• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ifin vakuutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuunii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse kilpailutin kaikki vakuutukset köntässä ennen tätä teho-painosuhde juttua. Täällä Kotkassa Pohjola oli viivan alla minulle kokonaisuutena halvin ja sinne vaihdoinkin. Erot Turvan kanssa eivät kyllä olleet suuret. Lisäsäästöä sitten tuli teho-painosuhteessa. Ifin mies soitti huolestuneena ja tarjosi kuulemma erittäin edullista keskittämistarjousta. Kysyin, onko teho-painosuhdetta joka Pohjolassa tiputti customin vakuutukset puoleen? Ei kuulemma ollut, mutta lupasi vuoden päästä vielä kovemman tarjouksen. Ei ole vielä kuulunut.
sport05.gif
sport05.gif

Joopa joo...just iffin äijä tuumaili että tonninelisataseen ~700 e liikenne + kasko (+ seisonta päälle) 20/ 70 bonuksilla, 5kk ajokaudella.
Mainosti vielä että pohjola on ottanut rumasti takkiin siitä kun viime vuonna saivat niin paljon uusia mp vakuutuksia...vahinkokorvaus summat ovat olleet suuremmat kuin vakuutusmaksutulot jonka johdosta pohjola mahdollisesti korottaa mp vakuutuksien hintoja n.20-25% lähiaikoina.
Näin kuulemma pohjolan asiamies oli tuumaillut hänelle.

Iffi saa vissiin elokuussa seisonta-ajattoman systeemin toimintaan, niin ainakin ko. hemmo lupaili.

Saa nyt nähdä kuinka fundeerais noiden kanssa, joistakin yhtiöistä on vielä tarjous tulematta.  
nixweiss.gif

Joopa joo...just iffin äijä tuumaili että tonninelisataseen ~700 e liikenne + kasko (+ seisonta päälle) 20/ 70 bonuksilla, 5kk ajokaudella.
Mainosti vielä että pohjola on ottanut rumasti takkiin siitä kun viime vuonna saivat niin paljon uusia mp vakuutuksia...vahinkokorvaus summat ovat olleet suuremmat kuin vakuutusmaksutulot jonka johdosta pohjola mahdollisesti korottaa mp vakuutuksien hintoja n.20-25% lähiaikoina.

Iffi saa vissiin elokuussa seisonta-ajattoman systeemin toimintaan, niin ainakin ko. hemmo lupaili.

Saa nyt nähdä kuinka fundeerais noiden kanssa, joistakin yhtiöistä on vielä tarjous tulematta.
nixweiss.gif
Iffillä näköjään sama reilupeli jatkuu
tounge.gif

nixweiss.gif
Iffillä näköjään sama reilupeli jatkuu
tounge.gif
Tarttiskohan jumalauta muuttaa takaisin IF:ään . Alko vähän pelottaan ....
tounge.gif
biggrin.gif

Meikäläinen sai kotvanen sitten ifiltä ehdottomasti parhaan tarjouksen, ero seuraavaan oli merkittävä;
AJS vm. 1954, 500cc. Liikennevakuutus ja kasko Helsingissä ~370/200. Seisonta-ajallinen vakuutus, joten noin puolet tuosta maksuun. Edelleen merkittävää on että ylipäätänsä sain kaskon tuohon vanhukseen, niitä kun ei myönnetä ihan noin vain.

Eikös tuo ifi ole jo kohta 2vuotta vedättänyt kun itse kyllästyin lupailuihin ja odotteluun noin vuosi sitten ja nostin kytkintä.

Kilpailutin 9 yhtiötä, 70% bonusta sekä liikenne että kaskossa.
Pyörä Pan European ST1300.Omavastuu 150.Halusin ympärivuotisen vakuutuksen koska ajan yli 6kk vuodessa.

Yhtiöt olivat:

IF(vieläkin seisonnallinen)
Tapiola
Fennia
Nordea(seisonnallinen)
Lähivakuutus
Pohjantähti
Turva
Veritas
Pohjola

Kallein oli IF (edelleen vanhanmallinen vakuutus....)

Halvimmat Turva ja Pohjola(ympärivuotinen vakuutus)

Voin lämpimästi suositella kilpailuttamista, voit säästää paljon euroja kuten minä tein!!
Oliko sulla kilpailutuksessa vain mp:n vakuutus vaiko kilpailutitko koko pakettina (koti, auto, tapaturmat jne) ? Minä kun olen kierrosta tehnyt niin pohjantähti on tullut tähän mennessä halvimmaksi. Yli 200 euron ero nykyiseen tapiolan vakuutukseen. Kyseessä ympärivuotinen vakuutus. Siinä samassa olisi autonkin vakuutus tippunut 140 euroo. En aio luovuttaa vielä tapiolankaan suhteen. Kaipa niilläkin on sitä pelivaraa kunhan vaan tahtoa riittää.

Eilen illalla soitteli If:n vakuutusmyyjä...Tuli messuilla pyydettyä tarjous vakuutuksista.

No tulihan sieltä tarjous tänään. Muuten hyvä mutta n 1000€ kalliimpi kun mitä nykyinen pohjolan vakuutus.
confused_orig.gif

Mutta sellaista olen pähkäillyt, että jos ottaa tuon seisonta-ajattoman vakuutuksen ja sitten jostain syystä pyörä hajoaa, romuttaa pyöränsä tai jostain syystä ajokausi keskeytyy, niin ilmeisesti joutuu maksamaan kuitenkin koko vuodelta tuon vakuutuksen? Jos näin on niin taitaa kyllä jäädä meikäläiselle tuo seisonta-ajallinen vakuutus.
Sitten vain vaihto toiseen yhtiöön, niin hyvittävät jäljellä olevan kauden maksut. Se 10,70e menee siihen rekisteriotteen printtaukseen, mutta ei muita kuluja.
Eli jos ajokausi jää kesken, niin vaihto toiseen yhtiöön ja sieltä seisonta-ajallinen vakuutus ja entinen vakuutusyhtiö hyvittää ylimääräiset maksut takaisin? Eikös näin voi tehdä sitten ajokauden loputtuakin, jos kerta maksavat jäljellä olevan kauden maksut takaisin, eli mikä pointti tässä seisonta-ajattomassa oikein on sitten?

Mä kanssa kilpailuttelin. If oli selkeästi kallein
sad_orig.gif
Itsellä vääntö on Turva, Pohjantähti, Pohjolasektorilla. Rata-ajon korvattavuus myös pelissä (pohjantähti ei korvaa).

Meikä vaihto pyörän vaihdon yhteydessä myös vakuutusyhtiötä. Siis IF:stä -> Turvaan.

K4 kilokikserin ympärivuotinen vakuutus täyskaskolla 840€. Bonukset 25/70%.
Turvassa on myös se hyvä, että voi seisottaa ajokaudella (1.4-31.10) pyörää ja siitä saa hyvityksen. Itse ajattelin laittaa lokakuun seisontaan, jolloin vuosihinnaksi jää 745€
thumbs-up.gif
.
Samalla auton vakuutus tipahti 100€ vuodessa alaspäin.
062802jumpie_prv.gif

PS. En ole turvassa töissä
wink.gif

XX -04
liikenne -50% + täyskasko -70% yht. vajaa 600 euroa/v.
Mulla XX -97 Pohjolassa. Liikenne -30% - Kasko -70% - Keskittämis ale (7%) - osuuspankki ale(8%) - hälytin ale Ja jää maksamaan vaivaiset 904€
mad.gif
Pitännee kilpailuttaa...

Edit: Tosin lahti on kallis kaupunki vakuutuksissa ja sekään ei ainakaan pienennä maksua kun ikää on vasta 22v...
baaa.gif
Aika mielenkiintoista! Lahti tosiaan on kalliimpi paikkakunta vakuuttaa kun sitä paljon isompi Tampere! laskin sun syntymä ajalla sekä Tampereen että lahden vak.maksun niin ihme kyllä Lahti oli n.100€ kalliimpi
omg.gif
sulla tosiaan vaikuttaa ENITEN ikä ja asuinpaikka. itse olen 29v ja mulla on seuraavanlaiset vak.maksut:

sanoi:
Laskin minun cbr 1100:seen vak.maksut Pohjola, Tapiola,Turva. bonus 30% / 70%.
1.pohjola liikenne 480€ kasko 300€=780€ osakaskolla= 580€/V
2.turva liikenne 550€ kasko 334€= 884€ osakaskolla= 676€/V
3.tapiola liikenne 608€ kasko 466€= 1074€ osakaskolla=742€/V

Mutta sen verran kysyn vielä että kannattaako enää -97 bläkärissä pitää täyskaskoa? itsellä kans -97 ja ihan osakaskolla mennään, tosin täytyy tiedostaa tämä kun tuolla paahtaa menemään
smile_org.gif

[Fennia

Voin lämpimästi suositella kilpailuttamista, voit säästää paljon euroja kuten minä tein!!
Oliko sulla kilpailutuksessa vain mp:n vakuutus vaiko kilpailutitko koko pakettina  (koti, auto, tapaturmat jne) ? Minä kun olen kierrosta tehnyt niin pohjantähti on tullut tähän mennessä halvimmaksi. Yli 200 euron ero nykyiseen tapiolan vakuutukseen. Kyseessä ympärivuotinen vakuutus. Siinä samassa olisi autonkin vakuutus tippunut 140 euroo. En aio luovuttaa vielä tapiolankaan suhteen. Kaipa niilläkin on sitä pelivaraa kunhan  vaan tahtoa riittää.[/QUOTE]
Koko potin kilpailuttaminen yhtiöiden välillä on tavallaan itsensä pettämistä. Miksi ei laita niitä vehkeitä kulloinkin siihen yhtiöön missä se on halvinta/ehtojen valossa kannattavinta.

Eihän keskittämiseen, tai millä nimellä kukin kutsuukin, tarvita usein kuin kolmea erilaista kohdetta.

Auto Liikenne
Auto Kasko
Tapaturma
Kiinteistö
Irtaimisto
Vene
Vene kasko
MP liikenne
MP kasko

Jos autoja on kaksi tai enemmän tai pyöriä, voi olla jo kolmellekin yhtiölle "hyvä asiakas". Ei kannata heti lyödä kaikkia kortteja pöytään.

Mulla siirtyy vakuutukset Turvaan IFistä (kasko) ja POhjolasta (liikenne). Syyt: kokonaishinta sama (ei siis kalliimpi), bonuskertymä 10%/vuosi liikenteessä (Pohjolassa 5%), seisotusmahdollisuus (jos esim. kortti lähtisi tai mälläisi tai muuten vaan ei maittaisi...), Ratakonttauksista ei rokoteta ihan niin suurta omavastuuta kuin IFissä (lisäksi mitään kouluttajalegioonaa ei tarvita radan varteen tai radalle turvaksi, jotta korvauksia saisi kuten kärjistetysti Pohjolassa...). Turvallista ajokauden alkua siis pikku hiljaa jo kaikille!
062802moto_prv.gif

Piti ottaa veljelle pohjolasta mutta eipä onnistunutkaan kun siellä ei ole seisontaa laisinkaan! Eli jos omistaa vanhemman pyörän ja meinaa korjailla tai joku muu syy joka pitää pidemmän ajan poissa liikenteestä vakiokaudella (muistaakseni 1.4 - 31.10) niin pohjola on ihan s*it. Muussa tapauksessa se on ollut halvin mutta ei paljoo jos vertaa esim tapiolaan. Ero oli niin pieni että omaan pyörään otin tapiolasta koska siellä on kaikki muutkin vakuutukset ja sieltä saa s-bonusta ;D

jepjep...tänään tuli lähivakuutuksen tarjous (siis gsx 1400)läpivuoden (tulee uutuutena voimaan huhtikuusta alkaen) vakuutuksesta, 20/70 bonuksilla 445e koko vuosi (liikenne ja kasko)!
Auton kasko  siellä kylläkin 100e kalliimpi kuin nykyisessä (ifissä), muttamutta...kotivakuutuskin pitäis liittää mukaan, saa nähdä saavatko sitten koko pakettia minkä hintaiseksi...täytynee tinkaista vielä hiukan...

Mutta sen verran kysyn vielä että kannattaako enää -97 bläkärissä pitää täyskaskoa? itsellä kans -97 ja ihan osakaskolla mennään, tosin täytyy tiedostaa tämä kun tuolla paahtaa menemään
smile_org.gif
Oon sen verran varma että pannutan jossain vaiheessa ni ei uskalla pois ottaa!  
pftroest.gif
Vaikka pyörä onkin vanha ni sen korjaaminen on silti kallista!
tounge.gif

Tuli IFille kilpailevia tarjouksia tänään postissa. Liikennevakuutuksessa Tapiola oli huomattavasti kalliimpi, kun taas Pohjolan jatkuvan vakuutuksen hinnalla saisi ajaa hiukan yli 4 kk IFillä. Vaihtoon menee.

smile_org.gif
pftroest.gif
tounge.gif
Niin että pelkästään pyörän korjaamisen kustannukset mielessä . Mulla on aina joskus käyny mielessä toi itte ehjänä pysyminen !
idea3.gif

smile_org.gif
pftroest.gif
tounge.gif
Niin että pelkästään pyörän korjaamisen kustannukset mielessä . Mulla on aina joskus käyny mielessä toi itte ehjänä pysyminen !
idea3.gif
Minäkin välillä ihmettelen, että miten se vakuutus tekee ajamisesta turvallisempaa?
nixweiss.gif

Back