• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1300S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TreBiker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.
Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti.  
smile_org.gif
Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee.  
thumbs-up.gif
K1200S ja K1300S välissä on kuitenkin yhden mallisukupolven ero tekniikassa.

2009 ja 2010 Hayabusa taas on teknisesti ihan samoja kamppeita.
Totta puhut, mutta tällainen tavis mopoilija ei piittaa muusta, kuin toimivasta eteenpäin menevästä kulkupelistä.
smile_org.gif
 
Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.
Saa sitä Bemariakin ylivuotisena - mulle tulee kohtsillää ylivuotinen K1200S, jossa on ESA, ajotietokone ja hömppäväritys (joku lisähintainen väri, joka on mulle yhdentekevä) sekä normi ABSit, hanskalämppärit ym, vm 2008, joka rekkaroidaan 2010. Pyyntihinta oli 19990e. Pistin 2 mopoa väliin ja kaupat tuli silti.
smile_org.gif
Eli; tuosta moposta pyydettiin jotain 24ke vuonna 2008, mutta sitä se kaupassa seisominen tekee.
thumbs-up.gif
K1200S ja K1300S välissä on kuitenkin yhden mallisukupolven ero tekniikassa.

2009 ja 2010 Hayabusa taas on teknisesti ihan samoja kamppeita.
Totta puhut, mutta tällainen tavis mopoilija ei piittaa muusta, kuin toimivasta eteenpäin menevästä kulkupelistä.
smile_org.gif
Jep, tuosta olen aivan samaa mieltä.

Uusin versiohan jopa tietyissä tapauksissa saattaakin olla ominaisuuksiltaan mallisarjan ´paras´ - mutta silloin, kun erot on loppupelissä aika pieniä, etkä aja vuoronperään tällä vanhemmalla ja uudemmalla, niin oman tyytyväisyyden kannalta ei välttämättä ole merkitystä, onko alla uusin vai ei.

Ja se oma tyytyväisyyshän noiden valintojen suhteen on kaikista tärkeintä, eikä suinkaan se, mitä media sanoo, tai mitä toiset ovat mieltä.
 
Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.
lookaround_orig.gif


Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
wink.gif
Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun.  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti
smile_org.gif


Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
 
Ei siinä ollut,kuin 30 000 ja uusi tulee vasta maaliskuussa,eli ei mitään kokemuksia.
wink.gif
 
Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.
lookaround_orig.gif


Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
wink.gif
Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun.  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti
smile_org.gif


Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
Kokeile ihmeessä molemmat.

Mulla oli aikoinaan tuo vanhempi ässä ja melkein ostin uudelleen K12:n, kokeilin silti uudemman ja päädyin siihen.
inlove.gif
 
Mä ostin ajamatta uuden k8 busan, ei vaan sopinut mulle ja en ymmärtänyt miksi sitä kutsutaan myös matkapyöräksi.
lookaround_orig.gif


Melkosen kyykky verrattuna ässään, tuulisuoja ei lähellekkään yhtä hyvä, ahdas ja kankea,en tykännyt.

Nyt ymmärrän mitä tarkoitetaan matkasportilla kun alla on K1300S.
wink.gif
Mä ostin ajamatta uuden 1300 S:n.
4 kesää mentiin 1200 S:llä ja siitä sai vielä vaihdossa saman,mitä uusi k9 olisi maksanut.Onhan toi jälleenmyyntiarvokin yksi pointti tuohon vertailuun.  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Paljonko oli mittarissa kun vaihdoit uuteen? Ja mitä olet tykännyt uudesta. Toi jälleenmyyntiarvo on tietty kanssa hyvä pointti
smile_org.gif


Täytyy kyllä käydä kokeilee nuo molemmat ennen kuin päätän kumman ostan.
Melkein kokeilematta voisin K1300S:n laittaa vaihtoehtona busalle. On se niin hieno. Muutamilla heposilla ei ole siinä valinnassa mitään merkitystä.
Busassa on taatusti enemmän "bang for buck", kuin bimmerissä, mutta mitä väliä.
 
k 1300 s reilun puolen tunnin koeajolla Lahdessa. Moottoribaanaa ja kaupunkipyöristystä. Kokeilin esaa eri asennoissa enkä huomannut eroa. Mikä on idea??? Minkäänlaisia Gigsejä en saanut eri esa asennoissa. Valistakaa tyhmää mikä siinä on oikeesti niin hienoa?
Moottorissa kivasti tehoa, vaihdelaatikko toimii hienosti ja ergonomia pitkille taipaleille hyvä. Kiva penkki ja huoleten kardaaniveto.
Pikkiuisen vielä ikää lisää niin voisi ehkä kiinnostaakin. Sinisenä oikein soma.
RR1000 s kuitenkin tuntui tosi paljon sexymmältä. Tosin ihan eri tarkoitukseen toki.
 
ESAasta on hyötyä, kun ajaa eri kuormilla - kyytiläinen, ei kyytiläistä, tavaraa - ei tavaraa jne. Helpottaa elämää, ku ei tartte ruuvaila jousen esijännitystä. Iskunvaimennuksen säätöä tulee pidettyä aina normaalissa lähes aina. Jousen esijännitys säätyy vain kun pyörä on paikallaan. Liikeellä ollessa säätyy vain iskunvaimmenus.
 
Tasaisella tiellä suomalaisia alinopeussuosituksia alle kolmekertaisesti ajellessa ei varmaankaan huomaa mitään eroa millään iskareiden säädöillä.
 
Motohtorille: Jos ajelet enemmän niin huomaat kyllä eron. Esim mutkatiellä COMF on ihan toivoton, tuntuu kuin ajaisi isolla jenkkiautolla, NORM on parempi ja SPORT on jo mukavan napakka. Moottoritiellä taas SPORT on turhan kova, NORM on ok ja jos on hyvä tie ja vauhti maltillinen niin COMF päällä ajaminen on kuin samettia söisi.
 
Tasaisella tiellä suomalaisia alinopeussuosituksia alle kolmekertaisesti ajellessa ei varmaankaan huomaa mitään eroa millään iskareiden säädöillä.
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article585799.ece

eikä kohta huomaa espanjassakaan kun laskee nopeusrajoitukset 110km/h jos niitä noudattaa edes suurinpiirtein.
Ei taida Epsanjassa olla rajoitusten tulkinta ihan yhtä tarkkaa, ku kotosuomessa. Tuommonen 40 kmh ylinopeutta ei ruuhka-aikaan ei taida kiinnostaa ketään kunhan ei taajamassa ajele sillai.
biggrin.gif
 
Automaattikameroissa varmaan saa helpommin sakot. Tulee vaan pitkällä viiveellä. Joku aika sitten juuri maksoin 50e sakkoa 103/80 ylityksestä.
 
2010 -vuotisen K13S:n perän stefa kesti sitten näemmä tasan 8000 km. Pikkuhiljaa tihkuu öljyä. Takuuseenhan tuo mennee, mutta paikallisen BMW -huollon tietäen saattaa jokunen viikkokin vierähtää, ennen kuin huollosta aika irtoaa.
Onkos muilla stefat korkkailleet näinkin vähillä kilsoilla?
 
2010 -vuotisen K13S:n perän stefa kesti sitten näemmä tasan 8000 km. Pikkuhiljaa tihkuu öljyä. Takuuseenhan tuo mennee, mutta paikallisen BMW -huollon tietäen saattaa jokunen viikkokin vierähtää, ennen kuin huollosta aika irtoaa.
Onkos muilla stefat korkkailleet näinkin vähillä kilsoilla?
Eipä ole tiedossa, vaikka sattumoisin (bmwsportbikes.fi) aika monta tuollaisen perän omistajaa on tiedossa.

Kysehän lienee siitä mustan muovisuojuksen alla olevasta stefasta. Joskus on tullut mieleen, että voisiko osasyynä perävaurioihin olla painepesurin käyttö. Se kun painaa herkästi hiekkaa sinne sisään.

Itsellä 4v ja 35tkm ajettu perä. Kaksi kertaa öljyt vaihdettu, ei muuta.
 
sanoi:
Kysehän lienee siitä mustan muovisuojuksen alla olevasta stefasta. Joskus on tullut mieleen, että voisiko osasyynä perävaurioihin olla painepesurin käyttö.

Siitäpä juuri. Tässä tapauksessa ei painepesuria ole käytetty kertaakaan. Tuossa muovisuojan ja perämurikan välisessä pikku raossa kyllä on jonkin verran hiekkapölyä, onhan se melkolailla lialle alttiissa paikassa. Sinänsä ihan pätevän oloinen teoria.  Noh, toivottavasti seuraava stefa kestää...
 
:;):Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID

DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA
ghostface.gif
ghostface.gif

PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))
 
:;):Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID

DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA
ghostface.gif
ghostface.gif

PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))
biggrin.gif
Onnittelut hyvästä valinnasta.
 
:;):Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)Hyuomenna saa bemun,piti ottaa se koeajopyörä ku ei jus muita ollu.MUTTA VID

DU ETTÄ OLI HIENO PELI AJAA
ghostface.gif
ghostface.gif

PS:ny uskon ku joku täällä kirjoitti et on kuin samettia söis ku sillä ajaa;)))))
juu, näin se vaan on. Ajamalla sen tietää ja maisema vaihtuu :-)
 
Muutama viikko sitten launtaina menin motariliikkeeseen ja huomio kiinnittyi -09 K 1300 S:ään, mittarissa 12 000. Koeajokin järjestyi seurauksella, että FJR jäi liikkeeseen. Nyt Bemarilla on oltu tien päällä 3000 km ja meno maistuu.
 
Back
Ylös