Kemora on jo lähellä. Tiukempana mailan lavan ekaan oikeaan, eikä päästetä noin ulos noiden kahden oikean välissä. Karuselliin on ihan oikea linja sisään tuloon mun mielestä. Jotain hienosäätöä vielä tietenkin.
Kuvaan hahmottelemani linja on mielestäni vähän "löysä", mutta samalla ehkä suhteellisen helppo ja riittävän nopea aloittelijan/keskinopeen ajettavaksi? Ainakin mulla toteutunut ajolinja elää ihan reilusti vaikka saisin ajaa ihan puhtaita kierroksia, trafiikissa ajamisesta puhumattakaan.
Onko "mailanpää" tuo paaluulenkin parabolina ajettavat mutkat 3. ja 4.? Jos käsitin oikein niin silloin 3. tullaan sisään tiukemmin ja ulos tullaan vähän leveämpänä mutta siitä päästään silloin aikaisemmin avaamaan sisälinjalla kohti 4. oikeaa ja kelaamaan kovempia huippuja paluusuoran jarruihin - sehän sopis ainakin tehokkaille pyörille ja olis ehkä vähän lyhyempi?
Kuten ehkä jo sanoin mulle vaikeimmalle tuntuu kaikki paitsi karusellimutkat.
- paluun aloittavasta oikeesta, parabolista en käsitä mikä siinä on nopein linja.
- neulansilmään mennään jarruilla sisään taluttamalla ja silti ulos meinaa mennä leveeksi.
- nopeet oikeet katsomosuoralle ja pois on aika lailla "pelkokerroin" kysymyksiä.
Varsinkin maalisuoralta katsomosuoralle jännittää minkälainen sorakasa siellä suoran alun ulkolinjassa milloinkin on - hyvin usein tässä näkee jonku pölläyttelemässä hiekkaa.
Katsomosuoralta ulos taas on jo niin nopee että tuppaa usko loppua kesken miten käsittämättömän lujaa sen oikein pystyis vetämään.
No mut en sotke nopeutta tai vaihtopaikkoja tähän ajolinja hommaan tarpeettomasti.
/z