• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiitos kytät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RR900man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sääli
pftroest.gif
rajoitukset koskevat kaikkia. Tämä on moottoripyörä.org eikä avautumis.org

Otan osaa,vituttaa varmaan ankarasti.Itellä viime kesänä vastaavanlainen tilanne,sivari skeida oli ajellu perässä ja kuvannu tilanteen.138@80 keskituntinopeus 2km:n matkalla.Kortti pois 1kk..

Muistakaa: missä järki tekee lakon, sen virkkamerkki korvaa. Kato sakkolappu sinne, sakkolappu tänne. Näin Irwin laulussaan. Hyvää Vappua ja lisää shimaa.
cool.gif

Otan osaa, vittumaisia temppuja ja tarvis saada joku roti tuommoiseen käytökseen. Mihin sitä voi luottaa ellei virkavaltaan.

Itsellä oli autolla vastaava tilanne, hakivat sitä "kunnon" nopeutta tai mitä lie ahdistelemalla mutta iski itselle, tuurilla, vaan siitä hiillostamisesta vitutus (ajattelin että siellä on joku amisjannu koittamassa kun näkyy vähän tehokkaampaa autoa).

Aloitin 100:sen tiellä ajamaan 50-60 km/h vastaantulijoita riitti, joten ei ohitusta, mutta valot vilahti jonkin ajan kuluttua. Puhallutus, kysyttiin "enkö tiedä, että on satasen rajoitus, miksi ajat viittäkymppiä?" Kevyttä suoraa vittuilua tuli annettua ja siinä sitten syynättiin autoa renkaista konehuoneeseen puolisen tuntia. Ei löytynyt mitään, joten päästivät hammasta purren jatkamaan.

...Mutta tuosta roikkumisesta. Itse olen kuullut kans vastaavaa, että ne hiillostaa ensin perässä, ja sitten kun kuski päättääkin antaa vähän hanaa, niin sinipiiperöt alkaa laulaa polleauton katolla.. tuohan on täyttä yllytystä, ja ihmettelenkin miksei tuota asiaa ole kukaan ajanut eteen päin koska sitä sattuu tapahtuvan turhan usein!...
Onkohan noita loppupeleissä montaa tapausta? Musta tuntuu, että jutut ovat Esson baarin juttuja á hevosmiesten kertomina.

Tai jos niitä on oikeasti, niin sitten on SUURI ongelma virkavallalla.
Kyllä niitä aika reilusti on. Omalle kohdalle sattui ekan kerran n. -91/-92 kun olin Lahen silloiselta Majakalta ajelemassa keskustaan päin piikillä. Liikkuvien 405 Mi16 roikkui Renkomäestä Launeelle koko matkan alle viiden metrin päässä sivullekirjoittaneen Cagivan takapyörästä ja välillä vielä hieman kiihdyttelivät lähemmäksi. Siihen aikaan oli nurkilla pyörivät siviiliautot niin hyvin tiedossa, ettei tarvinnut mukaan leikkiin lähteä. Kyllähän ne loppujen lopuksi pysäyttivät ja tarkistivat pyörän kunnon eli renkaat ja lokasuojan pituuden mutta kun ei huomauttamista löytynyt, niin päästivät jatkamaan matkaa.

Viime keväänä taas ohitin siviiliauton Porvoon motarilla Östersundomin liittymän kohdilla ja vasta hieman ykköskehän jälkeen otti tien sivuun. Ohituksen jälkeen kiihdytti kyllä ihan perään kiinni. Ja sakot tuli neljän kilometrin keskinopeuden perusteella kun yritin hilata ees vähän rakoa tähän ko. persläpeen.

Toisaalta, niitäkään sakkoja ei olisi tullut, jos tässä maassa siirryttäisiin kesänopeuksiin sääennusteiden mukaan sen sijaan, että tuijotettaisiin kalenteria. Talvirajoitukset olivat voimassa, vaikka tie oli ollut sula viikkoja ja tapahtuma-aikaan iltakymmeneltä oli lämpöä +6.

Sillä ei ole mitään väliä onko oikeudessa todistajana virkamies vai esim. pullakuski.
Juju on siinä, että syylliseksi epäilty ei ole velvollinen puhumaan totta (esim. tilanne, jossa
epäillyn kertomuksen perusteella häntä voitaisiin epäillä syylliseksi useampiin rikoksiin.
Kukaan ei ole pakotettu syyllistämään itseään, se on oikeusvaltioperiaate.)
Sen sijaan todistaja on aina velvollinen pysymään totuudessa. Näin ollen todistajanlausunnolla
on YLEENSÄ enemmän painoarvoa kuin epäillyn kertomuksella. Tietenkin kertomuksia arvioidaan
myös tapauskohtaisesti.
Joo, näinhän sen pitäisi olla, mutta kun ei....

Eli itselläni oli tässä jälkimmäisessä todistaja (samassa autossa matkustanut täysijärkinen, selväpäinen, täysissä ruumiin ja sielunvoimissa ollut ja oleva henkilö). Ei vaan auttanut, vaan virkamiehen lausunto painoi enemmän selvistä loogisuus- ja asiavirheistään huolimatta enemmän ja meikälle napsahti niin, että tuntuu...

Hulluintahan tässä on se, että todistajana toimi -niinkuin monessa muussakin vastaavassa casessa- itse keskinopeusmittauksen suorittanut vk. ja todistus annettiin esittämättä sen enempää mitään dokumentteja saatikka videotallenteita. Näitä ei kyselyistä  ja kiistämisestä huolimatta koskaan -edes heti sattuneen jälkeen -näytetty...Eli se siitä virkavallan luotettavuudesta, ainakin näin minun näkökulmastani....

Lasse73: Pelottavaa  
crazy.gif
- oma case sattui juurikin samaisella moottoritiellä ja samoilla tienoilla. Posliinien käyttäytyminenkin oli huomattavan samanlaista, kuin tuossa kuvaamassasi tapauksessa...Itse en onneksi saattunut provoutumaan, mutta melkoinen annos paskaa tuli kuitenkin. Mutta, kuten sanoin - enemmän yv:llä välttääkseni mahdolliset hankaluudet asian tiimoilta, jos jotakuta kiinnostaa.

PS. Me käydään Lasse varmaan samalla Esson baarilla, tai pikemminkin Teboililla  
biggrin.gif

Mutta nyt -Klara vappen  
033102beer_1_prv.gif

Kyllä niitä aika reilusti on.
...kerran n. -91/-92
Viime keväänä taas ...
15 vuoden välein siis on usein
Niin no, mainitsin äsken omakohtaisena kokemuksena ensimmäisen ja viimeisimmän pyörällä ajaessa käyneen tapauksen. Kyllä niitä perseessäroikkumisia ja provosointeja on poliisin toimesta tässä n. 17 vuoden aikana kohdalle osunut vuosittain, joinain vuosina montakin kertaa. Näin on käynyt sekä pyörällä että kotilolla liikkuessa. Pysäyttäneetkin ovat pariin kertaan, silloin olen ollut aina pyörällä liikkeellä. Ja sakot oon tästä toiminnasta saanut tasan yhden kerran ja se oli toi vuodentakainen keissi.

Kyllä ne siviilit on tänäkin vuonna sitä yrittänyt, sattui vaan nopeampi menemään ohi ja näin kojelaudan tilpehöörit, kun pojat karauttivat mun ohi. Kesti muuten pojilla Keravalta Järvenpäähän, ennenkuin viitsivät sille nopeammalle pysäytysvaloja vilkutella. Oli pakko seurailla tilanteen kehittymistä perästä seuraillen.

On muuten tuolla 22-tiellä ennenkin ollu samanlaisia tapauksia. Pari kaveria on ottanu sakot tuolla tyylillä että siviili kytät ajaa takaloosterissa kiinni hiillostamassa ja kun ovat lisänneet vauhtia niin räikät päälle. Ei oo ihan fiksua miliiseiltä tuokaan. Vois syyttää jo miliisejä tuollasessa turvavälin puuttumisesta eli liikenteen vaarantamisesta.

Onhan se kyllä munkin mielestä vähän niinku oma häpeä jos tosta provosoituu mut kyllähän noi hiillostamiset pitäs saada pois ihan vaan turvallisuuden vuoksi!
veryangry.gif
Mahtaiskohan jollekki esimiehelle valituksen teko auttaa.. tuskin.. Noh, parempaa huomista odotellen..

Mulle on kirjoitettu sakko joskus kauan sitten, missä mittavälineenä oli vm -86 transitin nopeusmittari. Voiko mailmasta löytyä epätarkempaa mittavälinettä
confused_orig.gif

Kaveri sai käräjillä tuiman tuomion konstaapelin silmämääräisen nopeuden arvioinnin perusteella.

Toki kannattaa muistaa, että poliisi vastaa samalla tavalla kun mitä sille puhuu. Jos poliisille vittuilee niin se antaa samalla tavalla takaisin. Maijan penkillä istuessa yleensä tilanne on sellainen että poliisi pystyy vittuilemaan selkeästi enempi sattuvalla tavalla kuin takapenkillä istuva.
Mielestäni tuossa kyseisessä tapauksessa vittuilu alkoi jo hyvissä ajoin ennen moottoripyörän pysäyttämistä, nimittäin poliisin toimesta. Täydet sympatiat aloittajalle, tuota hiillostusta sivarien toimesta tapahtuu jatkuvasti. Sitten vittu lehdessä jeesustellaan kuinka saatiin taas kaahailijoita kiinni ja parannettiin liikenneturvallisuutta. Olen joskus maininnut kytille tästä hiillostamisesta, mutta kiistivät sitä tekevänsä. Eihän ne tietysti kaikki ole mulkkuja, mutta varmasti tietävät että näin toimitaan ihan yleisesti. En voi ymmärtää että joku voi vaarantaa törkeästi liikennettä esim. 20km matkan ja virkavalta ei siihen puutu.

Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...

Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.
Oletko lukenut tätä ketjua lainkaan, vai onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä??

me hakee se video ja laita youtubeen & linkki tänne. Siitä nähään kuinka persiissä ne ajoi ja mitä vauhtia. Loppuu spekulointi sekundäärisillä argumenteilla.

Ihan oikeasti kannattaa muistaa muuten tää perusjuttu: yrittäkää (tilanteen mukaan toki) saada vilkaistua hiillostavan/edellä vauhtia rajusti vaihtavan kotteron sisälle. Noin 90 % poliiseista on saman kaavan näköisiä ulkoisesti.

Jos siellä on 90- vuotias mummo ratin takana ja 6 lastenlasta takapenkillä, niin on sangen epätodennäköistä, että säleikön takaa syttyvät diskovalot. Silloin voi huoletta siirtää oman ajoneuvonsa turvallisen välimatkan päähän rangaistusta pelkäämättä.

-hh-

Jeesustelua tai ei, niin virhehän se on ajaa 145km/h satasen alueella ja jos siitä jää kiinni, niin rangaistus on kärsittävä. Jos joku ajaa liian liki takarengasta suosittelen vilkkua oikealle ja pientareelle hetkeksi pysähtymistä. Tai vauhdin laskemista n. 20km/h alle rajoituksen ja siirtymistä hiukan oikeammalle.
lookaround_orig.gif

On tainnut minulla käydä mahtava tuuri, kun olen saanut aika paljon sakkoja ja aina ollut ihan oma syy (huomaamatta kohtuuhyvillä autoilla päässyt nopeus nousemaan) eikä koskaan aika runsaista ajokilometreistä autolla ja moottoripyörillä huolimatta ole tällaisia poliisin persuuksiin tuuppautumisia sattunut. Sen sijaan kerran paikalliset juopot? Lapissa lähtivät ohitettuani kiihdyttämään perään, jolloin poroista välittämättä jouduin kääntämään kahvaa vähän tukevammin.
Joku aika sitten jäi ohituksen jälkeen nopeus palauttamatta rajoituksen mukaiseksi ja poliisit pysäyttivät. Sain omaksikin yllätyksekseni pienen ja huolestuttavan sävyisen poliisin puheen lopussa kirjallisen huomautuksen, joka on vaikuttanut huolellisuuteeni paljon paremmin kuin mojova sakko olisi tehnyt. Kyllä ne poliisit, joiden kanssa liikenteessä olen tekemisiin joutunut, ovat poikkeuksetta olleet varsin fiksuja ja hyväkäytöksisiä; varmasti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ihmisiä kaikki olemme, mutta yritetään olla itsekin fiksuja jos itse itsemme tilanteisiin ajetaan.
Hauskaa Vappua kaikille

Kyllä ne poliisit, joiden kanssa liikenteessä olen tekemisiin joutunut, ovat poikkeuksetta olleet varsin fiksuja ja hyväkäytöksisiä; varmasti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ihmisiä kaikki olemme, mutta yritetään olla itsekin fiksuja jos itse itsemme tilanteisiin ajetaan.
Hauskaa Vappua kaikille
Kyllä se nyt vaan valitettavasti on niin että poliiseissa on paljon niitä ei-fiksuja tyyppejä. Asenne on röyhkeä ja ylimielinen jo ennenkuin ehtii sanomaan mitään. Menee aika 50/50 törkeät ja fiksut poliisit minun tapaamisteni perusteella. Pahin oli sitä lajia joiden ei olisi pitänyt koskaan päästä poliisiksi, 9 milliselle olis töitä sen kohdalla.

Back