• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaasarit irti ja perusputsaus paineilmalla. Irottele suuttimet, kohot ym osat. ja ilmalla röörit puhtaaksi. Samalla katsot että luistien kalvot on ehjät
 
Kaasarit irti ja perusputsaus paineilmalla. Irottele suuttimet, kohot ym osat. ja ilmalla röörit puhtaaksi. Samalla katsot että luistien kalvot on ehjät

Ääni tälle!

Jollei sitten ole yhden pytyn joku venttiili juuri kulunut välyksettömäksi.
 
Joo-o... Kyl se on laitettava taas Agusta liikenteeseen ja Suzu telakalle. Ettei mene koko viikonloppu ihan tyystin autotallissa. :p

Mitä nyt tossa vähän purin tuota keksintöö, niin on omaan silmään kasattu sen verran karulla meiningillä et en kehtaa samaan tyyliin kyllä niputtaa. Pitää ottaa koko peräosasto kaasareista takavaloihin saakka auki ja kasailla huolellisemmin / ajatuksella takaisin. Melekosen näköstä systeemiä nimittäin ku alko pikkasen kurkistelemaan. Taas on vaan todettava, että 23 vuotta käytössä näkyy... :grin:
 
Noniin, nyt on uusittu kaikki tulpanjohdot & hatut ja kakovaan pyttyyn myös tulppa.

Ongelma kuitenkin jatkuu... Eli käynnistyy kolmella edelleen. Kävin tossa pikkasen kokeileen, ja jossain 5-6000 kierroksen kohdalla lähtee se nukkuva pyttykin kyllä vetämään. Oliskos tää nyt perkule kaasaripuolen juttuja sitten... Ja mä en noille kyllä ihmeitä osaa tehdä! :sad:

Heitelkääs hyviä vinkkejä, kiitollisena otetaan vastaan ja kokeillaan pois!

Ruiskuta sinne pimeän sylkyn kaasuttimen imuaukosta varovasti start pilottia sisään. Jos yskähtää sylkky, probleemi on poltto-aineen saannissa. Mikäli ei puhu mitään, sytkäpuolen asiat tarkastukseen. Puristuspainemittaus kertoo venttiilien/puristustilan tiiveyden, ja sekin on syytä tehdä. Venavälykset on myös syytä tarkastaa.
 
Jos käytät vähän aikaa ja sen pimeän pytyn tulppa on täysin kuiva,on vika bensapuolella.
 
Neula poikki, tai vaihtoehto n.ro 2. Kaasari tulvii, niin että tulppa on märkänä, paitsi sitten kierroksilla jaksaa polttaa kaiken ylimääräisenkin polttoaineen. Neulan olemassaolonhan pystyy pitkällä sormella kokeilee putsarikotelon kautta, nostaa luistia vaan vähän ylös:thumbup: Hyvä siitä tulee.
 
Juu ei tehdä tästäkin delvacciriitaa :P. Kerroin vaan, että kyllä se D tässäkin toimii, käyttö omalla vastuulla :)
 
Täällä samanlaista ongelmaa, tosin ei gixeri mut saman ikäluokan suzuki (vm-93 RF600R). Mulla tekee kans niin että kylmällä oikeen puolinmainen pytty pimeenä, mut lämpösenä toimii.. sateella ei toimi vaikka lämpenisikin.. Jos saat ennen mua selvitettyä ni laita tänne ratkasu.. :)
 
Täällä samanlaista ongelmaa, tosin ei gixeri mut saman ikäluokan suzuki (vm-93 RF600R). Mulla tekee kans niin että kylmällä oikeen puolinmainen pytty pimeenä, mut lämpösenä toimii.. sateella ei toimi vaikka lämpenisikin.. Jos saat ennen mua selvitettyä ni laita tänne ratkasu.. :)

OK, laittelen toki päivityksiä... Mut olen hiukkasen sellaasella "on / off" alalla töissä. Joten aikasintaan perehdyn koko ongelmaan tossa joskus syyskuussa. Nyt meni Suzu naftaliiniin, ja töistä tilaillaan sitten vähän osia > laitellaan syyskuussa nippuun? Tai pilataan pyörää lisää... Makuasia! :grin:

Mulla on vähän nyt suunnitelmissa, että koska toi ilmansuodatin / akku / perän sähköt hässäkkä oli noinki kaamea käärmeenpesä... Ni vedän koko samperin ilmaboxin hemmettiin, niputtelen sähköt uusiksi sinne nätisti ja laittelen joko 4 x kartiot tai 2 x 2 kaasarin kartiot tilalle. Boxi siis mäkeen, samoin ku nykynen akkuteline hilavitkuttimineen. Yksinkertanen on kaunista periaatteella...

Tähän väliin voi joku viisaampi kertoa mitä ongelmia moinen imuilman helpottaminen tuo tullessaan? Olihan tuo alkuperänen boxi jo K&N filsulla varustettu. Ja alunperin pakopuoli myös 4-1 teharilla... Joten olettaisin, että myös suutinhommia on joskus tehty? Mut tän ikäsessä, takavalotakuussa... kaikki on arvailua. Ja niin toisaalta pitääkin olla. :thumbup:
 
Todennäköisesti ei pelaa kunnialla niillä kartioilla koko kierroslukualuetta.On aika hakeminen,suutinjumppaa tiedossa.Niillä kartion muotoisilla suoraan en saanut pelaamaan ollenkaan,virtaus ei riittänyt,mut KN -suodattimilla,mitkä ovat soikeat tai ovaalit sain pelaamaan.Kyseessä oli dynojetin oma kitti,tuli suuttimet,suodattimet,neulat,löysemmät luistin jouset ja porat luistien ilmareikiä varten.
Ongelma on kait se,että niillä erillisillä filsuilla menee alipaineet kaasareissa vähän sekaisin.
Paras ratkaisu olisi laittaa suoravetokaasarit.
Ilmeisesti tarkoitit,että sinulla on ollut se pestävä KN alkuperäisen boxin sisällä.Ne suutinjumpat alkavat vasta sitten,kun otat sen boxin pois kokonaan.
 
Niinkuin gixxerman sanoi, noilla erillisillä kartiosuodattimilla on tosi hankala saada säätöihin. Penkissä saa ajella kerran jos toisenkin ja kaasaripakettia ruuvata siinä välissä. Jos ei ole ihan pakko niin vaihtaa, suosittelen pysymään siinä vakio ilmaboxissa sen K&N vaparin kanssa
 
Laitetaas tähän kysymys:

Tarkoituksena olis laitetta gixxeri, mutta emmin vähän kahden mallin välillä.
Mitäs poijat on mieltä 1100 vai 750 gixxer ?
Kummatkin olisi 1991 vuosimallia.

Onko 1100 kuinka paljon enemmän potkua, että kannatteekos edes miettiä tuota pienempää, että suosiolla ottaa 1100 ?
750 olis ainakin kevyempi, että onko tuo 1100 kuinka "laiva" verrattuna pienempään 750.

Kokeilemallahan tuo selviäis, mutta ajattelin kysellä jos jollain olis omakohtaista kokemusta :)
 
On kokemusta.Tuo 750 on ilma-öljyjen painavin malli,hyvin tiukalla ajoasennolla,kylläkin aika vähän nähty,johtuen kait silloin olleesta lamasta.
Ja taas tuon ikäinen 1100 edustaa parasta antia melkeinpä noista ilma-öljy tonnisatasista.
Voimaa enemmän ja katu-uskottavuutta ja huomattavasti mukavampi ajoasento.
Jos hauskaa haluaa enemmän on 1100 ehdoton juttu.
Jos haluaa harvinaisemman gixxerin pelastaa,jos on orggis,niin 750.
Itse kun pidän tuon ikäkauden 91-92,1100:ta parhaimpina ilma-öljyärränä,olisi ehdoton valinta tuo itselleni.
Painoero taitaa olla 20kg 750 hyväksi.
Ja vieläpä,1100:en tuli parannuksia koko nippu vuonna 1990.Keulaa,iskaria,takavannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Olenko väärässä jos "tiedän", että 750 & 1100 on sama runko? Jos näin, niin pelkästään tuolla perusteella sitten ehdottomasti 1100... Teho ei ehkä vakiona enää hämmästytä nykypäivänä, mut on tossa aika jestaksen hyvät väännöt koko alueella! :)

Ei paljoa kalpene Brutalekselle ton väännön suhteen... paino tuntuu ja koneen luonne on paljon tasaisempi. Mut vääntö on tosiaan se mikä vaikuttaa, ihan samaan tapaa ku Brutalessakin. :WAZAAP:
 
On kokemusta.Tuo 750 on ilma-öljyjen painavin malli,hyvin tiukalla ajoasennolla,kylläkin aika vähän nähty,johtuen kait silloin olleesta lamasta.
Ja taas tuon ikäinen 1100 edustaa parasta antia melkeinpä noista ilma-öljy tonnisatasista.
Voimaa enemmän ja katu-uskottavuutta ja huomattavasti mukavampi ajoasento.
Jos hauskaa haluaa enemmän on 1100 ehdoton juttu.
Jos haluaa harvinaisemman gixxerin pelastaa,jos on orggis,niin 750.
Itse kun pidän tuon ikäkauden 91-92,1100:ta parhaimpina ilma-öljyärränä,olisi ehdoton valinta tuo itselleni.
Painoero taitaa olla 20kg 750 hyväksi.
Ja vieläpä,1100:en tuli parannuksia koko nippu vuonna 1990.Keulaa,iskaria,takavannetta.

Kiitän kovasti tästä tiedosta !
Vähän ajatuksessa tosiaan oli, että omasta mielestäkin mielummin tuo 1100, mutta pitäähän sitä aina kysyä :)
Katotaan syntyykö kaupat.
 
Ilmeisesti tarkoitit,että sinulla on ollut se pestävä KN alkuperäisen boxin sisällä.Ne suutinjumpat alkavat vasta sitten,kun otat sen boxin pois kokonaan.

Juuri tätä tarkoitin. Ehkäpä mä nyt todella uskon teitä arvon herrat, ja koitan parhaani mukaan "preservoida" tuon ilmaboxin kaiken muun siivoomisen tieltä! Ei huvita kaiken restauroinnin ohella luoda itelleen lisää ongelmia. Katsellaan sit joskus kun kaikki on liiankin hyvin, ni sit vois koittaa moista projektia? Ihan vaan jotta ongelmien määrä pysyy arjessa vakiona. :grin:
 
Jep. Kyllä noilla uusilla satuloilla jarrutuntumasta tuli aikalailla parempi ja tuntuu pysäytysvoimaakin olevan. Nuo 12r etuletkut on vaan vähän "naftit" niin meinaa jäädä kireällä tuo sylinteri-jakopala välinen letku. Porvoon mittaletku kutsuu kun tässä kesälomalla taas joutaa :)


Noin, ja uudet letkut Mittaletkusta haettu ja asennettu hintaan 65e, kumpaankin satulaan menee nyt oma letku ja jakopala välistä jäi kokonaan pois. Tuntuma on A+. Tuli muuten tänään tuolla letkunhakureissulla jouduttua ns. hätäjarrutilanteeseen , auto edessä jarrutti äkkinäisesti ja oli toinen käsi juuri repun remmillä. Jarrut puri kivasti noilla 12r:n letkuilla, paljon paremmin kuin entiset. Voin suositella, kivuton modi.

8d76d.jpg
 
Vielä kun vaihdat tuon alkuperäisen mallia lulla olevan pääsylkän sopivaan radiaaliin niin paraneee vielä entisestään. Ite kävin pitkästä aikaa ajelemassa toissa päivänä n.300km mutkateitä, ensimmäinen kerta levyjen vaihdon jälkeen, ja olipas mukavata kun jarrut toimii kuin ajatus. Hyvin puree niillä alkuperäisillä Nissin:eilläkin, mut voishan ne johonkin tuoreempaankin vielä vaihtaa :)
Onko noissa 12ärrän 6mäntäisissä satulissa kaks palaa/puoli vai neljä?
 
Ainoo mikä itteäni suorastaan "haittaa", on toi väritys. Ei jotenkin vaan "kultaset" jarrusatulat iske mun mykiöön, sama missä laitteessa... No mut nää on makuasioita tietysti, ei epäilystäkään jotta tuntuma paranee moisilla puristimilla! :jpstyle:

Voiskos tuollasia maalailla? Jos niin miten, jotta pysyis hetken myös oikeassa käytössä? :paikallatuulee:

P.S: Olen sitten helevatan vakavasti otettava kommentoija myöskin näissä visuaalisissa asioissa. Mulla on Brutalessa Bilteeman pizzapoxi kiinni harva se päivä... :)-
 
Back
Ylös