• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kevyet kengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wanna-be
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitän neuvoista. Huomenissa hankkinen jotkut,jotka kuitenkin vähän nilkkaakin suojaavat. Muuten voisin ajaa normaaleissa duuniturvakengissä.

Saiskohan noita freespirittejä tilattua mistään?
Paikallisessa mopoliikkeessä oli muutama jäljellä mut ei löytyn sopivia.
44 kokoa sovitin mikä on normaalisti mulle sopiva mutta oli tosiaan vähän liian isot..
Saahan niitä varmaan ainakin suoraan Duellilta, ihmetyttää kyllä jos paikallinen mopoliike ei niitä tilaa?!
Tulee kuulemma "jälkitoimituksena" paikalliseen liikkeeseen, mut ei tienny että kerkeekö tälle ajokaudelle.  
crazy.gif

Soitin sitte naapuri kaupungin mopo firmaan ja kyselin niin lupas tilata ja että olis ensi viikolla siellä.

Eli kannattaapi aina kysellä enemmän kuin yhdestä puljusta.  
idea3.gif

Kukas noita Daytonoita myy?
Entäs toi Probiker, onko noita Louisin kamoja kellään Suomessa, että vois sovittaa? Kun pakkaa tuo takajalka olemaan enempi kavion tai tassun kuin räpylän mallinen.

Nuo tavalliset kotimaiset turvabuutsitkin on yllättävän mukavat ja kävely helppoa, ja suojaakin löytyy, mutta varresta ovat tietty ihan perus-nahkasaappaat. Joskus on käynyt mielessä että vois kysäistä jahka noihin vois jollain nahkaompelutaitoisella suutarilla tms. duunauttaa semmoset lisäsuojaukset nilkkoihin, ja oisko moinen kustannustehokasta. Ainakin ne on helppo ja nopea pukea, eivätkä hiosta yhtä paljon kuin tavanomaiset ajokengät.

Itellä on tollaset sievin kengät, joissa on vartta, gore-tex kalvo sekä turvakärki.. Sinällään helppo laittaa kiinni, kun ei ole ku pelkät narut. Toisaalta se ainainen solmiminen on nihkeää, mutta tuntuu tukeville kun laittaa kunnolla kiinni. kengät sain iskältä, joka sai ne työn kautta.. Kengät jäi hieman pieniks hänelle niin nyt ne on mulla.
e. löytyipäs se kuvakin:
52839323.jpg

Lisätietoa kengistä:Sievi

inlove.gif
Saakos tuota Probiker kenkiä mistään eteläsuomesta,vai pitääkö tilata Louisilta? On muuten nätin näköset...

Probikerit summa mutikassa tilasin Lousilta (oli niin pieni riski-sijoitus) ja hyvät oli, cityajeluun "skootterillani"...ei tietääkseni saa muualta.

itse tulee otettua jalkaan yleensä tommoset matalahkot kohtuullisen tukevat goretex vaelluskengät, jos vaan lähtee kauppaan tai jotain vastaavaa. saa kenkälusikalla jalkaan jopa avaamatta nauhoja
wink.gif

Hollannikkaiden sivussa käytän joskus myös Oxtar Jupitereita. Gorekenkä joka ei ole ihan toivoton siviliikäytössäkään.

76.jpg

Jotain sataneljäkybää espoon Heinolla.

Oxtarin Freespirittiä testasin jalassa ja hyvältä tuntui. Juuri sellainen mitä olin hakemassa. Myös Endorphinia käsissä pyörittelin, mutta oli mielestäni liian lenkkarimainen. Huomenna käyn Freespiritit hakemassa.

Oxtarin Jupiterit on itsellänikin, muiden ostoksien mukana 120 e Tampereelta (JJ-motoring). Paremman näköiset luonnossa kuin kuvassa. Hyvät ajaessa ja voisivat jopa jotain suojata kaatuessa, mutta ei noikaan mitkään kevyet ole ja jalat kyllä hikoaa. Suojaavuus ja keveys tosin mahtuu huonosti samaan kenkään...

Sidillä olisi malli nimeltä Doha, hyvännäkönen mutta missään ei ole tullut vastaan eikä hinnastakaan tietoa.

Stormin kuvastossa oli jotain dainesen keveitä tossuja, olivat omasta mielestäni ihan hyvännäköisiäkin. Semmoisia voisi jopa harkita sidin ajokenkien rinnalle, Dr.jekyll , Ago, Ago Estiva, Honest John jne

Mahtaako kellään olla kokemuksia noista dainesen kengistä?

Stormin kuvastossa oli jotain dainesen keveitä tossuja, olivat omasta mielestäni ihan hyvännäköisiäkin. Semmoisia voisi jopa harkita sidin ajokenkien rinnalle, Dr.jekyll , Ago, Ago Estiva, Honest John jne

Mahtaako kellään olla kokemuksia noista dainesen kengistä?
Dr.Jekyleitä oon itekin tsiigaillut, mutta tuntuvat olvan loppu joka paikasta. Lienee haluttua tavaraa...

Noihin voisin vaikka sijoittaakin...

Mulla on Dr.Jekyllit kaupunkipyörittelyä varten. Istuu hyvin, nilkka on ulkopuolelta hyvin suojattu ja kenkä itsessään on varsin tukeva. Ja niitä kun jonkun aikaa käytti, kengät pehmeni niin, että nyt ne tuntuu lähes perustennareilta jalassa.

Pääseekö noita kenkiä testaamaan missään? Oon muutamassa putiikissa käyny mutta tuntuisi siltä, että yleisesti myydään vain "neuvolakokoja." Eurooppalaisen kengän numeron pitää alkaa 5:lla että mahtuu. Leveempi kenkä menee pikkusta alle. Ikävä tilata kokeilematta, mut kohta on kai pakko.
blush.gif

Pääseekö noita kenkiä testaamaan missään? Oon muutamassa putiikissa käyny mutta tuntuisi siltä, että yleisesti myydään vain "neuvolakokoja." Eurooppalaisen kengän numeron pitää alkaa 5:lla että mahtuu. Leveempi kenkä menee pikkusta alle. Ikävä tilata kokeilematta, mut kohta on kai pakko.
blush.gif
Chigagosta kanksterimallinen luodinkestävä viulukotelo vois olla hyvä..? Menee varmaan taas "toss'ei oo suojaa tarpeex kun jäät junan alle"-linjalle, mutta itse käytän tavallisia nahkabootseja kuumalla kelillä, joskus teräsvahvistettuja turvakenkiä.

Back