• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Käräjät ohi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli siis poliisimies ensin sanoi että tutkalukema meni sekaisin kahdesta autosta. Toinen kuitenkin paljasti myöhemmin ettei tutka edes ollut päällä. Eli saako poliisi vähän livetä totuudesta? Milloin se on sallittua ja milloin ei?
Ne on vain ihmisiä...
Eikä tuosta kukaan virkaansa menetä - olihan se juttu kuitenkin vähän sinne päin
biggrin.gif

Ottaisin asian vakavassa mielessä vähintään paikkakunnan poliisilaitoksella esille, jos olisin naisihminen ja poliisi tuolaisessa tilanteessa kyselisi puolison puhelinnumeroa soittaakseen miehelle puhelun jossa pyytää ojentamaan ko. naishenkilöä...

Odottelemme siis jatkoa tarinaan.
Just näin.
No mites se tarina jatkuu, odotamme mielenkiinnolla.
Joo, huumori on täysin kiellettyä Suomessa, olisi vaikka soittanut toinen partio paikalle tuomaan lomakkeita. Perkele, eihän nyt Suomessa sentään voida vakavia asioita hoitaa huumorilla. ...
confused_orig.gif

No mut mä ja pari muuta ei laskennu sovinismia virantoimituksessa tuntematointa naisihmistä kohtaan huumoriksi. Että toikin piti tarkentaa.

Tarkoitus oli, väännetään tääkin rautalangasta, että mikäli mimmi ei heitä pelkkää legendaa mitä jonkin verran kyllä pelkään että heittää, hän ottaa asiakseen ja on yhteydessä sinne laitokselle. Sen jälkeen kertoo meille, miten siellä asia edistyi. Jatkotarinan kulusta riippuu siis miten uskottavaksi alunperäinen tarina lasketaan, jos noin voi sanoa...

Och samma på dålig svenska:

Jag och några andra tror att sovinism åt okända kvinnor hör inte till kategoriet "god humör". Vad för f...n måste detta här också betonas?
crazy.gif

Meningen var att (måste vrida lite ståltråd här också), om den här bruden inte snackar sina egna historier, som jag så att sägä är litet bekymrad av att hon gör, tar hon detta på allvar och går till polismyndigheter. Och sedan får vi läsa hur sakerna utvecklats där. Av historiets fortsättning beror alltså mycket, hur trovärdigt är den originala begynnelsen, om man kan så säga...

Samperi, että vaati oikeen huumoria tällä ruastuneella ruattinkiälentairolla kirjotella. Varmaan ruotsinkielisiltä vielä enemmän huumoria lukea. Mutta jos lukee molemmat nii ehkä se väärinymmärrys nyt katoaapi?

No mut mä ja pari muuta ei laskennu sovinismia virantoimituksessa tuntematointa naisihmistä kohtaan huumoriksi. Että toikin piti tarkentaa.

Tarkoitus oli, väännetään tääkin rautalangasta, että mikäli mimmi ei heitä pelkkää legendaa mitä jonkin verran kyllä pelkään että heittää, hän ottaa asiakseen ja on yhteydessä sinne laitokselle. Sen jälkeen kertoo meille, miten siellä asia edistyi. Jatkotarinan kulusta riippuu siis miten uskottavaksi alunperäinen tarina lasketaan, jos noin voi sanoa...
Kyllä mä aivan tositarinan kerroin. Miksi mä nyt tollasta omasta päästä keksisin..
nixweiss.gif

Laitoin postia poliisille kyseisestä asiasta, ja odottelen vastausta.
Vaikka poliisin toiminta oli mitä oli ja omastakin mielestä oli "rangaistuskeino" vähintään arvelluttava,
niin kun kuitenkin tässä mulle nyt kävi hyvin ja kortti pysyi taskussa, niin en nyt hirveesti halua nostaa asiaa tapetille.
Mistä noista tietää, kirjottavat vielä jälkeenpäin sakot..
crazy.gif

Siksi poliisi onkin poliisi, joka on vannonut poliisimiehen vala. Ei siviilikansalainen, joka pystyy muokkamaan lakia oman mielensä mukaan. Vastaavissa tapauksissa poliisilla ei ole mitään järkevää syytä valehdella oikeudessa, tai edes sakossa, ja varmasti menee virka jos moisesta jää kiinni.  
Onko näin että poliisimies saa liikerikkomusta tutkiessaan valehdella näytöstä ?
Tuskin. Tee tutkintapyyntö asiassa, ellei ole jo tehty
tounge.gif

Kyllä mä aivan tositarinan kerroin. Miksi mä nyt tollasta omasta päästä keksisin..  
nixweiss.gif

Laitoin postia poliisille kyseisestä asiasta, ja odottelen vastausta.
Vaikka poliisin toiminta oli mitä oli ja omastakin mielestä oli "rangaistuskeino" vähintään arvelluttava,
niin kun kuitenkin tässä mulle nyt kävi hyvin ja kortti pysyi taskussa, niin en nyt hirveesti halua nostaa asiaa tapetille.
Mistä noista tietää, kirjottavat vielä jälkeenpäin sakot..  
crazy.gif
Tämä selvä, se vaan tuntui niin oudolta että oli pakko alkuun eppäillä. En epäile sen enempää, kun noin kerroit.

Ei ne jälestäpäin ilmeisesti voi sakkoja laittaa jos ei paikan päällä ole rangaistusvaatimusta kirjoitettu. Sakon summa kaiketi voisi muuttua jälestäpäin, kun asia käsitellään, jos sellainen siis olisi esitetty. Että sikäli voi ja pitääkin puuttua asiaan.

Sitäpaitsi nehän oli kaksi eri asiaakin, poliisiviranomaisen käyttäytyminen tilanteessa ja ylinopeuden ajaminen.

Ihmettelen että nykyään on poliiseja, jotka eivät voi ammattimaisesti suhtautua työhönsä. Sehän vie heidän omalta ammatiltaan uskottavuuden jos alkaa sekoilemaan ihmisten edessä. Aivan toinen asia on se, että ko. poliisimies osoitti tietynlaista Salomoninpäätöksentekokykyä syystä tai toisesta samaan aikaan. Sehän on tietty se mitä poliisilta odottavat kaikki.

Poliisin ammatti on todella vaikea ja monimutkainen, en kyllä itse pystyisi siihen. Mutta "työnantajana" ja joskus kenties asiakkaanakin, olen kyllä sitä mieltä että parantaa pitää myös julkisen tarkkailun ja arvostelun voimalla.

Se vaan että sais vältettyä ne seitsemänpäivää-arvostelut. Ne taas murentavat pohjaa kritiikiltä ja sen uskottavuudelta.

Saa sitten nähdä, mitä tuokin tapaus piti sisällään. Yks mun sukulaistyttö, joka on parturi-kampaaja kertoi että (nyt jo eläkkeellä) oleva pikkupaikkakunnan palopäällikkö tapasi käydä hiuksensa leikkuuttamassa hänellä. Sukulaistyttö on varsin sirpakka, joka ilmeisesti vaikutti siihen että palopäällikön jutut olivat aivan sekavia joka kerta...
biggrin.gif

Minusta toi oli Kummeli- tason huumoria, ihan loistava läppä. Itse katselisin noita mieluummin kuin ajoakieltoa+sakkolappua, mutta huvinsa kullakin.

Vitsihän kohdistui selvästi poliisiin itseensä, ei asiakkaaseen. Pipoa vähän löysemmälle! Vai tehdäänkö addressi, jossa vaaditaan rangaistusta molemmille?

Aika hassu tapaus ja mukavaa joustoa poliisilta. Toivoisi omalle kohdalle myös.

Toi sovinismi on sitten vähän niin tai näin. Ei tiedä vaikka ko. poliisi käyttäisi samanlaisia toimintatapoja myös miespuolisiin asiakkaisiin: "Mikäs on vaimos numero..? Päivää polliiisista, se on Matti ajanut täällä ylinopeutta, että silitäppäs illalla päätä vähän  teflonilla. Joo... Sanon että tulee suoraan kotiin. Ok ja että tuo tullessaan maitoa, minä kerron."  
biggrin.gif

Minusta toi oli Kummeli- tason huumoria, ihan loistava läppä. Itse katselisin noita mieluummin kuin ajoakieltoa+sakkolappua, mutta huvinsa kullakin.

Vitsihän kohdistui selvästi poliisiin itseensä, ei asiakkaaseen. Pipoa vähän löysemmälle! Vai tehdäänkö addressi, jossa vaaditaan rangaistusta molemmille?
Ei kummallekaan rangaistusta, mutta poliisille käytöstapoja lahjaksi. turha odotella jouluun.

Joo mä oon aiemminkin kuullut ton että jos naisille heittää alentavan jutun niin se on huumoria mutta jos pistää samanlaisen miehelle se on loukkaus ja vaatii verta pakkiin. Ja tunnistan kyllä mistä lähteestä se on tullut. Mutta eihän tietyllä tavalla asennevammainen voi muutenkaan asiaa tajuta, tietty sen verran käsitän...

Pipo on itellä kyl aika löysä, mitä huumoriin tulee, se on kyl tosi. Jos vielä pitä löystää, niin voi hukkua vallan. Ei pysy päässä...
062802moto_prv.gif

Ei kummallekaan rangaistusta, mutta poliisille käytöstapoja lahjaksi. turha odotella jouluun.

Joo mä oon aiemminkin kuullut ton että jos naisille heittää alentavan jutun niin se on huumoria mutta jos pistää samanlaisen miehelle se on loukkaus ja vaatii verta pakkiin. Ja tunnistan kyllä mistä lähteestä se on tullut. Mutta eihän tietyllä tavalla asennevammainen voi muutenkaan asiaa tajuta, tietty sen verran käsitän...

Pipo on itellä kyl aika löysä, mitä huumoriin tulee, se on kyl tosi. Jos vielä pitä löystää, niin voi hukkua vallan. Ei pysy päässä...
062802moto_prv.gif
Huumorintajua ei kukaan tarvitse lisää, omasta mielestä kaikilla on hyvä huumorintaju.

Pääsit varmaan jollain hienolla analyysillä tohon mun asennevammaan, mutta antaa olla, ei kiinnosta miten. On varmaan kiva olla aina oikeassa.

sanoi:
Pääsit varmaan jollain hienolla analyysillä

Ei mitään semmoista.

sanoi:
On varmaan kiva olla aina oikeassa.

En usko että on kiva, todella oikeassa olevat ovat kuuleman mukaan usein kovin yksin...mutta yksinäisyyteen kuulemma tottuu.

No, jotain kivaa ehkä: kaikki voivat silti olla oikeassa, omasta mielestään, se on pääasia.
wink.gif

Pistettän nyt tänne jos jollain olisi vaikka vastaava tapaus ja odottelee käräjiä... Elikkäs... Nopeutta oli 141 @80 tiellä ei muuta liikennettä (kuin tietenkin se poliisi). Keli oli pilvipoutainen ja hyvä. Tästä huvista tuli tasan 4kk ajokieltoa ja 35 päiväsakkoa. Teko oli lisäksi erittäin lyhytaikainen kun kyseessä oli vain bensa-asemalta kiihdytys.. Koko ajo kesti liikkeelle lähdöstä pysähtymiseen alle 20 sek.

Ja valmiiksi niille jotka syyttää sympatian hakemisesta, että sitä ei nyt haeta vaan tarkoitus on vain kertoa että mitä on odotettavissa vastaavassa tilanteessa... Itsekkin tuomiota odotellessa yritin etsiä että mitä olisi odotettavissa, joten siksi tämän laitoin tänne.

Nopeutta oli 141 @80 tiellä ei muuta liikennettä (kuin tietenkin se poliisi). Keli oli pilvipoutainen ja hyvä. Tästä huvista tuli tasan 4kk ajokieltoa ja 35 päiväsakkoa. Teko oli lisäksi erittäin lyhytaikainen kun kyseessä oli vain bensa-asemalta kiihdytys.. Koko ajo kesti liikkeelle lähdöstä pysähtymiseen alle 20 sek.
Kyllä nämä rangaistukset ovat aivan järjettömiä.

Pistettän nyt tänne jos jollain olisi vaikka vastaava tapaus ja odottelee käräjiä... Elikkäs... Nopeutta oli 141 @80 tiellä ei muuta liikennettä (kuin tietenkin se poliisi). Keli oli pilvipoutainen ja hyvä. Tästä huvista tuli tasan 4kk ajokieltoa ja 35 päiväsakkoa. Teko oli lisäksi erittäin lyhytaikainen kun kyseessä oli vain bensa-asemalta kiihdytys.. Koko ajo kesti liikkeelle lähdöstä pysähtymiseen alle 20 sek.
Mulla vähän samanlainen... 3 kilometrin matkalla keskituntinopeus 142km/h 80:n alueella. Käräjiä odotellessa...
033102ass_1_prv.gif

Mulla vähän samanlainen... 3 kilometrin matkalla keskituntinopeus 142km/h 80:n alueella. Käräjiä odotellessa...
033102ass_1_prv.gif
Jotain tollasta siis odotettavissa... Tosin toi vauhdin ylläpitäminen saattaa vähä pistää tiukemmat sanktiot. Ainakin itselläni on tälläinen käsitys... Yhteensä kerkesin ajamaan tasan kilometrin lähdöstä pysähdykseen ja nopeus ei siis ollut keskinopeus. Melko syvältä tämä systeemi... Mutta onneksi ei olla ranskassa. Sielä olisi menetetty ajoneuvo valtiolle ja 3 kk linnaa. Oli juuri lehdessä siitä juttua.

Missäs lehdessä tuommoista oli? Itse vetelin tutkaan Ranskassa 95 @ 50 ja vähän moittivat ja matka jatkui vähän rauhallisemmin. Tapahtui viime vuonna. Jos olisi tapahtunut täällä, niin viiden vuoden päästä voisi varovasti kysellä jo yhteisen potin sosiaalidemokraattiselta vartijalta armahdusta.

Missäs lehdessä tuommoista oli? Itse vetelin tutkaan Ranskassa 95 @ 50 ja vähän moittivat ja matka jatkui vähän rauhallisemmin. Tapahtui viime vuonna. Jos olisi tapahtunut täällä, niin viiden vuoden päästä voisi varovasti kysellä jo yhteisen potin sosiaalidemokraattiselta vartijalta armahdusta.
Luin sen muistaakseni Keski uusimaasta, mutta sitä lehteä en enää löytänyt.  Tälläinen linkki kuitenkin löytyi (Aamulehti), jossa on sama asia kerrottuna. Sieltä lainattuna

"Yli 50 kilometrin ylinopeus
Ajokortti hyllylle välittömästi 3 vuodeksi
Vankeutta 3 kuukautta
Sakkoja 3 750 euroa
Ajokortista –6 pistettä
Ajoneuvon takavarikointi
Pakollinen liikenneturvallisuuskurssi"

Ranskakin on unohtanut näemmä perinteiset vapaat dogminsa. Siellä tosiaan ainakin Ennen Wanhaan käytettiin vielä järkeä liikenteen valvonnassa; jos et vaarantanut ketään, sait ajaa joustavasti.

Tuo ihmeellinen mantrana hoettava sos.dem. räksytys hieman ihmetyttää. Eipä se nyt mistään yhdestä puolueesta johdu viime vuosien totalitarian kasvu. Ranskassakin uusia kovan linjan uudistuksiakin ajaa nimenomaan oikeistopoliitikko Chirac.

(Ei, en kuulu demarien kannattajiin
tounge.gif
).

-hh-

-hh-

Back