H-D sportster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock OLA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rock OLA

New member
Kummallsia asioita mylvii pääni sisällä...
eek.gif


Omistan kyllä jo H-D-kukkaron ja ihan Ameriikoista asti tuodun H-D lippalakin... Ja olen surffaillut H-D:n sivuilla ja alkaa tuntumaan siltä, että Suzuki saisi mennä ja tilalle saisi tulla Sportster...

Onko pyörästä mihinkään?

Onko se ihan paska kilokyykyn jälkeen???

Kaipailisin FAKTAA enkä paskaa ko kamppeesta...
kaboom.gif
 
Mikäli todella vaihdat siihen vehkeeseen, niin paskaa tulet todellakin saamaan
crazy.gif

Älä hyvä mies lopeta moottoripyöräilyä lompakon ja lippiksen takia.
Miltä kuulostaa 1200cc sportster 230kg/60hv?

Edit:siihen kysymykseen sanoisin vielä KYLLÄ.
 
Työkaverilla on pikkuspora. Hyvin sillä on pelannu mutta ei sillä kuuhun mennä. ei mennä kyllä kilokyykylläkään
wink.gif


Ainoo mitä on sen kuullu moittivan on todella pieni tankki. kuulemma 8litraa väitti olevan ja koko ajan saa olla tankilla.
 
"Kokenut kaikki tietää,vaivainen kaiken kokee" Vanha suomalainen sanonta. Naapuri ainakin näytti kovin onnelliselta, kun sillä pelillä ajeli.
 
Kummallsia asioita mylvii pääni sisällä...
eek.gif


Omistan kyllä jo H-D-kukkaron ja ihan Ameriikoista asti tuodun H-D lippalakin... Ja olen surffaillut H-D:n sivuilla ja alkaa tuntumaan siltä, että Suzuki saisi mennä ja tilalle saisi tulla Sportster...

Onko pyörästä mihinkään?

Onko se ihan paska kilokyykyn jälkeen???

Kaipailisin FAKTAA enkä paskaa ko kamppeesta...
kaboom.gif
Pikkusporalla oon ajanu. Ihan oikeesti, huonompaa pyörää saa etsiä. Kaasunkäännöllä ei ollut mitään vaikutusta kulkuun 1. vaihteellakaan, ja sillä oli muutenkin hirvee ajaa.

Kyllä saa olla aika vahvasti markkinoinnin ja rakennetun imagon uhri, jos väittää siinä olevan "munaa" tai nauttivan sellaisella ajamisesta
biggrin.gif
Jos näin on, niin veikkaan kyseisen henkilön nauttivan myös S/M -touhuista
tounge.gif
 
Lukekaas idiootit aiheen aloittajan viimeinen lause ja kun olette lukeneet niin koittakaa ymmärtää se. Ja kun ette kumminkaan ymmärrä tai välitä lukemastanne niin älkää nolatko itseänne korostamalla rajoittunutta yksisilmäistä ajatusmaailmaanne. Kiitos
cool.gif
 
Mikäli todella vaihdat siihen vehkeeseen, niin paskaa tulet todellakin saamaan
crazy.gif

Älä hyvä mies lopeta moottoripyöräilyä lompakon ja lippiksen takia.
Miltä kuulostaa 1200cc sportster 230kg/60hv?

Edit:siihen kysymykseen sanoisin vielä KYLLÄ.
Eikös kyseessä ollut pilkkuspora..Niin ja kysymykseen, että ei ja kyllä, osta sellanen kakkosmopoksi
wink.gif


E:Hups, en lukenut alkuperäistä viestiä tarkasti, eli kuutioita ei määritelty..
 
Lukekaas idiootit aiheen aloittajan viimeinen lause ja kun olette lukeneet niin koittakaa ymmärtää se. Ja kun ette kumminkaan ymmärrä tai välitä lukemastanne niin älkää nolatko itseänne korostamalla rajoittunutta yksisilmäistä ajatusmaailmaanne. Kiitos
cool.gif
Lues idiootti tarkemmin viestejä. Meikäläinen kävin testaamassa ja siinä oli FAKTAA lopputulemasta. Kysyjällä on vastaava tilanne kuin mulla, kysyy että miltä spora tuntuu kilokyykyn jälkeen. Ja tuolta se tuntui mitä kirjoitin. Kiitos.
 
Sporaa en ole kokeillut, mutta isommalla koneella kys. laite liikkuu vallan mainiosti(olen nähnyt). Kilokyykyn lukemiin ei varmasti pääse, mutta ajamisen iloa siitäkin löytyy. Aivan varmasti. Kymmenen vuotta hain pyörän vaihtojen myötä enemmän ja enemmän tehoa, kunnes hoksasin ettei se mua tee autuaaksi. Tehot tippui HD:iin vaihtaessa lähes puoleen ja ajaminen tuntuu silti taas hauskalta. Ohitukset sujuu tehon puutteesta huolimatta sutjakkaasti ja ajettavuus on varmasti riittävä Suomen teille.

Totta kai Spora tuntuu oudolta kyykyn jälkeen. Onhan se täysin eri tyyppinen pyörä. Mutta jos haluaa(ja on rahaa) saa Sporastakin ihan kelvollisia teholukemia(+90hv takarenkaalla ei oo käsittääkseni kovinkaan vaikeaa) ja ajettavuudenkin paremmaksi. Älä turhaan kuuntele näitä "wanna-be-Rosseja", vaan käy pyörää koeajamassa. Voi moottoripyöräilyä muutenkin harrastaa kuin kehuskelemalla kuinka helvetisti omassa laitteessa on tehoa ja ajettavuutta, mitä ei kuitenkaan osaa/pysty normiajossa hyödyntämään...
 
Koe ajolle mennään sitten ensi kesänä...

Arvasin että täällä tulee suurinpiirtein tälläistä palautetta
kaboom.gif


Mutta kiitos silti kommenteista... empähän ole yhtään viisaampi H-D:n suhteen...
 
Sporaa en ole kokeillut, mutta isommalla koneella kys. laite liikkuu vallan mainiosti(olen nähnyt). Kilokyykyn lukemiin ei varmasti pääse, mutta ajamisen iloa siitäkin löytyy. Aivan varmasti. Kymmenen vuotta hain pyörän vaihtojen myötä enemmän ja enemmän tehoa, kunnes hoksasin ettei se mua tee autuaaksi. Tehot tippui HD:iin vaihtaessa lähes puoleen ja ajaminen tuntuu silti taas hauskalta. Ohitukset sujuu tehon puutteesta huolimatta sutjakkaasti ja ajettavuus on varmasti riittävä Suomen teille.

Totta kai Spora tuntuu oudolta kyykyn jälkeen. Onhan se täysin eri tyyppinen pyörä. Mutta jos haluaa(ja on rahaa) saa Sporastakin ihan kelvollisia teholukemia(+90hv takarenkaalla ei oo käsittääkseni kovinkaan vaikeaa) ja ajettavuudenkin paremmaksi. Älä turhaan kuuntele näitä "wanna-be-Rosseja", vaan käy pyörää koeajamassa. Voi moottoripyöräilyä muutenkin harrastaa kuin kehuskelemalla kuinka helvetisti omassa laitteessa on tehoa ja ajettavuutta, mitä ei kuitenkaan osaa/pysty normiajossa hyödyntämään...
Niin no, en tiedä kuinka moni ajaa tehokkaalla ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetulla pyörällä sen takia, että pääsee kehuskelemaan tehoilla. Itse ajan sen takia kun sellanen pyörä on minun makuun hauskin mahdollinen. Löytyy tehoja ja ajo-ominaisuuksia niin, että ajaminen on hauskaa.

Tehoja pystyy kyllä käyttämään päivittäin. Aina kun kaasu on pohjassa niin niitä tehoja hyödynnetään. Niin tapahtuu kyllä useasti jokaisella ajolenkillä, ja se on hauskaa.

Jos taas muut asiat pyöräilyssä kiinnostaa, niin hyvä niin, ymmärrän täysin.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi ei saisi kertoa rehellistä koeajoon perustuvaa mielikuvaa sporasta, kun sitä kerran kysyttiin? Heti haukutaan idiootiksi tai tehoilla kehuskelevaksi "wanna-be-Rossiksi". Käsittääkseni topikin aloittaja on hyppäämässä kilokyykystä sporan selkään, jolloin en ihmettelisi jos tuntemukset olisi samanlaisia.

Suokaa anteeksi jos kerroin rehellisen mielipiteeni moisesta kiikkustuolista, koeajoon perustuen.

Moottoripyöräilyä voi harrastaa muutenkin kuin ajamalla laitteella, jonka koko maine perustuu imagoon, ei ominaisuuksiin. Jotka perustaa homman ehkä enemmän pyörän todellisiin ominaisuuksiin eikä mielikuviin  
wink.gif


Onhan se tietty "coolia" kun tuntee itse olevansa todellinen Easy Rider, uskomattoman rento kaveri  
tounge.gif
 
Kyllä saa olla aika vahvasti markkinoinnin ja rakennetun imagon uhri,
....
Käsi pystyyn rohkeasti ne jotka voivat tosissaan väittää, ettei markkinointi, tai valitun pyörän imago olisi vaikuttaneet omaan ostopäätökseen. Jos 100 % käsistä nousee, talousjärjestelmämme romahtaa vuoden kuluessa.
Täältä nousee käsi
buttrock.gif
Ja täältä. Kilo-Gixxerin ovh oli laskenut 19.900 eurosta 17.900 euroon kun rupesin kauppoja hieromaan, joten ostajan kannalta tilanne oli miellyttävä kun sai halvemmalla ne vajaa 180 kampiakselihevosvoimaa.
 
Itsellä löytyy kokemuksia monen tyyppisistä pyöristä. Kaksi pyörää takaperin ajelin puolitoista vuotta vm. 2003 Sportsterilla ja täytyy sanoa, että se oli mainio pyörä kaikin puolin. Mitään vikoja ei tuona aikana tullut. Ajamisen iloa ja tunnelmaa löytyy ihan yhtä paljon kuin kaksi kertaa tehokkaammalla pyörällä. Oikeastaan se on ihan sama millä pyörällä ajaa, jos vain itse tykkää siitä. HD:ssä tuota tykkäämistä ja tunnelmaa toi tietenkin ääni ja ajamisen helppous. Ei niin ollut väliä millä vaihteella meni, aina lähti vetämään kun väänsi kahvaa. Kävin Sportsterilla muutamia kertoja myös radalla ja tunne oli varmasti sama kuin huomattavasti nopeammilla pyörillä. Oma oli mallia r, joten jalkatapitkaan eivät kovin herkästi tavanneet asvalttia. Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi vanhaa mummoaan!!!!!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Ajelin neljä vuotta BMW K1100 LT:llä jossa on mielestäni hyvät matka-ajo-ominaisuudet .
Pari vuotta sitten alkoi mieltäni vaivata ajatus ajotylin muutoksesta ja koeajelin muutamia kustomeita alkaen Virago 750 -1100
Intruuderi 800 . Pikku HD.llä ajoin jo monta vuotta sitten .
Mielestäni nuo kaikki ovat kovin samanlaisia ajettavia .
Jo satasen matkavauhdin ylläpitäminen alle tonnisella kustomilla tuntui mielestäni työläältä ainakin isolla tuulilasilla varustetussa pyörässä .
Menin jo ostamaan sitä 1100 virgoa ja väliraha tuntui väärältä joten aivan vahingossa kysäisin et kuinkas ois uudempaa vaihdokkia niin myyjä sanoi ton XV 1600 A:n .
332 kilonen , 46 kw , teho/omamassasuhde 0,139
Mie vähän jotta enhän mie harrikan kopiota taija ko kalliskin se vähän on .
No myyjä sai houkuteltua koeajolle ja voi helevettiläinen jotta olipa makkee ajella ko kaasua ei tartte ko milli tai kaks käänttää nii johan lätee niinko hauki rannasta .
Tämän tason Xv:ssä vasta mielestäni on jousitus joka vastaa lähes muiden pyörien tasoa melkein eikä ole mikään kiikku .

Ajo ja ajo-ominaisuudethan ovat kuin eri maailmasta verrattuna mihin tahansa kyykkyyn ettei mielestäni noita kannata verrata ollenkaan .

Saapiko paskaa vai ei , on aiheeton kysymys .

Kyse on niin suuresta muutoksesta moottoripyöräilyssä ettei sitä kannata hetken mielijohteesta tehdä .
Kumpainenkin ajotyyli on niin miellyttävää että pitäisi olla kummankin mallinen pyörä käytettävissä .

Sit ko vertailin nii Tämän Roprottimen hinnalla oisin saannu aika vanhan sporan .
 
Back
Ylös