Kawasaki H2 SX

Satsasit sitten ihan kunnolla pakoränniin:thumbup: Laita tosiaan kokemuksia siitä, kun niitä kertyy. Onko tietoa mitä toi Vandemon painaa?
 
Weight:*7.5kg ( OEM Exhaust System 14.1kg)

Tollasta kaksineuvoista mäkin kyselin omaani kun se mun H2R kloonitötterö on aikas äänekäs....pelkkä bimodal slipari riittäisi kun on jo ne Vandemonin alkukäyrät, eikä se olis ihan hirveän kalliskaan. Mutta sitten taas olisi vietävä säätäjälle....
 
Mikä juttu tossa käyrästössä? Kun gyybeli missä päin maailma vain tulee mittailemaan, niin napista hiljaiseksi? :D
 
Olen kanssa kovasti suunnitellut putken ja vaimentimen vaihtoa. Hyviä ja edullisia ideoita on maailmalta kertynyt mutta ensin pitää odottaa, että joku ystävällinen sielu saa purettua salaukset tuosta Boschin pirunnyrkistä, joka pyörän ECUna toimii. Jotta saa koneen sitten säädettyä.
 
Olen kanssa kovasti suunnitellut putken ja vaimentimen vaihtoa. Hyviä ja edullisia ideoita on maailmalta kertynyt mutta ensin pitää odottaa, että joku ystävällinen sielu saa purettua salaukset tuosta Boschin pirunnyrkistä, joka pyörän ECUna toimii. Jotta saa koneen sitten säädettyä.

Eikö ECU päivitys vielä onnistu? Kyllä sitä joku palveluntarjoaja H2 SE:lle mainostaa.
 
Käsittääkseni vain 2021 mallivuoteen saakka on saatavilla, sitä uudempiin ei. (H2 SX siis)

Juurikin näin. Mallivuodesta 2022 tuli H2 SX malleihin tutkat ja siksi myös tuo Boschin ECU, jonka salauksia tietääkseni kukaan ei vielä ole onnistunut purkamaan. Jokaisen asiasta kiinnostuneen kannattaa tehdä Woolichille pyyntö, jotta tekisivät jotain asialle. Ilmeisesti kriittinen massa 2022-> H2 SX pyörien suhteen ei ole vielä ylittynyt ja Woolich ei näe business casea ECU cräkkäyksen suhteen.

https://www.woolichracing.eu/supportcenter.aspx
 
Tässä kokemuksia Vandemonin Bimodal pakoputkesta.

Valitettavasti se ei ole aivan plug and play tasoinen keksintö. Katteen oikeanpuoleinen alareuna tulee kiinni pakokäyrään. Ratkaisu tähän on levittää katetta alaosastaan laajemmaksi kiinnitysruuvien kohdalle katteen ja rungon väliin tulevilla holkeilla. Se ei tietystikään ole kovin mukava ratkaisu, mutta saatiin siten toimimaan. Aion laitaa vielä lisäksi lämpösuojan katteen sisäpuolelle. Valmistaja pahoitteli tilannetta ja laittoi tulemaan jotakin holkkeja/prikkoja ongelman ratkaisemiseksi. Näitä en ole vielä saanut.

Toinen kiusallisempi ongelma on se, että pakoputken vaihdon jälkeen pyörä alkoi näyttämään moottorivikakoodia. Vikakoodi resetointiin huoltoliikkeessä, mutta se tuli uudelleen ajon aikana. Vaikuttaa vähän siltä, että se ilmaantuu kun kierrokset käy yli 6 000 rpm. Keskustelua tästä ei ole käyty vielä valmistajan kanssa.

Täällä kuvia: https://photos.app.goo.gl/sJ63KdWszUkzaG12A

Muuten se on toiminut hyvin, 1300 km lenkki sillä ajeltu.
 
Toinen kiusallisempi ongelma on se, että pakoputken vaihdon jälkeen pyörä alkoi näyttämään moottorivikakoodia. Vikakoodi resetointiin huoltoliikkeessä, mutta se tuli uudelleen ajon aikana. Vaikuttaa vähän siltä, että se ilmaantuu kun kierrokset käy yli 6 000 rpm. Keskustelua tästä ei ole käyty vielä valmistajan kanssa.

Vikakoodi kertoo, että ilmaventtiilin virtapiirissä on toimintahäiriö, joko oikosulku tai avoin piiri. Minusta on hyvin epätodennäköistä, että pakoputkisto tuota vikaa voisi aiheuttaa muuten kuin asennuksen yhteydessä irtijääneen liittimen tai johonkin väliin rikki murjotun sähköjohdon kautta.
 
Vikakoodi kertoo, että ilmaventtiilin virtapiirissä on toimintahäiriö, joko oikosulku tai avoin piiri. Minusta on hyvin epätodennäköistä, että pakoputkisto tuota vikaa voisi aiheuttaa muuten kuin asennuksen yhteydessä irtijääneen liittimen tai johonkin väliin rikki murjotun sähköjohdon kautta.
Kiitos vinkistä! Onko faktaktietoa vai valistunut arvaus? Pakoputken vaihdon teki Oulun EMC, joka on valtuutettu Kawasaki huoltaja.
 
Kiitos vinkistä! Onko faktaktietoa vai valistunut arvaus? Pakoputken vaihdon teki Oulun EMC, joka on valtuutettu Kawasaki huoltaja.

Ei mulla sen yksityiskohtaisempaa tietoa ole kuin se sinun valokuvasi Kawasakin omasta testerisoftasta, joka tuon ”Air switching valve malfunction, wiring open and short” kertoo selvällä englanninkielellä. Tuossa Attituden laittamassa kuvassa näyttäisi olevan vielä Kawasakin virallinen diagnosointiohje, jota merkkihuollon asentajan pitäisi noudattaa.
 
Ei mulla sen yksityiskohtaisempaa tietoa ole kuin se sinun valokuvasi Kawasakin omasta testerisoftasta, joka tuon ”Air switching valve malfunction, wiring open and short” kertoo selvällä englanninkielellä. Tuossa Attituden laittamassa kuvassa näyttäisi olevan vielä Kawasakin virallinen diagnosointiohje, jota merkkihuollon asentajan pitäisi noudattaa.
Pitää varata aika EMC:lle, niin saavat katsoa kuntoon sen. Varmaankin siellä on joku käpy tullut asennuksen yhteydessä.
 
Olisiko porukoilla kiinnostusta osallistua H2-ylipaineajeluun nyt alkukesästä viime vuoden tapaan? Joku arki-ilta tai miksei myös viikonloppu esim. viikon kahden päähän.
 
Elokuu käy myös tai miksei molemmat. Katsotaan nyt ensiksi ilmoittsutuuko kesäkuun ajeluihin osallistujia. Alustavasti ajattelin ti-to iltana joko 11-13.6 tai ti-ke 18-19.6, tosin jälkimmäinen on juhannusviikko ja moni ehkä karannut jo lomille.

Tarkennuksena vielä, että lähtö tapahtuisi jostain 100km säteellä pk-seudusta ja ajomatka olisi joku 100-200km, jos arki-ilta. Viikonloppuna voisi ajella pitempäänkin.
 
19.6.ois erittäin sopiva. Vielä kun lähtöpaikka ois n. 100 km länteen Stadista niin vielä parempi [emoji16]
 
Back
Ylös