Honda CBR 600 F

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No onpa tullut hyvin kilometrejä! Tänä vuonna on itsellä ilmeisesti vanhuus iskenyt, kun aloin haikailemaan hieman pystympää ajoasentoa, onko itselläsi ihan vakio tanko/tapit/satula?

Omassa -05:ssa 18 tkm eikä kuulu rallatusta eikä etupäästä mitään, oletko eteen öljyjä vaihtanut miten? Turhista äänistähän pääsee parhaiten eroon vaihtamalla korvatulpat paksumpiin...
Kiitos, kiitos... onhan noita kilometrejä tullut nieltyä, mutta kun se vaan on niin hubaa.  
biggrin.gif


Tanko, tapit ja satula ovat alkuperäiset ja olen ollut ajoasentoon ja -tuntumaan hyvin tyytyväinen. Tuntuu sopivan minun varrelleni hyvin. Hieman korkeamman tuulilasin vaihdoin pyörään, mikä lisäsi ajomukavuutta huomattavasti. Nyt voi pitkää matkaa taittaa mukavasti tankin päällä loikoillen, eikä ilmavirta heittele yhtään edes kovemmassa tuulessa.

Etupää on huollettu normaaliin tapaan, eikä siinä ole aiemmin ilmennyt mitään ongelmia. Pitänee seuraavan huollon yhteydessä pyytää kavereita tutkimaan stefoja hieman tarkemmin.
 
mitenkäs ootte laittanu noita minivilkkuja taakse?onko siellä jotain ns. liitintä johdoille kun ottaa sen takasivuposken pois?vai onko helpompi vaan heittää siitä vanhojen vilkkujen juuresta poikki johto ja uus tilalle?
idea3.gif
idea3.gif

ja oliko noi vakiojohdot samanväriset vai katoinko ihan väärin?uusissa näkyy olevan vihreä ja musta,onko väliä kumminpäin laittaa?
nixweiss.gif
Jos laitat ledivilkut, niin ole tarkkana minkälaisen vilkkureleen ostat. Useimmat Suomessa kaupan olevat mallit ovat melko kehnoja ja vaativat toimiakseen ylimääräisiä virityksiä (vaikka paketissa luvattaisiin, että toimii ilman vastuksia).

Kaveri suositteli Louis.de löytyvää 'ihmerelettä' joka toimii hienosti ilman mitään kommerverkkejä.
 
Onko muiden cebareissa ilmennyt piirre, jossa etupää pitää rahinaa/naksahtaa, kun tekee hieman tiukemman jarrutuksen ja stefat palaavat takaisin normaaliasentoon, niin juuri ennen kuin nokka on noussut perusasentoon kuuluu tuo kumma rahina/naksaus? Stefat eivät vuoda, joten kuivuminen ei voi olla syynä?
Naksahdus voisi tulla löysästä etupään laakerista (ohjauslaakerista), mutta rahina on oudompi juttu. Ääntääkö mitään jos etupäätä pumppaa paikallaan?
 
Jos laitat ledivilkut, niin ole tarkkana minkälaisen vilkkureleen ostat. Useimmat Suomessa kaupan olevat mallit ovat melko kehnoja ja vaativat toimiakseen ylimääräisiä virityksiä (vaikka paketissa luvattaisiin, että toimii ilman vastuksia).

Kaveri suositteli Louis.de löytyvää 'ihmerelettä' joka toimii hienosti ilman mitään kommerverkkejä.
Tästä selviää helpoiten,kun hommaa sellasen elektronisen vilkkureleen,joka ei tunnista kuormaa.Löytyy useimmista autotarvikeliikkeistä,hintaa n.15€...löytyy ainakin sellasia,jotka toimii samalla tavalla,oli kuormaa sitten 2w tai 120w,pitäis riittää toi alue kyl,ellei sitten halua asennella jotain katulamppuja roikkuun sinne mopohon
tounge.gif
 
Tästä selviää helpoiten,kun hommaa sellasen elektronisen vilkkureleen,joka ei tunnista kuormaa.Löytyy useimmista autotarvikeliikkeistä,hintaa n.15€...löytyy ainakin sellasia,jotka toimii samalla tavalla,oli kuormaa sitten 2w tai 120w,pitäis riittää toi  alue kyl,ellei sitten halua asennella jotain katulamppuja roikkuun sinne mopohon  
tounge.gif
Tämänkin kun olisi tienyt, niin olisi säästynyt postikulut.
confused_orig.gif


Minä etsin uutta relettä vain mopotinliikkeistä.
 
Naksahdus voisi tulla löysästä etupään laakerista (ohjauslaakerista), mutta rahina on oudompi juttu. Ääntääkö mitään jos etupäätä pumppaa paikallaan?
Jos paikallaan pumppaa stefoja, niin ei kuulu mitään. Ainoastaan silloin, kun liikkeestä pysähtyy. Täytyy tsekata tuo ohjauslaakeri - kiitos vinkistä.
bowdown.gif
 
itselläkin -93 cebarin nokkaketju rallattelee taas vaihteeksi. Vois jossain välissä vaihtaa mekaanisen kiristäjän tuohon, mutta miten semmosen mekaanisen kiristäjän osaa säätää sopivan tiukalle?
nixweiss.gif
 
itselläkin -93 cebarin nokkaketju rallattelee taas vaihteeksi. Vois jossain välissä vaihtaa mekaanisen kiristäjän tuohon, mutta miten semmosen mekaanisen kiristäjän osaa säätää sopivan tiukalle?
nixweiss.gif
Otat sen ketjun kopan pois ja kokeilet ketjua milloin kireellä!
Pistä pyörä sivuseisonta tuelle niin ei tuu edes öljyt ulos !
Tommonen
Toi näyttää kyl tosi fiksulta... onks toi säädettävissä ikäänku ulkoapäin?

Onnaaks ei niin öljysormelta tommonen asennus?
paljoks tommosesta joutuu pulittamaan?
 
Hondallani ajettu n. 17 000 km, eli 18 000 huolto lähestyy kohta. Ajattelinkin kysellä, missä olisi hyvä huoltopaikka Tampereella? Oletteko aina huollattaneet merkkiliikkeellä vai osataanko muuallakin? Missähän hintaluokassa pyöritään?

Sitten toinen probleema. Takajarrunestesäiliö näyttää olevan aika lailla alarajalla. Voiko lisätä jarrunestettä suoraan vai tulisiko vaihtaa koko neste uuteen? Itse en kyllä viitsi/osaa tehdä, joten pitäisi varmaan viedä vaihdatettavaksi. Ja käykö mikä tahansa jarruneste vai onko moottoripyörille omat?
 
itselläkin -93 cebarin nokkaketju rallattelee taas vaihteeksi. Vois jossain välissä vaihtaa mekaanisen kiristäjän tuohon, mutta miten semmosen mekaanisen kiristäjän osaa säätää sopivan tiukalle?
nixweiss.gif
Otat sen ketjun kopan pois ja kokeilet ketjua milloin kireellä!
Pistä pyörä sivuseisonta tuelle niin ei tuu edes öljyt ulos !
Tommonen


Kiitoksia havainnollisesta kuvasta. Pitänee vaihtaa itellekin kyseinen
värkki pyörään paikalleen
 
itselläkin -93 cebarin nokkaketju rallattelee taas vaihteeksi. Vois jossain välissä vaihtaa mekaanisen kiristäjän tuohon, mutta miten semmosen mekaanisen kiristäjän osaa säätää sopivan tiukalle?
nixweiss.gif
Otat sen ketjun kopan pois ja kokeilet ketjua milloin kireellä!
Pistä pyörä sivuseisonta tuelle niin ei tuu edes öljyt ulos !
Tommonen
Toi näyttää kyl tosi fiksulta... onks toi säädettävissä ikäänku ulkoapäin?

Onnaaks ei niin öljysormelta tommonen asennus?
paljoks tommosesta joutuu pulittamaan?
Ulkoa päin voi kiriä !näyttää oleva 70 egeä
Tosi helppo asentaa !Tuolta saa
 
itselläkin -93 cebarin nokkaketju rallattelee taas vaihteeksi. Vois jossain välissä vaihtaa mekaanisen kiristäjän tuohon, mutta miten semmosen mekaanisen kiristäjän osaa säätää sopivan tiukalle?
nixweiss.gif
Otat sen ketjun kopan pois ja kokeilet ketjua milloin kireellä!
Pistä pyörä sivuseisonta tuelle niin ei tuu edes öljyt ulos !
Tommonen


Kiitoksia havainnollisesta kuvasta. Pitänee vaihtaa itellekin kyseinen
värkki pyörään paikalleen
Ole hyvä
062802jumpie_prv.gif
 
Tripin nollaaminen aina tankatessa on hyvä tapa seurata polttoaineen kulutuksen määrää etenkin, jos pelkää joutuvansa keskelle 'ei mitään' tilanteessa, jossa polttoaineen merkkivalo syttyy.

Lisäksi CBR:ssa on melko iso varatankki, jolla ajelee melko pitkään, kunhan malttaa vaan ajella rauhassa.
Paljos keskimäärin tankkaatte seepraan? Ajelin tuossa yksi viikonloppu tankin niin tyhjäksi, että varantankin lohkot vilkkui kaikki päälle ja pois. Ensihän ne palaa kaikki ja sitten se alkaa räpyttämään ensin vaan ylintä, sitten toistakin jne. Ymmärtäisin niin, että tankki on tällöin mukamas tyhjä, kun kaikki räppivät. Noh. Lorotus pyörä sivutuella tankin merkkiin saakka ohjeen mukaan ja tadaa 13l. Mihin se loppu 5l pitäisi pistää?
smile_org.gif
 
sanoi:
Paljos keskimäärin tankkaatte seepraan? Ajelin tuossa yksi viikonloppu tankin niin tyhjäksi, että varantankin lohkot vilkkui kaikki päälle ja pois. Ensihän ne palaa kaikki ja sitten se alkaa räpyttämään ensin vaan ylintä, sitten toistakin jne. Ymmärtäisin niin, että tankki on tällöin mukamas tyhjä, kun kaikki räppivät. Noh. Lorotus pyörä sivutuella tankin merkkiin saakka ohjeen mukaan ja tadaa 13l. Mihin se loppu 5l pitäisi pistää?
smile_org.gif

Ensin vastaus kysymykseen: Yleensä menee tankkiin about 15 litraa (ei uskalla päästää ihan tyhjäksi)

Jos en ihan väärin muista, niin palkkien vilkkumisen jälkeen, ne vielä katoavat yksitellen. Eli ensin vilkkuu kaikki neljä, sitten kolme, kaksi...Tosin en tiedä häviääkö ne kaikki näkyvistä lopulta, kun en ole ikinä niin loppuun asti antanut mennä. Tosin se olisi vähän tyhmää, kun sithän tilanne olisi sama kuin tankki täynnä
omg.gif


Pitäisi melkein laittaa bensaa vaikka pulloon ja pullo reppuun ja katsoa miten paljon tuon palkkien ilmestymisen jälkeen voi surruuttaa.
 
Paljos keskimäärin tankkaatte seepraan? Ajelin tuossa yksi viikonloppu tankin niin tyhjäksi, että varantankin lohkot vilkkui kaikki päälle ja pois. Ensihän ne palaa kaikki ja sitten se alkaa räpyttämään ensin vaan ylintä, sitten toistakin jne. Ymmärtäisin niin, että tankki on tällöin mukamas tyhjä, kun kaikki räppivät. Noh. Lorotus pyörä sivutuella tankin merkkiin saakka ohjeen mukaan ja tadaa 13l. Mihin se loppu 5l pitäisi pistää?
smile_org.gif
Pyörän ihan ekat kilometrit ajoin Helsingistä Nokialle Survival-koulutukseen ja valot alkoivat vilkkua muutama kymmenen kilometriä ennen Tamperetta. Oli hiukan jännää, kunnes Esso alkoi näkyä. Menihän sinne peräti se 12 litraa, sen jälkeen en ole useimmiten niinkään paljoa laittanut. Joko on iso varatankki tai sitten ei ilmoitetut litrat pidä paikkaansa...
 
sanoi:
Paljos keskimäärin tankkaatte seepraan? Ajelin tuossa yksi viikonloppu tankin niin tyhjäksi, että varantankin lohkot vilkkui kaikki päälle ja pois. Ensihän ne palaa kaikki ja sitten se alkaa räpyttämään ensin vaan ylintä, sitten toistakin jne. Ymmärtäisin niin, että tankki on tällöin mukamas tyhjä, kun kaikki räppivät. Noh. Lorotus pyörä sivutuella tankin merkkiin saakka ohjeen mukaan ja tadaa 13l. Mihin se loppu 5l pitäisi pistää?
smile_org.gif

Ensin vastaus kysymykseen: Yleensä menee tankkiin about 15 litraa (ei uskalla päästää ihan tyhjäksi)

Jos en ihan väärin muista, niin palkkien vilkkumisen jälkeen, ne vielä katoavat yksitellen. Eli ensin vilkkuu kaikki neljä, sitten kolme, kaksi...Tosin en tiedä häviääkö ne kaikki näkyvistä lopulta, kun en ole ikinä niin loppuun asti antanut mennä. Tosin se olisi vähän tyhmää, kun sithän tilanne olisi sama kuin tankki täynnä
omg.gif


Pitäisi melkein laittaa bensaa vaikka pulloon ja pullo reppuun ja katsoa miten paljon tuon palkkien ilmestymisen jälkeen voi surruuttaa.
Ajelin tuossa huhtikuussa keväthuollon jälkeen palkit näkyviin ja vilkkuivat ensin yksitellen ylhäältä lähtien ja siitä sitten aina alaspäin. Siinä vaiheessa kun kaikki palkit vilkkuivat, niin rupesi jo vähän jännittämään (yleensä tullut viimeistään tässä vaiheessa ajeltua tankille, kun ei ole ollut tarvetta ajella ihan finaaliin). Ajattelin, että hitto, onhan tässä näitä asemia kohtapuoliin (lähin n. 20km päässä
eek.gif
) ja annoin vaan mennä.. kun 30km oli kaikki palkit vilkutelleet (eivät siis ainakaan tässä vaiheessa mitenkään "kadonneet" ylhäältä lähtien), kurvasin asemalle. Tankkiin meni 14 litraa pystyasennossa kaulan poikkiripaan täytettynä.
crazy.gif

Mitä ihmettä se ohjekirjan n. 3,5l litraa jäljellä, kun palkit ilmestyvät, tarkoittaa...(palkit ilmestyivät nimittäin 60km ennen tankkausta) omituista. Milläköhän tavalla varatankki reagoi siihen, että tankki nostetaan pystyyn huollon yhteydessä.. jotenkin tuntuu oudolta tuollainen tapaus. Kerran aiemmin tein samat (org! ajelulle lähtiessä
sport05.gif
) , mutta kaikkien palkkien vilkuttua tankkiin meni 16,4 litraa eli ei enää hirmusti ollut jäljellä.. Mystistä tämä seeprojen elämä
biggrin.gif
 
itselläkin -93 cebarin nokkaketju rallattelee taas vaihteeksi. Vois jossain välissä vaihtaa mekaanisen kiristäjän tuohon, mutta miten semmosen mekaanisen kiristäjän osaa säätää sopivan tiukalle?
nixweiss.gif
Otat sen ketjun kopan pois ja kokeilet ketjua milloin kireellä!
Pistä pyörä sivuseisonta tuelle niin ei tuu edes öljyt ulos !
Tommonen


Kiitoksia havainnollisesta kuvasta. Pitänee vaihtaa itellekin kyseinen
värkki pyörään paikalleen
Ole hyvä
062802jumpie_prv.gif
iso kiitos myös täältä suunnalta hyvistä kuvista, samanlainen värkki lähtee tilaukseen heti.
 
Back
Ylös