TwinTenox
New member
Pitääpä pistää pääpeilit harkintaan.
Pienen tankkauslenkin tein tänään. Liukasta on, pienen sladinkin sain aikaan kun kiihdytin hiukan liian aikaisin - ilmeisesti oli märkää vielä takarenkaan alla. Eka kulutusmittaus tasan 5l / 100km koko ajan kylmää ja pääosin kevyttä matka-ajoa.
Moottori on ihan mainio, mutta kierrosrajoitin katkaisee menon hiukan varhain - tai siis tuntuu että koneella olisi vielä jotain sanottavaa. Tasan 7trpm näyttäisi puuttuvan kulkuun. Lähtee ihan mukavasti ja aika lailla Trumppaa paremmin kyllä.
Matka-ajoon kierrokset on ihan OK, ehkä (en ole kokeillut) moottoritietä lukuun ottamatta. Vitosella 80km/h alueella kierroksia on n. 3trpm ja 100km/h alueella n. 4trpm. Paras vääntöalue vakiona on 3700rpm:ssä. (En ole vieläkään saanut mitään dynotuloksia omasta)
Täysin myyty en vielä ole, mutta enpä ole mutkateillekään päässyt vielä. Veikkaan, että sopii sinne kuin nenä päähän.
Etujarrun täristystä pitää seurata ja jos ei lopu, niin mainita 16tkm huollon yhteydessä.
Liian kylmä on vielä + sulamisvesiä, hiekkaa yms. Ei juurikaan polttele päästä ajamaan.
Edit:
Ohjekirjaa taas tavasin, nyt on PIN koodi vaihdettu
(Enpä olisi uskonut..) ja seuraavaksi varmaan pitäisi laittaa noiden Bitubojen nykyiset säädöt kirjaan ylös, että tietää mihin palata jos ja kun alkaa säätämään. Muutenkin pitäisi opetella mihin mikäkin säätö vaikuttaa, että tietää sitten mutkatieajojen jälkeen mitä säätää ja minnepäin.
6800rpm on ohjekirjan mukaan max mitä saisi kierrättää. Mikähän sieltä leviää jos tuon nostaa (ei en ole nostamassa, en edes tiedä onko mahdollista) vaikkapa 8trpm lukemaan, kun ainakin perstuntumalta vielä löytyisi jotain? Samalla mietin, että aika tiuhaksi on välitetty, jos kiertää sen 6800rpm ja vitosella muistaakseni n. 115km/h = 4000rpm. Jos vielä käsitin oikein on Japanin versiossa vielä tiheämmät välit - ilmeisesti rajoittaa samalla siellä nopeuden siihen 180km/h lukemaan. Mitähän euroversio mahtaa kulkea? Ei sillä mitään merkitystä ole, mutta kunhan mietiskelen. Laskennallisesti kai jotain 210km/h -mittarivirhe - jos kiertää vitosella tappiin, minkä veikkaan että tekee.
(Laskutoimitus (saa nauraa) oli seuraavanlainen 90km/h = 3trpm vitosella, eli 30km/h / 1000rpm. 30km/h x7 = 210km/h.)
Saisi kelit lämmetä edes sinne +10 asteeseen.. Tympii tämä teoriapuoli.
Edit: käytännössä kun mittarissa on 199km/h alkaa vitosella paukuttaa rajoittajaa vastaan.
Pienen tankkauslenkin tein tänään. Liukasta on, pienen sladinkin sain aikaan kun kiihdytin hiukan liian aikaisin - ilmeisesti oli märkää vielä takarenkaan alla. Eka kulutusmittaus tasan 5l / 100km koko ajan kylmää ja pääosin kevyttä matka-ajoa.
Moottori on ihan mainio, mutta kierrosrajoitin katkaisee menon hiukan varhain - tai siis tuntuu että koneella olisi vielä jotain sanottavaa. Tasan 7trpm näyttäisi puuttuvan kulkuun. Lähtee ihan mukavasti ja aika lailla Trumppaa paremmin kyllä.
Matka-ajoon kierrokset on ihan OK, ehkä (en ole kokeillut) moottoritietä lukuun ottamatta. Vitosella 80km/h alueella kierroksia on n. 3trpm ja 100km/h alueella n. 4trpm. Paras vääntöalue vakiona on 3700rpm:ssä. (En ole vieläkään saanut mitään dynotuloksia omasta)
Täysin myyty en vielä ole, mutta enpä ole mutkateillekään päässyt vielä. Veikkaan, että sopii sinne kuin nenä päähän.
Etujarrun täristystä pitää seurata ja jos ei lopu, niin mainita 16tkm huollon yhteydessä.
Liian kylmä on vielä + sulamisvesiä, hiekkaa yms. Ei juurikaan polttele päästä ajamaan.
Edit:
Ohjekirjaa taas tavasin, nyt on PIN koodi vaihdettu
6800rpm on ohjekirjan mukaan max mitä saisi kierrättää. Mikähän sieltä leviää jos tuon nostaa (ei en ole nostamassa, en edes tiedä onko mahdollista) vaikkapa 8trpm lukemaan, kun ainakin perstuntumalta vielä löytyisi jotain? Samalla mietin, että aika tiuhaksi on välitetty, jos kiertää sen 6800rpm ja vitosella muistaakseni n. 115km/h = 4000rpm. Jos vielä käsitin oikein on Japanin versiossa vielä tiheämmät välit - ilmeisesti rajoittaa samalla siellä nopeuden siihen 180km/h lukemaan. Mitähän euroversio mahtaa kulkea? Ei sillä mitään merkitystä ole, mutta kunhan mietiskelen. Laskennallisesti kai jotain 210km/h -mittarivirhe - jos kiertää vitosella tappiin, minkä veikkaan että tekee.
(Laskutoimitus (saa nauraa) oli seuraavanlainen 90km/h = 3trpm vitosella, eli 30km/h / 1000rpm. 30km/h x7 = 210km/h.)
Saisi kelit lämmetä edes sinne +10 asteeseen.. Tympii tämä teoriapuoli.
Edit: käytännössä kun mittarissa on 199km/h alkaa vitosella paukuttaa rajoittajaa vastaan.