Frank Nyman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on tässä talven aikana kypsyny ajatus uudesta, vähän isommasta pyörästä ja aion (ainakin ekax) Frankille mennä asiaa "haistelemaan".
Nykyinen pyörä on Frankilta ostettu viime keväänä. Poika-Frankilta (Ben) sain useita satasia paremman tarjouksen välirahasta kuin esim. R.M.Heinolta ja lisäksi laukkusatsikin oli halvempi. Heinolla on toki paljon mukavampi puhua paskaa ja viettää aikaa
smile_org.gif
Frankeilta kun ei paskanpuhuminen oikein suomeksi luista.

Myös huollot on tehty Frankilla ja ajan on saanut parin päivän sisällä aina. Kerran tulin vähän ennen avaamista samaan aikaan isä-Frankin ja äiti-Frankin kanssa. Frank itse jutteli mukavia, äiti-Frank keitti kaffit ja kun poika-Frank saapui, tehtiin huoltolappu.

Aika paljon se palvelun laatu on omasta suhtautumisestakin kiinni.

Ekaa isoa pyörää kun etsin ,niin ainut paikka mikä ei antanut koeajoon mitään eikä osanut sanoa hintoja pyörille,ostin sitten tuusmotorista.Nykyään kun olen käynyt kysymässä pyörää koeajoon aina itketään kuin juutalainen, ja selitetään jotain epämääräistä paskaa miksi ei voi antaa koeajoon.Päätin että en mene enää ostamaan sieltä edes sitä ketjurasvaa.
Kumma että kaupanteko ei kiinnosta,taitaa olla mulla liian suomalainen aksentti koeajoon?

Ekaa isoa pyörää kun etsin ,niin ainut paikka mikä ei antanut koeajoon mitään eikä osanut sanoa hintoja pyörille,ostin sitten tuusmotorista.Nykyään kun olen käynyt kysymässä pyörää koeajoon aina itketään kuin juutalainen, ja selitetään jotain epämääräistä paskaa miksi ei voi antaa koeajoon.Päätin että en mene enää ostamaan sieltä edes sitä ketjurasvaa.
Kumma että kaupanteko ei kiinnosta,taitaa olla mulla liian suomalainen aksentti koeajoon?
Tässä se taas nähdään. Vuosi sitten tein kaupat Benin kanssa, ja nyt kun messujen jälkeen iski taas vaihteeksi pyöräkuume niin totta kai ajelin FN:lle hyvät kokemukset mielessä. Tällä kertaa ei sitten toiminut ollenkaan. Aikaisemmin tähän ketjuun kehuskelin FN:n toimintaa, mutta tällä kertaa sitten
033102ass_1_prv.gif
Tuusmotorissa sitten tuli kaikkein ikävintä kohtelua. Juttu kyllä luisti ja tarjouksenkin sain, mutta kun seuraavalla viikolla tulin takaisin niin väliraha oli kasvanut yli 1000 euroa
crazy.gif
Käsittääkseni tässä olisi ollut jo hieman riidankin aihetta, mutta myy niitä muutkin ja nyt olen onnellinen Busan omistaja eikä tarvinnut kumpaankaan edellämainittuun lafkaan enää takas mennä.

Tunnen syyllisyyttä, mutta minähän kerroin vain omasta boikottipäätöksestäni perusteineen. Helposta sellaisesta, koska tuskinpa muutenkaan lähtisin Mansesta Hesaan pyöräkaupoille.
cool.gif
Eihän se heassa ole ihan Kauniaisten kulmilla ehkä jopa espoon puolella.... Anyways itse ostin mielestäni sopuhintaan fillarin ja kamppeet kaikista tuli ihan kivasti alennusta toki itsellenikin tuli semmonen olo että kaverit jotenkin ei uskonut "ostoaikeitani" mut sitkun oot roudannut kaks fillaria ulos uskokaa pois palvelu pelaa
smile_org.gif

Tunnen syyllisyyttä, mutta minähän kerroin vain omasta boikottipäätöksestäni perusteineen. Helposta sellaisesta, koska tuskinpa muutenkaan lähtisin Mansesta Hesaan pyöräkaupoille.
cool.gif
Eihän se heassa ole ihan Kauniaisten kulmilla ehkä jopa espoon puolella.... Anyways itse ostin mielestäni sopuhintaan fillarin ja kamppeet kaikista tuli ihan kivasti alennusta toki itsellenikin tuli semmonen olo että kaverit jotenkin ei uskonut "ostoaikeitani" mut sitkun oot roudannut kaks fillaria ulos uskokaa pois palvelu pelaa
smile_org.gif
Jos yhden pyörän osto ei riitä,että seuraavaa ostaessa saisi edes koeajaa on myyntimiehillä liian hyvät katteet tai
033102ass_1_prv.gif

mun rahat menee ainakin johonkin toiseen paikkaan missä asiakasta edes yritetään palvella.
älä Beni ota ittees,teillä ei vaan saa palvelua kuin varaosatiskillä!

Jos yhden pyörän osto ei riitä,että seuraavaa ostaessa saisi edes koeajaa on myyntimiehillä liian hyvät katteet tai
033102ass_1_prv.gif

mun rahat menee ainakin johonkin toiseen paikkaan missä asiakasta edes yritetään palvella.
älä Beni ota ittees,teillä ei vaan saa palvelua kuin varaosatiskillä!
Kävin tänään kyselemässä vaihtopyöristä, tarvikkeista, yms. Ja ainakin itse sain myyjiltä todella hyvää palvelua!
.. Se on totta, että varaosatiskin heppu on yliveto, muistaa asiakkaat vuosienkin takaa.. tämän kaverin palvelualttius ja asiantuntemus saa kyllä kieltämättä myyntiporukan vaikuttamaan "kömpelömmältä" tai jopa tylyltä, jos nämä kaksi eri myyntiosiota haluaa vastakkain asettaa.

Heh, muistuipa mieleen kun kaveri osti joskus vuonna miekka ja kirves FN:ltä uuden 600 zetorin ja valitteli huoltohintojen kalleutta johon Frank: "Sinä nauti, sinä maksa"
tounge.gif
.

Pitäähän tuo tietysti paikkansa että jos on varaa ostaa uusi mopo niin huoltohinnat on (ainakin useimmille) toisarvoinen seikka mutta tuo sanamuoto huvitti jossain määrin...

Tuossa alkukesästä kun käväisin piiiiitkästä aikaa ko. liikkeessä ihan huvikseen, myyjä kyllä ilmestyi suht. nopeasti kysymään "mitä saisi olla?" ja "millä pyörällä nyt ajat?". Vastasin ajavani Trumpalla, johon myyjä totesi "otan osaa". Ei jättänyt kovin hyvää kuvaa näin vuosien jälkeenkään.
Kävin kerran vuonna 1992: en saanut palvelua. Ja tuon kommentin jälkeen jätän käymättä vastaisuudessakin. Pitäköön tunkkinsa...

Yhden mopon ostaneena ei valittamista. Sain todella hyvän tarjouksen ja viikossa sain pelin
smile_org.gif
033102beer_1_prv.gif

Vaihtopeli lunastettiin myös hyvään hintaan
sport05.gif

Ensimmäistä kertaa tuolla äsken kävin kun netistä bongasin mielenkiintoisen pyörän. Paikanpäällä ehdin tovin ajokamoissa kierrellä kun myyjä tuli kyselemään jos voi auttaa.. Juteltiin vähän vaihtotarpeesta ja kateltiin pyörää. Kerroin nykyisestä pyörästä jota käytiin sitten kattomassa ja välirahasta tuli pari sanaa vaihdettua. Liike oli kuudelta menossa kiinni ja kello oli jo yli viisi, mutta kun kysyin että vieläkö ehtisi koeajolle niin samantien saatiin pyörä keskeltä myymälää kadulle ja ajolupa taskuun.

Ei valittamista palvelussa; varmaan tuolla voisi ruotsia haastella, mutta mieluummin sitä solkkaa suomeksi
smile_org.gif
Mutta hyvä palvelu, jos vertaa vaikka erääseen Lauttasaaressa sijaitsevaan mestaan.

t.Ville

Kuulostaa vähän siltä että tässäkin on taas henkimaailman hommat kyseessä. Itse olen asioinut ko. paikassa ja aina saanut vähintään asiallista palvelua. Kaikki asiat on sujuneet mutkattomasti ja mukavasti. Huollon puolella on sitten on ollut ihan hauskaa jutustellakin. Sitä en kyllä edellytä, jotta voisin sanoa palvelun toimivan.
Tässäkin asiassa pätee ne samat kemia-jutut kuin ihmisten välillä yleensä, joidenkin kanssa vaan ei tule toimeen vaikka kuinka haluais ja yrittäis.

Minäkin olen kovasti ihmetellyt näitä negatiivisia kommentteja, noin vuosi sitten haettiin eka pyörä (paras tarjous) ja tulihan sitä muutakin rompetta ostettua, sivulaukut, vaatteet, kypärät ym ja palvelu pelas ja hyvät alennukset. Mies on käynyt ja saanut pyöriä koeajoon silloin kun on niitä halunnut ja joka kerta olisi ollut minullakin mahdollisuus kokeilla pyöriä vaikka hyvin tiesivät että olen vasta aloittamassa omaa mp-uraa ja näin kesiki-iällä niimpä sitten viimein lopukesästä "uskalsin" kokeilla yhtä pyörää ja viikonlopun huristelin sillä ja maanantaina tehtiin kaupat ja taas päästiin hinnasta sopuun. Palvelu, huollot ym olleet asiallista ja vanhemman herran ja rouvan kanssa rupattelu sujuu kyllä ihan suomeksikin. Näillä näkymin seuraavatkin pyörät ostetaan Frankilta kun vaihdon aika tulee.

Pisteet täältäkin Frankille ja kumppaneille! Loistavaa palvelua sekä paikan päällä että sähköpostitse/puhelimitse. Kun hintakin oli kohdillaan, tehtiin kaupat samantien.

Kohta pyörä tonnin huoltoon, joten huoltopuolikin tulee testattua samalla.

Itsellä kokemuksia ainoastaan varaosapuolelta. Toissa kesänä tuli akuutti renkaanvaihdon paikka ja Frankilta sai samana päivänä renkaan ja vielä vanteelle asennettuna. Palvelu pelasi. Tosin pyörää tuskin sieltä ostan koska todennäköisesti taas Tampereen Heinolta saa parhaimman tarjouksen.

Itsellä kokemuksia ainoastaan varaosapuolelta. Toissa kesänä tuli akuutti renkaanvaihdon paikka ja Frankilta sai samana päivänä renkaan ja vielä vanteelle asennettuna. Palvelu pelasi. Tosin pyörää tuskin sieltä ostan koska todennäköisesti taas Tampereen Heinolta saa parhaimman tarjouksen.
Jep. Mä en voi sanoa samaa, sillä omassa pyörässä näkyi kankaat takarenkaasta, ja torppasin lähimmälle MP-rengastuksia tekevälle pajalle = Nyman. Myyjä sanoi ensin, että joo, kyllähän noita kumeja on hyllyssä. Tuli ulos katsomaan pyörää ja sen jälkeen ei enää löytynytkään aikaa renkaanvaihdolle.
nixweiss.gif

Käski vaan lähteä vaikka Allrightille tai muualle. Aika mielenkiintoista, ettei kauppa kiinnosta ja asiakas lähtetetään vaarallisin renkain takaisin liikenteeseen. Noh, vitutuksen keskellä tuuppasin pyörän samantien Hailacille ja palvelu pelasi.

Jep. Mä en voi sanoa samaa, sillä omassa pyörässä näkyi kankaat takarenkaasta, ja torppasin lähimmälle MP-rengastuksia tekevälle pajalle = Nyman. Myyjä sanoi ensin, että joo, kyllähän noita kumeja on hyllyssä. Tuli ulos katsomaan pyörää ja sen jälkeen ei enää löytynytkään aikaa renkaanvaihdolle.  
nixweiss.gif
Nimenomaan takaisin liikenteeseen. Uskalsit kuitenkin ensin ajella renkaan kankaalle asti?
biggrin.gif

Päinvastainen kokemus itsellä. Michelinin takaisinkutsun Nyman hoiti hienosti, vaikka tuolta en ollut renkaita edes ostanut. Siinä missä muut vinetti, että pitää odottaa korvaavia renkaita Micheliniltä, Nymanilla tarjottiin tilalle toista merkkiä jos ei halua odotella viikkoja tai kuukausia kunnes Michelin saa jotakin aikaiseksi. Puhelusta seuraavana päivänä oli uudet tassut alla.

ite asioinu Nymanilla lähinnä huoltoasioissa ja aina on toiminu. talvella varasin edelliseen separiin 46 tonnin huollon sieltä ja olisin sit ajanu pyörän sinne (matkaa säilytyspaikasta vajaa 10km) mutta "kielsivät" ajamasta ku olihan sentään helmikuu, "me haetaan se sieltä autolla". ja sit ku pyörä oli valmis, sanoin puhelimessa ajavani mopon takas säilytysmestoille. vastaus: "ei ei ei. me tuodaan se sinne"
smile_org.gif
keskustelukumppaneina oli Frank Jr sekä se huollon päällikkö(?). nii ja laskun loppusumma on pyöristetty aina lähimpään kymppiin alaspäin vaikken o edes tinkiny.

viime viikolla tuli sit paniikki ku takakumi meni kudoksille silmänräpäyksessä. soitto Nymanille et millon ehtis vaihtaa, "minkälaista kumia oot ajatellu, no mulla on kumi jo valmiina, mistä ostit, liikkeestä x" kuulin ihan selvästi miten kalenterin sivut lähti samantien rullaamaan, "vkolla 23 vois olla aikaa"
crazy.gif
vaan kun kumi piti saada HETI paikoilleen. no, onneks täältä .orgin porukasta löyty uskomattoman avulias kaveri joka vaihto kumin (ja opetti samalla allekirjoittanutta mainitussa toimenpiteessä
smile_org.gif
) jos olisin ottanu kumin Nymanilta ni todnäk olisin saanu vaihdon heiltä nopeammin ku reilun kahden viikon päästä.

suomeks sanottuna mulla vaan hyviä/hauskoja kokemuksia Nymanista ja seuraavan huollonkin olen jo varannut sieltä
smile_org.gif
niin ku moni on sanonu, omasta asenteesta kiinni millasta kohtelua sieltä saa
smile_org.gif

Ensimmäisen uuden pyörän ostin pari kk sitten Nymanilta. Kyseessä oli ylivuotinen kappale ja hinnan pudotus oli niin hyvä, ettei siitä voinut kieltäytyä.
Muutoinkin palvelu jne oli erittäin hyvää. Varmasti tekisin uudelleen kauppoja kyseisen liikkeen kanssa, mutta välimatka (+200km) on hiukan liikaa.

Minäkin olen kovasti ihmetellyt näitä negatiivisia kommentteja, noin vuosi sitten haettiin eka pyörä (paras tarjous) ja tulihan sitä muutakin rompetta ostettua, sivulaukut, vaatteet, kypärät ym ja palvelu pelas ja hyvät alennukset. Mies on käynyt ja saanut pyöriä koeajoon silloin kun on niitä halunnut ja joka kerta olisi ollut minullakin mahdollisuus kokeilla pyöriä vaikka hyvin tiesivät että olen vasta aloittamassa omaa mp-uraa ja näin kesiki-iällä niimpä sitten viimein lopukesästä "uskalsin" kokeilla yhtä pyörää ja viikonlopun huristelin sillä ja maanantaina tehtiin kaupat ja taas päästiin hinnasta sopuun.  Palvelu, huollot ym olleet asiallista ja vanhemman herran ja rouvan kanssa rupattelu sujuu kyllä ihan suomeksikin. Näillä näkymin seuraavatkin pyörät ostetaan Frankilta kun vaihdon aika tulee.
Tuolta minäkin 04 rexin ostin, ja olen sen jälkeen ko. liikkeen palveluita käyttänyt. Huolloissa, tarvikehankinnoissa ym. (toki muuallakin on tullut asioiduksi). Aina ystävällinen ja hyvä palvelu. Ihan hyvät "rabatit" aina. Vähän aikaa sitten kävin kysäsemässä lunastukseen mennen "suupert conceptin" tilalle uutta C2 mallia, ja tuli heti hyvä diili. Ei todellakaan valittamista. Huollot on aina pelannu mallikkasti. Multa ainakin plussapisteitä kokonaisuutena. En muuten osaa ruattia, enkä oo sukua
nixweiss.gif

Ben kysyi millä pyörällä nyt ajan ja vastattuani että 2 vuotta vanhalla harrikalla, kääntyi kannoillaan ja hävisi pikaisesti koppiinsa. Hämmästyneenä katselin tapahtunutta, odottelin hetken, mutta ei näkynyt enää myyjän myyjää! Jälkikäteen päättelin syyksi, että varmaankin pelästyi, että tarjoaisin harrikkaani vaihdossa... en kai minäkään niin hullu ole! Vai keksiikö joku muuta selitystä?

Vastaavasti kävi Hesan NPM:ssa kun kävin istumassa Tuonon päällä. Sen jälkeen menin kyselemään olisiko koeajopyörää. Sellaisen kerrottiin tulevan lähiviikkoina. No, lehdestä aikanaan näin ilmoituksen koeajopäivästä, kävin ajamassa Tuonon ja myyjä kyseli tuntumaa. Vastasin kokemuksen olleen erityisen positiivinen. Sen jälkeen myyjä kysyi, millä nyt ajelen ja vastattuani katosi pikaisesti takahuoneeseen enää ilmestymättä takaisin...
Ne on nuo H-D porukat vissiin niin pelottavia, että pitää mennä takahuoneeseen piiloon kassakaappia vartioimaan. :P

Back