• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kikkoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos majapaikassa sattuu olemaan taulutelkkari, se sopii hyvin märkien ajohanskojen kuivauslaitteeksi.

Väännä hanskat ensin kuivaksi. Tippuva vesi ja sähkölaite ei sovi yhteen.

Laite tuottaa uskomattoman määrän lämpöä kuivatusta varten.

Tankin maalin suojaamiseen karttataskun tai tankkilaukun hankaukselta.

Nitto 3415 -teippi, http://tuotteet.etra.fi/fi/g20642711/nitto-3415.

"Nitto 3415 on UV-kestävä suojausteippi
Ei jätä liimaa suojattavaan pintaan irrottamisen yhteydessä
Paksuus: 0,15 mm
Lämmönkesto: +90°C
Liima:Akryyliliima"

Paksua teippiä, joten helppo laittaa. Irtoaa helposti käytön jälkeen, eikä jätä liimajämiä kuten tuossa yo. esittelyssä kerrotaankin. Pitäisi kestää aurinkoakin, muttei ehkä kannata jättää koko kesäksi samaa teippiä auringossa kypsymään.

Hinta n. 12 euroa (alv 24%), 50 m rulla, 5 cm leveä teippi.

Kaveri haluaisi kuunnella radiota ajellessaan mutta ei ole semmoisia vehkeitä. Noh, otetaan blondikonstit käyttöön.
Tallennetaan päivän radio-ohjelma muistitikulle ja kuunnellaan sitten ajellessa..:thumbup:

Miten olisi kypäräluuri, jossa on radio?
Kuten esim Midland BT Next.

Oletko itse kokeilliut noita radiollisia luureja, niistä ei toistaiseksi tee yhdelläkään yhtään mitään.

Ostin juuri mainitunlaisen laitteen, mutten ehtinyt vielä kokeilla.
Yksi valintakriteeri oli tuo RDS-radio. Sepä harmi, jollei sillä tee mitään.
Eikö se siis ole tarpeeksi herkkä vai mikä siinä mättää?

Ostin juuri mainitunlaisen laitteen, mutten ehtinyt vielä kokeilla.
Yksi valintakriteeri oli tuo RDS-radio. Sepä harmi, jollei sillä tee mitään.
Eikö se siis ole tarpeeksi herkkä vai mikä siinä mättää?

Ilmeisesti kuulokkeen johto ei vain toimi kunnolla antennina. Joskus kuulin väitteen että kunnollinen antenni on aina suora, kun taas kuulokkeen johto mutkittelee kypärän sisällä.
Omaan Scala Rider 4:een koitin jopa tinata lisää johtoa paremman kuuluvuuden toivossa mutta en havainnut mitään eroa.
Parhaimman kuuluvuuden olen saanut kun minulla oli erillinen mp3-soitin johdolla kiinni laitteessa, ja johto meni lähes suorana laitteesta taskuun.

Kyllä noilla nyt kaupunkien keskustoissa jne pärjää, mutta turha toivo yrittää mitään pidempää reissua tehdä radiota kuunnellen.

Mites esim. http://www.radiot.fi/ -sovellus puhelimeen (iOS, Android, WP) ja kuulokkeet päähän?

Jos tuo perustuu datayhteyden yli live-streamiin, niin ongelmaksi tulee äkkiä puhelimen akunkesto. Lisäksi datayhteydet pätkivät tien päällä yllättävän paljon. Windows-puhelimissa itse oon käyttänyt Nettiradiot-sovellusta, mutta tosiaan edellämainitut ongelmat on olemassa.

Jänesnuorukaisen lailla loikkii ajatus.. Jaksa lukea, onko tätä jo mainittu.
Jos reissunpäällä takarengasta vaihdattaa, kuten itsellä on tapana,
..(koska olen niin köyhä, ettei ole varaa suomen hinnoilla gummeja vaihtaa)..
Ei ole paska idea kaivaa takarenkaalla esim. hiekkaparkkikselle monttu, ja kuluttaa liukas pinta pois.

Jänesnuorukaisen lailla loikkii ajatus.. Jaksa lukea, onko tätä jo mainittu.
Jos reissunpäällä takarengasta vaihdattaa, kuten itsellä on tapana,
..(koska olen niin köyhä, ettei ole varaa suomen hinnoilla gummeja vaihtaa)..
Ei ole paska idea kaivaa takarenkaalla esim. hiekkaparkkikselle monttu, ja kuluttaa liukas pinta pois.

Tästä vähemmän huomiota herättävä versio on ajella ekat kilometrit rauhassa ja senkin jälkeen pitää kumipuoli tiukasti kitkalla tiessä. Näin olen itse aina tehnyt renkaanvaihdon jälkeen ja toistaiseksi on pystyssä pysytty.

Tästä vähemmän huomiota herättävä versio on ajella ekat kilometrit rauhassa ja senkin jälkeen pitää kumipuoli tiukasti kitkalla tiessä. Näin olen itse aina tehnyt renkaanvaihdon jälkeen ja toistaiseksi on pystyssä pysytty.

Tai sitten heti rengasliikkeen pihasta lähtiessä reilusti torvi auki, jolloin se liukas pinta muuttuu savuksi n. 100 metrin matkalla.

Tai sitten heti rengasliikkeen pihasta lähtiessä reilusti torvi auki, jolloin se liukas pinta muuttuu savuksi n. 100 metrin matkalla.

Moon tuollaisen nähnytkin, tais pyörä mennä lunariin saakka ja kuski poistui lanssilla. Oli varmaan vanhaa vuosikertaa gummi

Hehe, ois pitänny lukea paistojäljet. No joo, soon mopon haku gummien vaihdosta tänään, niin mitähän noista kikoista koittais.:D Taitaa olla parasta turvautua vanhaan konstiin ja ottaa ekat 100 kilsaa easystisti.

Tiheästä solumuovista/foamista saa muotoiltua hengityssuojaimen/ilmanohjaimen näpsästi oman maun mukaan eikä tarvita kuin sakset ja terävä askarteluveitsi työvälineiksi. Kiinnitys kaksipuolisella tarralla. Etolassa eivät rahaa pyytäneet parista jämäpalasta.

Jaa miksi? Shoein oma hengityssuojain vain pahensi a) huurtumista b) ilman virtausta silmiin

Kaikki aina valittaa pleksin taakse syntyvästä pyörteestä. Mutta sitäpä voi käyttää hyödyksi, kun nopeutta on 80 tai enemmän, ainakin omassani löytyy sopiva kohta pienellä hakemisella missä vortex puhaltaa hetkessä vedet visiiristä.

Back