Kawasaki Ninja H2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smistik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toisaalta 300 hepan hinta olisi tiuha koneen avaaminen.
H2R ohjeista lainattua:

For every 15 hours of running over 8,000 min-1, the engine needs to be inspected. For every 30 hours, an engine bottom end overhaul is needed.

Vaikka vaparissa olisi samoja huipputehoja, on ahtimella varustetun käppyrät ihan eri tasolla. Ajossa ero on huomattava.
 
Kawan luvut hieman pettymys noin lähtökohtaisesti. Olisi ollut kiva jos ihan vakiona olisi ollut ahdetussa tuo 25 yksikköä pois kiloista ja lisättynä tehoon. Änkkäri on kieltämättä pirun ruma ja sopisi paremmin vaikkapa susirumaan vajaamukiseen kotariin, tosin taitaa olla niin painava että The Beastin tehopaino-suhde tippuisi jo jonnekkin ER-6 tasolle. Vai mitä Dege... :;):

Jampun tapauksessa taas uskon että uusi 200hv crossplane rykkönen jää penkissä ainakin vielä sen vajaa kymmen konia RR-puimurille. Sehän olisi hyvä lisäys kuitenkin edelliseen 150hv malliin.
 
Joo ja uudessa 1290 Panigalessa on 205 hv ja suunnilleen saman verran vääntöä kuin H2:ssa ja taitaa olla n. 40 kg kevyempi. H2:ssa ei ole myöskään Öhlinsejä tai muutakaan semiaktiivista alustaa tai kurvi-ABS:ää viimeisimmistä hienouksista. Jos Kawassa ei olisi ahdinta se ei kiinnostaisi minua pätkääkään.

Saksan hinnaksi sanottiin jossain 25.500 Eur mikä on 1000 Eur enemmän kuin HP4 Competition Saksassa (24.500). HP4 Competitionin hinta Suomessa on noin 27.000 ja veroja 8000 eli noin 35.000. Saksan ALV on 19% eli siitä tulee jonkin verran eroa. H2 hinta olisi Suomessa 35.000, jos hinnoittelu on sama kuin Saksassa.

Siihen sitten "pakolliset" nokat ja pakoputki (vai tarviikohan muutakin) päälle niin on aika kallis.

Korjaus: Ducati ilmoittaa märkäpainoksi 1290:lle 179 kg, mutta voiko se olla bensoineen vai muut nesteet pelkästään?

Ducati Panigale 1299 painaa tehtaan ilmoituksen mukaan ajokunnossa 190,5kg (EC säädösten mukaisesti tankki 90% täynnä)

http://www.ducati.com/bikes/superbike/1299_panigale/tech_spec.do

Ja tuon linkin kun katsoo niin myös Ducatissa on nuo kaikki MotoGP erotiikat vakiona.

"Riding modes, power modes, cornering ABS, DTC, DQS up/down, DWC, EBC, fully RbW, auto tyre calibration, auxiliary adjustment buttons-ready, DDA+ with GPS-ready"
 
Mutta taitaa Ducati olla ainoa noista uusista pyöristä jossa shifteri toimii molempiin suuntiin.
 
Kawan luvut hieman pettymys noin lähtökohtaisesti. Olisi ollut kiva jos ihan vakiona olisi ollut ahdetussa tuo 25 yksikköä pois kiloista ja lisättynä tehoon. Änkkäri on kieltämättä pirun ruma ja sopisi paremmin vaikkapa susirumaan vajaamukiseen kotariin, tosin taitaa olla niin painava että The Beastin tehopaino-suhde tippuisi jo jonnekkin ER-6 tasolle. Vai mitä Dege... :;):

Jampun tapauksessa taas uskon että uusi 200hv crossplane rykkönen jää penkissä ainakin vielä sen vajaa kymmen konia RR-puimurille. Sehän olisi hyvä lisäys kuitenkin edelliseen 150hv malliin.

Kyllä Beastin tehot riittäää vaikka mihin kyytiin. Beastissa tehot on kumminkin Itävaltalaisella aksentilla ulostulevia :thumbup: toisin kuin tämän hammasratas turbon japsi ponit mitkä hirnahtelee vain korkeilla kierroksilla :bye::polonen:.
 
2.4 bar ahtopaine.

H2:ssako? Ei kai voi olla noin vähillä tehoilla. Joku laskukaava on olemassa paljonko tehoa tulee lisää vapariin 1 barin ahtopaineella. Vai oliko se ylipaineella ilmanpaineeseen nähden.

Löysin yhden laskurin netistä. Jos ottaa 2.4 barista normaalin ilmanpaineen pois ja muuttaa sen Psi:ksi niin saa 18 Psi:tä ja ladkuri antoi sillä vapari 100 hv koneesta 236 hv.
 
Viimeksi muokattu:
1,4bar näyttäisi olevan ahtopaine ja kyseisen ahtimen maksimi tuotto on 200litraa sekunnissa 2,4bar paineella.
 
H2:ssako? Ei kai voi olla noin vähillä tehoilla. Joku laskukaava on olemassa paljonko tehoa tulee lisää vapariin 1 barin ahtopaineella. Vai oliko se ylipaineella ilmanpaineeseen nähden.

Löysin yhden laskurin netistä. Jos ottaa 2.4 barista normaalin ilmanpaineen pois ja muuttaa sen Psi:ksi niin saa 18 Psi:tä ja ladkuri antoi sillä vapari 100 hv koneesta 236 hv.

Karkeesti voi laskee, että 1bar ylipainetta nostaa vaparin tehot n. 2 kertaiseksi. 2,4 bar ahtopaineella siis ollaan jossain n. 2,5 kertaa vaparin tehot. Tuosta kun sitten vähennetään häviöt n. 30% niin oltaneen aika lähellä H2R:n tehoja.

Edit. Luvut vähän enempi sinne päin.
 
Taitaa ahtopaine tippua aikalailla punarajalle mentäessä, jos piikkiahto on 1,4bar eikä tehoa olisi 200hp enempää. Tuolla jossakin keskialueella, missä oletettavasti maksimipaineet tarjoilee on sitten noin tuplatehot, mitä litrasessa vaparissa samalla kierrosluvulla. Vai onko tuollainenkaan mahdollista tällä ahdinsysteemillä, joku viisaampi selventäköön.
 
r-mallista lähtee tehdaskunnossa 120db :doh:

Missäs tällä H2R:llä saa Suomessa ajaa?
- Kadulle sitä ei saa rekisteröityä.
- Ahvenistolla meluraja on melupäivinäkin vain 110dB
- Motopark vain melupäivinä ilman dB rajaa

Kemora, Alastaro, Pesämäki ja Botniaring toistaiseksi ilman dB rajaa...

Ihan jees pyörä jos hintaa on vielä sen 100k€. Kannattanee katsella MP-messuilla tarkkaan koska näitä ei Suomessa varmaan tulla näkemään yhtään.
 
Mikäs Degeä ahdistaa? Se että H2 näyttää olevan hieno pyörä joka kulkee vitusti ilman tarrojakin, jättää KTM tekeleen seisomaan ja lisäksi on vielä varusteltu kaikella hienolla blinbling tekniikalla, ahtimella ja siivillä? :;):

Eiköhän normi ämyrit sun muut kilpitelineet lähde kävelemään niinkuin aina muutenkin...

Teho ei ole luultavasti ole kehdattu laittaa enempää tohon katuversioon, varmaan pelkäävät että tulee sanomista kun rupeaa 250 heppasta tippumaan yhdeltä sun toiselta tehtaalta linjalta ulos. Ihan yhtä hyvinhän siinä voisi olla 230.. Sekin on selvää että moni tulee tosta kaivamaan ylimääräisiä heppoja, vaparin turbottamiseen verrattuna naurettavan helppoa. Ja onhan siinä muutakin hienoa kuin teho...

Se on sitten taas ikävää jos tulee joku rajoitettu painos molempia, saisivat laittaa H2 ihan normi tuotantoon.

Oli kyllä yllätys että h2R:n konetta joutuu availemaan noin tiuhaan, luulisi että tohon hintaan saisi alakerran joka kestää rankaisun.

Hienoa erilaista tekniikkaa joka tapauksessa, propsit siitä
 
Missäs tällä H2R:llä saa Suomessa ajaa?
- Kadulle sitä ei saa rekisteröityä.
- Ahvenistolla meluraja on melupäivinäkin vain 110dB
- Motopark vain melupäivinä ilman dB rajaa

Kemora, Alastaro, Pesämäki ja Botniaring toistaiseksi ilman dB rajaa...

Ihan jees pyörä jos hintaa on vielä sen 100k€. Kannattanee katsella MP-messuilla tarkkaan koska näitä ei Suomessa varmaan tulla näkemään yhtään.

Apparalla tulee aika harvoin käytyä, eikä kilpuri mene siellä melurajoista läpi normipäivänä, motoparkissa ei mene meluista kilpuri läpi kuin melupäivinä ja muilla radoilla H2:lla voi ajaa kuten muillakin ratamopoilla. Viime kesänäkin parikymmentä päivää tais radan kiertämistä kertyä. Jos lotossa voittas niin laittasin ton H2R:n tilaukseen samoin tein.
 
Oli kyllä yllätys että h2R:n konetta joutuu availemaan noin tiuhaan, luulisi että tohon hintaan saisi alakerran joka kestää rankaisun.

Vaparina tonnarista saa revittyä n. 230-240heppaa, mutta siinä vaiheessa koneen kestoikä alkaa olemaan tuollaista 200-500km luokkaa, eli n. 3-6 tuntia. Siihen nähden tuo H2R:n huoltoväli on ihan siedettävä. 30 tuntia on kuitenkin n. 10 täyttä rata-ajopäivää, josta arviolta 50-60% ollaan yli 8000rpm kierroksilla noilla tehoilla täällä kotosuomen radoilla. Eli käytännössä harrastelija ajaa tuollaisella koko kesän ennen kuin pata kaipaa laakerointia. Ei huono tulos noilla tehoilla. Maailman isoilla radoilla joutunee avaamaan kerran myös kauden aikana.
 
UK:ssa pyörä tulee vakiona Akran vaimentimella.
Itävalta "saa" vain 20-25 pyörää.
Montakohan Suomeen myydään? Mulle tulee yksi, varmistin asian. Akra tai esim Yoshimura tulee varmasti laitettua.
 
H2R dynossa: [video]http://www.cycleworld.com/videos/popular_videos/exclusive__kawasaki_ninja_h2r_dyno_run_video/?con=outbrainvideo&obref=obinsite%3Dobinsite#ooid=drOGRpcTpi5WIt-OyXtnA3evAI5rXp8z[/video]
 
Back
Ylös