• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiitos kytät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RR900man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin....näkyyhän siinä kamerassa, kuinka lähellä ovat ajaneet ? Se on joko liikenneturvallisuuden vaarantaminen tai rikokseen yllyttäminen.

Mä vedän seuraavaksi liinat kiinni, ja toivon, että kun kolahtaa, poliisit saa jarrutettua. Saadaan ennakkotapaus.....
062802jumpie_prv.gif

Syy miksi jarrutin......(jarrutan)...väistin västäräkkiä..... tai jotain, joka ei näy poliisin kamerassa...
Toivottavasti kohtaat vertaisesi seuraavan kerran roikkuessasi auton perässä...

Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...

Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.

On ne varmaan ne poliisit kiertäneet tahkoakin kummempia värkkejä siinä työssään. Ja jos pikkasen lohduttaa niin tohon kuutostielle korian kohdalle pantiin just tunti sitten tutka pystyyn. Jos sekään ei lohduta niin soita päällikölle.
biggrin.gif

Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...

Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.
Tottahan sinä osittain puhut. Kyllä tässä vielä osittain vitutus tulee väkisin läpi..

2kk kortti hyllyllä, ajokausi PILALLA, oikein minulle?
Ajat varmaan itsekin joskus 145, satasen alueella?

Itse omasta kokemuksesta tästä "perässäajosta" jo kerroinkin tuohon toiseen topicciin, eli siinä kohtaa kun poliisi näyttää punaista valoa ja toppaa tien viereen on syytä olla aika nöyrää miestä.

Jos siinä kohtaa alkaa suu vaahdossa heittämään, että *tanan posliinit ja Kyllikki Saaren murhaaja vapaalla yms. niin varmasti antavat sakkoa ankarimman mukaan. Siinä kohtaa sitten kun lappu on jo kirjoitettu ja kokee kärsineensä vääryyttä kannattaa asia viedä eteenpäin.

Mitään mitä ei ole oikeasti tehty, ei kannata, eikä tietenkään tule myöntää - kokemusta tästäkin, joskin kyseisessä tapauksessa kun kiistin ajaneeni päin punaista(joka on oikeasti totta) ei tuo vaikuttanut sakon määrään.

Prätkällä ajaessa on paljon vaikeampi seurata mahdollisten siviilipoliisien läsnäoloa huonoista peileistä johtuen, kuin mitä kotilon kymmenestä isosta peilistä voi havainnoida. Tästä syystä näihin perässähiihtäjiin kannattaa suhtautua varauksella ja ajaa vaikka linkkaripysäkille, jotta saa varmuuden takaatulijan todellisesta olemuksesta.

Jaahas. Jotain tuttua hanurissa roikkuvassa polliisissa on.

Kamu ajeli kotilolla Kuopiosta JKL:n, aivan hanuriin liimautui auto.

Tarkistus puhelimella ja takana tuleva auto on sisäasianministeriön (vai mikä se nyt oli) elikkäs polliisiauto.

Ei tuo nyt ihan yleinen tyyli taida olla. Luulen, että kun kaksi hemmoa istuu autossa, pitää jollain vedonlyönnillä löytää kahvin maksaja..  
idea3.gif
Jos liian lähellä roikkuu auton, (huom. auton) puskurissa, väläytän itse jarruvaloja, jos ei auta, kahdeksastakympistä liinat liki, kun oikein lähellä nuuskii, silloin yleensä kolisee, mutta peräänajaja maksaa viulut. Näin peltiseppänä ei niin itseä haittaa, "siiliä" väistellyt pari kertaa.
wink.gif

Osanotot, tiedän varsin hyvin ton vitutuksen, nimim. 2xkortti pois kesän aikan, kuukausi+4 kuukautta. Silloin oli ajokausi todellakin pilalla, jos jotain positiivista hakee tosta sun jutusta niin saat kortin takas "jo" heinäkuussa.

Kyllä varmaan jokainen tällä foorumilla ajaa joskus sun ajamaa ylinopeutta, mutta jokainen sen myös nahoissaan kestäköön. Kyllä se vaan niin on, että jos ja kun ylinopeutta ajaa niin täytyy mieltää, että joskus siitä voi myös jäädä kiinni...
pftroest.gif

Minulle kävi aikoinaan myös noin Kuopion moottoritiellä. Lähdin Petosen rampilta keskustaan päin ja sininen 626 maksa äänkesi takapuskuriin kiinni. Välillä en edes nähnyt etuvaloja peilistä Noh käämithän se näin lauhkealla kaverilla meni ja talla pohjaan, notta mun persettä ei haistella. Rakoa syntyi, mutta ei tarpeeksi ja tein nopean käännöksen kaupungin rampille. 626:n eturenkaat savusi ,kun jarruttivat perässä ja seuravissa liikennevaloissa tuli tikkari sivuikkunasta ulos. Eli hiostamalla saivat minut, ihan selvästi. Ei ole Esson juttu. Arvatkee ottiko pattiin
veryangry.gif
Hiostivat noinkin rankasti viatonta autoilijaa ja sitten räppäsivät sakon vaikka melkein mitään et tehnyt? Voi mitä julmureita
sad_orig.gif

Osaisko joku vielä sanoa mitä siitä tulee jos kortitta jää kiinni?
Voi vittu.
Älä jää kiinni
biggrin.gif
biggrin.gif

Tuo ei ole eka kerta kun poliisit tekee tuota perässä roikkumista - eikä viimeinen, valitettavasti niillä kuulemma on "oikeus" siihen. Moraalisesti se ei ole oikein, mutta minkäs teet. Ja niillä yllättäen ei ole koskaan esittää videokuvaa tuollaisessa tilanteessa ylinopeudesta.

Kyllähän näistä on ennakotapauksia. Poliisin ei saa provosoida ketään vaan pysäytys pitää tehdä heti, kun rike tapahtuu. Kaikki on tallennettu videolle, joten siinä on sun todisteet. Älä siis ihmeessä tuota myönnä vaan mene oikeuteen ja kiusaa loppuun asti.
Mahtaako olla. Epäilen. Itse sai syytteen törk.liik.vaar, muttei niillä ollut edes minkään laista tutkaprinttiä todisteeksi, partion muistikuva vauhdista riitti syyttäjälle.

-hh-
Tuo olis varmaan menny nurin korkeammissa oikeusasteissa. Pitää olla pitävämpi näyttö rikoksen suhteen, kuin polliisien muistikuva, ennenkuin voidaan tuomita. Ainakin mun mielestä.

Kohtuutontahan se on, jos et varsinaisesti edes mitään vaarantanut. Pelkät km/h-rajat ei kerro koko totuutta rikkeen vakavuudesta, pitäisi se tilannekin ottaa huomioon.

Jos muuten tarttet korttia työssäsi, niin yleensä tuota aluksi annettua hyllytysaikaa saa lyhennettyä kun vetoaa siihen.

Ehkä 120 alueella tyhjällä suoralla vetäisen joskus reippaammin, en juuri satasen alueella tai liikenteen seassa. Ei oikein olis varaa korttia polttaa.

Niin....näkyyhän siinä kamerassa, kuinka lähellä ovat ajaneet ? Se on joko liikenneturvallisuuden vaarantaminen tai rikokseen yllyttäminen.

Mä vedän seuraavaksi liinat kiinni, ja toivon, että kun kolahtaa, poliisit saa jarrutettua. Saadaan ennakkotapaus.....
062802jumpie_prv.gif

Syy miksi jarrutin......(jarrutan)...väistin västäräkkiä..... tai jotain, joka ei näy poliisin kamerassa...
En suosittelisi kuvailemaan ennalta moisia suunnitelmia tällä forumilla kovin yksityiskohtaisesti
wink.gif

-hh-

Kyllähän näistä on ennakotapauksia. Poliisin ei saa provosoida ketään vaan pysäytys pitää tehdä heti, kun rike tapahtuu. Kaikki on tallennettu videolle, joten siinä on sun todisteet. Älä siis ihmeessä tuota myönnä vaan mene oikeuteen ja kiusaa loppuun asti.
Mahtaako olla. Epäilen. Itse sai syytteen törk.liik.vaar, muttei niillä ollut edes minkään laista tutkaprinttiä todisteeksi, partion muistikuva vauhdista riitti syyttäjälle.

-hh-
Tuo olis varmaan menny nurin korkeammissa oikeusasteissa. Pitää olla pitävämpi näyttö rikoksen suhteen, kuin polliisien muistikuva, ennenkuin voidaan tuomita. Ainakin mun mielestä.
Niin, totta ja niin..totta. Yleensä sillä "syyllisellä" ei ole mitään muistikuvaa. Paitsi hitonmoinen ruikutus omasta "muistamattomuudestaan". Siis oikeudessa. Sellaista oikeutta ei taas olekaan joka sanoo mikä oli väärin ja mikä oikein ja missä tilanteessa ja missä ei ja missä maassa ja missä ei ...jne. Perkele.
Ajellaan iisisti.
wink.gif

-hh-
Törkeä menikin nurin ja putosi vaarantamiseksi. Asianajajani piti niin liikuttavan puheen salissa, että lautamiehetkin jo vuolaasti itkivät yhteen ääneen maan lakien vääryyttä
biggrin.gif
Joo kyllä nyt naurattaa... silloin oli kyllä koko loppuelämä liipaisimella.

Itse asiassa en kiistänyt nopeutta enkä tilannetta, vaan lakipykälän oleellisimman osan eli abstraktin vaaran olemassaolon. Tuomari ja syyttäjä olivat tavallista fiksumpia ja olivat osin samaa mieltä.

-hh-

Jo autokoulun opettaja aikanaan varoitteli tuosta lentävien perässä roikkumisesta.

Serkku joka sattuu olemaan poliisin kertoi ettei lentävät ole järin suuressa suosiossa poliisienkaan keskuudessa. Ei kuulemma tahdo edes virka-apua saada vaikka nämä olisivat toimettomana.

Tuosta oikeuteen menemisestä on hiukka huonoja kokemuksia pariinkin otteeseen - se nyt valitettavasti on vain tässä paskalakkimaassa silleen, että virkamiehen lausunnoilla sattuu olemaan hieman enemmän painoarvoa, kuin tavan pulliaisen kertomuksella. Eli kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että 'ei kannata'
crazy.gif

Käräjäoikeus tulkitsee mitä suurimmalla todennäköisyydellä homman virkamiehen eduksi ja itselle jää vain aimo annos paskaa käteen...
033102ass_1_prv.gif
koko touhu tässä maassa.

Ja sillä ei sitten tunnu olevan jaskankaan väliä, että kuka on oikeesti -ihan aikuisten oikeesti- oikeudessa oikeessa. Ei korppi korpin silmää noki....
sad_orig.gif
Sillä ei ole mitään väliä onko oikeudessa todistajana virkamies vai esim. pullakuski.
Juju on siinä, että syylliseksi epäilty ei ole velvollinen puhumaan totta (esim. tilanne, jossa
epäillyn kertomuksen perusteella häntä voitaisiin epäillä syylliseksi useampiin rikoksiin.
Kukaan ei ole pakotettu syyllistämään itseään, se on oikeusvaltioperiaate.)
Sen sijaan todistaja on aina velvollinen pysymään totuudessa. Näin ollen todistajanlausunnolla
on YLEENSÄ enemmän painoarvoa kuin epäillyn kertomuksella. Tietenkin kertomuksia arvioidaan
myös tapauskohtaisesti.

Osaisko joku vielä sanoa mitä siitä tulee jos kortitta jää kiinni?
Tuplapaskat yleensä tulee jos ajelee ilman korttia. Ajokielto luonnollisesti pitenee saman verran.

Eipä tuo kortitta ajo pahaa tee, kiinnijäämisen riski on olemattoman pieni.
Itseltäni ei esim ajokorttia ole viim. kymmenen vuoden aikana kysytty kuin pari kertaa, poislukien sakotustilanteet.

Osanotot kortin menetyksestä. Tuskin itsekään antaisin auton roikkua perseessä oman henkeni kaupalla.

Minulle kävi aikoinaan myös noin Kuopion moottoritiellä. Lähdin Petosen rampilta keskustaan päin ja sininen 626 maksa äänkesi takapuskuriin kiinni. Välillä en edes nähnyt etuvaloja peilistä Noh käämithän se näin lauhkealla kaverilla meni ja talla pohjaan, notta mun persettä ei haistella. Rakoa syntyi, mutta ei tarpeeksi ja tein nopean käännöksen kaupungin rampille. 626:n eturenkaat savusi ,kun jarruttivat perässä ja seuravissa liikennevaloissa tuli tikkari sivuikkunasta ulos. Eli hiostamalla saivat minut, ihan selvästi. Ei ole Esson juttu. Arvatkee ottiko pattiin  
veryangry.gif
Hiostivat noinkin rankasti viatonta autoilijaa ja sitten räppäsivät sakon vaikka melkein mitään et tehnyt? Voi mitä julmureita  
sad_orig.gif
Ensimmäinen tissiposki kommentoimassa, no ehkä en artikuloinut tarpeeksi taidokkaasti, jotta jokainen olisi saanut sen oikean kuvan tilanteesta. Eli tapaus oli sellainen, että kiihdytin normaalisti rampilta alas moottoritielle, josta välittömästi tämä 626 maksa liimautui takapuskuriin kiinni. Pitäisi kai virkavallan edes noudattaa turvaväliä.Autokin saattoi vaikuttaa poliisien silmään toki, mutta ylinopeutta en ajanut ennen kuin aloitettiiin hiostaminen.
Stadilaiset mitään tiedä liikenteestä...  
biggrin.gif

Back