• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Puimakone kurvas pellolta eteen Tenholan ja Pohjan välillä... Pysähty se orginaaleillakin kuin seinään kun puristi siitä jarrukahvasta kunnolla. :orgmp3:
 
Hifistelyä: Keulaa laskettu 27mm, jolloin akseliväli lyheni 18mm eli 1,2%. Etukulma jyrkkeni ja eturenkaalle tuli lisää painoa. Täytyy suunnata valot uusiksi ja säättää alusta.... Pyörä tuntuu nyt jopa vielä paremmalle ja ketterämmälle kuin ennen.:grin: Ajettu nyt 284km samalla tankilla, tankkivalo syttyi ekakerran 244km kohdalla. (loistavaa, se toimii) Rauhallista ajoa, Parenteesi ajelu ja siirtymiset. Täytyypä ottaa galloona mukaan reppuun, niin voi kokeilla kuinka pitkälle sillä vielä pääsee. Tämähän on täysin tavallisuudesta poikkeavaa Pihistelyä, kun kahvaa ei ole nyt käännetty kunnolla. Löysin pyörästä katteen piilosta alkuperäisen ohjausiskarinkin... Mun oma pullukka :rakastunut:
 
Iltaa, taikka huomenta hyvä raati... :p

Nappasinpa paksun rouvan kaasarit pöydälle tänään ja... Tossa kun oli aiemmin puhetta tuosta ilmaboxin mäkeen heittämisestä. Niin, huomasin siinä osia pöydälle repiessä jotta tossahan pentele on pikkasen pelattu noilla kurkkujen pituuksilla myös? Eli keskimmäiset kaasarit on vissiin tuplasti pidemmillä kurkuilla varustettu ku uloimmaiset. Jeps, boxin sisällä kaikki kyllä mutta...
Ei tuolla sit olis mitään tekemistä sen kanssa, et jos kurkut heittää mäkeen ja laittaa erilliset putsarit suoraan jokaiseen kaasariin niin taisteluksi menee säätöjen kanssa? Jollain tapaa olis maalaisjärkistä... Nojoo, ehkä tämä on aivan helevetinmoista paskaa. Mutta jos näin niin luotan, että joku teistä kertoo sen meille / mulle tuota pikaa. :thumbup:

Kommentoidaas vielä samaan viestiin "koiranluuproggista"... Eli jeps, luut tuli Ebaysta kuten kuuluu. Mut rouvalla on mutut pikkaasen tiukassa. Metrin jatkovarrella kääntyy ainoastaan työkalut. :blink: En tietenkään ole vihtiny kattoa manuaalista, mutta kai noissa perkeleissä on normaalin puoleiset kierteet?
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuolla sit olis mitään tekemistä sen kanssa, et jos kurkut heittää mäkeen ja laittaa erilliset putsarit suoraan jokaiseen kaasariin niin taisteluksi menee säätöjen kanssa? Jollain tapaa olis maalaisjärkistä... Nojoo, ehkä tämä on aivan helevetinmoista paskaa. Mutta jos näin niin luotan, että joku teistä kertoo sen meille / mulle tuota pikaa. :thumbup:

Eiköhän tuota rakennetta tehdessä ole jaappanin insinöörillä ollut tukena paitsi laskelmat, niin myös penkki apuna. Ja sillä putsarikotelon mäkeenheittäjällä mikä, Esson baarin asiantuntemus?:p
 
Eiköhän tuota rakennetta tehdessä ole jaappanin insinöörillä ollut tukena paitsi laskelmat, niin myös penkki apuna. Ja sillä putsarikotelon mäkeenheittäjällä mikä, Esson baarin asiantuntemus?:p

Juu, tottakai näin. Mut tuli vaan mieleen tossa ku noita osasia kattelin, et jos mulla olisi nyt 4kpl. kartioita tallissa niin kurkut lentäis mäkeen tavallaan "automaattisesti" siinä ohessa... Ja vois olla jotta matalamielisyyttäni syyttäisin tulevista ongelmista ainoastaan ilmaboxin puuttumista?!? :paikallatuulee:
 
Jätä boxi paikalleen vaan, ja vielä mieluusti alkuperäistyyppisellä putsarilla. Noissa boxeissa on kaikenmaailman resonointi yms- aeromystiikkaan liittyviä ominaisuuksia, jotka saattavat olla hyvinkin tärkeitä matalan- ja keskikierrosten toimivuudelle.

Toki, rohkea rokansyö ja kokeilee muutoksia (boksi pois- suutin- ja bensankorkeusjumppa yms). Saahan ne kaikki takaisin tarvittaessa.
 
Jätä boxi paikalleen vaan, ja vielä mieluusti alkuperäistyyppisellä putsarilla. Noissa boxeissa on kaikenmaailman resonointi yms- aeromystiikkaan liittyviä ominaisuuksia, jotka saattavat olla hyvinkin tärkeitä matalan- ja keskikierrosten toimivuudelle.

Toki, rohkea rokansyö ja kokeilee muutoksia (boksi pois- suutin- ja bensankorkeusjumppa yms). Saahan ne kaikki takaisin tarvittaessa.

No näinhän se on. Jumppaa tässä nyt jokatapauksessa on tulossa, sen verran hirveeltä toi paksukainen näyttää ilman vaatteita. Mää luulen, että kokeilen huvikseni netin syövereistä putsarisysteemiä jolla kurkut saa pidettyä... Ja asennuksen jälkeen teeskentelen jotta hyvät niistä tuli & valehtelen tietty tännekkin kirkkain silmin... :p

No ei vaan... Kattotaas. Harrastushan tämä perkele on & mieli on ku tuuliviiri... :grin:
 
Älä nyt ainakaan sinne ilmaboxin sisälle niitä kartioita laita ja suosittelisin edelleen unohtamaan ne kartiosuodattimet kokonaan jos et ihan välttämättä halua tehdä elämästäsi vaikeaa. Se tietää helvetillistä kaasarijumppaa että saa säätöhin, eikä ole mitään takuita että saisit siltikää kunnolla toimimaan :D
 
Älä nyt ainakaan sinne ilmaboxin sisälle niitä kartioita laita ja suosittelisin edelleen unohtamaan ne kartiosuodattimet kokonaan jos et ihan välttämättä halua tehdä elämästäsi vaikeaa. Se tietää helvetillistä kaasarijumppaa että saa säätöhin, eikä ole mitään takuita että saisit siltikää kunnolla toimimaan :D

Joo, no en hemmetissä... Enkä kartioita ole näillä puheilla laittamassa muutenkaan. :;):
 
ilmeisesti ne kaasarit on mitoitettu saamaan ilmaboksin buustin pikkasen eri kierrosluvulla. Vaikka olisin siinä ajatuksessa että se ilmaboksista ulostulevan putken pituus (vai/ja halkaisija) vaikuttaisi siihen ilmaboksin resonointitaajuuteen.

[nipo]Kurkut on kaasatrin ja kannen välissä.[/nipo]
 
ilmeisesti ne kaasarit on mitoitettu saamaan ilmaboksin buustin pikkasen eri kierrosluvulla. Vaikka olisin siinä ajatuksessa että se ilmaboksista ulostulevan putken pituus (vai/ja halkaisija) vaikuttaisi siihen ilmaboksin resonointitaajuuteen.

[nipo]Kurkut on kaasatrin ja kannen välissä.[/nipo]

Asiallinen "nipo"... Mikäs ihme on oikea nimitys noille torveloille? :paikallatuulee:
 
Asiallinen "nipo"... Mikäs ihme on oikea nimitys noille torveloille? :paikallatuulee:

Siis kiihdytyssuppilo vai?

Missäpäin ilmaan sisäänottoa mennään?

Edit: Sieltä ylhäältä se tulikin, imutorvi aka kiihdytyssuppilo aka velocity stack.
 
Kai se on joku imutorvi tai imusuppilo vaan... (Tähän kohtaan tulis kädet levittelevä hymiö, mutta jostain syystä hymiöt ei mulla enää toimi.)
 
Asiallinen "nipo"... Mikäs ihme on oikea nimitys noille torveloille? :paikallatuulee:

Väärillä torveloilla saa sitten muuten koneen ilmanoton pilattua jollain tietyllä kierrosalueella... ei oo helppoo. Niiden funktio on muuttaa turbulentti ilmavirta laminaariseksi. Eri pituudet toimivat eri kierrosalueilla, esim F4:ssa torvet nousevat mekaanisesti ylös kierrosten lähestyessä yläkolmannesta.
 
Joo eipä tota alkuperäistä ilmanottoa kannata mennä kouhimaan jos ei tosissaan halua säätää ja säätää.. Turbota se niin pääset eroon siitä alkuperäisestä ilmanotosta :D
 
Mulla on käynyt ihan jäätävä säkä kartiosuodattimien kanssa. Oma boksi pois, podit ja suutinsarja paikalleen. Ainoa säätö tehtiin seosruuveista. Ei se mihinkään seonnu ja penkitettiin +6hv. Tai jos käynti jollain asennolla on pielessä, niin en pysty sitä muikeiden imuäänien alta havaitsemaan. Mulla tosin aihiona alavireinen Yamaha. Tiedä näistä. :)
 
Onhan se toisaalta niinkin, että ei ole viimeinen eikä ensimmäinen kerta kun insinööri sanoo jonkin asian olevan huomattavasti parempi kuin toinen, vaikka loppukäyttäjä ei käytännössä huomaa mitään eroa missään. :p
 
Ai fantastista, kaasarien putsausprojekti saa uusia vivahteita kohokammioiden huonokuntoisten ristipääruuvien muodossa... Yksikään ruuvi ei siis edes meinannu aueta, eikä noita kantoja uskalla tuhota yhtään lisää mitä ovat jo. :kääk:

Tuumaustauon paikka, sumppia ny ensin ja saunakaljaa myöhemmin... Onneks sitä on jo sen verran ittestään oppinu et heti ku alkaa meneen väätämiseksi > on paras marssia tauolle ja kokeilla vaikka seuraavana päivänä uusiksi. :;):
 
Jotku isot siirtonokkapihtityyppiset työkalut käyttöön. Kaikista ei välttämättä saa otetta, sitten vaan piikillä naputtelee aukipäin, torx-meisseli voi toimia jos saa sisään. Iskumeisseli... Ruuvinhatun poisviilaus...
 
Back
Ylös