• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hayabusan keula pompottaa??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voishan noita kaikkia kokeilla jos sais sen vitun lukitus mutterin auki ohjauslaakerin päältä,ei meinaan ole ihan hetkessä paikallaan se madallus sarja sarvista.
Ei auennut avaimella ja jatko varrellakaan murenee vaan ne kolot.
Ketjut/rattaat vaihdettu,laakerit ok mitä renkaan vaihdossa katottiin.

Kirstetty joskus aivan liikaa,
sitten vaan se vanha mutteri paloin pois ja uusi tilalle
(sivusta katkaisu taltalla lyömällä napsahtaa
melko helposti katki sitten lähteekin jo yleens kevyesti)
 
Semmoinen kysymys, että onko prätkällä ajanut kukaan muu ja todennut saman oireen?
 
Semmoinen kysymys, että onko prätkällä ajanut kukaan muu ja todennut saman oireen?

Minå ja emäntä,kummankin mielestä busan jälkeen zetori on nautinto ajaa ilman pompotusta tai toi perheen honda.
Painauma minun(120kg) alla ok 40mm.
 
Pitäskö jonkun ulkopuolisen ajaa sillä?
Netistä luettu pompotus on kuitenkin ihan eri asia kuin perseellä koettu pomputus.
 
Voisiko tuossa kuitenkin perussyy olla se, että paluuvaimennus on mennyt hajalle?

Siis vaikkapa säätö vedetty liian suurella voimalla kiinni, jolloin olisi mennyt tiiviste rikki?
 
Mitä enemään tätä mietti niin vaikuttaa että
alkujaan hyvä pyörä on jonkun toimesta pilattu alusta muutoksilla,
palauttaa sen vaiko kuntoon niin tilanne toden näköisesti paranee,

kannatta myös nykyisen käyttäjän käydä kokeilemassa jotain missä ei ole alustaa muutettu
 
Esijännityshokkeja lyhentämällä ja jätetty öljypinta samaan kuin aikaisemmin?
Keulasta tiputettu kolmiosta 3cm ja ylemmän kolmion ja kahva hässäkän välissä sellainen
Adapteri sarja,takana pitemmät koiran luut.
Madallus tarttee olla et mamman(161cm)jalat yltää maahan.
 
Mitä enemään tätä mietti niin vaikuttaa että
alkujaan hyvä pyörä on jonkun toimesta pilattu alusta muutoksilla,
palauttaa sen vaiko kuntoon niin tilanne toden näköisesti paranee,

kannatta myös nykyisen käyttäjän käydä kokeilemassa jotain missä ei ole alustaa muutettu

Pyöriä ollut vuosien varrella aika monta joten kokeiltu on ja tallissa tälläkin hetkellä kaks vakio alustalla olevaa pyörää.
 
Keulasta tiputettu kolmiosta 3cm ja ylemmän kolmion ja kahva hässäkän välissä sellainen
Adapteri sarja,takana pitemmät koiran luut.
Madallus tarttee olla et mamman(161cm)jalat yltää maahan.

Madalluksen yhteydessä vedetty alakolmion pultit ihan liian tiukkaan? Niillä saa kivasti keulan tahmaamaan. Myös kaikki muu keulaputkiin kiinnitelty kannattaa tarkistaa, että on järkevässä momentissa. Ulkomuistista alakolmion pulttien momentti jotain 15-20Nm.

Edit. Millos toi keula oli huollettu viimeksi? Jos ei tiedossa niin huoltoon vaan suoriltaan.
 
23 nm ylimmäiset sekä alimmaiset , tolleen madallettuna keula pysyy vakiona :thumbup: Mä kyl vahvasti veikkaan et liikaa ja/tai liian paksuu öljyy
 
Pyöriä ollut vuosien varrella aika monta joten kokeiltu on ja tallissa tälläkin hetkellä kaks vakio alustalla olevaa pyörää.

Siis busaa
Mutta hyvä jos on vertaillut jo vakioalustaiseen semoiseen
nykyisen käyttäjän toimesta,

E:sitä öljyn määrä on helppo tarkistaa kun vaan saa tangon kiinitys kolmiopallan
ensin edesät sitten paino pois keulata ja tolpan yläpään korkki pois ja mitta öljyn pinnan jos
vaikka olisi käynnyt niin että on on laittetu määrä deseinä mittamaamlla vaikio määrä
 
Ei kai,
ei myöskään sen kiinitys pulti kolmiopaloissa mene itsetään tiukemalla talvi säilytyksessä
eikä siihen ylipäättän mitään muttakaan vikaa tule talvisäilytyksen aikana,
korkeinttan stefa alkaa vuotamaan, renkaasen voi tulla pompotusta tekevää vika paikallan seistessä
samoin pyörän laakeriin,

tääsähän oli säätöjä muutettu
 
Ei kai,
ei myöskään sen kiinitys pulti kolmiopaloissa mene itsetään tiukemalla talvi säilytyksessä
eikä siihen ylipäättän mitään muttakaan vikaa tule talvisäilytyksen aikana,
korkeinttan stefa alkaa vuotamaan, renkaasen voi tulla pompotusta tekevää vika paikallan seistessä
samoin pyörän laakeriin,

tääsähän oli säätöjä muutettu

Oli muutettu joo ja niitä vatkattu nyt muutenkin ees taas ei suurempaa vaikutusta kuin että löysemmällä emännälle parempi joten ei vain taida säätövara riittää 60kg kuskille.
Renkaat,ketjut,rattaat uutta.
Kaveri on mp/pienkone mekaanikko ja kokeili pyöränlaakerieita ilmassa eikä mitään klappeja eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut etu iskareita pumpatessa kuuluva pikku kolahdus kuuluu ohjausiskarista ja loppuu kun siitä pitää kiinni pumpatessa.
Samaten ohjauslaakerissa ei tunnu pykällyksiä,mut ihan pieni klappi hänenkin mukaan ehkä on.
 
On varmaan jo katottu että eturengas ei ole soikea. Eli pyöritetty ilmassa ja katsottu heitto. Mulla kerran ollut sellainen rengas joka pompotti rungon kudosvaurion takia.
 
On varmaan jo katottu että eturengas ei ole soikea. Eli pyöritetty ilmassa ja katsottu heitto. Mulla kerran ollut sellainen rengas joka pompotti rungon kudosvaurion takia.

Sekä vanha että uusi eturengas katottiin asentajan kanssa tasapainotus koneessa niin ei heittänyt silmämääräisesti kumpikaan ja kumpikin tasapainotettiin grammalleen.
Joko ohjauslaakerissa pikku klappi,perseelleen tehty keulahuolto tai sit vaan on liian tiukka alusta painaumat emännällä T20mm ja E25mm eilen kun ajelin maantiellä busan perässä niin perä teki pikku täryä koko ajan karheen asfaltit pinnan mukaan.
Mut kyllä se tekee sitä minunkin alla ja painaimat on T30mm ja E40mm.
Mut olkoon odotellaan et kevään karheet helpottaa.
Niin ja vielä taka iskari on vedetty löysimmilleen.
 
Back
Ylös