• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSF 1250

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
24000km huollossa tyyliin kaikki venttiilien säätöpalat vaihtoon.....miksi??? Ku ite en näist tajuu, jollain muulla tietoo/kokemuksia?

Ei menny vaihtoon kun 15 säätöpalaa, yks jäi vanhoista :grin: Nooh, eipä oo ikinä omana aikanani mopo käynyt noin kauniisti ja mua ei todellakaan ryöstetty laskulla, iso kimppu ruusuja kantakorjaamolleni :respect:

Ei menny vaihtoon kun 15 säätöpalaa, yks jäi vanhoista :grin: Nooh, eipä oo ikinä omana aikanani mopo käynyt noin kauniisti ja mua ei todellakaan ryöstetty laskulla, iso kimppu ruusuja kantakorjaamolleni :respect:

Mikä on kantakorjaamona? Kuulostaa hyvältä jos ei ole täys rosvo [emoji41]

Perhana kun bandiitin mittaristo alkoi oikuttelemaan.
Elikkäs molemmat kierros ja nopeusmittari menee mykäksi yhdessä ja erikseen.Välillä sammuu ja syttyy.Kierroslukumittari "soutaa" myös virta-avaimen ollessa pois päältä.
Maadoitusvikaa arveltiin aluksi sekä virtalukkoa, kahvanlämppärien ja navin johdot otin myös ihan ensimmäiseksi kokonaan pois.
Pyörä oli vasta viikko sitten 24 000km:n huollossa jonka jälkeen ajoin sen kovassa vesisateessa talliin.
Oliskohan mahdollista että vika olisi kuitenkin itse mittaristossa? kosteus tms.

Juu täytyy noita perusteellisemmin vielä käydä läpi.
Onkohan noissa mittaristoissa noin muuten ilmennyt kenelläkään vikoja?
Mites voisko tuo virtalukko kuitenkin oireilla tuolla tavoin?

Huono olen ohjeita antamaan. Mulla oli tollanen mopo ja ajelin sillä piirua vaille 100 000km ja mittaristo ei koskaa kikkaillut. Hemmetin luotattava mopo. Siitä se mieleen tulikin ettei vaan olis jossain vettä. Ainoa juttu mikä petti oli vaihteen tunnistin.

Huono olen ohjeita antamaan. Mulla oli tollanen mopo ja ajelin sillä piirua vaille 100 000km ja mittaristo ei koskaa kikkaillut. Hemmetin luotattava mopo. Siitä se mieleen tulikin ettei vaan olis jossain vettä. Ainoa juttu mikä petti oli vaihteen tunnistin.
Mun muistaakseni akun kaapelikin oli joskus löysällä..

Juu täytyy noita perusteellisemmin vielä käydä läpi.
Onkohan noissa mittaristoissa noin muuten ilmennyt kenelläkään vikoja?
Mites voisko tuo virtalukko kuitenkin oireilla tuolla tavoin?

Ei oo täälläkään mittaristo kyl temppuillu vaikka juur 24tonnin huolto tehty...oliks sulla säätöpalat ok/yhtään ei vaihdettu? :grin:

Ei vaihdettu yhtään säätöpalaa.
Iekin huolto eli Eero Hyvärinen Kuopiosta tuon huollon teki.
Enkä usko että tuo huolto tuohon sähkövikaan on syynä, noita omia johdotuksia ensimmäisenä epäilin.

Varttikate ollu kuitenkin ilmeisesti irti et oisko ne siin onnistunu jotenkin joitain liittimiä löysyttämään/irrottelemaan ja jääny laittamati kunnolla kiinni kasatessa...? :dunno:

Onhan se tietysti mahdollista sekin.
Viikon päästä jatkuu vianetsintä kunhan ensin saa lapissa käytyä.
Jos vaikka korjaantuis itsestään(turha luulo).

Sama recall. Oli vain itseltä jäänyt huomiotta. Muutama ihmeellinen akun tyhjentyminen selittyi sitten tällä tavalla.

Moposta poistui muutama ihmetystä aiheuttanut pieni ongelma tasasuuntaajan vaihdon jälkeen. Nykiminen alakierroksilla vähentyi huomattavasti, pikku hiljaa heikentynyt starttauskin palautui alkuperäiselle tasolle. Ilmeisesti ko. tasasuuntaaja vaikuttaa startille menevään virtaankin ( tai sitten vaihdon yhteydessä elvytettiin hapettunutta kaapelia ). Ennen korjausta pienikin akun jännitetason lasku aiheutti startin toimimattomuuden. Aluksi viime vuosien aikana startti alkoi pyöriä hidastetusti kunnes tänä vuonna parin viikon käyttämättömyyden jälkeen valo vain välähti startatessa ( startti ei edes yrittänyt pyörähtää vaikka akku oli uusi ja täydessä latingissa ). Ongelma ei esiintynyt jos pyörällä ajoi joka päivä. Ei kannata korjata mun tekniikan ymmärtämättömyys virheitä mutta toivotaan että tästä on apua jollekin joka kärsii samasta ongelmasta. Ongelmahan ei esiinny silloin kun saa ajettua mopon korjaamolle :thumbup:

MP-service Lahdessa hoiti tämän recallin kiitettävän hyvin :)

Minkäs mittasia ja painoisia kuskeja tällä mopolla on? Entäs kaks päällä liikkuvia?

Itsellä mitat 175/85. Kypärämelu vähän vaivaa mutta ei ongelma Schubert C3 potan kanssa. Kyytiläisen paino 50-80 kg ei ole ainakaan minua häirinnyt normaaleissa nopeuksissa. Hyvin mielestäni kantaa kyytilaisen ja lisäksi täydet laukut ( plus 50 kg ).

Back