• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiinan "pazzot" ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaskaxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oiskohan ulkoisesti melkein kaikki alumiinia vain liukuputket on muuta siis up-side down keulissa.
 
Oiskohan ulkoisesti melkein kaikki alumiinia vain liukuputket on muuta siis up-side down keulissa.
Konditionaalin käyttö lienee perusteltua:

148b75c0.jpg


WTF?
 
Suzukissasi on mustaksi anodisoitu keula,luonnonväriin anodisoidut T-kappaleet samoin nuo jalkatappien harmaat osat on luultavammin anodisoitua alumiinia samoin tuo jarrupoljin ja varmaankin myös vaihdepoljin.
 
Itsellenikin on tulossa nämä kiinan kahvat talven aikana. Värin kanssa on siis ollut ongelmia porukalla. Mitenköhän jos kahvat käyttäisi pulverimaalauksessa? Tuskin paljoa maksaa esim musta väri jos on muutakin rojua samalla värillä menossa uuniin? Tai anodisointi olisi myös yksi vaihtoehto.

http://www.timohapponen.net/anodisointi/ Tee-se-itse miehille  
tounge.gif
 
Timo Happonen nyt ei tossa tee hommaa oikein loppuun asti ja tekevät varmaan siellä kiinassa yhtä hyvin noi anodisointinsa niin ei ole ihme että värit häviää auringonvalossa tai ihan muuten vaan.
 
jarrukahvaksi en kelpuuttaisi 10 eur hintaista kiinan kahvaa!
...noh suurin huolenaihe kuitenkin tuntuu olevan värin pysyminen kahvassa...
biggrin.gif
 
jarrukahvaksi en kelpuuttaisi 10 eur hintaista kiinan kahvaa!
...noh suurin huolenaihe kuitenkin tuntuu olevan värin pysyminen kahvassa...
biggrin.gif
No juu noin se ainakin mulla menee koska enpä ole saanu Kiina kaffaa vielä koskaan pettämään vaikka kuinka jarrutas... Silti en suosittele kun tuleehan ne maasta nimeltään Kiina.. Tartteepa tilata kaffat nykyseen...miedommin väritettynä
biggrin.gif
 
jarrukahvaksi en kelpuuttaisi 10 eur hintaista kiinan kahvaa!
...noh suurin huolenaihe kuitenkin tuntuu olevan värin pysyminen kahvassa...
biggrin.gif
Entä jos se on orkkismallinen, ja ostettu Stormilta?
Kahvoihin kohdistuu hyvin vähän voimaa. About sen verran, kuin jaksat sormilla puristaa. Olisi suoranainen ihme, jos sellainen hajoaisi käytössä.
 
Suzukissasi on mustaksi anodisoitu keula,luonnonväriin anodisoidut T-kappaleet samoin nuo jalkatappien harmaat osat on luultavammin anodisoitua alumiinia samoin tuo jarrupoljin ja varmaankin myös vaihdepoljin.
Vaan mikä kullanvärisistä osista on anodisoitu? ;)
Degehän kirjoitti ylhäällä, että keltaiset, japanilaispyörien keulat ovat liukuputkia lukuunottamatta alumiinia. Tarkoitti varmaan jotain tällaista:

2009-yamaha-mt-01-sp.jpg
 
Se että noista kiinan osista lähtee värit johtuu vain yksinkertaisesti siitä syystä ettei anodisointia ole tehty niinkuin pitää eli on tehty jossain vaiheessa "hieman" halvalla varsinkin jos tuo väri lähtee jo ensimmäisenä kesänä . Katsokaahan noita kullanvärisiä japanilais pyörien keulia ei väri lähde vuosienkaan kuluessa jollei sitten mene ja pese pyörää vahvasti emäksisellä pesuaineella eikä huuhtele pesunjälkeen kunnolla pyörää.
Liekö tyhmä kysymys vai tyhmä kysyjä, mutta onko ne osat japsipyörien keulissa alumiinia?
withstupid.gif
Huh, pelottava ajatus, että tällaiselle kuskille on annettu Kikserin avaimet
tounge.gif

Voisin tulla vaikka pakkolunastamaan suikkarin omaan talliin!

Paitövei...
Eilen putkahti taas pimpelikahvat pukinkonttiin 2wheelssiltä. 8vrk toimitusaika.
Käsittämätön hinta/laatusuhe!!!
Näyttäis olevan paketin postikulut Honkkarista noin 4,7eur postimerkeistä päätellen.
 
Selvennettäköön asiaa sen verran että kaikki up-side down keulat moottoripyörissä ja mopoissa on alumiinisia anodisoituja merkistä ja valmistusmaasta riippumatta. Parhaiten valoa(UV) kestäviä värejä ovat kulta ja sen sävyt (shamppania), luonnonväri eli värjäämätön alumiini.
 
Se että noista kiinan osista lähtee värit johtuu vain yksinkertaisesti siitä syystä ettei anodisointia ole tehty niinkuin pitää eli on tehty jossain vaiheessa "hieman" halvalla varsinkin jos tuo väri lähtee jo ensimmäisenä kesänä . Katsokaahan noita kullanvärisiä japanilais pyörien keulia ei väri lähde vuosienkaan kuluessa jollei sitten mene ja pese pyörää vahvasti emäksisellä pesuaineella eikä huuhtele pesunjälkeen kunnolla pyörää.
Liekö tyhmä kysymys vai tyhmä kysyjä, mutta onko ne osat japsipyörien keulissa alumiinia?
withstupid.gif
Huh, pelottava ajatus, että tällaiselle kuskille on annettu Kikserin avaimet
tounge.gif

Voisin tulla vaikka pakkolunastamaan suikkarin omaan talliin!

Paitövei...
Eilen putkahti taas pimpelikahvat pukinkonttiin 2wheelssiltä. 8vrk toimitusaika.
Käsittämätön hinta/laatusuhe!!!
Näyttäis olevan paketin postikulut Honkkarista noin 4,7eur postimerkeistä päätellen.
Kaikkihan on myynnissä ;)

Viikon koomailun jälkeen tuli asennettua kahvat. Edelliseen (Vessa) tuli laitettua molemmat alle 10 min, nyt meni viikko. Tosin kytkinpuolen ruuvi muttereineen putosi katteiden sisään (älä kysy...) ja piti sitten tiskiltä käydä hakee uusi setti. Mutta meni kuin menikin kiinni ja toimivalta tuntui - ei niitä orggislihakoukkuja paljon jää ikävä! Huomaa lappu (vaikka kuva jarrupuolelta):

9d384a86.jpg
 
Juu, 8 päivää meni, 27,43 erkkiä makso rahteineen pussukoineen. Sopi heittämällä paikalleen ja todellakin hinta/laatu huh huh. Hyvän näkönen vaimonki mielestä. En tiiä tillaisko toiset ja panis tuohon kirjahyllyyn vähän niinkö koriste-esineeksi.
 
Joo, eipä noissa mustissakaan väri pysy, haalistunut kuparin tms. suuntaan. Muuten erittäin hyvät yhden kesän perusteella. Myyjä mlabel parts.
 
jarrukahvaksi en kelpuuttaisi 10 eur hintaista kiinan kahvaa!
...noh suurin huolenaihe kuitenkin tuntuu olevan värin pysyminen kahvassa...
biggrin.gif
Entä jos se on orkkismallinen, ja ostettu Stormilta?
Kahvoihin kohdistuu hyvin vähän voimaa. About sen verran, kuin jaksat sormilla puristaa. Olisi suoranainen ihme, jos sellainen hajoaisi käytössä.
kiinan tuotteissa laatukriteerit ovat "riittää kun näyttää hyvältä"...tuskin esim.kahvoille tehdään mitään laatu tarkistuksia ja koeponnistuksia.hyvältä näyttää,mutta valu voi todellisuudessa olla täyttä paskaa!Tällaisessa tapauksessa vähäinenkin kahvaan kohdistunut rasitus voi kahvan rikkoa!
Kaikki tietävät mikä laatu on esim.kiinan työkaluissa,niillä kun ei välttämättä saa ensimmäistäkään mutteria auki
biggrin.gif
itse en pyörääni enkä edes vanhaan talviautooni (honda accord -95)ruuvaa kiinan osia kiinni,ainakaan tietoisesti. osia kun vaihdetaan ne ovat "alkuperäisosia".... tiedän kyllä et kyseiset osat valmistetaan aasiassa,mutta osien tilaaja kyllä vaatii tiukat laatuvaatimukset osille
 
No mistäpä veikkaat, että mistä ne R1:sien, Hondien ynnä muiden kahvat tulee? Yhtälaista kiinan ja taiwanin silppua nekin on. Ei niitäkään jokaista testata ja ihmetellä. Painevalukone sylkee niitä nopeampaa tahtia, kuin kiinalaiset työstökoneet noita kerkeävät aihiosta vuolla..
 
Nuo kiinan "pazzot" ei kyllä ole valua vaan ihan normaalista levytavarasta, tangosta (billet)tehtyä. Sensijaan alumiinin seoksessa voi olla eroavaisuuksia eli otetaan hyllystä mitä käteen sattuu,mitä halvimmalla saa,mutta aika hyviltä ne uutena näyttää. Edelleen jos värit lähtee jo ekan kuukauden aikana niin anodisoinnissa ei tehdä hommia oikein .
 
Back
Ylös