finn
Aina rakentelu mielessä....
^Jos laturi/startin ketjunkiristäjä ehjä, niin ketju ei normaalisti ääntele kone kylmänä eikä lämpimänä.
Vm 88 - 89 on tyypivika, että kiristäjä jossain vaiheessa entinen. Joko Ketjukiristäjän pohja tai sitten jousikuormitetun hammastuksen lukko pettää.
Ketjunkiristäjän pystyy vaihtamaan ainoastaan kone halkaisemalla.
Ketjukiristäjän kunnon pystyy sormella toteamaan starttimottorin aukosta. Jos joustaa, niin ketjukiristäjä rikki.
Uudemmissa malleissa vm. 89=> starttikytkimen rakenne erilainen (pesä jossa pienet kytkinlevyt), jonka tarkoitus estää ketjukiristäjän rikkoutumista.
Vm 88 - 89 on tyypivika, että kiristäjä jossain vaiheessa entinen. Joko Ketjukiristäjän pohja tai sitten jousikuormitetun hammastuksen lukko pettää.
Ketjunkiristäjän pystyy vaihtamaan ainoastaan kone halkaisemalla.
Ketjukiristäjän kunnon pystyy sormella toteamaan starttimottorin aukosta. Jos joustaa, niin ketjukiristäjä rikki.
Uudemmissa malleissa vm. 89=> starttikytkimen rakenne erilainen (pesä jossa pienet kytkinlevyt), jonka tarkoitus estää ketjukiristäjän rikkoutumista.