Jammu-Pappa
New member
Onhan tietysti mahdollista et talven aikana keulaoljyn shaisse painunu pohjaan ja tukkinut jotain ... en tiiä. Jotenki noi oireet on samanlaiset kun mun edellises bussis mis oli liikaa öljyy...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Keula käyttäytyykyllä omituisesti kun istuu päälle niin perä joustaa ja keula hetken päästä ja muutenkin tuntuu sellaselta pykäläiseltä vai miten sen ilmaisis.Onhan tietysti mahdollista et talven aikana keulaoljyn shaisse painunu pohjaan ja tukkinut jotain ... en tiiä. Jotenki noi oireet on samanlaiset kun mun edellises bussis mis oli liikaa öljyy...
Pitää irroitella jarrupalat levyistä ja kokeilla.näyttääkö tutulle? Jos näyttää niin edellinen viestini vinkki on vastaus arvotukseen.
näyttääkö tutulle? Jos näyttää niin edellinen viestini vinkki on vastaus arvotukseen.
15 kierrosta vai 15 naksuu?Ei ollu vaikutusta ajoon kun irrotteli palat levyistä.
Keulakin toimii mielestäni aika hyvin painauman osalta ja pumppaillessa kun esijännitys on 7 kierrosta auki,ruuvi siitä keskeltä 15 kiekkaa auki(täydet) ja paluu alhaalta 8 kierrosta auki(tehdasasetus).
Esijännitys on nyt 7 kierrosta auki,sen keskellä oleva ruuvi 15 naksua auki ja alhaalta paluuvaimennus 8 napsuu auki,äskeisellä ajolenkillä pyöritelty ruuveja laidasta laitaan ja noi oli parhaat säädöt mut ei poista ongelmaa.15 kierrosta vai 15 naksuu?
Noniin, kuulostaa järkevämmältä.keskellä oleva ruuvi 15 naksua auki
Esijännitys on nyt 7 kierrosta auki,sen keskellä oleva ruuvi 15 naksua auki ja alhaalta paluuvaimennus 8 napsuu auki,äskeisellä ajolenkillä pyöritelty ruuveja laidasta laitaan ja noi oli parhaat säädöt mut ei poista ongelmaa.
Säädöt pelaa niinkuin pitää,eli kovenee kirratessa niin ettei emäntä saanut yhtään niiaamaan keulaa ja taas kaikki ruuvit auki keula 8n löllö.
Yleensä noissa tuppaa olemaan paluuvaimennuksen säätö ylhäällä ja meno alhaalla...
Jos avaat alhaalta täysin auki ni vedit compressionin löysälle, eli sen joka vastustaa iskarin painumista. Ihme on jossei pohjaan iske tolla asetuksella. Itellä on busassa 5 naksua kiinni menovaimennus ja toimii 2-päällä ratavauhdissakin.No kuiteskin,jos alhaalta avaa täysin auki niin sitten vasta kenguru onkin,ylhäällä säätö tiukan ja löysän välillä ei juurikaan vaikuta muuta kuin että löysänä menee mutkiin paremmin.
Jos avaat alhaalta täysin auki ni vedit compressionin löysälle, eli sen joka vastustaa iskarin painumista. Ihme on jossei pohjaan iske tolla asetuksella. Itellä on busassa 5 naksua kiinni menovaimennus ja toimii 2-päällä ratavauhdissakin.
Ei se yläpään ruuvin asetus mutkaan mennessä vaikuta niinkään koska se säätää paluuvaimennusta eli sitä miten paljon iskari vastustaa putken palautumista pitkäksi. Se vaikuttaa enemmän siihen mitä tapahtuu kun päästät jarrun mutkassa ja keula kevenee, että miten kovin se linkoaa putken suoraksi.
Lasken viikonloppuna Botniaringillä tuon, kerron sitte, en muista enää ulkoa.Paljonko sinulla on yläpään ruuvi kiinni?pistn alemman nyt tehdas asetukseen eli 8 naksua auki.