• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Huh hellettä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukekkone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ukekkone

New member
Rupesivat nuo topatut hanskat ahdistamaan niin että oli pakko heittää reppuun. Eli olisi kiva kuulla hieman suosituksia millaiset suojaavien ja kevyiden ja vielä halpojen kesähanskojen pitäisi olla  
bowdown.gif
. Niin ja tietty ostopaikkoja pk-seudulta.

Kiitos kaikille osallistujille  
tounge.gif

Itselle ostin kuukausi sitten MP-asun hanskat http://www.mp-asu.com/flex_hanska.shtml
Muuten hyvät hanskat mutta nyt kummassakin hanskassa iso reikä.
En suosittele.

Toisina hanskoina on jotkin HANX nahkaiset. Ovat paljon kuumemmat, mutta eivät kyllä ole kuluneet yhtään.

Kuukauden jälkeen reikä  
eek.gif
. Onko tuo siis tullut täysin normaaliajossa?? Aika paha.

Onko muuten tuollaisista ohuista hanskoista mitään hyötyä jos kaatuu? Toisaalta on kai sekin parempi kuin ilman. Hieman hirvittää tuo alla vilistävä asvaltti kun ajan ilman hanskoja  
crazy.gif
.

Osta crossihanskat...uskomattoman hyvät ajaa, viileät, suojaavat myös pahemmilta vaurioilta jos vahinko sattuu! Eikä ole pahemmin hinnalla pilatut...
biggrin.gif

>TÄLLAISET< on ihan hyviä ajokäsineitä kesällä, kohtalaiset suojat, hyvät kädessä ja viileät.. hinnat on jotain 30-40 euroa.. yokolla on hyviä hanskoja ym..

Mulla on Richan yksinkertaset nahkahanskat. Ei hikoa mulla ainakaan kädet... Ja suojaa jos lippaa... Hyvät kädessä, kesällä aivan buenot!

En löytänyt kyseisistä hanskoista kuvaa (viime vuoden mallia), mutta tällaset vois olla aika jees
Kuva edestä
Kuva takaa

Mp-asun neopreenit, ollut käytössä 2 kesää ja 3 talvea (kelkkailessa), ja vielä ei ole mitään kulumisen jälkiä näkynyt..
Se että suojaako ne mitään niin sitä en onneksi ole päässyt vielä testaamaan, mutta kiva niitä on pitää säällä kuin säällä
sport05.gif

Mitä suojaavuuteen tulee, niin kangas-,crossi- yms. hanskat eivät juurikaan suojaa tarjoa, kun asfaltilla "kontataan". Sen mitä olen itse päässyt vierestä todistamaan, niin lippojen jälkeen kangashaskat ovat olleet aikalailla riekaleina, ja kädet myös sitten sen mukaisessa kunnossa.  
omg.gif

Kunnon nahkahaskat ovat ainot mitkä antavat edes jonkinmoisen suojan. Eräskin ratakettu kiitteli onneaan, että oli kunnon "kisahanskat" kädessä. Oli meinaan rystysten hiilikuituvahvikkeet menneet kontatessa murskaksi, mutta kuskin kädet pysyivät kuitenkin kunnossa. Arvuutteli vaan, että missähän kunnossa olisi kädet olleet, jos käsissä olisi ollut jotkut titex-kangaskintaat.  
crazy.gif

Mitä suojaavuuteen tulee, niin kangas-,crossi- yms. hanskat eivät juurikaan suojaa tarjoa, kun asfaltilla "kontataan". Sen mitä olen itse päässyt vierestä todistamaan, niin lippojen jälkeen kangashaskat ovat olleet aikalailla riekaleina, ja kädet myös sitten sen mukaisessa kunnossa.  
omg.gif
Niinpä niin, mutta ovatko nuo hanskat kuumia kädessä?? Meinaan ilman ajoviimaa ruuhkassa tms. hitaassa ajossa. Ajattelin nyt hanskoja jotka hieman suojaisivat ötököiltä ja ainakin pahimmilta raappeilta jos kaatuu. Nuo krossihanskat varmaan olisivat tosiaan hyvät...tai ainakin mukavat. Oikein suunniteltu hikiseen menoon
smile_org.gif
. Värit vaan ovat omaan makuuni turhan räikeitä  
sad_orig.gif
.

edit: niin eikös kontatessa mene remonttiin lähinnä kämmenpuoli kätösestä eli jos ainoastaan siinä on vahvikkeet/nahkaa ja kämmenselkä sitten kangasta  
idea3.gif
.

Onkohan kellään kokemusta Alpinestarsin malleista 'MP' tai 'PIT' ?? Näyttäisivät ainakin kevyiltä  
nixweiss.gif

Racing hanskoista saa reiitettyjä versioita. Sopivan viileät ja suojaa silti. Suosittelen!

En ainakaan suosittele Alpinestarsin GP- hanskoja. Ovat kyllä ohuet ja viileät, mutta kytkinpuolen hanskan etusormen nahassa on n. 17.000 km ajon jälkeen jo reikä. Hanskat maksoivat sentään 155 euroa, joten olettaisi niiden vähän pitempään säilyvän ehjinä, prkl. Väärinkäsitysten välttämiseksi olen vain ajanut hanskoilla enkä ole tehnyt niillä mitään muuta (esim. työntänyt feminiinisiin genitaaleihin).
tounge.gif

En ainakaan suosittele Alpinestarsin GP- hanskoja. Ovat kyllä ohuet ja viileät, mutta kytkinpuolen hanskan etusormen nahassa on n. 17.000 km ajon jälkeen jo reikä.

Sama vika samassa paikassa ja kyseessä samat hanskat (Vai olikohan ne ne halvemmat, aivan sama, Alpinestarsit kuitenkin.). Suomeksi sanottuna paskan möivät, luulis tuohon hintaan jo saavan hanskat jotka kestää 20tkm ilman ylimääräisiä reikiä. Kaatuiltukaan niillä ei ole. Myös ompeleet on aika onnetonta tekoa joissain paikoissa, langanpäitä repsottaa heti uutena yms pientä.

Seuraavat hanskat lähtee selkeästi hintaluokasta alle 100e, mitä olen kytännyt ja kokeillut kavereiden hanskoja niin laatu ainakin näyttää paremmalta eikä ole heti uutena mitään epämääräisiä repsotuksia.

Osta crossihanskat...uskomattoman hyvät ajaa, viileät, suojaavat myös pahemmilta vaurioilta jos vahinko sattuu! Eikä ole pahemmin hinnalla pilatut...
biggrin.gif
njep..

crossihanskat on perkeleen hyvät, kestää käyttöä, on viileät ja kestää todistusti osumaa.
biggrin.gif

Sillonkun mälläsin bilikaa kylkeen, niin koko vasenpuoli stongaa meni bilikan sivulasista sisään ja händy myös. Ei tullut naarmuakaan kun otti hanskan veke. Sitten ne kesti myös ton lisäksi muutaman asfaltilla & hiekalla pannutuksen.

Hanskat taisi olla Progripit, täytyykin käydä taas hakemassa moposportista sellaiset.

Rizzan jotkut perusnahkahanskat... Kysy Italolta jotain se myy kyllä sulle
biggrin.gif

Ite käytän myös Alpinestarsin Pit Glove hanskoja (lähinnä kaupungissa). Niissä ei kyllä ole mitään suojia, mutta eipähän ole kuumatkaan...
wink.gif

Mulla on jotkut Yokon hanskat. Ja on aika ohuet. Pysyy hyvin käyttämään näilläkin keleillä mutta tottumuksesta menee reppuun heti kun tarkenee ilman. Kuvaa ei löydy mutta väri on musta ja rystysten päällä hiilikuitu "rystyset" ja sormissa jotain varmaankin kumia että pito on hyvä.

En ainakaan suosittele Alpinestarsin GP- hanskoja. Ovat kyllä ohuet ja viileät, mutta kytkinpuolen hanskan etusormen nahassa on n. 17.000 km ajon jälkeen jo reikä.

Sama vika samassa paikassa ja kyseessä samat hanskat (Vai olikohan ne ne halvemmat, aivan sama, Alpinestarsit kuitenkin.). Suomeksi sanottuna paskan möivät, luulis tuohon hintaan jo saavan hanskat jotka kestää 20tkm ilman ylimääräisiä reikiä. Kaatuiltukaan niillä ei ole. Myös ompeleet on aika onnetonta tekoa joissain paikoissa, langanpäitä repsottaa heti uutena yms pientä.

Seuraavat hanskat lähtee selkeästi hintaluokasta alle 100e, mitä olen kytännyt ja kokeillut kavereiden hanskoja niin laatu ainakin näyttää paremmalta eikä ole heti uutena mitään epämääräisiä repsotuksia.
Omat GP plussat kesti kolme kesää, noin 50 000 km ja tuli lipattua useampaan kertaan. Käyttänyt hanskoja siis kevät-kesä-syksy, kaikki ajot, seuraavaksi ostan samanlaiset/vastaavat, suosittelen.

Omat GP plussat kesti kolme kesää, noin 50 000 km ja tuli lipattua useampaan kertaan. Käyttänyt hanskoja siis kevät-kesä-syksy, kaikki ajot, seuraavaksi ostan samanlaiset/vastaavat, suosittelen.
Sattui minulle ehkä maanantaikappale, mutta silti katselen muun merkkistä hiilikuituisilla rystyssuojilla varustettua ohutta nahkahanskaa.
sad_orig.gif

Back