Paras aika tais olla mitä sain mitattua niin 1.35.7, mutta tuo nyt nauhotti vain jonku n. 15 kierrosta nii ei oikein tiedä, et menikö nopeempaa jossai kohtaa vai ei :/
Joko vikaa on ryhmävalinnassa (hidas ryhmä) tai kellon käytössä. Yhdistyksemme ratapäivillä tuollainen vauhti on nopean ryhmän viimeisen kolmanneksen tai alkukaudesta keskiryhmän nopeimman kolmanneksen vauhtia.
No, toisaalta Pikkukoskella tapasin torstaina pussikaljaa juovan porukan joiden ystävä oli ajanut jollain Ninjalla 1:08 Ahvenistolla, joten uusia, meille muille tuntemattomia lupauksia aina silloin tällöin ilmaantuu.
Hitaan ryhmän vauhtia 1:35 alkuinen ei Alastarolla kuitenkaan ole, jollain muulla radalla ehkä.
Jukka
Kiitos kommentista Jukka! Jos Orgin hitaassa päästellään 1:35sia Alastarossa niin aikalailla on ajat muuttuneet sitten viime näkemän. Tais sitten mies on todellakin ollut väärässä porukassa ajamassa.
Kuten tuossa aiemmin mainittiin, ko. kuski ajoi kyllä keskinopeassa.
Pahoitteluni siis, keskinopeassa ajoin, mutta miellän itseni kyllä vielä hitaaksi, koska ajelin ihan perus touring renkailla ja vielä helposti olisi tuostakin aikaa otettavissa sekuntti kaupalla pois, jos vain treenaamaan pääsisi..
Itselläni ns. tehtävälistalla on ainakin seuraavat asiat:
- Nopeat mutkat oikeasti nopeasti, nyt niihin himmaa ihan turhaan ja menee ainakin se 0,5 - 1 sec hukkaan pelkästään näiden osalta.
- Oikealle kääntyvät mutkat alkoivat sujumaan vasta lopussa ja silloinkin hädintuskin siedettävästi (alussa ei edes saanut polvea maahan, kun jäykistelin)
- Touring renkaiden (metzler z6) vaihto johonkin enemmän ratarenkaaksi soveltuvaan renkaaseen. Nuo metzlerit kun kestää melkein perinnöksi asti..
- Jarrutukset vähän myöhempään (5-10m) sekä kovempi sisään meno mutkiin, niin saa ne mutka nopeudet vielä kovemmaksi. Tällä kertaa tuo takarenkaan luistaminen pääsuoran jälkeisessä oikeassa ja ensimmäisessä vasemmassa mutkassa sai jännittämään.
Itsellä ajolinjat parani heti, kun ajelin pari kiekkaa sen MV agustan perässä.. vielä pari mutkaa on semmosia mihin hakee ja pahasti (las palmas ja viimeinen mutka)..
Näihin kaipaisinkin vinkkejä

mutta uskoisin, että renkailla ja myöhäisemmällä jarruttamisella sekä enemmän rohkeutta ajaa nuo nopeat mukat pääsisi jo johonkin 1.31.xx - 1.32.xx aikoihin?
Hyvät paineet kyllä löytyi nyt takaseen eli se 2.35 lämpimänä ja edessä 2.25.. kului rengas erittäin tasaisesti (tuskin edes rypylälle). Ajolinjojen muutoksen jälkeen luistelukin meni vähemmälle, mutta ei oikein uskaltanu enää avata kaarteesta lähtiessä kun pelkäsi että tulee highsideri..
facebookissa tosiaan nuo omat videot, niin näkee vähän ajolinjoja ja jarrutuspaikkoja..
Jukalla mitään vinkkejä?
ps. pahoitteluni erään setin aikaisista hämmennyksistä mitä sain aikaiseksi kun menin parissa mutkassa pahasti pitkäksi.. johtui siitä, että tuli väli vapaa ja meni pakka sekasi päässä, kun veto katosi pyörästä