörä on aiemmin kuitenkin ollut ajokunnossa.
 
Aika hyvin on kestäny tiivisteet, jos nyt vasta eka huolto edessä. Keula öljyt kyllä kannattaa vaihtaa 2-4 kauden välein, km/käytön mukaan. 20-30tkm ajetut öljyt on jo aika rapaa.

Autossa mulla on vuotamattomat iskarit yli 11 vuoden ja 214 tkm:n jäljiltä. Siinä iskareita rasittaa vielä talviajo. Miksei mopossa iskaritiivisteet kestäis?

Vaihtelisin keulaöljyjä mielellään, jos olis tehty helpommaks. Monissa pyörissä onnistuu keulaa purkamatta.
 
Autossa mulla on vuotamattomat iskarit yli 11 vuoden ja 214 tkm:n jäljiltä. Siinä iskareita rasittaa vielä talviajo. Miksei mopossa iskaritiivisteet kestäis?

Vaihtelisin keulaöljyjä mielellään, jos olis tehty helpommaks. Monissa pyörissä onnistuu keulaa purkamatta.

Vaihdoin viime kesänä Meseen uudet keärenkaat. Niillä varmaan mennään seuraavat 5 v.:grin:
 
Ootteko korottanu ohjaus tankoja firebladesta? Kannattaako moinen muutos? Millä palikoilla? Stormilla olis myynnissä muutos sarja missä tulee kokonaan uusi yläkolmio jolla saa kiinni normaalin ohjaustangon.

https://www.storm-motor.fi/osat/moo...lsl-superbike-ohjaust-muutossrj-cbr1000rr-08/

Kannattaako tilata. Voiko kinnikkeet pultata vakioyläkolmioon kiinni itse?

Senverran ottaa ranteisiin toi pyörä että olis kiva saada ohjaustankoo hieman ylemmmäs ja ehkä vähän taaksepäin. Pyöräni on Honda CBR 1000RR 2008.
 
Veikkailen, ettei tuolle yhtenäiselle tangolle yllä enää alkuperäiset jarruletkut ja sähköjohdot katkaisijoille. Voi tulla melko iso työ vaihtaa letkut ja jatkaa piuhoja.

Miten jotkut korotetut clip onit http://www.apexmfg.com/all-products/apex-clip-ons/apex-3-riser-clip-on-set tai säädettävät esim. http://calsport.co.uk/honda-cbr-100...ols/gilles-adjustable-handlebars/LU-A-SC59-S/ tai http://www.ebay.com/itm/Honda-CBR-1...m36012cd0fd:m:mynlWdanBtNNAgByOCSB9HQ&vxp=mtr ?

Mulloli Sport Ducatissa (jossa helv. etunoja ajoasento) Helibarit https://www.helibars.com/products/HeliBars®-handlebar-risers-for-Honda-CBR1000RR/185.html
Niiden hyvänä puolena on, että alkuperäiset piuhat ja letkut riittää. Silti kahvat tulee ylemmäs, leveämmälle ja taemmas ja ajoasento muuttuu yllättävän paljon. Huonona puolena ainakin itselle tuli, tuulen riepotukset ja ohjaustunnon huonontuminen pystymmästä ajoasennosta johtuan. Halvathan nuo ei ole myöskään.

Alkuperäistä yläkolmiota en lähtis itse modaamaan. Se on aika kevyt valuosa ja sille tulee aika iso rasitus, jos äijä roikkuu tangossa + muut kuormitukset päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Minkä painoiset ohjaustangon painot on honda cbr 1000rr 2008 mallissa? Minulta puuttuu ne? Kannattaako ostaa alkuperäiset vai tarvike? Mistä ostais? Käytetytkin kelpais.
 
Kuinkas paljon iloa tuollaiseen -05 Bladeen saapi Power Commanderista?

Tällä hetkellä kiinni Yoshimuran koko putki, ja tulossa tosiaan PC ja parempi filtteri kylkeen.

~150 heppaa dynossa, ja menossa ensi viikolla Prätkäpajalle laitettavaksi.
 
Kuinkas paljon iloa tuollaiseen -05 Bladeen saapi Power Commanderista?

Tällä hetkellä kiinni Yoshimuran koko putki, ja tulossa tosiaan PC ja parempi filtteri kylkeen.

~150 heppaa dynossa, ja menossa ensi viikolla Prätkäpajalle laitettavaksi.

Ja lopputuloksena tämä:

IMG_7_BURST20160601082703.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ootteko korottanu ohjaus tankoja firebladesta? Kannattaako moinen muutos? Millä palikoilla? Stormilla olis myynnissä muutos sarja missä tulee kokonaan uusi yläkolmio jolla saa kiinni normaalin ohjaustangon.

https://www.storm-motor.fi/osat/moo...lsl-superbike-ohjaust-muutossrj-cbr1000rr-08/

Kannattaako tilata. Voiko kinnikkeet pultata vakioyläkolmioon kiinni itse?

Senverran ottaa ranteisiin toi pyörä että olis kiva saada ohjaustankoo hieman ylemmmäs ja ehkä vähän taaksepäin. Pyöräni on Honda CBR 1000RR 2008.
1604425_10152367450373258_1334196819304547660_n.jpg
Danmoton 3D cliparit, vittumainen säätää kohalleen ja putkisokilla lukitus. Piti leikata etukatetta aika perkeleesti, että sai etupyörän kääntymään.
 
Man-Saaren reissu on nyt heitetty Bladella tankkilaukun ja Cargobagin kaa. Blade toimi kyllä yllättävän hyvin matkapyöränä. Muuten vakio -08 paitsi kuskin penkki vaihdettu Hondan E-Cushioniin, kahvanlämppärit + automaattinen ketjunrasvari asennettu. 7000 kilsaa ja kaks ja puoli viikkoa. Ainoastaan tuplakuplatuulilasia kaipailin, kun tankkilaukun vuoksi ei pääse tuulilasin taakse nojautumaan ollenkaan piiloon. Semmonen menee hankintalistalle.

Tämmöselle 186-senttiselle sopii ajoasento matkallekkin yllättävän hyvin. :jippikaijee:
 
Sitä pääsi ajamaan joka päivä muina aikoina paitsi sulkuaikoina arkisin klo 18-21 ja vkoloppuna pidemmät sulkuajat. Samoten onnettomuuksien takia se oli välillä suljettuna. Taisin kiertää kolme kertaa reitin koknaisuudessaan + useamman kerran pätkiä siitä. Trafiikkia oli välillä melkosesti ja paikalliset ajo autoillaan mutkia oikoen seassa.

Hieno paikka.
 
Back
Ylös