Sporaa en ole kokeillut, mutta isommalla koneella kys. laite liikkuu vallan mainiosti(olen nähnyt). Kilokyykyn lukemiin ei varmasti pääse, mutta ajamisen iloa siitäkin löytyy. Aivan varmasti. Kymmenen vuotta hain pyörän vaihtojen myötä enemmän ja enemmän tehoa, kunnes hoksasin ettei se mua tee autuaaksi. Tehot tippui HD:iin vaihtaessa lähes puoleen ja ajaminen tuntuu silti taas hauskalta. Ohitukset sujuu tehon puutteesta huolimatta sutjakkaasti ja ajettavuus on varmasti riittävä Suomen teille.
Totta kai Spora tuntuu oudolta kyykyn jälkeen. Onhan se täysin eri tyyppinen pyörä. Mutta jos haluaa(ja on rahaa) saa Sporastakin ihan kelvollisia teholukemia(+90hv takarenkaalla ei oo käsittääkseni kovinkaan vaikeaa) ja ajettavuudenkin paremmaksi. Älä turhaan kuuntele näitä "wanna-be-Rosseja", vaan käy pyörää koeajamassa. Voi moottoripyöräilyä muutenkin harrastaa kuin kehuskelemalla kuinka helvetisti omassa laitteessa on tehoa ja ajettavuutta, mitä ei kuitenkaan osaa/pysty normiajossa hyödyntämään...
Niin no, en tiedä kuinka moni ajaa tehokkaalla ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetulla pyörällä sen takia, että pääsee kehuskelemaan tehoilla. Itse ajan sen takia kun sellanen pyörä on minun makuun hauskin mahdollinen. Löytyy tehoja ja ajo-ominaisuuksia niin, että ajaminen on hauskaa.
Tehoja pystyy kyllä käyttämään päivittäin. Aina kun kaasu on pohjassa niin niitä tehoja hyödynnetään. Niin tapahtuu kyllä useasti jokaisella ajolenkillä, ja se on hauskaa.
Jos taas muut asiat pyöräilyssä kiinnostaa, niin hyvä niin, ymmärrän täysin.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi ei saisi kertoa rehellistä koeajoon perustuvaa mielikuvaa sporasta, kun sitä kerran kysyttiin? Heti haukutaan idiootiksi tai tehoilla kehuskelevaksi "wanna-be-Rossiksi". Käsittääkseni topikin aloittaja on hyppäämässä kilokyykystä sporan selkään, jolloin en ihmettelisi jos tuntemukset olisi samanlaisia.
Suokaa anteeksi jos kerroin rehellisen mielipiteeni moisesta kiikkustuolista, koeajoon perustuen.
Moottoripyöräilyä voi harrastaa muutenkin kuin ajamalla laitteella, jonka koko maine perustuu imagoon, ei ominaisuuksiin. Jotka perustaa homman ehkä enemmän pyörän todellisiin ominaisuuksiin eikä mielikuviin
Onhan se tietty "coolia" kun tuntee itse olevansa todellinen Easy Rider, uskomattoman rento kaveri