• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^ Joo, tää on tätä harrastamista ilmeisesti justiinsa. :p

Vanteet on jonku edellisen omistajan maalaamat. Eikä nyt niin virheettömät jos lähempää tarkastellaan, mut ei pahatkaan. Värinä oikeen hyvä > ei niin herkkä paskalle jne.
 
Kysytääs huvikseen raadilta seuraava kysymys kun en itte ole onnistunu päättelemään mitään fiksua:

Mitä virkaa kaasarirykelmässä hoitaa linkin kuvassa olevat letkut 6 ja 7 !?! :blink:

http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuki-mopo-mp/1100-cc/gsx-r1100-m-vm-1991/12a-kaasuttimet

Tuuletusletkuiltahan noi näyttää.

Tulppien paukkuminen (kuten ne ihan alaslasketut neulatkin) viittaavat kovasti rikkaalla käymiseen. Kuinkas mustaksi toi paukahtanut tulppa kerkisi?
 
Tuuletusletkuiltahan noi näyttää.

Tulppien paukkuminen (kuten ne ihan alaslasketut neulatkin) viittaavat kovasti rikkaalla käymiseen. Kuinkas mustaksi toi paukahtanut tulppa kerkisi?

Juu, "carburetor vent hoses" nimellähän noi manuskassa tosiaan kulkee. Se kertoo jotain, muttei mielestäni tarpeeksi... Siksipä kyselen ns. tyhmiä. Osaisko joku vääntää oikeen rautalangasta?

Voihan tuo olla et käy rikkaalla, pitää kattoa noi tulpat läpitte jahka jaksaa. Kyl noi tuubit ja neulat ainakin on niin kulahtaneet, ettei se systeemi takuulla enää toimi kuten pitää yhdessäkään pytyssä. Tuubit kun on soikeita ja neulat ihan ihmeen mallisia kaikki. Vois kuvitella et tuota muotoutumista ja falskaamista on koitettu suitsea laskemalla neuloja? Ehkä se on toiminutkin tiettyyn pisteeseen saakka? Mut ei toimi enää.
 
Juu, "carburetor vent hoses" nimellähän noi manuskassa tosiaan kulkee. Se kertoo jotain, muttei mielestäni tarpeeksi... Siksipä kyselen ns. tyhmiä. Osaisko joku vääntää oikeen rautalangasta?

No ne päästää kaasarin sisälle höyrystyvät bensat tuulettumaan ulkoilmaan. Kohokammioista noi kait tulee. 1100F:n kanssa noi kiersi sinne putsarin päälle, joku väitti isossa maailmassa, että pitää mennä sinne, jos ohjaa jonneki alas, huonontaa käyntiä, tiedä sitten... Sullahan noi kuvan mukaan ohjataan juurikin sinne alas/taakse. Eikä varmasti ajossa rikasta käyntiä niin että tulpat paukkuu.

Oliko sulla muuten se putsarin kotelo paikallaan, vai oliko tästä tehty myös ns. vapaasti hengittävä? Jos on, niin lycka till.
 
Oliko sulla muuten se putsarin kotelo paikallaan, vai oliko tästä tehty myös ns. vapaasti hengittävä? Jos on, niin lycka till.

Oli se nyt tänään paikoillaan... on tuolla vermeet siihenkin et heivaisi hiivattiin, mut kait tämä nyt ensin pitää saada käymään kotelon kanssa edes. Jotain tällasta ajattelua harrastelen. :blink:
 
Juu, "carburetor vent hoses" nimellähän noi manuskassa tosiaan kulkee. Se kertoo jotain, muttei mielestäni tarpeeksi... Siksipä kyselen ns. tyhmiä. Osaisko joku vääntää oikeen rautalangasta?

Niintoi… Ylivuotoletkut pitäis löytyä ja sitten toiset mitkä vent hoseja. Ellei joku nyt eritysiesti ammattitaidolla kuvaile toisenlaista toimintaa, niin väittäisin sieltä tulee ilmakehän paine kalvoille joka saa luistit nousemaan silloin kun imusarjasta tulee kaasariin imutahdin aikainen alipaine. Fysiikassahan ei ole olemassakaan mitään imua, on vaan painetta, joka vapaastihengittävässä koneessa on se ilmakehän paine. Lisäks kohokammio tarvii ilmakehän painetta jotta bensaa ruuttais suuttimista imukurkkuun.

Mä en ole kyllä oikein perehtynyt noiden kalvojen dynamiikkaan, mutta XJ:ssä oli joskus kahden lkaasarin kalvot hiukka likaset ja siinä kun noi vent hoset on sellaiset tatit missä on suodatin, niin se suodatin oli muistaaksni jotenkin vinksallaan siinä yhdessä tatissa. Siitä päättelen vaan että kalvot ottais painetta sitä kautta.
 
Niintoi… Ylivuotoletkut pitäis löytyä ja sitten toiset mitkä vent hoseja. Ellei joku nyt eritysiesti ammattitaidolla kuvaile toisenlaista toimintaa, niin väittäisin sieltä tulee ilmakehän paine kalvoille joka saa luistit nousemaan silloin kun imusarjasta tulee kaasariin imutahdin aikainen alipaine. Fysiikassahan ei ole olemassakaan mitään imua, on vaan painetta, joka vapaastihengittävässä koneessa on se ilmakehän paine. Lisäks kohokammio tarvii ilmakehän painetta jotta bensaa ruuttais suuttimista imukurkkuun.

Mä en ole kyllä oikein perehtynyt noiden kalvojen dynamiikkaan, mutta XJ:ssä oli joskus kahden lkaasarin kalvot hiukka likaset ja siinä kun noi vent hoset on sellaiset tatit missä on suodatin, niin se suodatin oli muistaaksni jotenkin vinksallaan siinä yhdessä tatissa. Siitä päättelen vaan että kalvot ottais painetta sitä kautta.

Haa, tässä onki muuten aihe mistä päästään sivuraiteille näppärästi.:;):

Ilmakehän paine / "imu" mitä ei tosiaan saada käytännössä aikaan. Vapari todennäkösesti saa tätä mystistä imua suoraan suhteessa siihen ilmakehän paineeseen missä vehkeellä milloinki ajellaan. Aivan kuten mikä tahansa pumppu... Pumppuhan ei yksinkertaisuudessaan juuri muuta tee ku poistaa tai yrittää poistaa ilmakehän paineen "imupäästään" jonka jälkeen ilmakehä painaa itsensä eteenpäin (kaasarin ollessa kyseessä) taikka nesteen (nestepumpun ollessa kyseessä). Jos kaasareista puhutaan niin mitä matalammassa ilmanpaineessa ajellaan, sitä heikompi veto kurkuissa... toki sama pätee nestepumppuihin.

Kohokammio totta tosiaan tarvii ilmakehän painetta jotta nostaa bensaa emulsiotuubiin ja siitä edelleen kurkuissa viilettävän ilman sekaan, olisiko kyse siis kohokammion hengityksestä noitten letkujen kautta? Tai sitten tosiaan luistien nostoon tarvittava paine ero... Jompi kumpi? Tossa kaasaripaketissahan on se toinenkin, halkaisijaltaan isompi tuubi mikä on johdettu sylinteriryhmän päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Palatakseni tuohon aiempaan "vent hose" kysymykseeni... Niin raadille kiitos jumien avaamisesta. :peukutpystyyn:

Mä en jollain ihmeen tavalla tajunnu sitä, että totta perkeleessä tuonne kaasarin sisuksiin pitää sitä painettakin johtaa. Eikä "vacuumin" ollessa kyseessä tarvita tosiaan muuta ku normaali ilmanpaine. Siistiä tilittää tänne suoraan kuinka olematonta on oma osaaminen > vaan ketä kiinnostaa? Toivottavasti vastaillaan mahdollisimman monen muunkin jannun kysymyksiin, vaikka sitten vahingossa. :grin:
 
Kysypäs Prätkäpajalta noita neuloja ja putkia http://www.pratkapaja.fi/
Lequlla on aika hyvä kokemus noista i/ö sutsukeista ja jos ei tarvikkeita löydy hyllystä, niin tietää mistä niitä saa

No kysäsin joo... Suosittelivat Nakkilan pyörää & mopoa jos osia meinaa tilailla.

Enivei spostittelun lopputulos oli se, että ostin ittelleni toisen kaasarisetin missä kuulemma kaikki kunnossa. Setti samaan hintaan millä olisin hankkinu 4kpl. neuloja + 4 kpl. putkia. Eli kahtellaampa mitä sieltä tulee postissa. Pirun reilua palvelua ainakin, se tarttee sanoa. :thumbup:
 
Jokos on sutsukit ajettu talviteloille? Oma meni eilen talliin ja ensiviikolla alkaa purku.
 
Tuolla on malmikasa vielä pressun alla pihan perällä. Viime viikonloppuna ulkoilutin pari sataa km. Yleensä on talliin menny lokakuun lopussa joskus myöhemminkin.
 
Justiinsa pääsin testilenkiltä kotiin! :rakastunut:

Hankkimani kaasaripaketti tuli tänään postissa. Ajattelin ensin heittää sen sellaisenaan paikoilleen, mutta oli paljon paskasempi ku toi mun oma paikoillaan oleva setti. Varmaankin seisonu hyllyssä kotwasen? No, otin setistä neulat & emulsioputket talteen ja heitin ne paikoilleen vanhaan rouwaan. Paketti kasaan ja starttia > ei hemmetti käyny kun kahdella oikeenpuoleisella...
Kerkesin siinä jo pikkasen manaileen ennen ku tutkin asiaa ja totesin, että vasemman puoleisia kaasareita syöttävä bensaletku oli tankin alla lytyssä / huonosti. Ilmeisesti mä olin niitä letkuja uusiessani jättäny sen sentin liian pitkäksi > aiheutti ahtaassa tilassa liian jyrkän "mutkan" ja painui kasaan. Napsasin letkusta hikisen sentin pois ja johan meni sulavasti asentoonsa. Starttia > rouva hörähti hienosti henkiin kaikilla sylintereillään. Jippikaijee! 40km testilenkillä ainakin pelasi hienosti. :wanna:

Hankkimani kaasaripaketin neulat oli kuin uusia, ainakin jos noihin mulla paikoillaan olleisiin vertasi. Tuolla aiemmin laitoinki jo kuvan yhdestä, mut nyt vasta kun näin mitä siellä kuuluis olla niin olihan se ero valtava. Mun vanhat neulat oli pykälien lisäksi varmaan puolta ohuemmat sekä myös lyhyemmät ku nää mitkä nyt tuli lyötyy paikoilleen. :blink:

Pitää tässä vielä miettiä ottaako rouwan ajoon muutamaksi päiväksi vaiko ei?
 
Jaa niin, piti kommentoida myös tuota 35mm perän nostoa koiranluilla. Vähän on sellanen fiilis nyt ajolenkin jälkeen, et toi oli hyvä ensiapu. Eli pirteemmin toi mutkiin taittuu. Toki, koiranluut ei poista sitä faktaa et iskari on hankintalistalla. Tätä nykyistä on esijännitystä lukuunottamatta aivan turha säädellä = on aivan loppu. :paikallatuulee:
 
Löytyisi ylimääräisenä tuo etsitty, himoittu ja haluttu takapenkin korvaava kate/koppa/cowl eli tämä

Maksoin tuosta 40e (ostin väärän :D), eli jos joku haluaa lunastaa sen pois niin 40e ja nouto tai +postit.

niin ja vielä piti mainita, että 89-90 malliin.
 
Ootko Yamaha1 myyny pyörän pois vai mitä se tuolla V-twin Cityssä tekee? :D

Oma on edelleen tuhannen pillun päreinä, runko ja vanteet tuli juuri maalauksesta ja naputtelin laakereita paikalleen. Sunnuntaina enemmän kokoamista ja sitten odotellaankin moottoria..
 
Ootko Yamaha1 myyny pyörän pois vai mitä se tuolla V-twin Cityssä tekee? :D

Oma on edelleen tuhannen pillun päreinä, runko ja vanteet tuli juuri maalauksesta ja naputtelin laakereita paikalleen. Sunnuntaina enemmän kokoamista ja sitten odotellaankin moottoria..

Minun käsittääkseni sinne meni perheeltä 3 mopoa ja 2 uudenlaista tuli takaisin.
 
Back
Ylös