Husaberg keskustelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
nyt sit tuli hommattua talliin husaberg fe 450.
huolto tehty ja venatkin säädetty. leikattiin rakotulkkia kapeemmaksi niin sit mahtu hyvin. onneks on naapurissa "velho" jolla on samanlainen pyörä niin apua löytyy tarvittaessa.enää ei tarvii kuin enska piikit alle ja menox.
jääpiikit tuli mukana mutta niillä ei oo mulla käyttöä.nyt harrastus jatkuu myös talvella
buttrock.gif

Omia kokemuksia kertynyt heinäkuusta alkaen valkokilpisestä `07 650 Fe:stä Akran täystitaani-putkella. Mitään varsinaista huonoa ei ole vielä löytynyt, ja jo ostaessa viallinen jännitteensäädin on ollut ainoa "vika", sekin sama kuin Kotarissa, ja hintaa n. 60e. Ajelut on ollut laidasta laitaan enduroa, crossia ja katua. Pyöränä erittäin "vakaan" tuntuinen entiseen `05 250 EXC:hen verrattuna mutta silti ihan riittävän ketterä omaan käyttöön. Moottori on erittäin mukava. Hienosti alavääntöä, mutta silti kiertää ylös asti ja tehoa tuntuu tulevan kokoajan lisää, penkissä ei ole vielä käyty. Ihan hardcore-puunkiertoenskaan luonnollisesti vähän turhan ruudikas mutta kokonaisuutena pyörän vaihto ei todella harmita, päinvastoin.

Kevääksi pakollisena haaveena motovannesetti.

itsellä kokemuksia noin 6kk ajan ja ei voi moittiakkaan vaikka remonttia on tarvinut tehdäkkin mutta mikään ei kestä ikuisesti siis pyöränä toimii fs550e vm.07 akran koko rännillä ja kaikkea muutakin kilkettä on entinen omistaja jaksanut ostella mitä olisi itseltä kauppaan jäänyt. että ei voi muuta sanoa kun kesää odotellessa niin saa taas smoton tallista kadulle ja radalle, muuta ei voi toivoa kun että kestäis kortti taskussa ja laakerit alakerrassa ehjänä.

mitä renkaita olette käyttäneet enskassa talvella?eli mihin runkoon on enskapiikit laitettu ,millä liimalla ja miten ne kestävät? löytyykö kestäviä ja pitäviä renkaita kisarenkaasta.

mitä renkaita olette käyttäneet enskassa talvella?eli mihin runkoon on enskapiikit laitettu ,millä liimalla ja miten ne kestävät? löytyykö kestäviä ja pitäviä renkaita kisarenkaasta.
Meille on tullut sivariin vartavasten tehdyt renkaat, nastoituskin on pikkaisen erillainen ja kovemmalla käytöllä muutenkin.
Runkona on jotkut stormin halvat ja nastoituksen tekee tuttu, loppuhinta oli jossakin 350-400 molemmille. Nastojen liimaamiseen käytettiin ainakin jossakin vaiheessa sellaista Loctiten mustaa liimaa joka piti paremmin kuin normit pikaliimat.
Offroad prolla oli joku testikin noista kummeista ihan justiinsa.

voi perskules,kun myrkyn lykkäs.eilen katkes venttiilin jousi imupuolelta niin ajot on ajettu kunnes saa uudet osat. onni onnettomuudessa kierroset oli aika alhaiset kun olin just avaamassa kun pärähti.nyt selviää yhden venttiilin vaihdolla kilkkeineen jos ei sitten vaihda kaikkia jousia varmuudeksi.onko muilta katkeillu jouset vai onko just mulla taas huonoa tuuria et on ollut valmistusvirhe.pärrällä ei ole 50 tuntiakaan ajettu.muuten uuden veroista kaikki koneessa.
mopona fe450e 05

Jos yksi menee kannattaa vaihtaa kaikki. Kaverilta meni ensin yksi ja melkein heti kun sai kasaan niin toinen. En kuitenkaan muista onko niille annettu joku vaihtoikä.

olin tässä kasaamassa 06 vuoden 450cc husabergin konetta ja tuli vastaan pikkunen ongelma. En saa kiksiä millään toimimaan vaan se jumittaa koko ajan. Königille soitin ja kysyin olisiko jotain neuvoa asiaan, mutta ei osannut auttaa, käski vain tuoda koneen liikkeeseen katsottavaksi. Totesi kuitenkin että ollut aika monella muullakin ongelmia kiksin kanssa.

Löytyykö täältä siis joltain kokemusta kyseisesta asiasta?

Ja sitten tällänen aloittelijan kysymys, eli miten voi mitata kampiakselin päiden välykset (kaikki eivät ole seppiä syntyessään  
smile_org.gif
)

olin tässä kasaamassa 06 vuoden 450cc husabergin konetta ja tuli vastaan pikkunen ongelma. En saa kiksiä millään toimimaan vaan se jumittaa koko ajan. Königille soitin ja kysyin olisiko jotain neuvoa asiaan, mutta ei osannut auttaa, käski vain tuoda koneen liikkeeseen katsottavaksi. Totesi kuitenkin että ollut aika monella muullakin ongelmia kiksin kanssa.

Ja sitten tällänen aloittelijan kysymys, eli miten voi mitata kampiakselin päiden välykset (kaikki eivät ole seppiä syntyessään  
smile_org.gif
)
Miten ja missä kiksi jumittaa? Oletko kasannut mekanismin huoltomanuaalin mukaan? Onko mahdollista,että "automaattinen" puolipuristin ei toimi ja siitä johtuen kiksi tuntuu jumittavan (tässä oletan 450 olevan rakenteeltaan sama kuin 650)

Tarkoititko kampiakselin päittäisvälyksen? Itse olen tarkistanut kampiakselin päittäisvälyksen laittamalla pyörän kyljelleen ja liikuttamalla kampiakselia sivusuunnassa. Liikkeen saa heittokellon ja magneettijalan avulla mitattua aika tarkasti.
-V-M-

smile_org.gif
)
Miten ja missä kiksi jumittaa? Oletko kasannut mekanismin huoltomanuaalin mukaan? Onko mahdollista,että "automaattinen" puolipuristin ei toimi ja siitä johtuen kiksi tuntuu jumittavan (tässä oletan 450 olevan rakenteeltaan sama kuin 650)

Tarkoititko kampiakselin päittäisvälyksen? Itse olen tarkistanut kampiakselin päittäisvälyksen laittamalla pyörän kyljelleen ja liikuttamalla kampiakselia sivusuunnassa. Liikkeen saa heittokellon ja magneettijalan avulla mitattua aika tarkasti.
-V-M-
Kone on siis pöydällä ja kaikki kasattu manuaalin mukaan.
Kiksi ei siis liiku ollenkaan. Jos oikein oon sitä tihrustanu, niin nuo punaisella ympyröidyt ottaa kiinni, vaikka niiden pitäisi kulkea lomittain (?) ja muutamia kertoja kun saanut sen melkeen toimimaan niin liikkunut vain murto-osan siitä mitä pitäisi.

veikkaan että teit saman virheen mitä itse ekalla kerralla kun itse.

laita se akseli paikalleen ilman että ratas on kiinne ja kun saat sen paikalleen niin sitte käynnistys polkimella käännät sitä 180 astetta näin opettaa korjaus opaskin. siis tuossa korjaus opus ja siitä sivu 97

http://husaberg.com/fileadmin/images/downloadpfeil.gif
näin oon tehnykki, ei vaan tunnu onnistuvan. Mutta jos sitä vielä menis hakkaamaan päätä seinään, kai se joskus menee paikalleen.

Tässä on oma mopo alkanut starttaamisen kanssa hankalaksi. Ei tahdo millään lähteä käyntiin kylmänä. Pari kertaa hörähtää sekunniksi pariksi käyntiin ja sitte sammuu. Jos koneen saa lämpimäksi asti niin sitten ei mitään ongelmaa, lähtee niin startista ku kiksillä suht nätisti. Akkuhan näissä vehkeistä on varsin alimitoitettu ja loppuu muutamaan starttiyritykseen eikä kyseinen pyörä ole kovin miellyttävä potkia pitemmän päälle.

Pyörä on siis fe 650 -05. Täysi koneremppa tehty n.50h sitten ja suhteellisen rauhallisella ajolla ollut. Öljyt vaihdettu aina 5h välein, suodatin joka toinen kerta ja muutenki pidetty hyvin. Juuri venttiilit säädetty, kaasari putsattu ja uus tulppa vaihdettu eikä ongelma tahdo poistua. Olisiko ehdotuksia?

Tässä on oma mopo alkanut starttaamisen kanssa hankalaksi. Ei tahdo millään lähteä käyntiin kylmänä. Pari kertaa hörähtää sekunniksi pariksi käyntiin ja sitte sammuu. Jos koneen saa lämpimäksi asti niin sitten ei mitään ongelmaa, lähtee niin startista ku kiksillä suht nätisti. Akkuhan näissä vehkeistä on varsin alimitoitettu ja loppuu muutamaan starttiyritykseen eikä kyseinen pyörä ole kovin miellyttävä potkia pitemmän päälle.

Pyörä on siis fe 650 -05. Täysi koneremppa tehty n.50h sitten ja suhteellisen rauhallisella ajolla ollut. Öljyt vaihdettu aina 5h välein, suodatin joka toinen kerta ja muutenki pidetty hyvin. Juuri venttiilit säädetty, kaasari putsattu ja uus tulppa vaihdettu eikä ongelma tahdo poistua. Olisiko ehdotuksia?

Joskus kyllästyin nelarienskalla jokavuotiseen akkujen vaihtamiseen ja korvasin kaikki 4.5-6 mm2 akkupiuhat ja maajohdot 16mm2 kaapeleilla kiinnitettynä kunnollisilla liittimillä + aluslevyjen kanssa ruuveilla. Ilmeisesti jännitehäviöt pienenivät sen verran, että ongelmat loppuivat, eikä akkua tarvitse vaihtaa jatkuvasti.

Sellainen jäi vielä mainitsematta, että jos nyt olisi alimittaisen akun kanssa ongelmia, niin ostaisin litiumakun: antaa enemmän käynnistysvirtaa ja on huomattavasti alkuperäistä pienempi ja kevyempi. Ainakin katupyörässä on toiminut kuin junan vessa.

Viimeksi muokattu:
Back