• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kevari radalla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt olis se oikee kohta ja aika melko monellla ottaa ensin pää pois omasta perseestä, nenä suusta ja
niistää porot sieraimista :grin:.

"Rataporukka" on ihan hyvää jengiä, yhdistyksen koulutus ja toiminta vielä parempaa,
mutta JUURIKIN TÄSSÄ LANGASSA #48 JA ETEENPÄIN TÄYDELLISESTI KONKRETISOITUVIA
"HOKAAMATTA JÄÄMISIÄ SATTUU ERI TASOISIA, TASAISEN VARMASTI :;):.

(vieläkin enemmän kuin myös hyvin yleisessä ja inhimmillisessä "faijallakin ehkä vähän keulii
turhan paljon, turhan aikaisin lasten vehkeiden kanssa" :grin: )

Sisä- ja ulkolukutaidot ovat ihan olennaisia juttuja, mutta ilman MINKÄÄNLAISTA RIVIEN VÄLISTÄ
LUKEMISEN TAITOA ollaan jatkuvasti jonkinlaisessa kusessa.

Kohtuullisesta rivien välistä lukemisesta on vielä galaksien välinen matka "selvännäkemiseen" :;):
(tai edes sen yrittämiseen)

Hattu käteen ja kumarrus aina niille, jotka jossain välissä sitten "hokaavat" homman nimen ja
nostavat käden pystyyn tunaroinnin merkiksi :D.
Ei ole tuo aina niin helppo juttu miltä kuullostaa.

Mehevimmät väännöt tapaavat useimmiten, asiassa kuin asiassa, kehkeytyä lähtökohdista:
Joku/jotkut keskustelisivat "metsänhoidosta"......
ja sitten dyykkaa framille "Bonsaiden pimppaajat", jotka lataa just tasan tarkkaan miten se
sen Bonsain kanssa menee:grin:.

Niinhän se NIIDEN KANSSA menee, ei siinä mitään..... kait sitte.... vai ???? :grin:

PEACE :polonen:
 
Onhan. Tämä riitti nyt mulle tältä erää. Porukan tuntuu olevan niin vaikea käsittää että tässä ei nyt tosiaankaan vielä haeta mitään kierrosaikoja.

Sulle yritetään sanoa että vanhalla korpulla takarenkaalla saa sen pyörän helposti lipsautettua renkaat kohti taivasta ilman sen suurempaa yritystä. Osta siihen joku uusi rengas, vaikka täysin katurengas sillä se sijoitus maksaa itsensä varmasti takaisin.
 
Nyt oltais laittamassa täysin noviisi tyttö heti ratakouluun, opettamatta hänelle ensin edes pyörän peruskäsittelyä.

Ajotaito 2 on katuajoon tähtäävä pyöränkäsittelyn peruskurssi, missä opitaan ajotekniikan perusasoita joita autokoulussa ei opeteta. Siten se on aloittelevalla motoristille erinomainen kurssi ajotaitojen kehittämiseen turvallisesti ja ohjatusti.
 
Sulle yritetään sanoa että vanhalla korpulla takarenkaalla saa sen pyörän helposti lipsautettua renkaat kohti taivasta ilman sen suurempaa yritystä. Osta siihen joku uusi rengas, vaikka täysin katurengas sillä se sijoitus maksaa itsensä varmasti takaisin.

Olisiko se sitten Michelin Power 1 tonne taaksekkin, jos nyt pidetään johoajatuksena että renkaat kyllä vaihtuu racempiin sitten jos kyyti alkaa olla kovempaa? Tota ainakin saisi helposti 150/60-17 koossa.
 
Ajotaito 2 on katuajoon tähtäävä pyöränkäsittelyn peruskurssi, missä opitaan ajotekniikan perusasoita joita autokoulussa ei opeteta. Siten se on aloittelevalla motoristille erinomainen kurssi ajotaitojen kehittämiseen turvallisesti ja ohjatusti.

Juu, en kiistä ollenkaan etteikö olisi hyvä kurssi. Itseasiassa varmaan TODELLA hyvä ja tarpeellinen sitten kun on sen aika. Tätä kurssia on nyt jo niin moneen kertaan suositeltu että varmasti osallistutaan, ei ole siitä kysymys. :thumbup:
 
Olisiko se sitten Michelin Power 1 tonne taaksekkin, jos nyt pidetään johoajatuksena että renkaat kyllä vaihtuu racempiin sitten jos kyyti alkaa olla kovempaa? Tota ainakin saisi helposti 150/60-17 koossa.

Power 1:set on aika rataisat renkaat jo.

Toinen hyvä vaihtoehto tähän alkuun on Pilot Power 2CT, jotka käyvät radallakin ihan keskiryhmän vauhteihin asti. Niitäkin saa 150/60-17.

Minkä kokoinen etunen tossa on?
 
Power 1:set on aika rataisat renkaat jo.

Toinen hyvä vaihtoehto tähän alkuun on Pilot Power 2CT, jotka käyvät radallakin ihan keskiryhmän vauhteihin asti. Niitäkin saa 150/60-17.

Minkä kokoinen etunen tossa on?

Edessä on 110/70-17. Siihen jo hommasin ton Power 1:sen.
 
Tämä voisi olla yksi vaihtoehto. Minkälaista seossuhdetta? 2%?

Mä myös liputan tuon 2-3 % seoksen puolesta. Kilpurissa käytin 4 prossaa, mutta se voi olla erityisesti kimulille vähän overkill, jos hissukseen ajelee.

Veikkaan, että katupiikki karstoittuu melko herkästi. Kannattaa panostaa kunnon synteettiseen öljyyn (esim kartingöljy), jolla kehtaa ajaa tuhdimmalla seoksella tai sitte mainittuun A747:aan, jolla voinee mennä parilla prossalla.

Tärkeä huomio A747:sta! Se pilaantuu avattuna melko nopeasti, eli käytännössä sitä pitäisi käyttää purkki kerrallaan. Kanisterissa ollessaan se tuppaa myös eroamaan bensasta, joten kannua pitää ehdottomasti ravistaa aina ennen tankkaamista.
 
ehdottomasti kannattaa mennä radalle. Pyörällä ei niinkään väliä. Kaikilla oppii jotain ja sehän se on tärkeintä. Jopa enduroilla ratailu on varsin kivaa.
 
Juu sehän on kaikkein tärkeintä että likka ajaa jos haluaa. Ja se tosiaan on varsin järkevää opetella se peruskäsittely vaikka jossain kentällä ihan ensin.

Sit kun saa pyörän liikkeelle ja pysähdyksiin sekä vaihteet vaihdettua niin voi radalle mennä. Ohjatusti tai ominpäin, ei siitä rikki mee jos itsenäisesti ajaa. Jos menee vapaille niin kannattaa muille kuskeille sanoa että siellä on juniori opettelemassa.

Renkaina alkuun käy sellaset mustat ja pyöreät. Jos niillä uskaltaa kadulla ajaa, uskaltaa radalle myöskin. Se kumi ei rajoita sitä oppimista ihan heti alkuun, tuskin edes eka kesänä.

Pitäkää hauskaa ja mä tosiaan toivon että nähdään vaikkapa siellä Botniaringillä, saattaa olla että meidän poika ajaa siellä piikillä myöskin. Itse ainakin paikalla olen.

Laitan tähän vielä linkin .ORG! Ratapäivästä viime kesältä jossa poika (8v) ajaa Kemoralla. Siitä voi sitten itse päätellä että onko siellä radalla niin kova kiire aina?

Tässä siis Kemora
https://www.youtube.com/watch?v=EpoLdInKb7o

Ja Ahvenisto
https://youtu.be/UmnPwPyrgXk
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös