K1300S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TreBiker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
:;):Näin se menee,toki toi laatikko sais olla hiukan sujuvampi,mut kyllä muuten on ihan bueno peli ;))))
 
Ja sitten mukaan mukavaan porukkaan, bmwsportbikes.fi

Kaikenlaiset bemarit, ja jopa krhm... muutkin, mahtuvat mukaan.
033102beer_1_prv.gif
 
:;):Jumalaade...-käväsinHeinolla koeajamassa bemun K1300S mallin sillä vaihdeavustimella ja ESA.lla...nii siinä kävi et samantien vaihdoin 3000 ajetun 2011 mallin vfr1200f hondan (lukekaa täysin epäonnistuneen virityksen)
LOL, mä oikeesti nauroin!

3 tonnia hondalla ja "silmiä räpäyttämättä" vaihtuu bemariin.  
062802jumpie_prv.gif


k1200s oli mun unelmapyörä kun se tuli markkinoille. nyt on (pitkänajan) kiikarissa HP2 sport.
 
:mitäänottanu:Joops...näin se menee ;)) oli myös kiikaris se 1000RR ja sit mikä senytoli se kakskiulunen kisareplika,mut ton nyt riipasin rivistä.....ALUKSI
smile_org.gif
 
Onko herroilla (rouvilla?) tietoa (huhutkin kelpaavat) mallin tulevaisuudesta? Jatkossa neljä vai kuusi sylinteriä, K1600S?
 
Kävin keväällä koeajamassa Heinolla enkä takuulla osta matkasportiksi.

Naurettavan pieni tavarankuljetuskyky pataraudan omilla laukuilla. Kaksi päällä tuskin viitsii ajatellakaan pidempää reissua.
Kallis hinta.
Epäselvä mittaristo ja liikaa härpäkkeitä prätkään.

Hemmettiäkö esim ajotietokoneella tekee sporttipyörässä.

Jne..., todella mitään sanomatan laite...

Ainoa mukavuus oli ketteryys vedellä kaupungissa autojen välistä kaistoilla, mutta siihen hommaan on paljon parempaiakin laitteita!
 
Vapaassa maassa on se hyvä puoli, että on valinnan varaa: voi ajaa millä miellyttää tai olla ajamatta. Ja eri käyttötarkoituksiin löytyy omat laitteensa.

Ostin keväällä K1300S:n ja heitin heti muutaman viikon Euroopan kiertueen. Bemu on mielestäni mitä parhain matkapyörä sekä vuoristossa että moottoriteillä. Tavaratilaa on minulle liikaakin: mitä sitä muuta tarvitsee kuin muutamat kalsarit ja sukat sekä visan. Oli minulla mukana läppärikin.

Ja ensi kesänä luultavasti reissu emäntä mukana.
 
Ja parempia matkasportteja olivat esim?
Itse ajan kaksitoistasatasella manuaali Vifferillä. Ja miellyttävästi.
Sportilla ajaminen pitää pystyä säätämään tarkalleen muuhun liikenteeseen sopivaksi. Siinä etujarrulla on tärkeä tehtävä. Voivoi sitä Puimurin etujarrua vs. Vifferi. Niin kuin keväällä totesin molempia ajettuani. Ja sitten on muita juttuja joita kaikkia tähän viitsi selostaa. Tehoahan molemmissa on suunnilleen samansuuruisesti eli riittävästi. Tärkeä on myös vaikkapa ajoasento näin 192 cm pitkälle kuskille.
Kun reissuun lähtee, niin varmuus perillepääsystä ilman paksua lompakkoa tai suuren luottorajan Visaa tai muuta luottokortia on tärkeää. Puimurilla jompi kumpi pitänee olla.
Ei sillä etteikö olisi varaa, mutta mieluummin menen kullekin matkalle suunnilleen suunnitellun budjetin mukaisesti. Nytkin vuoden sisään jo neljä kertaa ja kaksi niistä Vifferillä.

Suunnilleen kaikki tietävät että hinnastaan huolimatta Hoo-Dee ajettavana moottoripyöränä on huono kapistus.

Kuulemastani, kokemastani ja lukemastani päätellen Baijerin patarauta kaikkine hienouksineen taitaapi kuulua samaan sarjaan.

Kun eräänä pääkriteerinä pidetään, että kuinka paljon niillä euroilla saadaankaan hyvin ajettavaa moottoripyörää.

Männä kesänä tuli Alppeja ja Dolomiitteja kierrettyä ja ensi kesänä, jos Luoja suo, vielä enemmän.

Toivottavasti kuitenkaan tien päällä ei näitä Bemarikuskeja vaivaa tauti, että minä ensin kun mulla on Bemu, niin kuin kotilomaailmassa usein näkee! Ajellaan / kanttaillaan ja naatitaan, vielä vähän aikaa Härmässäkin.
 
Laitetaan tuohon nyt perään, että kuluvana kesänä kilsoja Vifferillä about 13000. Suomessa, Puolassa, Tsekissä Saksassa, Itävallassa, Liechtenstainissa, Italiassa, Sveitsissä ja jokaisessa ns. Baltian maassa, myös Saarenmaalla ja Hiidenmaalla. Ja kaikki nuo kaksi päällä. Ja ikänään en menisi Bemarilla K1300S vastaavalla tavalla.
Toki nämä vastaukset poikinee vastauksia. Koittakaas kuitenkin pitää kommenttinne objektiivisina.

Sillä niin kuin sanoin Baijerin patarauta on ylimainostettu ja -arvostettu mp, jossa nimessäkin on hintaa.

Mutta niinhän se on, että tyhmä ei ole se joka pyytää - vaan se joka maksaa.
bowdown.gif
 
Oman koeajon perusteella taas VFR 1200 ei oo missään parempi kuin vanhempikoppainen k1200S, joka on jo vanha malli vaikkei erot isoja olekkaan. Tosin ulkonäkö miellyttää Hontassa. Paremmalla jousituksella se ois jo aika paljo kovempi.
 
Nostetaanpa aihetta ylös jos olis kertynyt lisää kokemusta kyseisestä pyörästä?

Alkanut kiinnostaa tuo pyörä FJR:n kaveriksi.

Jos uutta ostelee mistä tuo kannattaisi ostaa? Toisin sanoen missä palvelu pelaa.

Millainen rengaskulutus tuolla on, kun tuo FJR tykkää niistä ainakin kovasti (5 uutta takasta tällä kaudella ostaneena)

Paljonko rengas kesti ja mikä malli oli alla.

ps. Aihetta käsittelevät ketjut on kyllä luettu
Siis 5 uutta takanakkia tällä kaudella. Luinko oikein vai ymmärsiknö väärin? Vai käytätkö pelkkiä erittäin pehmeitä kisakumeja? Vai oletko ajanut niin penteleenmoisesti.
Kun perussporttouring renkaat nyt kestää 10tkm ihan kummasti.
Ja parhaat jopa 15 tkm.
 
Oman koeajon perusteella taas VFR 1200 ei oo missään parempi kuin vanhempikoppainen k1200S, joka on jo vanha malli vaikkei erot isoja olekkaan. Tosin ulkonäkö miellyttää Hontassa. Paremmalla jousituksella se ois jo aika paljo kovempi.
No huhhuh. Jos yksin ajeleepi niin Vifferin takajousitus kyllä pelittää erinomaisesti. Kaksi päällä sanoovatten pehmeäksi, ite pidän jäykimmällä kaksi päällä. Ja sitten löysennän kun yksin lähden. Kun on vakiona se toimiva jäykkyyden säätö. Ja takuuvarmasti toimii myös ajan kanssa.
Ei tarvii olla sähkösäätöinen.
Näitä kun lueskeleepi niin toisinaan tuntuu, että minkälaisia wannabeDoohaneita tai -Rosseja täällä oikein pyörii.
Esim. pelkkä tavarankuljetuskyky Bemarilla on niin onneton, että ei samana päivänä verrattavissa Vifferiin. Ja sitten jos laitat Bemuun isot tarvikelaukut vaikka Giviltä, niin etpäs vetelekään Bahnoilla kahtasataa, niin kuin Vifferillä vetelin täysillä laukuilla Saksassa mm. Berliinistä Baijeriin - ja vielä kaksi päällä. Tosiasiassa pääsääntöisesti 160 - 170 km/h, mutta aika-ajoin myös yli 200.
Niin että kokonaisuus huomioiden, en todellakaan ymmärrä, että mistä sitä Bemussa maksaa niin turkaisesti. Kun vielä on epävarmuus luotettavuudesta kaikkine tiedonsiirtojärjestelmineen. Sori vaan bemarikuskit.
 
Niin että kokonaisuus huomioiden, en todellakaan ymmärrä, että mistä sitä Bemussa maksaa niin turkaisesti. Kun vielä on epävarmuus luotettavuudesta kaikkine tiedonsiirtojärjestelmineen. Sori vaan bemarikuskit.
Eikös niistä viffereistä mene koneita vähän väliä:

Recall

MCN

Joskus moista harkitsin, mutta päädyin sittenkin tuttuun, turvalliseen ja luotettavaan bemariin. Luotto meni moiseen Hondan ongelmapesään. Moottori sentään on aika tärkeä osa luotettavaa matkantekoa, mutta näköjään Honda ei vielä ole harjoitellut tarpeeksi kauan, jotta osaisi tehdä toimivia moottoreita. Vaikka tuo Honda näyttää ihan petolinnun perseeltä monen mielestä, niin ulkonäkö olisi kyllä mulle kelvannut. Sen sijaan kaikissa ammattilaisten tekemissä vertailuissa se on jäänyt pahasti bemarin varjoon, joten ei kai nyt tuollaista epäonnistunutta luomusta kehtaa ostaa.

No näköjään hinta onkin pudonnut roimasti, kun eihän tuo tekele kellekään kelpaa:
2010 VFR1200FD 24.499€
2011 VFR1200FD 18.999€

Voikohan tuo pitää paikkaansa? On kyllä selvä merkki laitteen huonoudesta, jos ei mene kaupaksi kuin hintaa noin röyhkeästi dumppaamalla.
 
Bemarin käteviin sportlaukkuihin mahtuu esim. kypärä, mutta VFR:n laukkuihin ei.

Nuo Bemarin Sport-laukut ovat olleet fiksuimmat sivulaukut, mitä mulla on ollut missään aiemmin. Yksinkertaisesti Nerokkaat.
 
No mikähän se tätä Voihanvifferiä oikein riepoo? Onkos se pemari nyt tosiaan niin paljon kalliimpi ettet pysty sitä ostamaan, onko sulla niin vähän rahaa?
pftroest.gif


Saman verran olen tuota mainiota vifferiä kokeillut kuin sinäkin ehkä bemaria, mutta ei se nyt vaan napannut, vaikka hinnasta otettaisiin poiskin. Skootterimainen sporttisuus jäi mieleen.

Ihmeellistä juttua tavarankuljetuskapasiteetista ja nopeuksista, kun niksmannit vetää jos vaikka minkälaisten pakaasien kanssa pitkin autobaanoja, eikä ole mitään hätää.

Ja sitten tuo luotettavuus, josta tuntuu kovastikin olevan kokemusta. Ettäkö oikein paksun luottokortin kanssa voi vaan matkustaa? No ehe-ehe.

Hyviä ajoja vaan, sillä ajetaan mistä tykätään, kait.
 
No näköjään hinta onkin pudonnut roimasti, kun eihän tuo tekele kellekään kelpaa:
2010 VFR1200FD 24.499€
2011 VFR1200FD 18.999€

Voikohan tuo pitää paikkaansa? On kyllä selvä merkki laitteen huonoudesta, jos ei mene kaupaksi kuin hintaa noin röyhkeästi dumppaamalla.
Eihän tuo honda ole juuri kerännyt kehuja vertailuissa. Mutta saattaa 2010 -mallin ostaneita hieman vihellyttää kun mopon vaihtoarvo putosi maahantuojan avustuksella aika reippaasti jos nyt vaikka bemaria yrittäisi hamuta
 
Niin että kokonaisuus huomioiden, en todellakaan ymmärrä, että mistä sitä Bemussa maksaa niin turkaisesti. Kun vielä on epävarmuus luotettavuudesta kaikkine tiedonsiirtojärjestelmineen. Sori vaan bemarikuskit.
Eikös niistä viffereistä mene koneita vähän väliä:

Recall

MCN

Joskus moista harkitsin, mutta päädyin sittenkin tuttuun, turvalliseen ja luotettavaan bemariin. Luotto meni moiseen Hondan ongelmapesään. Moottori sentään on aika tärkeä osa luotettavaa matkantekoa, mutta näköjään Honda ei vielä ole harjoitellut tarpeeksi kauan, jotta osaisi tehdä toimivia moottoreita. Vaikka tuo Honda näyttää ihan petolinnun perseeltä monen mielestä, niin ulkonäkö olisi kyllä mulle kelvannut. Sen sijaan kaikissa ammattilaisten tekemissä vertailuissa se on jäänyt pahasti bemarin varjoon, joten ei kai nyt tuollaista epäonnistunutta luomusta kehtaa ostaa.

No näköjään hinta onkin pudonnut roimasti, kun eihän tuo tekele kellekään kelpaa:
2010 VFR1200FD 24.499€
2011 VFR1200FD 18.999€

Voikohan tuo pitää paikkaansa? On kyllä selvä merkki laitteen huonoudesta, jos ei mene kaupaksi kuin hintaa noin röyhkeästi dumppaamalla.
No eipä ollut tuossa UK:n takaisinvetojutussa mitään ihmeellistä. Hyvähän se on, että valmistajalla on tarkat tiedot valmistamistaan tuotteista niin että voi vastata huutoonsa kaikissa tapauksissa. Eller huru?

Sehän on oikein hyvä kuluttajan kannalta, että jotain laatutuotetta saa edullisesti, vaikka ylivuotistakin. Sillä näissä asioissa laatu ei huonone ajan hampaassakaan.

Hintapolitiikka huvittaa, tai surettaa, kun vertaa meikäläisiä törky mp hintoja edistyksellisten mp maiden hinnoitteluun.

Veroja pitäisi saada alemma. Vaikka Viffelin saakin 2010 mallisena 19t €, niin jenkkilässä maksaa uusi US$16000, nyyh.
Ulkonäkö värien myöden on aina makuasia, ja niin monta on mieltä kuin on miestäkin.

Jokainenhan omastaan tykkää, ainakin toivottavasti.
Eiköhän tuolla ketjun alkupäässä ollut 1. subjektiivista vertailua puimuri vs. viffeli.
Lieneekö siihen syytä tähän kirjoitteluun.
Anyway ei muuta kuin
062802moto_prv.gif
Ja renkaat pääasiassa asfalttia kohden.

Tua FJR kuskin renkaiden kuluttelu kyllä kummastuttaa.
Ehkäpä sihinkin tulee vastaus.
 
Oma kokemus uudesta vifferistä (entinen mp oli vfr 800) on surkea, mm. huono vääntöinen moottori, kiikkerä, takamatkustajan polvikulma jyrkkä eikä jousitustakaan voi kehua.
Bemarin sportti laukun voi laajentaa 17 l > 25 l vs. vifferin 29 l laukku. Kaikki tavarat on sopinut hyvin mukaan, mm. rouvan kihartimet ja suorinraudat 2 viikon reissullekin. Ei ole kehumista vifferin alkuperäisessä takalaukussa ulkonäöllisesti, joka on he.... ruma ja pieni.
Vifferin epäonnistuminen näkyy jo myyntiluvuissa, 2010 uusia pyöriä yritetään myydä pohja hinnolilla mutta ku ei kelpaa kelleen niin ei kelpaa.
Kahdella tuttavalla oli vähän aikaa uuden mallin vifferit mutta eivät tykänneet, toinen vaihtoi XX takas ja toinen 1200 GS:n.
 
No näköjään hinta onkin pudonnut roimasti, kun eihän tuo tekele kellekään kelpaa:
2010 VFR1200FD 24.499€
2011 VFR1200FD 18.999€

Voikohan tuo pitää paikkaansa? On kyllä selvä merkki laitteen huonoudesta, jos ei mene kaupaksi kuin hintaa noin röyhkeästi dumppaamalla.
Eihän tuo honda ole juuri kerännyt kehuja vertailuissa. Mutta saattaa 2010 -mallin ostaneita hieman vihellyttää kun mopon vaihtoarvo putosi maahantuojan avustuksella aika reippaasti jos nyt vaikka bemaria yrittäisi hamuta
No minuva ei vihellytä, kun mopo pidetään pitkään eli yli 100t km:n mennään.
Sielä sitten aikanaan ei nuo nykyset hintamuutokset merkkaa, ja itseasiassa vifferin hankin keväällä hiukka kuin sattuman kauppaa, kun tuli mahdollisuus hommata vähän käytetty edullisesti.
sport05.gif
 
Back
Ylös