Tässä kyllä hyvin kumotaan se myytti keskittämisen kannattamisesta. Halvimman ja kalleimman ero yli 1000e/v
Mutta koska ei sillä pelkällä vakuutuksella ajeta, sehän on vain se välttämätön paha, niin hiukan kannattaa kiinnittää huomiota myös bensa- ja huoltokuluihin. Esim. XX:ssä huoltoväli on 12tkm, mutta busaa joutuu huoltaan 6tkm välein. Ja siinä vielä se, että jos ei itse tee noita huoltoja, niin keskellä ajokautta mp-huollot on suht. ruuhkaisia, ja jonoon päästäkseen joutuu ennakoimaan ajanvarausta. Mitä pa. kuluihin tulee, niin tehorännillinen/lastullinen -99 XX vei vaikka kuinka kiltisti ajeli, aina sen 6-6.5l/100km, niin samanvarusteista bussia ei meinaa saada kuluttaan arkikäytössä, eikä täydellä kuormalla 2-päällä reissussakaan yli 5l/100km sitten mitenkään. Meikän 15tkm ajoilla/ kausi, tuostakin kertyy bussin hyväksi 300e "säästö". Mitä tulee tuohon Ifiin, sen huippukaskoon voi suht. pikkurahalla ruksia mukaan kaikki parkkipaikka- ja keskeytys- yms lisäturvat halutessaan. Muilla yhtiöillä ei monellakaan saa noita lisukkeita noin kattavasti millään rahalla. Sit vituttaa kun joku ohikulkija kaataa fillarin, ja remppa menee kaskosta, ja bonukset mukana.
Yksi mikä kandee muistaa, on, että laittaa kotivakuutuksen samaan yhtiöön minne mp:n. Menee meinaan mukatessa ajokamat yms. mikä kasko ei korvaa, kotivakuutuksesta, yhdellä omavastuulla. Siinäkin puhutaan helposti 200e "ylimääräisestä" kustannuksesta per vahinko - jolloin noilla keskittämiseduilla saikin taas loppupeleissä pyyhkiä hanuria.