Kannattaa pitää puurot ja vellit erillään näissäkin asioista.
Pöydällähän on nyt kolme eri palikkaa.
Mahdollinen pyöräkohtainen materiaaliongelma joissain komponenteissa korkean "viinamäärän" vuoksi.
Eli käykö tähän liittyen 95 vaiko eikö?
Käytännössähän jo 98:n max 5% taso ylittää männävuosien Masinol- ym. seossuhteet jo reilusti.
Sitten tulevat oktaaneihin liittyvät asiat.....
"Vaaditaanko" 98, vai riittääkö 95?
Käytännössä pitää olla jo kisahommiin erityisesti optimoitu laite, mikäli 95:n
tilapäisestä käytöstä
laitetta raskaasti kuormittamatta syntyy joku todellinen ongelma.
Tuskin kukaan jossain reissussa jättää moponsa tankille odottelemaan "parempia aikoja"
jos siellä sattuu 98 olemaan tilapäisesti loppu

.
Eli se tuolla aiemmin esillä ollut..... 95:lla jonkun matkaa, lienee se pienimmän riesan reitti
jota kannattaa ensin kokeilla.
Ei sitte tankkiin nyt hyvä ole pientäkään kupillista silkkaa vettä kumota.
Kaasaripelissä se tahtoo kaikesta huolimatta helposti jalostua kohokammioiden pohjalle
ja aiheuttaa tyhjäkäyntipiirissä ensimmäisenä ongelmia seurannaisvaikutuksineen.
Eli jos haluaa vielä ottaa varmenmman päälle, laskee alkuajojen jälkeen pohjaropuista
tavarat pois.
Näissä vesi/polttoainemurheissa tahtoo asiat helposti "mennä sekaisin" ja suhteellisuuskin hieman hämärtyä

.