Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi oli hyvä VappuheittoSäälirajoitukset koskevat kaikkia. Tämä on moottoripyörä.org eikä avautumis.org![]()
Kyllä niitä aika reilusti on. Omalle kohdalle sattui ekan kerran n. -91/-92 kun olin Lahen silloiselta Majakalta ajelemassa keskustaan päin piikillä. Liikkuvien 405 Mi16 roikkui Renkomäestä Launeelle koko matkan alle viiden metrin päässä sivullekirjoittaneen Cagivan takapyörästä ja välillä vielä hieman kiihdyttelivät lähemmäksi. Siihen aikaan oli nurkilla pyörivät siviiliautot niin hyvin tiedossa, ettei tarvinnut mukaan leikkiin lähteä. Kyllähän ne loppujen lopuksi pysäyttivät ja tarkistivat pyörän kunnon eli renkaat ja lokasuojan pituuden mutta kun ei huomauttamista löytynyt, niin päästivät jatkamaan matkaa.Onkohan noita loppupeleissä montaa tapausta? Musta tuntuu, että jutut ovat Esson baarin juttuja á hevosmiesten kertomina....Mutta tuosta roikkumisesta. Itse olen kuullut kans vastaavaa, että ne hiillostaa ensin perässä, ja sitten kun kuski päättääkin antaa vähän hanaa, niin sinipiiperöt alkaa laulaa polleauton katolla.. tuohan on täyttä yllytystä, ja ihmettelenkin miksei tuota asiaa ole kukaan ajanut eteen päin koska sitä sattuu tapahtuvan turhan usein!...
Tai jos niitä on oikeasti, niin sitten on SUURI ongelma virkavallalla.
15 vuoden välein siis on useinKyllä niitä aika reilusti on.
...kerran n. -91/-92
Viime keväänä taas ...
Joo, näinhän sen pitäisi olla, mutta kun ei....Sillä ei ole mitään väliä onko oikeudessa todistajana virkamies vai esim. pullakuski.
Juju on siinä, että syylliseksi epäilty ei ole velvollinen puhumaan totta (esim. tilanne, jossa
epäillyn kertomuksen perusteella häntä voitaisiin epäillä syylliseksi useampiin rikoksiin.
Kukaan ei ole pakotettu syyllistämään itseään, se on oikeusvaltioperiaate.)
Sen sijaan todistaja on aina velvollinen pysymään totuudessa. Näin ollen todistajanlausunnolla
on YLEENSÄ enemmän painoarvoa kuin epäillyn kertomuksella. Tietenkin kertomuksia arvioidaan
myös tapauskohtaisesti.
Niin no, mainitsin äsken omakohtaisena kokemuksena ensimmäisen ja viimeisimmän pyörällä ajaessa käyneen tapauksen. Kyllä niitä perseessäroikkumisia ja provosointeja on poliisin toimesta tässä n. 17 vuoden aikana kohdalle osunut vuosittain, joinain vuosina montakin kertaa. Näin on käynyt sekä pyörällä että kotilolla liikkuessa. Pysäyttäneetkin ovat pariin kertaan, silloin olen ollut aina pyörällä liikkeellä. Ja sakot oon tästä toiminnasta saanut tasan yhden kerran ja se oli toi vuodentakainen keissi.15 vuoden välein siis on useinKyllä niitä aika reilusti on.
...kerran n. -91/-92
Viime keväänä taas ...
Mielestäni tuossa kyseisessä tapauksessa vittuilu alkoi jo hyvissä ajoin ennen moottoripyörän pysäyttämistä, nimittäin poliisin toimesta. Täydet sympatiat aloittajalle, tuota hiillostusta sivarien toimesta tapahtuu jatkuvasti. Sitten vittu lehdessä jeesustellaan kuinka saatiin taas kaahailijoita kiinni ja parannettiin liikenneturvallisuutta. Olen joskus maininnut kytille tästä hiillostamisesta, mutta kiistivät sitä tekevänsä. Eihän ne tietysti kaikki ole mulkkuja, mutta varmasti tietävät että näin toimitaan ihan yleisesti. En voi ymmärtää että joku voi vaarantaa törkeästi liikennettä esim. 20km matkan ja virkavalta ei siihen puutu.Toki kannattaa muistaa, että poliisi vastaa samalla tavalla kun mitä sille puhuu. Jos poliisille vittuilee niin se antaa samalla tavalla takaisin. Maijan penkillä istuessa yleensä tilanne on sellainen että poliisi pystyy vittuilemaan selkeästi enempi sattuvalla tavalla kuin takapenkillä istuva.
LP tarkoittaa poliisislangissa Leikkivää Poliisia. Lentävä on heidän itsensä mielestä komealta kalskahtava nimitys.Serkku joka sattuu olemaan poliisin kertoi ettei lentävät ole järin suuressa suosiossa poliisienkaan keskuudessa.
Oletko lukenut tätä ketjua lainkaan, vai onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä??Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.
Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".
Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...
Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.
Kyllä se nyt vaan valitettavasti on niin että poliiseissa on paljon niitä ei-fiksuja tyyppejä. Asenne on röyhkeä ja ylimielinen jo ennenkuin ehtii sanomaan mitään. Menee aika 50/50 törkeät ja fiksut poliisit minun tapaamisteni perusteella. Pahin oli sitä lajia joiden ei olisi pitänyt koskaan päästä poliisiksi, 9 milliselle olis töitä sen kohdalla.Kyllä ne poliisit, joiden kanssa liikenteessä olen tekemisiin joutunut, ovat poikkeuksetta olleet varsin fiksuja ja hyväkäytöksisiä; varmasti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ihmisiä kaikki olemme, mutta yritetään olla itsekin fiksuja jos itse itsemme tilanteisiin ajetaan.
Hauskaa Vappua kaikille