Jarruremonttia

Sanokaas mikä on nipan halkaisija ni tietää letkua ostaa,pyörä on 500km pääs ni ei pääse mittaa
Mä ostin tuurilla biltemasta 4mm sisähalkaisijaa. Muutaman metrin rulla 2,90.Jos on liian pieni ni lämmittää sytkärillä vähän. Mitään takaiskuventtiileitä tai muitakaan apuvälineitä ei näköjää tarvii, muutakuin tuon letkun vaan. Nipasta avonaiseen yläsäiliöön ja niin kauan kierrättää ympäri litkua puristelemalla kahvaa, ettei yhtään kuplaa tuu.. Mä ainakin sain kaikki ilmat pois tuollein. Oon ny käyny moneen otteeseen puristelemassa ja toimii hyvin!
 
https://www.motorcyclespareparts.eu...00rr-1993/f-9-front-brake-caliper-715180.aspx

Näköjään tulee hintaa...

Jos sopii, niin lainaan topiccia ihan vähän.

Mistä olette ostaneet jarrumäntien tiivisteet? Rakennan faitteria 93 vuoden CBR900 RR:stä, jonka jarrut ajattelin huoltaa perusteellisesti.

Kivijalasta ei tunnu löytyvän laisinkaan ja jos löytyy verkosta, niin ovat hämmästyttävän hintaiset ihan
perustiivisteiksi?? Vai olenko väärässä?

Nakkila, Npm.fi keskihinta 8,1€ (kahta männän kokoa) kertaa 8, yhteensä 64,80 + posti.
Bike-parts-honda.com (UK) saman hintaiset 9,10£ siis 72,80£ + postit.
e-bay.uk/de/us tai jotakin on sitten vielä vaihtoehtona.

Satku tiivisteisiin? Ihanan kallista, vai olenko vain pa??
 
Jos sopii, niin lainaan topiccia ihan vähän.

Mistä olette ostaneet jarrumäntien tiivisteet? Rakennan faitteria 93 vuoden CBR900 RR:stä, jonka jarrut ajattelin huoltaa perusteellisesti.

Kivijalasta ei tunnu löytyvän laisinkaan ja jos löytyy verkosta, niin ovat hämmästyttävän hintaiset ihan
perustiivisteiksi?? Vai olenko väärässä?

Nakkila, Npm.fi keskihinta 8,1€ (kahta männän kokoa) kertaa 8, yhteensä 64,80 + posti.
Bike-parts-honda.com (UK) saman hintaiset 9,10£ siis 72,80£ + postit.
e-bay.uk/de/us tai jotakin on sitten vielä vaihtoehtona.

Satku tiivisteisiin? Ihanan kallista, vai olenko vain pa??

https://www.ebay.com/itm/Honda-CBR900-RR-Fireblade-front-brake-caliper-seal-rebuild-repair-kit-1993-893-/161095162457?hash=item2582051a59
Tuolta löytyis 64€ posteineen
 
Onko kellään muuten ikinä paukahtanut nesteet pihalle satuloiden tiivisteistä?

Tai edes selvästi noissa ollut vikaa/ilmavuotoa/pehmeyttä tms? Mitä oon RF900:n satuloita purkanu 3 kpl niin ihan uuden näkösiä ovat olleet ja 3 koppasen golfinkin tiiviste oli ihan ok:n näköinen vaikka pölykumia ei ollukaan... enää paljoa jäljellä...

Just paukautin eBayn nappia ja käytettyä satulaa tulis, mutta en viittis alkaa purkamaan ja ostamaan tiivistesettiä, kun kuvissa männätkin näytti siisteiltä. Jotenki vaan niin kyllästyny pullauttelemaan mäntiä ja puljaamaan sen jarrunesteen kanssa :kääk:
 
Onko kellään muuten ikinä paukahtanut nesteet pihalle satuloiden tiivisteistä?

Kahesta syystä on pitänyt männänkumit vaihtaa.
- Mäntä ollut niin ruosteessa ja silti painettu sisään ja ajettu, jolloin ruosteinen männänpinta on repinyt kumen kappaleiksi.
-Mäntä ollut niin jumissa, että ulos tullessaan on repinyt kumin riekaleiksi.

Muuten on aina kasattu alkuperäisellä männänkumella.
Pölysuojakumi on sitten erikseen, rikkinäinen vaihdetaan aina uuteen.

Toki poikkeus vahvistaa säännön, mutta aika surkeen näkösissä satuloissa on ollut hyvät männänkumet.
 
Kahesta syystä on pitänyt männänkumit vaihtaa.
- Mäntä ollut niin ruosteessa ja silti painettu sisään ja ajettu, jolloin ruosteinen männänpinta on repinyt kumen kappaleiksi.
-Mäntä ollut niin jumissa, että ulos tullessaan on repinyt kumin riekaleiksi.

Muuten on aina kasattu alkuperäisellä männänkumella.
Pölysuojakumi on sitten erikseen, rikkinäinen vaihdetaan aina uuteen.

Toki poikkeus vahvistaa säännön, mutta aika surkeen näkösissä satuloissa on ollut hyvät männänkumet.

Vanhin Bladeni on nyt 25v, enkä ole jarrusatula huoltojen yhteydessä vaihtanut kertaakaan tiivisteitä. Tiivisteiden pesu jarrunesteellä on riittänyt. Tiivisteitä ei turhaan tule uittaa jarrunesteessä, koska turpoavat aivan muodottomiksi. Kuivaus normaali tilaan toki tapahtuu.

Eli, tiivisteet ja männät puhtaiksi ja satuloiden kasaus, ei se sen kummenpaa ole.
 
Onko kellään muuten ikinä paukahtanut nesteet pihalle satuloiden tiivisteistä?

Tai edes selvästi noissa ollut vikaa/ilmavuotoa/pehmeyttä tms? Mitä oon RF900:n satuloita purkanu 3 kpl niin ihan uuden näkösiä ovat olleet ja 3 koppasen golfinkin tiiviste oli ihan ok:n näköinen vaikka pölykumia ei ollukaan... enää paljoa jäljellä...

Just paukautin eBayn nappia ja käytettyä satulaa tulis, mutta en viittis alkaa purkamaan ja ostamaan tiivistesettiä, kun kuvissa männätkin näytti siisteiltä. Jotenki vaan niin kyllästyny pullauttelemaan mäntiä ja puljaamaan sen jarrunesteen kanssa :kääk:

Mulla on ilmeisesti ollut vaan huonoa tuuria kun 3 pyörän aikana on tullut 3krt vaihdettua satulan tiivisteet kun ne on ollut rikki.
Kun kotariin tuli muistaakseni 30k mittariin purin jarrut. Kulutti toispuoleisesti paloja ja aattelin että siellä on jumissa jotain. Pöly suoja oli ihan valmis ja ulommainen tiiviste oli jo kulmista haljennut kun käänsi ympäri. Sisimmäinen oli vielä ihan hyvä. Laitoin kumminkin kaikki uudet. Ei ikinä ole jarrut pettänyt mutta kyllä välillä on pitänyt tiivisteet vaihtaa kun ovat olleet rikki.
 
Mulla on ilmeisesti ollut vaan huonoa tuuria kun 3 pyörän aikana on tullut 3krt vaihdettua satulan tiivisteet kun ne on ollut rikki.
Kun kotariin tuli muistaakseni 30k mittariin purin jarrut. Kulutti toispuoleisesti paloja ja aattelin että siellä on jumissa jotain. Pöly suoja oli ihan valmis ja ulommainen tiiviste oli jo kulmista haljennut kun käänsi ympäri. Sisimmäinen oli vielä ihan hyvä. Laitoin kumminkin kaikki uudet. Ei ikinä ole jarrut pettänyt mutta kyllä välillä on pitänyt tiivisteet vaihtaa kun ovat olleet rikki.

Luulen, että ajaminen ympäri vuoden kaikissa mahdollisissa olosuhteissa vaikuttaa noiden tiivisteiden kestoon.
 
Joo koitin laittaa viilapenkkiin ja suoraan painaessa meni ihan kevyesti sisään tuo. Oli aika ulkona ja putsasin männän sen minkä näkyi crcllä.
Vaihdoin mäntää suojaavan tiivisteen. Onko sisälläkin vielä joku? En ehkä tota ny avaa tälläkertaa enempää jos toimii nuin...siis jos toimii.
Purin siis irti pyörästä ja otin nesteet myös pois. Yritän tänään saada alakautta nipasta ruutalla ja letkulla sisään, kun sitä monet kehuu helpoksi .
näemmä. Saapa nähdä mikä jumppa siitä sitten:)

Eli se mäntä oli vain vinossa, kuten esitin edellä?
 
Topicin lainaus, tiivisteiden hinnat??

Dänks vastauksista smppa, heeppa & finn.

Taidan ottaa jarrut auki ja tarkistaa tiivisteiden kunnon ennen uusien tilaamista.
Jos ne menee uusiksi, niin laitan tilauksen Nakkilan suuntaan. OEM osissa ei hinnan eroa tainnut merkittävästi olla. Suosi kotimaista!!
 
Topicin lainaus, tiivisteiden hinnat??

Dänks vastauksista smppa, heeppa & finn.

Taidan ottaa jarrut auki ja tarkistaa tiivisteiden kunnon ennen uusien tilaamista.
Jos ne menee uusiksi, niin laitan tilauksen Nakkilan suuntaan. OEM osissa ei hinnan eroa tainnut merkittävästi olla. Suosi kotimaista!!

Ymmärtääkseni Nakkilan butiikki laittoi lapun luukulle jo pari vuotta sitten.

Mutta asiaan: http://www.wemoto.com/bikes/honda/c...cture/rebuild_kit_full_seals_caliper_-_front/

61€ näytti olevan etupään täydellinen setti, ja siihen litten lisäät postituskulut. Tuolta ostin itse aikoinani Gixxeriin remonttisetin, ja olin tyytyväinen. :thumbup:
 
Tähän liittyi se liito-orava juttu kuopiossa ja veti tampereen ja porin liikkeen mukanansa. Tais mennä monelta työpaikka sen oravan takia.
 
Topicin lainaus, tiivisteiden hinnat??

Dänks vastauksista smppa, heeppa & finn.

Taidan ottaa jarrut auki ja tarkistaa tiivisteiden kunnon ennen uusien tilaamista.
Jos ne menee uusiksi, niin laitan tilauksen Nakkilan suuntaan. OEM osissa ei hinnan eroa tainnut merkittävästi olla. Suosi kotimaista!!

Ne on muuten sitten orggis osia tuolla www.motorcyclespareparts.eu
Tai on siellä Akraa ja Amppiakin...
 
Onko kellään muuten ikinä paukahtanut nesteet pihalle satuloiden tiivisteistä?

Tai edes selvästi noissa ollut vikaa/ilmavuotoa/pehmeyttä tms?

Hyvä kysymys. Kun miettii taaksepäin, niin kaikenlaista jumimäntää ja nurinpäin kääntyneitä pölysuojia, mutta ei noissa vuotoa ole ollut koskaan. Yhden kerran olen ainoastaan kylläkin laittanut samoilla tiivisteillä männät takaisin kun ei tuo mikään määräaikaistyyppinen huoltotilanne ole ollut. Jotenkin sen luonteinen homma, että mieluusti tilaa tiivisteet etukäteen varmuudeks, ettei tartte monena päivänä lutrata ja sit ei viitti hyllyynkään jättää kun auki ovat. Ehkä siis turhaa varmistelua :)

Jos mäntä ei liiku sormivoimin sisäänpäin, en olisi välttämättä huolestunut. Jotkut ei niin hifit yksimäntäiset satulat isolla männällä ei välttämättä liiku ainakaan kaikkien sormilla, vaikka kunnossa olisivatkin? Taasen jotkut monimäntäiset pinnoitetuilla pikkumännillä menee heittämällä.
 
Back
Ylös