Hakusessa se oikea...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.

Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.

Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.
 
Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.
 
Ainakin turvassa seisonta-ajalla myös taitaa palo jne olla voimassa.

Hondan huoltokirjassa muistaakseni lukee öljynvaihtoväli 12 mutta kuuden jälkeen on yleensä pikkuhuolto, jossa ainakin liike yleensä vaihtaa öljyt. Venttiilit tarkistus ja mahd säätö 24tkm. Palasäätö.
 
Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.

Tuossa alla lainaus IF:n vakuutusehdoista.

"Törmäysturva ei ole poiston aikana voimassa lukuun
ottamatta Törmäysturvaan sisältyviä esinevahinkoja, jotka
aiheutuvat luonnonilmiöstä ulkoapäin äkillisesti ja ennalta
arvaamatta. Muut kaskon turvat ovat voimassa.
 
Kun laskette IF:in laskurilla alle 7kk aikoja, ottakaa huomioon että se on automaattisesti seisonta-ajallinen ja kun pyörä on seisonnassa ei kaskokaan ole voimassa, eli pyörällä ei ole varkaus yms. ilkivaltaturvaa.

Mistä sä tuon tiedon kaivoit? Kyllä se kasko on voimassa myös seisonta-ajalla ainakin omissa IF vakuutuksissani.

e: XJ900 täydensikin jo tuon asian
 
Hyviä pointteja! Mahdollisimman paljon on aikomus itse tehdä huoltoja, joten vaikka busa vs honda niin luulen että hondan huollot on helpompi tehdä itse.

Öljynvaihto onnistuu busassa helposti. Pari ruuvia auki ja katetta raottamalla saa suodattimenkin vaihdettua. Katteiden irroitus ja varsinkin takaisin laitto onkin sitten vittumaista puuhaa. ainakin ensimmäisellä kerralla.
 
Jatketaan samaa sekavaa linjaa..

Liikenteeseen saa tosiaan alussa heti sen 20% mutta sehän nousee yleensä 10% sitten seuraavana vuonna, kun jatkaa vakuutusta.

Jos seuraavana kesänä vaihtaa taas yhtiötä halvempaan, niin pitääkö vaihto tehdä sitten vasta kesällä vaiko miten, että ehtii saada ne 10% talteen? Vai onko asialla merkitystä?
 
Jatketaan samaa sekavaa linjaa..

Liikenteeseen saa tosiaan alussa heti sen 20% mutta sehän nousee yleensä 10% sitten seuraavana vuonna, kun jatkaa vakuutusta.

Jos seuraavana kesänä vaihtaa taas yhtiötä halvempaan, niin pitääkö vaihto tehdä sitten vasta kesällä vaiko miten, että ehtii saada ne 10% talteen? Vai onko asialla merkitystä?

Jotta ei olisi liian helppoa, niin bonuskertymä vaihtelee yhtiöittäin:thumbup:
 
Yksi mikä kandee muistaa, on, että laittaa kotivakuutuksen samaan yhtiöön minne mp:n. Menee meinaan mukatessa ajokamat yms. mikä kasko ei korvaa, kotivakuutuksesta, yhdellä omavastuulla. Siinäkin puhutaan helposti 200e "ylimääräisestä" kustannuksesta per vahinko - jolloin noilla keskittämiseduilla saikin taas loppupeleissä pyyhkiä hanuria.

Ja sitten taas toisissa v-yhtiöis ne ajokamat kuuluu kaskoon, ei tarvi sotkee kotivakutusta...

Sinäänsä ku prätkään on budjetoitu max 5 tonnii, niin unohtaisin kaikki kaskot ellei sitä parilla satkulla saa, pysymällä pystys 3-4 kautta niin alkaa se pyörän arvo olla säästöpossussa :;):
 
Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.

Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.

Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.

No tossa on järkee. Mahdollisimman monta pyörää vaan koeajoon, muiden mielipiteitä ja kokemuksia kannattaa kyllä kuunnella, mutta ne on vaan mielipiteitä. Se pyörä alle jonka laulua satulassa mieluiten kuuntelee.
 
itsekin laskin tuossa hieman XX:N vakuutuksia lähtötilanteesta. liikenne 20% ja kasko 70%

IF 642e
Lähitapiola 1050e
Aktia 1247e
Folksam 1341e
Pohjantähti ei ollut laskuria
Turva 1080e
Fennia 1874e
POP 1704e
Säästöpankki 1704e
OP ei laskuria, tarjouspyyntö olis pitäny lähettää.

melkoiset erot. ja laskettu tuohon se 5kk, mitä pitää olla että bonukset nousee.

IFfillä oli tuossa valmiiksi -10% 1. vuosi verkkokaupassa.

Pohjolassa eli toi OP:kö? ni omilla 35/70 bonuksil ympärivuotinen (tuol pakollinen ettei saa ees seisonta-ajallista) ni -07 vuotinen XX 1268e/vuos.
 
Itsellä oli XJR 1300 -03, ja oli loistava oman luokkansa edustaja. Radalle aika raskas mutta ajaa sillä sieläkin kunhan ei oleta pystyvänsä vetämään polvi maassa. :p Harmittaa vaan että uudemmat ruiskupelit on yhdellä vaimentimella, oli paremman näköinen kahdella veimentimella! :;):

PS. Banditista en tykännyt lopulta yhtään, hieman liian neutraali peli, vaikka varsinaista moittimista ei ole.
 
Ja kun kolme vuotta sitten ostin ekan pyörän niin osto tapahtui täysin silloisten tunteiden mukaan. Kolmen viikon jälkeen oli tunne että metsään meni. Kolmen vuoden jälkeen on tunne että piru kun voi ihmislapsi olla tyhmä.

Ois pitäny koeajaa monta eri pyörää ja vertailla kunnolla vakuutusten hintoja. Saattais olla että olisin monta tonnia rikkaampi ja ajaisin mielellään edelleen samalla pyörällä.

Näiden asioiden vuoksi otan nyt selvää asioista ja kyselen täällä kokeneempien mielipiteitä.
Ihan sama. Vikaan sen kuuluukin mennä. Pyörä nimenomaan kannattaa ostaa tunteella. Aloittelija ei voi kuitenkaan ostaa järjellä, kun sitä ei ole.
 
ja aina niihin kyllästyy vuoden ajeluiden jälkeen... ja tekee mieli jotain toista uutta :p
 
Banditista en tykännyt lopulta yhtään, hieman liian neutraali peli, vaikka varsinaista moittimista ei ole.
Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.
 
Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.
eli helvetin hyvä matka mp:blink: eikös niissä oikeen pyritä moisiin ominaisuuksiin:p
 
Back
Ylös