• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä kun vaihdat tuon alkuperäisen mallia lulla olevan pääsylkän sopivaan radiaaliin niin paraneee vielä entisestään. Ite kävin pitkästä aikaa ajelemassa toissa päivänä n.300km mutkateitä, ensimmäinen kerta levyjen vaihdon jälkeen, ja olipas mukavata kun jarrut toimii kuin ajatus. Hyvin puree niillä alkuperäisillä Nissin:eilläkin, mut voishan ne johonkin tuoreempaankin vielä vaihtaa :)
Onko noissa 12ärrän 6mäntäisissä satulissa kaks palaa/puoli vai neljä?

Se on ZXR 1200 pääsylkkä (noiden satuloiden sylkkä), käsittääkseni sama kuin esim. 12r:ssä, alkuperäisessä ei ole tuo nestesilmä tuolla puolella :)
 
Morjensta arvon raati!

Alan tässä pikkuhiljaa henkisesti ja muutenkin valmistautuun ens lomilla tapahtuvaan kaasarien puhdistus talkoisiin… Nyt olisikin hyvät neuvot tarpeen. Viimeksi olen 15-16 kesäisenä pelannu mopon kaasarien kanssa, ja aika vähän sittenkin. :grin:

Eli jaksaisko joku heitellä tänne hyviä pointtereita tuohon savottaan liittyen?

- Mitä osia kannattaa tilata valmiiksi? Olen itte ajatellut tollasta “carb.rebuild” settiä ja tietty kertaa 4 kpl.
- Ei ole tietoa, mutta arvelisin noissa olevan jotain dynojetin tapaista hilpettä sisällä koska putkisto / ilmapuoli oli modattuna myös. Eli onko tuossa mielessä jotain joka siellä saattaisi olla uusimista vailla? Pikkasen mietin, et tilaisko uuden jet kitin ihan varuilta?
- Sit käytännön purkuun ja kasaamiseen olis mukava saada jotain vinkkejä? Tottakai noi nyt purettua saa, senku alkaa mensselöimään. Mut mieluusti kuulisin etukäteen mahdollisista sudenkuopista jne.
- Mulla ON kunnon manuaali käytettävissäni, joten sen mukaan toki pääpiirteittäin…

Iso kiitos jos joku jaksaa tosta projektista jotain selostaa! :peukutpystyyn:

P.S: Tuli muuten mieleen sellanenkin vaihtoehto, että jos ottais vaan koko setin irti ja lähettäis jonnekki pajalle haalattavaksi? Olisko siinä mitään ideaa? Jos on, niin kiitollisena myös laadukkaan nyrkkipajan yhteystietoja otetaan vastaan! :;):
 
Neulat voisit tarkastaa onko kuluneet pykälille. Helppo homma kun otat vaan kaasarin kannen auki ja kalvo pois ja luisti ylös, neula tulee mukana. Korjaussarjassa tulee mukana kaikki mitä tarvii vaihtaa. Ei ne suuttimet siellä mihinkään kulu, eli niitä ei tarvii vaihdella jos ei selkeästi ole vikaa. Puhdista sitten huolella kaasarit kun olet kaikki osat irroitellut, paineilma on hyvä apu puhdistukseen.

Eipä tuo mitään rakettitiedettä ole joten aika helppo homma. Kasatessa kannattaa muistaa ettei kiristä kohokammionpohjan ruuveja hampaat irvessä, saattaa napsahtaa muuten halki. Ja jos siellä on vielä alkuperäiset ristipää ruuvit niin vaihda ne vaikka kuusiokoloiksi. On sitten jatkossa mukavapi availla jos tarvetta tulee
 
^ Tattista, enköhän mää ne sit itse uskalla räjäyttää / putsata. :)

Onko kukaan täällä muuten asennellu tollasia 35mm perää nostavia koiranluita? Samoilla tulilla ne tuolta Ebayn uumenista tulis ku noita kaasarin haalausvermeitäkin tilailooo... Oon nimittäin pikkasen kattellu et paksussa rouvassa on vähä turhankin "luuska stanssi" ku ottaa pukilta alas ja kuski istuu päälle. Sais noilla luilla pikkasen sellasta eteenpäin vievää ilmettä lisää. :jpstyle:
 
Eikös aina voi laskea keulaa? Onko kellään yksinkertaista nyrkkisääntöä jousituksen säätöihin? En it teidä näistä säädöistä... Edellinen omistaja täytyi olla tosi iso kun jousitus oli säädetty kivi kovaksi tai sitten ajanut rankasti rataa tai mitä lie, mutta oli tosella epämiellyttävä ja hakkasi käsille. Vanhat säädöt oli keulassa isompi 6 viivassa ja ruuvi 3 kierrosta kiinni päin.(max 4 kierrosta) takana esikiristystä noin 3,5cm ja ruuvi 1 kierros auki. Eikös sen pitäisi kuitenkin vähän joustaa. Itse olen 94kg, nyt uudet säädöt edessä isommat kolme viivaa ylhäällä ja ruuvut 2 kierrosta kiinnipäin täysin aukiasennosta. Takaiskarissa noin 2,5cm Kierrettä,esikiristystä mutterin yläreunaan ja ruuvi 2,25 kierrosta auki täysin kiinniasennosta. Nyt perä sentään vähän joustaa mut keula on ehkä vähän pehmee. Tahtotila olisi saada siitä kohtalaisen mukava pitkille matkoille ja jämäkkä mutkateille sekä mahdollisimman matala sporttinen ryhti säilyttäen. no aina voi pitää säätötyökalut repussa ja hakea sitä oikeampaa säätöä, mutta kun ei oikein tiedä miten säätää, jousta vai virtauksia (tai jotain)
 
Eikös aina voi laskea keulaa? Onko kellään yksinkertaista nyrkkisääntöä jousituksen säätöihin? En it teidä näistä säädöistä... Edellinen omistaja täytyi olla tosi iso kun jousitus oli säädetty kivi kovaksi tai sitten ajanut rankasti rataa tai mitä lie, mutta oli tosella epämiellyttävä ja hakkasi käsille. Vanhat säädöt oli keulassa isompi 6 viivassa ja ruuvi 3 kierrosta kiinni päin.(max 4 kierrosta) takana esikiristystä noin 3,5cm ja ruuvi 1 kierros auki. Eikös sen pitäisi kuitenkin vähän joustaa. Itse olen 94kg, nyt uudet säädöt edessä isommat kolme viivaa ylhäällä ja ruuvut 2 kierrosta kiinnipäin täysin aukiasennosta. Takaiskarissa noin 2,5cm Kierrettä,esikiristystä mutterin yläreunaan ja ruuvi 2,25 kierrosta auki täysin kiinniasennosta. Nyt perä sentään vähän joustaa mut keula on ehkä vähän pehmee. Tahtotila olisi saada siitä kohtalaisen mukava pitkille matkoille ja jämäkkä mutkateille sekä mahdollisimman matala sporttinen ryhti säilyttäen. no aina voi pitää säätötyökalut repussa ja hakea sitä oikeampaa säätöä, mutta kun ei oikein tiedä miten säätää, jousta vai virtauksia (tai jotain)

Helppoa. Huolla/huollata keula ja takaiskari. Sitten orgkesäpäiville 16.8 Alastarolle, siellä alustaklinikalle. Jos vielä haluaa hifistellä niin kärkkyy Scuubalta vierihoitoa.
 
Joo o, vasen etutolppa taitaa taas tihuttaa öljyä, on sillä kyllä jo tälle kesälle hakattu mutkaa n. 5tkm joten ymmärtäähän sen, talvella sitten..
 
Fiilistelyä... Päivän ajelut suoritettu Lohjan seudun moottorikerhon letkassa. Nopeus noin rajotusten mukaan, 263km, keskikulutus 5,6 litraa sadalle. Pyörä toimi hyvin vaikka koneessa normaalit moottoripyöräöljyt. Vapaita löytyi vain yksi, siitä ykkösen ja kakkosen välistä. Kiristin keulan vaimennusta puoli kierrosta, eli nyt 2,5 kierrosta täysin auki asennosta. Takajousitus tuntu vähän liian kovalta, joten löysytän vähän jousen esikiristystä kun saan aikaiseksi. Mutta se voisi nyt olla hyvä kaks päällä.. Kokeillaan. insinöörihän keksi säädöt siksi, kun ei osannut laskea oikeita asetuksia.
 
Fiilistelyä. Oli todella siistii olla kesäpäivillä vaikka yöksi ei voinutkaan jäädä... Mutta ensi kerralla! Ensi kertaa radalla! Täytyy sanoa että kyllä tuo pullukka minusta hyvin siellä radalla pärjää... Paremmin kuin minä. Asiaa, alusta tarkistettu alustalinikan specialistien toimesta ja on hyvässä kunnossa. Omat säädöt oli vähän pielessä mutta ei pahasti. Keulan esijännitystä löysytettiin yksi pykälä 3=>4 ja vaimennusta pienennettiin 2 napsua, eli on nyt takaisin 2,5 kierrosta auki. (eli 1,5 kierrosta kiinnipäin). Yllätys mutta perä oli vähän pehmeä ja esikiristystä kiristettiin 5mm ja on nyt 3cm kierrettä näkyvillä. Vaimennukseen ei koskettu ja on edellen 2,25 kierrosta auki. Minun japanilainen pullukkani sai pitkiä ihailevia katseita ja mairittelevia kommentteja. "tässähän on enempi säätöjä kuin monessa uudessa...onse hieno aikansa superbike"... Hehe no jokainen rahkeittensa mukaan nauttii.
 
Juu, no ihan varmasti on liikaa pyörää vähintään 95%.lle motoristeista. Löysä, painava, tehoton, jarruton… mutta sitä kuuluisaa kikkeliä löytyy silti ihan eritavalla ku nykysistä muoviluodeista.
Tuolla tallissa ku paksua rouvaa ja Agusta Brutalesta vertailee vierekkäin, niin tulee mieleen jotta Brutale sopis enemmänkin naapurin pikkulikalle ja paksu rouva taas… HUOH!:rakastunut:
 
Viimeksi muokattu:
EI tuo huonoksi erotu vuosikertaistensa joukossa:thumbup:, mitä minusta nyt voisi keskenään verrata ja muita en oikein tunnekkaan.
Näissä kaikissa taisi olla vuosikertapäivitys juuri 1993.
(Firebladea ei lasketa kun oli täysin uusi mullistava pyörämalli)
GSXRrä oli tehokkain,toiseksi kevein, suurin huippunopeus varttimaililla,
(toivottavasti saatte selvää)

vm1993, GSXR1100, CBR1000F, ZZR1100, FZR1000
teho (hv): 156, 135, 147, 145
vääntö (Nm): 115, 104, 110, 107
paino (kg) 231, 235, 233 , 209
nopeus (km/h) 272, 264, 288, 273
1/4mile (s/km) 10,5/222, 10,7/206, 10,1/219, 10,1/217
jarru 100-0 (m) 37, 36, 37, 37

Vähän tiedot vaihteli eri lähteissä, mutta suuruusluokka oikea. Näyttäähän noilla kaikilla ehtivän, jos ajoissa lähtee.

Nyt muuten tuntuu minun pullukkani jotenki nuortuneen ja piristyneen kun anto kunnolla kyytiä radalla. :jpstyle::grin::p
 
Juu, no ihan varmasti on liikaa pyörää vähintään 95%.lle motoristeista. Löysä, painava, tehoton, jarruton… mutta sitä kuuluisaa kikkeliä löytyy silti ihan eritavalla ku nykysistä muoviluodeista.
Tuolla tallissa ku paksua rouvaa ja Agusta Brutalesta vertailee vierekkäin, niin tulee mieleen jotta Brutale sopis enemmänkin naapurin pikkulikalle ja paksu rouva taas… HUOH!:rakastunut:

Parempi alusta tuossa on kuin useammassa uudessa peruspyörässä. Eihän se toki enää pärjää nykykyykyille, mutta huomattavan paljon parempi kuin monen uudemman pyörän alusta. Jos tuon pyörän alusta on löysä, johtuu se lähinnä säädöistä, niillä tuon saa ihan kivireeksi jos haluaa.
 
Jarruttaahan se mutta jarrukahvan liike on hervottoman pitkä. Tarkoitus vaihtaa teräspunosletkut ja tuoda ne kahvalta asti omana letkuna molemmille puolille. Nyt on alkyperäinen, jossa jako oikean jarrun puolella ja vasemmalle menee lokasuojan yli. Teoreettisesti oppikirjan mukaan letkujen viennin muutoksella ei olisi merkitystä, mutta helpottaa ilmausta ja omas epäilevää päätä. Sitten vielä huolto ja uudet nesteen. Jos liike ei lyhene ja voima/herkkyys lusäänny tarpeeksi niin pitää vaihtaa jarrujen se kahva/sylinterizydeemit. Näin olen tämän pähkäillyt.
 
Jarruttaahan se mutta jarrukahvan liike on hervottoman pitkä. Tarkoitus vaihtaa teräspunosletkut ja tuoda ne kahvalta asti omana letkuna molemmille puolille. Nyt on alkyperäinen, jossa jako oikean jarrun puolella ja vasemmalle menee lokasuojan yli. Teoreettisesti oppikirjan mukaan letkujen viennin muutoksella ei olisi merkitystä, mutta helpottaa ilmausta ja omas epäilevää päätä. Sitten vielä huolto ja uudet nesteen. Jos liike ei lyhene ja voima/herkkyys lusäänny tarpeeksi niin pitää vaihtaa pääsylinteri.näin olen tämän pähkäillyt.

Omaan kun teräspunokset laitoin (kummaltakin satulalta oman sylkkään asti) + tokicon 6mäntäset satulat ja zxr1200:n pääsylkän niin eipä ole ikinä ollut niin pitkää ilmausta, meinas mennä jo usko mutta kyllä ne sieltä eloon tuli. :D
 
Omaan kun teräspunokset laitoin (kummaltakin satulalta oman sylkkään asti) + tokicon 6mäntäset satulat ja zxr1200:n pääsylkän niin eipä ole ikinä ollut niin pitkää ilmausta, meinas mennä jo usko mutta kyllä ne sieltä eloon tuli. :D
:grin::) mutta nyt toimii.:thumbup: onko se uuden pääsylinterin mäntä huomattavasti isompi kuin alkuperäinen?
 
Back
Ylös