• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Käräjät ohi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taidan vielä uskaltaa kommentoida, vaikka minut on jo teilattu ja toivottu jopa onnettomuuksien sattuvan kohdalleni.
Älä nyt viitsi alkaa marttyyriksi.
tounge.gif
Vaikka eihän kenellekään sovi moista toivoa.

Joo, onpas "yllättäen" taas keskustelu revennyt täysin hanskasta. Ihan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin vastaavissa threadeissa, jota ihmettelen kovasti: Vaikka tämänkään ketjun aloittajan viesteissä ei äkkivilkaisulla yhdessäkään valiteta tuomiosta vaan ainoastaan ihmetellään mittausmenetelmää, on viestit silti tulkittu itkuksi. Minäkään en omasta tuomiostani itkenyt vaan kerroin faktat ja kas kas - pian olinkin jo selkärangaton valittaja joka ei halua vastata teoistaan. On tää niin hauska foorumi.
tounge.gif

Taidan vielä uskaltaa kommentoida, vaikka minut on jo teilattu ja toivottu jopa onnettomuuksien sattuvan kohdalleni.
tounge.gif

Joo, onpas "yllättäen" taas keskustelu revennyt täysin hanskasta. Ihan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin vastaavissa threadeissa, jota ihmettelen kovasti: Vaikka tämänkään ketjun aloittajan viesteissä ei äkkivilkaisulla yhdessäkään valiteta tuomiosta vaan ainoastaan ihmetellään mittausmenetelmää, on viestit silti tulkittu itkuksi. Minäkään en omasta tuomiostani itkenyt vaan kerroin faktat ja kas kas - pian olinkin jo selkärangaton valittaja joka ei halua vastata teoistaan. On tää niin hauska foorumi.
tounge.gif
Kerros nyt sitten selkokielellä, miten Sinun juttuusi olisi pitä-
nyt suhtautua. Olla kommentoimatta, ymmärtää tuskaasi ja
kertoa kuinka pahoillamme olemme. Onko meidän arvomaail-
mamme pielessä, vai mikä menee pieleen. Siis kukkahattujen.
Mehän vain edustamme näkemyksiltämme vastakkaista tapaa
ajatella. Monelle kukkahatulle on aivan yhdentekevää mitä juuri
Sinä teet mopollasi, kunhan et tapa sivullista. Se jälkipyykki
mikä kortin menetyksestä syntyy, saattaa ärsyttää monia
palstoja lukevia.
Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.

pftroest.gif
lopettakaa nyt jeesustelu... jotka ajaa lujaa ja ei halua sakkoja niin ajaa pojat kohdattuaan vähän lujenpaa ja ne jotka pitävät lakeja oikeudenmukasina ja reiluina pysähtyvät ja ottavat vastaan mitä tuleman pitää
bowdown.gif

tounge.gif
mun mielestä rangaistukset on kohtuuttomat ja toimin sen mukaan jos tarvetta on
withstupid.gif
mutta ajellaan nyt kaikki kuiteski tää loppukausi ihan turvallisesti
062802moto_prv.gif

Melko turhauttavia tyyppejä tämmöset turdusit ja nevadat.
Itketään ja märehditään jos joku uskaltaa arvostella nykyisiä
ylinopeusrangaistuksia ja jopa poliisien välillä hyvinkin kyseenalaisia
tutkamittauksia.Kyllä näistä mittauksista pitäisi ilman muuta jäädä
faktaa myös "asiakkaille". Se hälventäisi turhia epäluuloja poliisiakin kohtaan. Jos lukema vain vilahtaa näytöllä ja mittauksia on useammalle,niin saattaa siinä tulla vääriäkin nopeuksia.Dementoituu se poliisinkin pää samallalailla kuin meillä muillakin. Minulle on kyllä
näytetty tutkalukema tutkalta ja hymyssäsuin olen nimen sakkolappuun silloin kirjoittanut.
tounge.gif
Ja turha väittää kellään ,ettei ole koskaan mopolla ylinopeutta ajanut.Vaikka tällä foorumilla semmoista yritetään totisesta naamasta uskotella.

Melko turhauttavia tyyppejä tämmöset turdusit ja nevadat.
Itketään ja märehditään jos joku uskaltaa arvostella nykyisiä
ylinopeusrangaistuksia ja jopa poliisien välillä hyvinkin kyseenalaisia
tutkamittauksia.Kyllä näistä mittauksista pitäisi ilman muuta jäädä
faktaa myös "asiakkaille". Se hälventäisi turhia epäluuloja poliisiakin kohtaan. Jos lukema vain vilahtaa näytöllä ja mittauksia on useammalle,niin saattaa siinä tulla vääriäkin nopeuksia.Dementoituu se poliisinkin pää samallalailla kuin meillä muillakin. Minulle on kyllä
näytetty tutkalukema tutkalta ja hymyssäsuin olen nimen sakkolappuun silloin kirjoittanut.
tounge.gif
Ja turha väittää kellään ,ettei ole koskaan mopolla ylinopeutta ajanut.Vaikka tällä foorumilla semmoista yritetään totisesta naamasta uskotella.
joo olishan se reilua ku olis muutakin näyttöä kuin että säähän ajoit ja jne...suomiko muka oikeus valtio? mutta minkäs teet huonompaan suuntaan mennään koko ajan ....ennen sai sentään nähdä tutkasta suoraan itse lukeman ja mitäpä siinä sit olikaan sanomista mut nykyään pitää luottaa vain toisen sanomaan ja pärstäkerroinhan ei vaikuta tietenkään
lookaround_orig.gif

joo olishan se reilua ku olis muutakin näyttöä kuin että säähän ajoit ja jne...suomiko muka oikeus valtio? mutta minkäs teet huonompaan suuntaan mennään koko ajan ....ennen sai sentään nähdä tutkasta suoraan itse lukeman ja mitäpä siinä sit olikaan sanomista mut nykyään pitää luottaa vain toisen sanomaan ja pärstäkerroinhan ei vaikuta tietenkään
lookaround_orig.gif
Ainahan tuo epäreilu toiminta vituttaa. Itseäni vituttaa suunnattomasti käytyäni ajelulla isomummuni synnyinseudulla.
Vanha niin mutkikas sorapätkä levennetty,suoristettu ja asvaltoitu. Ja lätkitty 20 kilometrin matkalle 8 eri 60km/h rajoitusalueita!
veryangry.gif

Siis pilattu ennen niin turvallinen tie. V*ttu! Eikö mikään ole enään pyhää! Kun ennen tuon tien ajeli mopolla vartissa,kuluu nyt aikaa moottoripyörällä sauhun verran pidempään.
Ja kyllä hermosauhut köröttelyn jälkeen maistuukin. Mutta vittuako sitä poraan,rajoitukset on tehty kukkahatuille,ei normaaleille. Kyllä sen tilannenopeuden kertoo tarkemmin oma järki,kun tien reunaan lätkästy tolppa. Toivottavasti joskus valvonnan aiheuttamat kulut nousevat niin korkeaksi että koko holhousyhteiskunta kaatuu mahdottomuuteensa.
Vaan sitä odotellessa
062802moto_prv.gif
ja
033102beer_1_prv.gif
ja kun nakki napsahtaa,niin mennään yhteiskunnan varoilla etelään lomautuksen ajaksi
033102beer_1_prv.gif
.
ja haistakaa p*ska modet jos ei omaa mielipidettään saa vapaasti kertoa!
033102ass_1_prv.gif

tounge.gif

tounge.gif
Kerros nyt sitten selkokielellä, miten Sinun juttuusi olisi pitä-
nyt suhtautua. Olla kommentoimatta, ymmärtää tuskaasi ja
kertoa kuinka pahoillamme olemme. Onko meidän arvomaail-
mamme pielessä, vai mikä menee pieleen. Siis kukkahattujen.
Mehän vain edustamme näkemyksiltämme vastakkaista tapaa
ajatella. Monelle kukkahatulle on aivan yhdentekevää mitä juuri
Sinä teet mopollasi, kunhan et tapa sivullista. Se jälkipyykki
mikä kortin menetyksestä syntyy, saattaa ärsyttää monia
palstoja lukevia.
Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.
Ensimmäiseksi - sinun ei tarvitse hoitaa rivitystä itse, vaan foorumi hoitaa sen itse. On kivempi lukea vähän pidempiä rivejä kuin tuommoisia itsetavutettuja pätkiä.
smile_org.gif

Asiaan. Itse en hakenut ollenkaan kommentteja jutulleni vaan halusin lähinnä informoida kanssamotoristeja siitä, millaisia tuomioita "tuolla ulkona" on mahdollisuus saada. Itse ainakin otan mieluusti vastaan tietoa tuomioista, jotta osaa sitten itse käyttäytyä ja toimia liikenteessä nuo riskit ja seuraukset tiedostaen.

En millään muotoa kaivannut myötätuntoa - en kyllä kitinääkään - ja tämänkin asian toin silloisessa viestissäni hyvin selkeästi julki.

Nyt loppui paskanjauhanta sille kuulumattomassa ketjussa. Ta-ta!

Joku yli-innokas poliisi vapaa-ajallaankin piti järjestystä ja kuria yllä omalla autolla. On näitä ennenkin tapahtunut.
Tämä on valitettavasti NIIN totta.
niimpä
033102ass_1_prv.gif
mut täällä vissiin puolet poikien edustajia joten heikoilla ollaan mut jatketaan samalla tiellä
kaboom.gif
Sattui 90-luvun alussa töistä palatessani sunnuntai-iltana. Saavuin T-risteykseen, jossa rajoitus putosi sadasta ensin kasikymppiin ja lopulta ennen stoppia kuuteenkymppiin. Jakajan päällä valkoinen Golf parkissa. Meikäläinen paikalle samanlaisen parivuotiaan biimerin perässä ja Golfista ryntäsi mies ulos keltaisessa T-paidassa ja maastohousuissa "pingismaila" kädessään.
Ilmoitteli että oli vähän vauhtia, ja hoitavansa tämän ensimmäisen "kaaharin ensin. Minä sitten soitin tutulle poliisille NMT:llä, että voineeko tämä olla totta?
Kun vuoroni koitti, ohjeistettuna kysyin virkamiehen nimeä, ei hän ollut saanutkaan nopeuttani kuulemma mitatuksi?

Auttoiko kravatti kaulassa?

Ensimmäiseksi - sinun ei tarvitse hoitaa rivitystä itse, vaan foorumi hoitaa sen itse. On kivempi lukea vähän pidempiä rivejä kuin tuommoisia itsetavutettuja pätkiä.

Asiaan. Itse en hakenut ollenkaan kommentteja jutulleni vaan halusin lähinnä informoida kanssamotoristeja siitä, millaisia tuomioita "tuolla ulkona" on mahdollisuus saada. Itse ainakin otan mieluusti vastaan tietoa tuomioista, jotta osaa sitten itse käyttäytyä ja toimia liikenteessä nuo riskit ja seuraukset tiedostaen.

En millään muotoa kaivannut myötätuntoa - en kyllä kitinääkään - ja tämänkin asian toin silloisessa viestissäni hyvin selkeästi julki.

Nyt loppui paskanjauhanta sille kuulumattomassa ketjussa. Ta-ta!

--------------

"Paskaks vaan jos se paskaks menee" /// Nordkapp käyty - reissupäiväkirja täällä!
Back to top
--------------------------------------------------------------------------------
Tumeetti
Kiitos neuvosta, kokeilen
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Nythän mä sen hokasin.
Et sitten vastannut kysymykseen.
Eikös se riitä kun kertoo setin lähteneen- piste
Ennenvanhaan sitä pidettiin vähän hävettävänä juttuna ja
piiloteltiin asiaa. Nyt siitä saa kovan jannun tunnukset.
Se pitää julkistaa mahdollisimman monelle.

Kyllähän se aika helposti selkiää, kuka virka-asuinen poliisi oli siihen aikaan liikkeellä ja siinä paikassa, soitto porsliiniasemalle saattaa auttaa. Ne nimittäin ilmoittelee missäpäin liikkuvat ja toisten partioiden sijainnit näkyy ilman ilmoittelujakin, vissiin. Keskukseen tallentuu jutut että jos muisti on hatara, niin tarpeen vaatiessa saa kaivettua esille.

Ottaisin asian vakavassa mielessä vähintään paikkakunnan poliisilaitoksella esille, jos olisin naisihminen ja poliisi tuolaisessa tilanteessa kyselisi puolison puhelinnumeroa soittaakseen miehelle puhelun jossa pyytää ojentamaan ko. naishenkilöä...

Odottelemme siis jatkoa tarinaan.

Et sitten vastannut kysymykseen.
Vastasinhan. Kysyit ainoastaan miten olisi pitänyt suhtautua ja siihen toin kantani julki. Jos on vielä kysyttävää, ole hyvä ja toimita ne vaikka yksityisviestillä niin säästämme threadia päättömältä paskanjauhannalta ja täysin turhalta tinkaamiselta.

Opettele tuo lainauskin vaikka tuolla testifoorumi -osiossa niin tulee selkeämpää luettavaa siltäkin osin.
smile_org.gif

Kukkahattu ja lammas vain osoittaa tietämättömyyttään ihmismielen kiemuroita kohtaan. Kyllähän se korpee kukkahattua ja lammastakin epäonnistuneet asiat kun itse mokaa. Kovin tuntuvat olevan perfektionisteja kaikessa ja ei varmaankaan epäonnea ole suorituksissa mukana kovin paljon, mutta sen takaan että potuttaa se kukkahattua ja lammastakin vaikka kuinka olisi itse syypää.
Itkuksihan sitä täällä sanotaan tervettä reaktiota  

editoin sanamuotoja

Jatka vielä editointia, en ymmärtänyt pointtia
Jatka vaa koittamista, kyllä se avautuu hieman hitaammallekin mopoilijalle
wink.gif

Voi hyvät hyssykät, juuri kun kehuin kuinka siistinä keskustelu pysyi. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään modeja. En ole koskaan ymmärtänyt kenenkään nimittelemistä. Tottahan asioista voi olla erimieltä ja väitelläkkin, mutta jokaisella on kuitenkin
ihmisarvo ja sen pitäisi olla loukkaamaton.
kiitos siivoamisesta.

Ihmettelen näissä ketjuissa aina vain sitä yhtä asiaa. Jos joku uskaltaa edes yleisellä tasolla olla lainlaatijoiden tai muun auktoriteetin kanssa samoilla linjoilla, niin miksi aina pitää jonkun aloittaa "kukkahattuilu".

Ei kovin naisekasta/miehekästä toimintaa, toisin sanoen, sanottava on loppu ja henkilö tietää olevansa alakynnessä sekä vielä pahempaa väärässä. Siitähän se nimittely yms alkaa.

Ihmettelen näissä ketjuissa aina vain sitä yhtä asiaa. Jos joku uskaltaa edes yleisellä tasolla olla lainlaatijoiden tai muun auktoriteetin kanssa samoilla linjoilla, niin miksi aina pitää jonkun aloittaa "kukkahattuilu".

Ei kovin naisekasta/miehekästä toimintaa, toisin sanoen, sanottava on loppu ja henkilö tietää olevansa alakynnessä sekä vielä pahempaa väärässä. Siitähän se nimittely yms alkaa.
Se on näet sitä kapinaa. Moottoripyöräilyyn kuuluvaa asiaa, kuten edellä kerrottiin.

Samaa kapinaa, mitä edustaa esimerkiksi teollisuusjohtajien ja ministeri Saarelan ja hänen puolisonsa näyttävä esiintyminen moottoripyörän päällä. Ainoa ero kai on, että ministerin pitää virkansa puolesta viettää aina silloin tällöin ilta sanan ääressä, jos pso hurjastelee.

Joka inehmo tietää, joka on ajanut, että nopeus on vaikea pitää ja aina pikkusen joskus sleepaa ja varisee. Ja siten joskus vielä vähän enemmän. Se, että käry joillekin joskus käy, ei mielestäni osoita, että Suomi on paska paikka elää ja että systeemissä oikeastaan on sanottavammin mätää.

Moottoripyörästä ei peritä ajoneuvoveroa, pankaa sakot yleiskustannuksiin.

Ajokielto on turvaamistoimenpide, jonka tarkoitus on vähentää rikollisuutta heti eli pitää kohmot pois puikoista edes vähän aikaa. Idea on vähän sama kuin rattijuoppojen kohdalla: odotellaan että kuski selviää sen verran, että tajuaa tilansa.

Lainlaatija uskoo lujasti ajokiellon tehoon. Vetomies tietää, että pyörällä ajetaan, ei kortilla.

Siksi poliisi onkin poliisi, joka on vannonut poliisimiehen vala. Ei siviilikansalainen, joka pystyy muokkamaan lakia oman mielensä mukaan. Vastaavissa tapauksissa poliisilla ei ole mitään järkevää syytä valehdella oikeudessa, tai edes sakossa, ja varmasti menee virka jos moisesta jää kiinni.  
Onko näin että poliisimies saa liikerikkomusta tutkiessaan valehdella näytöstä ?

Sattuipa laki24.fi: seuraava tapaus joka on vielä käsittelyssä siten että hallinto-oikeus kumosi poliisin asettaman ajokiellon.

29.08 klo. 22:30:45 MrNacl kirjoittaa:
Ylinopeus, joka todettiin poliisin silmämääräisellä arviolla
Tapahtuman kulku:
Ajan noin 100 kilometriä tunnissa, rajoitus 100. Minut ohittaa ajoneuvo noin 120 km/h, ja jatkaa samaa nopeutta. Ajan hänen perässään samaa nopeutta. Nopeus saattoi nousta tai laskea, en katsonut mittaria. Tien varressa oli parkissa poliisi, joka lähti perään, ajoi väliimme ja näytti pysäytysmerkkiä molemmille.

Pysäytettäessä poliisi kysyi minulta, kuinka lujaa arvelin ajaneeni. Kerroin ajaneeni korkeintaan 140 km/h, mutta en ollut varma tarkasta nopeudesta, koska en katsonut mittaria. Toisen auton kuljettaja ei sanonut minkäänlaista lukemaa. Kerroin myös toisen auton ohittaneen minut hetkeä aiemmin, jonka perässä siis ajoin.

Toinen poliiseista kertoi tutkalukemien menneen sekaisin, "emme tiedä kumpi oli kumman lukema", kun taas toinen paljasti myöhemmin, ettei tutka ollut edes päällä.

Tapahtumasta kirjattiin molemmille rangaistusvaatimus, perusteena:
"Suurimman sallitun nopeuden ylittäminen. Nopeus rajoitettu liikennemerkein 100 km/h, ajoi 145 km/h, ylitys 45 km/h. Nopeus todetttu: Kahden poliisimiehen silmämääräinen arvio." Lisäksi molemmat määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon, jonka pituus määritellään myöhemmin asiaa tutkivan virkamiehen toimesta.

Eli siis poliisimies ensin sanoi että tutkalukema meni sekaisin kahdesta autosta. Toinen kuitenkin paljasti myöhemmin ettei tutka edes ollut päällä. Eli saako poliisi vähän livetä totuudesta? Milloin se on sallittua ja milloin ei?

Back