• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ifin vakuutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuunii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Turvassa ollu jo pari vuotta
smile_org.gif
eikä pysty Pohjola vieläkään samaan vaik kuinka on osuuspankin jäsen
033102ass_1_prv.gif

edit: siis kaikki vakuutukset on Turvassa

Itse kilpailutin noi kaikki. Lopputulos oli se, vanha ja turvallinen Espoon kaupunginosan niminen yhtiö antoi parhaan tarjouksen. Tosin, meillä on kaikki vakuutukset siellä ja olen ollu pitkään asiakkaana.

Pitäis varmaan taas kuitenkin kilpailuttaa noi, mutta kun ei jaksais. On niin paljon muutakin tekemistä. Näin lomalla
062802jumpie_prv.gif

Turvassa ollu jo pari vuotta
smile_org.gif
eikä pysty Pohjola vieläkään samaan vaik kuinka on osuuspankin jäsen
033102ass_1_prv.gif

edit: siis kaikki vakuutukset on Turvassa
Piti oikein äsken soittaa turvaan ja kysyä tarjousta ekaksi 10r:ään kun monet sitä hehkuttaa.

Liikennevakuutus:
Lohja, mies 26-35v, 25%, kokokausi 834,53e/v  
omg.gif

eli kyykyt on sielläkin hinnoiteltu ulos Pohjolaan nähden, jossa 530e keskittämisalennuksella, norm. 570e/v

Vaikka bonus nouseekin tuplasti kaudessa, ei noilla vuosihinnoilla voi ajatellakaan..
Harmi kun kaikki tuhnut on museossa tai museoinnissa.
Olisivat hyviä bonuksen kerääjiä mataline tehoineen..
biggrin.gif

Lisätty hintoja.

Kilpailutuksen perusteella auto , pyörä + vene Pohjolassa . Vene keskittämisalennuksen takia (3 vakuutusta ) . Pari kiinteistöä + kotivakuutuksia 3 ym.Tapiolassa ja IF:stä siirryin .
Veneen vuosimaksu on vähemmän kuin sain keskittämisalennusta Pohjolasta !!
idea3.gif
tätä pikkusen !
Mäkin otin tapaturmavakuutuksen Pohjolasat autojen ja prätkien lisäksi, että sai keskittämisalennuksen. Tulivat "kaupan päälle"

Yhden prätkän (museo) jätin ifiin, että säilyy sielläkin alennukset muiden vakuutusten kanssa.

Eli se siitä keskittämisestä
tounge.gif

Mulla on taasen vakuutukset Turvassa, koska se tuli vertailussa kaikkein halvimmaksi. Tosin hintaan vaikutti kaikenmaailman keskittämis ja pärstäkerroin alennukset..

Aikaisemmin vakuutuksena oli normaali seisonta-ajallinen vakuutus, mutta käväisin tälläviikolla kysymässä ympärivuotista vakuutusta.. Kannattava reissu, sillä vanhassa kaskossa aikaisemmin oli bonukset 60% ja nyt uudistuksen myötä bonarit on 70%. Samalla vakuutuksen hinta aleni yhteensä lähes 100 euroa ja ei tartte pelleillä seisonta-aikojen kanssa oikeastaan ollenkaan.
smile_org.gif

XX -04
liikenne -50% + täyskasko -70% yht. vajaa 600 euroa/v.

gsx1400 rek 07 auton rinnakkaisvakuutuksena ilman seisonta-aikaa muistaakseni 30/70 bonuksilla karvan yli 700e. Eli liikenne ja täyskasko.

Kilpailutin reilu kk sitte kaikki vakuutukset (auto, moottorikelkka, pyörä, asunto, tapaturma) niin halvimmaksi tuli Nordea, joten "piti"vaihtaa yhtiötä. Hintaeromuodostui lähes täysin kaskosta, ero n.300€.
Nordeassa täyskasko CBR600 -93 200€/v vs Lähivakuutus 500€/v  
mad.gif
Bonukset 25/70 nordea vs 25/60 lähivakuutus. Nordea antaa mopo vakuutukseen saman kaskobonuksen kuin autossa on  
biggrin.gif

Kilpailutin n. 1kk sitten mm seuraavat vakuutusyhtiöt:Turva, If , Tapiola, Pohjola (auto, mp ,peräkärry, mökki, talo + talli, metsä, henk.vakuutukset) ja lopuksi siirsin vakuutukset Fenniasta Pohjolaan, pohjolassa on vielä se etu että saa Osuuspankin jäsenbonukset vähentää vakuutusmaksuista (aika pieniä eroja oli loppujen lopuksi hinnoissa) Tapiola oli kallein, ehkä myös kattavin/paras
nixweiss.gif
Fenniassa harmitti niiden kallis MP vakuutus, muuten OK eikä jaksanut odottaa niiden keväällä tulevaa uutta vakuutusmallia MP:lle

Tuntuu hieman siltä, että tuo If on pikkuhiljaa keskittymässä yritysasiakkaisiin ym. Jotenkin sain sellaisen hajun, ettei siellä olla kiinnostuneitakaan kilpailemaan mm. ajoneuvovakuutuksissa. Kilpailijoiden hinnoitteluperusteiden uusiminen ei ole tullut yllätyksenä, joten jos niihin olisi ollut halua reagoida, uudet perusteet olisi Ifissäkin laadittu jo vuosi sitten.

Itsekin siirsin Pohjolaan vakuutukseni. Uskomattominta oli, että autossani pakollisen liikennevakuutuksenkin hinta pieneni n. 70e kaskosta puhumattakaan.

Moottoripyörävakuutuksistahan ei voi puhuakaan - Ifin tarjous lähinnä nauratti kun olin juuri kuullut kilpailijoiden laskelmat. Kolme pyörää olisin voinut Pohjolassa vakuuttaa ympäri vuoden Ifin yhden hinnalla.
crazy.gif

Edelleenkin nyrkkisääntönä: jos ajat Moottoripyörällä pohjola lienee edullisin, jos taas moottoripyörällä tapiola,turva ym..  
tounge.gif

Edit: siis jos laitteessa on yli sata heppaa, alkaa monessa yhtiössä riskikellot soimaan ja näkymään hinnassa..

Tuntuu hieman siltä, että tuo If on pikkuhiljaa keskittymässä yritysasiakkaisiin ym. Jotenkin sain sellaisen hajun, ettei siellä olla kiinnostuneitakaan kilpailemaan mm. ajoneuvovakuutuksissa. Kilpailijoiden hinnoitteluperusteiden uusiminen ei ole tullut yllätyksenä, joten jos niihin olisi ollut halua reagoida, uudet perusteet olisi Ifissäkin laadittu jo vuosi sitten.

Itsekin siirsin Pohjolaan vakuutukseni. Uskomattominta oli, että autossani pakollisen liikennevakuutuksenkin hinta pieneni n. 70e kaskosta puhumattakaan.

Moottoripyörävakuutuksistahan ei voi puhuakaan - Ifin tarjous lähinnä nauratti kun olin juuri kuullut kilpailijoiden laskelmat. Kolme pyörää olisin voinut Pohjolassa vakuuttaa ympäri vuoden Ifin yhden hinnalla.
crazy.gif
Muistaakos kukaan tätä leidi-henkilöä, joka orgissakin esittäytyi ja tarjosi If:n vakuutuksia kun nämä tehopainosuhdesydeemit olivat saapuneet markkinoille? Muistelen käyneeni suurin piirtein tällaisen keskustelun sähköpostitse:

neiti X: olisitko kiinnostunut if:n tarjouksesta.
minä: totta kai. Haluan tällaisen vakuutuksen tähän pyörään. Kilpailijallanne vakuutus kustantaa 700€.
neiti X: kiva. tarjouksemme on 1400 euroa. Kiinnostaako?
minä: no eipä kiinnosta, tällä hetkellä maksan vakuutuksista 700€.
neiti X: 1200 euroa, halvemmalla en voi myydä. Tehdäänkö paperit?

Ihan hulvatonta! Loppujen lopuksi kirjeenvaihto päättyi siihen kun tämä neitiX ymmärsi, että olisin halunnut edullisempaa vaihtoehtoa, en kalliimpaa. Mutta toki hän lupasi palata vielä asiaan, heti kun If:kin ovat saaneet uudet systeemit tarjolle. Vielä ei ole revanssia kuulunut
tounge.gif

Itse kyselin pyörään tuota seisonta-ajatonta liikennevakuutusta. Eli pyöränä zx-6r '96 ja sain seuraavia hintoja:

IF: kallis, en muista tarkkaan, ei seisonta-ajatonta liikennevakuutusta
Fennia: n. 540 €/vuosi bonus 30 %
Turva: n. 500 €/vuosi bonus 30 %
Pohjola: n. 470 €/vuosi bonus 20%
Lähivakuutus 440 €/vuosi bonus 30 %

Eli Pohjola olisi halvin jos saisi 30 % bonukset mutta jostain syystä laskelma tuli kuitenkin 20 % bonuksilla. Tällä hetkellä on seisonta-ajallinen liikennevakuutus Fenniassa ja se on n. 480 €/6 kk:tta ajossa, ja tämä oli halvin liikennevakuutus minkä sain n. vuosi sitten. Kasko on tällä hetkellä Lähivakuutuksessa, 70 % bonuksilla jotain 180 €/ 6 kk:tta. Lupailivat seisonta-ajatonta kaskoa johonkin 200 € pintaan.

Mutta sellaista olen pähkäillyt, että jos ottaa tuon seisonta-ajattoman vakuutuksen ja sitten jostain syystä pyörä hajoaa, romuttaa pyöränsä tai jostain syystä ajokausi keskeytyy, niin ilmeisesti joutuu maksamaan kuitenkin koko vuodelta tuon vakuutuksen? Jos näin on niin taitaa kyllä jäädä meikäläiselle tuo seisonta-ajallinen vakuutus.

Itse kysyin hintaa vakuutuksille vain pohjolasta ja lähivakuutuksesta. Näistä selkeästi edullisempi oli lähivakuutus 650e/vuosi laaja kasko ympäri vuoden bonus 25pinnaa. Pohjola kaikilla maailman osuuspankin jäsenyyksillä ja alennuksilla ja 60pinnaa bonuksia 800e sama laaja kasko.

Pyörä gsx-r 1000 vm-04

Pohjolassa selkeästi halvin, If jopa 525e kalliimpi.
Pyöränä ST 1300A.
Fennian kaskossa oli mielenkiintoinen lisäbonus -20%,nimeltään "hyvän vahinkosuhteen alennus".
kaboom.gif

XX -04
Mulla XX -97 Pohjolassa. Liikenne -30% - Kasko -70% - Keskittämis ale (7%) - osuuspankki ale(8%) - hälytin ale  Ja jää maksamaan vaivaiset 904€  
mad.gif
 Pitännee kilpailuttaa...

Edit: Tosin lahti on kallis kaupunki vakuutuksissa ja sekään ei ainakaan pienennä maksua kun ikää on vasta 22v...
baaa.gif

XX -04
Mulla XX -97 Pohjolassa. Liikenne -30% - Kasko -70% - Keskittämis ale (7%) - osuuspankki ale(8%) - hälytin ale Ja jää maksamaan vaivaiset 904€
mad.gif
Pitännee kilpailuttaa...

Edit: Tosin lahti on kallis kaupunki vakuutuksissa ja sekään ei ainakaan pienennä maksua kun ikää on vasta 22v...
baaa.gif
Juu. Laskin itseni kolmeen kaupunkiin. Siis selvennykseksi: Asun itse Helsingissä.

Pyörä: Monster M600 vm. 1998
Kuski: 24 v mies.
Liikvak. hinta: HELSINKI n. 496 e
LAHTI n. 474 e
KOLARI n. 320 e

Kaskojenkin hinnoissa tietty isot erot.

Reilu peli on perseestä. Kyllähän se tietty kaivelee, kun täällä "vetomiehet" pannuttaa ja siitä maksaa sitten jokainen motoristi - sekin joka ei onnettomuuksiin ole (vielä) joutunut.

Siis selvennykseksi: Oikeat vetomiehethän eivät kolaroi, kaadu, tai jää kiinni kun jotain tekevät. Kun kohta kukkahatuksi kuitenkin leimataan.

Mutta sellaista olen pähkäillyt, että jos ottaa tuon seisonta-ajattoman vakuutuksen ja sitten jostain syystä pyörä hajoaa, romuttaa pyöränsä tai jostain syystä ajokausi keskeytyy, niin ilmeisesti joutuu maksamaan kuitenkin koko vuodelta tuon vakuutuksen? Jos näin on niin taitaa kyllä jäädä meikäläiselle tuo seisonta-ajallinen vakuutus.
Sitten vain vaihto toiseen yhtiöön, niin hyvittävät jäljellä olevan kauden maksut. Se 10,70e menee siihen rekisteriotteen printtaukseen, mutta ei muita kuluja.

Onko kellään mitään tietoa Fennian mp-vakuutuksen hinnoista?
Mullon Fennialla vakuutukset, odottelen kuumeisesti myös Fennian "avausta" seisonta-ajattomista vakuutuksista. Huhupuheet kertoivat (
veryangry.gif
) että olisivat pyrkineet lanseeraamaan moisen helmikuun aikana... Fennialta olen ihan hyvän vakuutushinnan saanut (hyvä vakuutusmies
bowdown.gif
) , kilpailee kovastikin wanhanaikaisten vakuutusmallien (=lue seisonta-ajallisissa vakuutuksissa) sarjassa

Itellä ja perheellä kaikki Turvassa
thumbs-up.gif
Mp-liikenne/kasko, auto-liikenne/h.i.p.v., koti, lasten-tapaturma. Useamman vuoden ajan vakuutukset ollu Turvassa ja parin vuoden välein kyselly tarjouksia muista yhtiöistä. Yhden kerran tuli edullisempi tarjous toisesta yhtiöstä, mutta kun vein sen näytille Turvaan niin antoivat erikois alennuksen (9%) millä pääsi tuon tarjouksen alle, joten edelleen Turvan asiakas.
cool.gif

Back