Kawasaki Ninja H2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smistik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
H2R on 22 kiloa kevyempi, niin kyllä se tuosta änkkäristä tulee :). Koneenhan ne väitti tuossa olevan sama tai ainakin melkein. Tuokin helposti laaja käsite.
 
H2R on 22 kiloa kevyempi, niin kyllä se tuosta änkkäristä tulee :). Koneenhan ne väitti tuossa olevan sama tai ainakin melkein. Tuokin helposti laaja käsite.

Kansipahvi, nokat ja jotain muuta pientä niissä oli eroa imu ja pakopuolen lisäksi. Mut aika helpolla tuosta perusmallista pitäs raapia lähelle samat tehot kuin R:stä.
 
238 kg on kyllä kaikilla mittareilla mitattuna täysin järjetön lukema.
Kai se on amerikkalaisten vaatimus, että maaginen 500 paunan raja ei saa alittua tai kysymyksessä on mopo.
 
r-mallista lähtee tehdaskunnossa 120db :doh:, vain r-mallissa kaytettäviä osia myydään vain r-mallin omistajille (runkonumeron perusteella) joten katumallin omistajilla jää helpot hevoset haaveeksi, mutta kyllä tuohon varmasti tarvike osaa alkaa kohta saamaan jotta edes vähän saa tehoja nostettua ettei ihan jalkoihin jää :p
 
r-mallista lähtee tehdaskunnossa 120db :doh:, vain r-mallissa kaytettäviä osia myydään vain r-mallin omistajille (runkonumeron perusteella) joten katumallin omistajilla jää helpot hevoset haaveeksi, mutta kyllä tuohon varmasti tarvike osaa alkaa kohta saamaan jotta edes vähän saa tehoja nostettua ettei ihan jalkoihin jää :p

Ei mee pitkin niin joku kopsaa noi R-nokat ja alkaa myymään tarvikeputkistoo. Isompi ongelma on jos ei pääse ECU:uun käsiksi.
 
jos esim turbon roottori on erilainen 300hp mallissa, niin voi se olla vähän vaikea kutittaa se katumallista irti.

Ihan hieno tuollai 'luonnossa'

Tuolla painolla tietysti suomessa tuosta tehosta ei ole apua edes radalla, kun mutkia on enemmän kuin suoraa.
 
jos esim turbon roottori on erilainen 300hp mallissa, niin voi se olla vähän vaikea kutittaa se katumallista irti.

Ihan hieno tuollai 'luonnossa'

Tuolla painolla tietysti suomessa tuosta tehosta ei ole apua edes radalla, kun mutkia on enemmän kuin suoraa.

Mun mielestä tuolla kawan sivuilla sanottiin, että toi impelleri olis sama molemmissa.
 
jos esim turbon roottori on erilainen 300hp mallissa, niin voi se olla vähän vaikea kutittaa se katumallista irti.

Ihan hieno tuollai 'luonnossa'

Tuolla painolla tietysti suomessa tuosta tehosta ei ole apua edes radalla, kun mutkia on enemmän kuin suoraa.

Kyseessähän ei ole turbo vaan mekaaninen ahdin jonka välitykset on toteutettu planeettavaihteistolla.

kawa_ahdin.jpg
 
joo, tiedetään, mutta esim turbokompressori on myös vain ahdinpyörä jota pyörittää sähkömoottori, on sekin turbo. Käytän turbo nimitystä tässä merkityksessä.
 
Eroja sanottiin olevan vain kannentiiviste, nokat, pakoputkisto ja kytkin. Eli ahdinkin on sama. Puristussuhteessa on vain vähän eroa, 8.5 vs. 8.3. Nokka-akseleista sanottiin, että ovat H2:ssa pienemmällä nostolla ja overlapilla kuin ahtamattomassa tyypillisesti ja vääntöä on siten alhaalta enemmän. Rajoitettu pelihän se tavallaan on. Ram-airin eli ilmanoton pinta-ala oli myös puolet pienempi eli vain lampun vasen puoli ja putkikin näyttää pienemmältä. Iskunpituus on 55 mm kun BMW S1000RR:ssä se on alle 50 mm.
Sanottiinko jossain, että H2R:n osia ei saisi ostaa H2:een? Ihmettelen kovasti jos niin on. Jonkinlaiset virinokat H2:een tullee varmasti jostain saataville. H2R:stä oli penkitetty 326 hv, vaikka ilmoitetaan 297 hv. Ehkä 10% virhe on sallittu. H2:sta oli jossain 200 hv tavallisesti ja 210 hv Ram-airin kanssa. Eikö lähes kaikissa pyörissä ole jonkinnäköinen ilmanpainelisä kovassa vauhdissa ja eihän ahdetun luulisi olevan niin tarkka. Joka tapauksessa tällaista 200 hv teholukemaa odotinkin. Kiihtyvyyden sanotaan silti olevan omaa luokkaansa. Lähes kaikki tämän kuitenkin varmaan virittää.
Paino on pettymys, vaikka onkin varmaan tankki täynnä. Tankki on kuitenkin aika pieni 17 l. Moottorissa on ahtimen lisäksi lisäpainoa jykevämmissä lohkoissa ja ehkä kampurassa ja vaihteistossakin. Painoeroa selittää valojen ja pakoputkiston lisäksi, että H2R:ssä katteet oli hiilikuitua.
Amerikassa sanottiin tuotannon olevan rajoitettua molemmille malleille ja tilausaikaa joulukuun 19. asti etumaksun kanssa. Liekö totta H2:n suhteen.
 
Käytännössä yamaha uusi r1 luulisi olevan varsin kilpailukykyinen kun on about 30kg keveämpi ja sama 200hp.
 
Kylläpä se ottaa luonnon päälle ku joku menee sanomaan mekaanista ahdinta jota pyöritetään hammaspyörillä niin turboksi.
 
Edes Jay Lenon tallin kuvauksissa tuota tavismallin änkkäriä näytetä on se senverran kamala hökötys tohon pyörään. :)-
 
Käytännössä yamaha uusi r1 luulisi olevan varsin kilpailukykyinen kun on about 30kg keveämpi ja sama 200hp.

Joo ja uudessa 1290 Panigalessa on 205 hv ja suunnilleen saman verran vääntöä kuin H2:ssa ja taitaa olla n. 40 kg kevyempi. H2:ssa ei ole myöskään Öhlinsejä tai muutakaan semiaktiivista alustaa tai kurvi-ABS:ää viimeisimmistä hienouksista. Jos Kawassa ei olisi ahdinta se ei kiinnostaisi minua pätkääkään.

Saksan hinnaksi sanottiin jossain 25.500 Eur mikä on 1000 Eur enemmän kuin HP4 Competition Saksassa (24.500). HP4 Competitionin hinta Suomessa on noin 27.000 ja veroja 8000 eli noin 35.000. Saksan ALV on 19% eli siitä tulee jonkin verran eroa. H2 hinta olisi Suomessa 35.000, jos hinnoittelu on sama kuin Saksassa.

Siihen sitten "pakolliset" nokat ja pakoputki (vai tarviikohan muutakin) päälle niin on aika kallis.

Korjaus: Ducati ilmoittaa märkäpainoksi 1290:lle 179 kg, mutta voiko se olla bensoineen vai muut nesteet pelkästään?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös