• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda VFR 800 vtec

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon uittamassa itelleni VFR800 VTEC:iä -02 mallista itelleni. Pyörä on brittiversio, mutta myyjä kertoo, että mittarista voi valita mailit tai km/h näkymän. Pitääkö tämä tieto paikkaansa? Kyseessä on tämä uudempi versio, jossa putket tulee lokarin alta.

sanoi:
lisäksi tuo vikalista on aika lyhyt.
--,,,, lataussäädin , v-tekis kallis venasäätö , hondan tyypillinen heikko ohjauslaakeri,,,,,

Vieläkös VTECissäkin vaivaa tuo regulaattori? Oli ainakin jossain uusimmissa vuosimalleissa rivoitettu, isompi ja fiksummassa paikassa kuin edeltäjissä.

Tuo ohjauslaakerihomma on tosi. Eikös vaan omassa RC51:ssäkin ole se sama pahuksen polkupyörälaakeri kuin muissakin Hondissa. Eikö siihen sitä rullalaakeria olis voinu jo tehtaalla asentaa? Joka tapauksessa tuo ei ihan pikku kilsoilla vaivaa jos ei ole kiritty liia tiukkaan tai muuten kötöstelty.

Ei regulaattori pitäisi enää vaivata vtecciä, mutta aukijumahtanut termari kyllä.

Cbf600:lla oli hyvä harjoitella ajamista ja kaksi kuukautta menty nyt VFR:llä (2005). Sopivasti tehoa omalle kaasukädelle ja loistavat ajo-ominaisuudet.
Plussat: Upean näköinen, hyvät saundit V-koneesta, alkuperäinen laukkusarja hyvän näköinen, valoilla näkee Suomen syksyssäkin.
Miinukset: paino, huoltojen hinnat, pienet säilytystilat satulan alla (työkalut autocomin tieltä pois)
Lyhyt kun olen niin höyläytin satulasta senttejä pois. Enpä usko että vähään aikaan tarvii vaihtaa mihinkään muuhun.

Millaisia putkia, kilpitelinettä, kahvoja, peilejä, jalkatappeja ja muuta kilkettä löytyy / on asennettu pyöräänne ?

Mulla sininen V-tec, vanteet maalailtu valkoisiks, G.P.R:n putket ja sirompi kilpitellinki Stormilta. SW. Motechin telineet, niin ei jää mitään ylimääräisiä putkihäkkyröitä kyläajeluun.

Ps, ylimääräisenä olis Zero Gravityn tuplakupla myynnis..

Millasia slilipareita porukka on vaihdellu viffereihin? Mistä on löytynyt halpoja, ja onko käyty säädättämässä sen jälkeen. Kuinkahan tuo pelittää ilman säädätystä, ja pitääkö ostaa commanderi, vai voiko säätää omaa karttaa?

Omasta mielestäni VFR on hyvä ja ketterä pyörä ajaa, myöskin radalla. Kaksi päällä se on ihan kelpo peli tehdä matkaa vaikka kaikissa laukuissa on tavaraa yllinkyllin. Enpä nyt löydä mitään kauheen negatiivistä ko. pyörästä. Tai no jousituksessa saisi olla enemmän säätöjä, mutta eipä se ole silti ollut millään lailla huono. Omaani olen asentanut/asennuttanut commander V, vaparin, Leo Vincen sliparit(säädetty), Skottoilerin.
PC V:n myötä poistui VTEC:n mukaan tulon aiheuttama mielestäni melko ärsyttävä nykäisy. Nyt se toimii huomattavasti loogisemmin. Takapyörältä bikedoctor Tampereelta sai mitattua n. 100 heppaa.

Sliparin tilasin Stormin kautta, hinta oli n. 800€. PCV, vapari ja säätötyö Tampereen Bikedoctorilla, olisko ollut noin 400€. Sliparit on Leo vincen carbon oval.

Nyt ois tallissa -02 VFR. Ei ole tarvetta viedä ketään kyydissä, nii ajattelin ottaa ne kahvat takaa pois. Mistähän sais siihen reikien päälle ne suojapalat?

Minkäslaisia kulutuksia on porukalla ollu tollasissa 02-09 800Vtec pyörissä?

Minkäslaisia kulutuksia on porukalla ollu tollasissa 02-09 800Vtec pyörissä?

En ole kovin tarkasti seurannut, mutta noin 300 kilometrin välein tulee etsittyä tankkauspistettä. Oliskohan tuo sitten 6 litraa sadalle ja joskus rauhallisemmassa ajossa pääsee pikkuisen vähemmälläkin.

Pyörähän on -06 mallinen.

Vajaata 400km olen tankillisella olen päässyt, sekalaisessa maastossa (kaupunki, maaseutu).

Tere!

Millä välillä olette vaihtaneet rattaita ja ketjuja?

Ostin juuri 05-vuosimallin pyörän joka on tuotu Saksasta suomeen 2007. Maahan tullessa kilometrit olleet 13 000, ja ajotyyli saksalaisella omistajalla ollut tuntematon.
Siellähän saa ajaa vähän lujempaakin, eli kulutus on voinut olla reilunpuoleinen.

Silmämääräisesti kunto on ihan hyvä, mutta miten noiden kuntoa ja vaihtotarvetta voisi arvioida?

13 tkm ei ole laadukkaille ketjuille matka eikä mikään, jos niitä on vain voideltu tarvittavan usein. Jos silmämääräisesti ketjujen kunto on hyvä, O/X/Z-renkaat (mitkä siellä sitten ovatkaan) ovat paikoillaan, eikä ketjuissa ole jäykkiä lenkkejä, niin ei muuta kuin kovaa ajoa. Jäykkien lenkkien tarkistaminen onnistuu näppärästi keskiseisontatuen avulla takarengasta pyöritellen ja ketjua taitellen.

Edit. Luin viestisi uudelleen ja paljonkos ne kilometrit siis pyörässä ovat tällä hetkellä? Luin aluksi, että pyörällä on kilometrejä nyt 13 000, vaan tuo taisikin olla maahantullessa v. 2007.

Itse olen voidellut ketjun viime aikoina ihan normaalilla moottoriöljyllä pienellä maalisiveltimellä sivellen. Tokihan sitä öljyä lentelee vanteelle ja vasemmanpuoleisen sliparin alapinnalle, mutta pysyypä ketju siistinä verrattuna tahmeampiin voiteluaineisiin, joita aiemmin tuli käytettyä.

Tuossa aiemmin on porukka kysellyt kulutuksen perään, niin viime aikoina omassa pyörässä kulutus on ollut jotain 7,5 l/100 km -luokkaa nurkka-ajossa. Alkuaikoina käyttelin kierroksia varovaisemmin, jolloin sain kulutuksen pysymään litran verran matalampana, mutta sittemmin tuli PCIII, pienemmät vaihteet ja tiukempi sinkki.

Bensamittarin viimeisen palkin ryhtyessä vilkkumaan tankissa on vielä n. kuutisen litraa polttoainetta, joten mikään kiire ei tankille vielä tuossa vaiheessa ole.

Tere!

No itsellä on nyt n.22tkm ajetut ketjut+rattaat ja vielä oikein hyvät. Hyvin ja säännöllisesti kun rasvaa, niin kyllähän nuo kestääää..
Tietenki jos ajotyyli on hirveetä riuhtomista, niin saa nuo ketjut vaihtokuntoon hyvinkin lyhyessä ajassa.

Edit. mulla siis xx, mut Hondakuhonda:p

Edit. Luin viestisi uudelleen ja paljonkos ne kilometrit siis pyörässä ovat tällä hetkellä? Luin aluksi, että pyörällä on kilometrejä nyt 13 000, vaan tuo taisikin olla maahantullessa v. 2007.

Hei ja kiitos hyvästä vastauksesta!
Kilsoja on nyt 21 000, ja tarkoitus olis tänään käydä ketjut huolella läpi.

Back