K 1200 GT 

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Davinci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Davinci

New member
Hei,

Tuli sorruttua kyseiseen pyörään vuosimallia -07. Pyörässä on alkuperäinen pleksi ja 188 cm "lyhyenä" kaipaisin hieman korkeampaa pleksi. Onko ehdotuksia vai kannattaako ostaa BMW:n oma pleksi jonka hinta tosin hieman suolainen...

Laita siihen alkuperäiseen pleksiin MRAn säädettävä spoileri. Aufsatz nro 12 on 39 senttiä leveä, luulisi riittävän.

Tulee Stormille parissa viikossa ja kustantaa alle 80 eur.

Saapihan tuohon pyörään orkkiksena korkeamman lasin, on vaan turkasen kallis.
Tutulla on pyörässään merkkikohtainen Laminar Lip, kun ei halunnut porailla reikiä MRA:ta varten.

Jos kesän käytössä ollut orggis korkeampi pleksi kiinnostaa niin laita vaikka YV:tä.

Moi.

Olen tullut vakaasti siihen tulokseen, että bemarit kestää huomattavasti paremmin jos sen huoltaa itse eikä vie liikkeisiin rikottavaksi ja pilattavaksi.

Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä

Huoltoliikkeen mukaan se on hengenvaarallinen koska:
-sitä ei ole ikinä huollettu liikkeessä, Eikä ainuttakaan liikkeen leimaa huoltokirjassa  
062802jumpie_prv.gif

-renkaina Heidernau
-ainuttakaan alkuperäistä BMW-huolto-osaa ei ole käytetty
-kaikki nesteet on ostettu motonetistä
-lähes kaikkiin mahdollisiin paikkoihin laitettu rasvanipat
-polttoainepikaliittimet vaihdettu letkukaraksi klemmareilla
-takalaukun telineen tein mallin mukaan tse rst-putkesta
-ei koskaan päivitetty ohjausyksikön ohjelmia

Edellinen K100 oli merkkiliikkeen huollossa kolmekertaa.
-yläkolmioista oli unohdettu kiristyspultti
-kardaanin neulalaakerin lukituspulttia ei ollut kiristettu
-asennettu väärä rengas, kesti 500 km
-sivulaukku naarmutettu huollon aikana
- etc..etc..

Eli ei olisi rahaakaan korjata huollon tekemiä vahinkoja
crazy.gif

Kyllä varmaan tuon vuosikerran vehje vielä hyvinkin sietää omatoimihuollot, semminkin kun ohjausyksikössäkään ei edes ole mitään päivettävää.

Merkkiliikkeenkin huolto on tasan yhtä hyvä kuin heidän pyörääsi hoitava huoltomies. Kaikki huoltomiehet eivät ole tumpeloita, eivätkä kaikki tumpelot huoltomiehet ole merkkiliikkeissä.

Kehitys (valitettavasti) vain noissa kulkineissa (niin autot kuin mp:tkin) menee siihen suuntaan, että tee-se-itse -miehen elintila se vain kapenee koko ajan.

Tietokoneita ja elektroniikkaa mätetään laitteet niin täyteen, että ei noista tavallista tekniikkaa ymmärtävä selviä enää mitenkään...
sad_orig.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Elämä on... Kuten Pozo tuossa sanoo, ei liene yhtä totuutta. Kaikkien kyky tai mahdollisuudet huoltaa omaa mopoaan eivät ole (riittävän) hyvät. Huollossakin työtä tekevät ihmiset, joille sattuu - kuten tekevälle yleensä. Kun maksat ison rahan ja sattuu kohdalle ei naurata. Eli jos on kykyä ja fasiliteetit, niin itse huoltamalla varmaan keskimääräisesti saa juuri sitä mitä tilaa.

hieno juttu, das ist pũnktlight, sehr gut meine motorraden kamraden. kunhan ei olisi servojarruja, niin tuokin olisi hyvä.. vai onko siinä vielä/enää?

Olen katsellut K 1200 RS/GT malleja. Kaikki tuontipyörät ainakin 2000 -luvun alkupuolelta näyttäisivät olevan "vajaatehoisia" eli teho on rajoitettu sinne 100 hv eli 72 kW.

Normitehothan lienevät 94 kW paikkeilla. Onko sopivaa (lue edullista) konstia muuttaa vajaatehoinen K -malli täystehoiseksi.

Ymmärtääkseni kaikki "Suomipyörät" ovat täystehoisia. Nyt puhutaan siis näistä 2000 vuoden kahtapuolta olevista K 1200 RS/GT malleista.

osta multa täystehoinen Suomi-pyörä. Tuskin halvemmalla saat tuotettua.

En saa tähän nyt kännyllä kopioitua linkkia, mutta löytyy orgin myynti-ilmoista 2. Sivulta tällä hetkellä.

T. Sarkka

Moi.

Olen tullut vakaasti siihen tulokseen, että bemarit kestää huomattavasti paremmin jos sen huoltaa itse eikä vie liikkeisiin rikottavaksi ja pilattavaksi.

Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä

Huoltoliikkeen mukaan se on hengenvaarallinen koska:
-sitä ei ole ikinä huollettu liikkeessä, Eikä ainuttakaan liikkeen leimaa huoltokirjassa  
062802jumpie_prv.gif

-renkaina Heidernau
-ainuttakaan alkuperäistä BMW-huolto-osaa ei ole käytetty
-kaikki nesteet on ostettu motonetistä
-lähes kaikkiin mahdollisiin paikkoihin laitettu rasvanipat
-polttoainepikaliittimet vaihdettu letkukaraksi klemmareilla
-takalaukun telineen tein mallin mukaan tse rst-putkesta
-ei koskaan päivitetty ohjausyksikön ohjelmia

Edellinen K100 oli merkkiliikkeen huollossa kolmekertaa.
-yläkolmioista oli unohdettu kiristyspultti
-kardaanin neulalaakerin lukituspulttia ei ollut kiristettu
-asennettu väärä rengas, kesti 500 km
-sivulaukku naarmutettu huollon aikana
- etc..etc..

Eli ei olisi rahaakaan korjata huollon tekemiä vahinkoja
crazy.gif
1/2 dl 2T-öljyä täyteen be-tankkiin kerran kesässä, loppuu be-pumpun vaihdot
smile_org.gif

Ei kai nyt noilla kilometreillä voi vielä mitään vikaa olla... Vasta sisään ajettu nääs. Mut pidä käsiä ristissä kuitenkin, ettei se pieni mitättömän tuntuinen tiiviste vaihdelootan ja kytkimen välillä ala vuotaa... Tai koneen ja kytkimen välinen. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta mokoman takia tehtävä kytkinremontti ei sitä ole.

Niin no.. Eipä tuossa mitään ihmeellistä Itsekin käytin aiemman 2002 K 12 RS:n vain yhden kerran merkkihuollossa. Se oli 1 tkm ensihuolto ja ihan siksi ettei olisi tullut takuun kanssa ongelmia.

Ajelin 6 kesää ja jotain 65 tkm, huoltotoimenpiteinä öljyjen ja putsarien vaihdot kerran vuodessa. Kerran vaihdoin bensasuodattimen, kuten jarru- ja jäähdytinnesteetkin. Jarrunesteiden vaihdon kävi kaveri tekemässä, kun en viitsinyt integral absien kanssa opetella. Tietty jarrupalaa ja rengasta lisäksi.

Pyörässä ei käytännössä ollut koskaan mitään vikaa. En muista uusineeni kuin murtuneen rekisterikilven valon polttimon pidikkeen ja jarrunestesäiliössä olleen kumikalvon. Ai niin, laitoinhan varmuudeksi 2007 uuden akun, kun Kroatian reissulle lähdettiin - todennäköisesti ihan turhaan.
Noilla 60 tkm lukemilla kannattaa kuitenkin tarkistaa venttiilien välykset, vaikka todennäköisesti turhaa puuhaa sekin. Jakopää kaipaa remonttia kuulemma vasta 120 tkm lukemilla. Samalla voisi jälleen tarkistaa ne venttiilit.

Motonetin perusöljyillä mentiin täälläkin, mutta yhtään rasvanippaa en mihinkään laittanut. Vaan miksi ihmeessä ne bensaletkun pikaliittimet pitäisi vaihtaa kiinteisiin? Vaikeuttaa vaan tankin irrottamista ja huoltotoimenpiteitä. Niistä oli recall aikoinaan ja jos ne on vaihdettu, niin ei pitäis olla ongelmia.
Ohjausyksikkö päivitettiin kertaalleen Wunderlichin lastulla ja se kannatti - tuli kuin toinen pyörä. 2003 ei saanut PC:tä tuohon mopoon.

Oli se K 12 RS pirun hyvä ja luotettava pyörä
033102beer_1_prv.gif

2003 K 12 GT on käytännössä RS:än facelift, ei mikään uusi malli. Ja kyllä siitä ne integral Absit löytyy, nesteitä kannattaa vaihtaa..

Ja Kunkulle vielä, miksei muillekin. Käsiä ei tarvinne ristiä, kunhan ei laita liikaa öljyä moottoriin, tai vaihteistoon. Siis ei yhtään liikaa. Vaihdeaskiin öljyä ei oikein helposti liikaa saakaan, mutta moottoriin saa ja sitten ei auta käsien ristiminenkään..  
bawling.gif

Ai mistäkö tiedän? Kantapään kautta, tuo kun ei ollut mun ensimmäinen K 12 RS.

Vaan miksi ihmeessä ne bensaletkun pikaliittimet pitäisi vaihtaa kiinteisiin? Vaikeuttaa vaan tankin irrottamista ja huoltotoimenpiteitä. Niistä oli recall aikoinaan ja jos ne on vaihdettu, niin ei pitäis olla ongelmia.
Ei niitä tarttekaan, jos ei ole painepuolen liitin muovinen. Jos on, niin kannattaa vaihtaa metalli-versioon.

Lukuisia esimerkkejä löytyy (Suomestakin) pettäneestä muoviliittimestä, joka lievimmillään on aiheuttanut tankin vauhdikkaan tyhjenemisen ja pahimmillaan koko pyörän palon. Suomessa kait on säästytty paloilta, mutta itsekin todistin viime kesänä yhden LT:n tyhjentävän tankkinsa kuljettajan ajohousun puntille.

Jep, olen kuullut myös samaa. Vaan juuri sen takia tuli takaisinkutsu joskus 2004 paikkeilla. Ainakin minulle tuli silloin ilmoitus ihan kirjeellä. Siis sitä tarkoitin, ettei liittimiä kannata vaihtaa klemmariratkaisuun. Vaihto parempiin liittimiin voi olla hyvinkin asiaa.
Tankin irrottaminen sujuu pikaliittimien ansiosta tosi näppärästi ja jo ilmanputsarin vaihto / puhdistus vaatii tankin irrottamisen - muistelisin.. Mulla oli K&N, jonka pesin ja öljysin joka vuosi.

Ja Kunkulle vielä, miksei muillekin. Käsiä ei tarvinne ristiä, kunhan ei laita liikaa öljyä moottoriin, tai vaihteistoon. Siis ei yhtään liikaa. Vaihdeaskiin öljyä ei oikein helposti liikaa saakaan, mutta moottoriin saa ja sitten ei auta käsien ristiminenkään..  
bawling.gif

Ai mistäkö tiedän? Kantapään kautta, tuo kun ei ollut mun ensimmäinen K 12 RS.
Minulla (tai siis pyörässäni, jääköön omat vuodot tässä kohtaa tilittämättä)alkoi tiiviste vuotaa 65000km kohdalla ihan ilman öljyn ylitäyttöäkin. Harmittihan se remontti, kun kytkinlevykin oli vielä lähes uuden mitoissa.
sad_orig.gif

Back