Hmm... Mulle heti tuli mieleen kuinka paljon kyytiläinen voiki vaikeuttaa menoa sieltä takaa. Eli kandee kyllä jotain perus juttuja sille kertoa jos on eka kertaa hyppimässä kyytiin.
Kyytiläiselle voi sanoo että laittaa kädet kuskin rinnan ympärille. Näin kyytiläinen pysyy hyvin kyydissä ja pakostakin kanttaa samaan aikaan kuskin kanssa, jne.
Satunnaisen takapenkkiläisen suusta näin eli
miten toi kädet rinnan ympäri-juttu menee
En ole ikinä pitänyt niin,enkä pidä..
Kannatan sitä,että kädet lepää ja kiertää kuskin ympäri suhteellisen alhaalla lantion/vyötärön tasolla.Näin myös valmiina ottamaan tankista tukea kun jarrutetaan ja oma paino työntyy kuskia vasten.
Ei mitään ylipuristamista,jännittämistä ja liikayrittämistä.Rennosti honey
Meillä kädet harhailee ja välillä pitää oikein miettiä mitä tekee..
Kannattaa opetella tuntemaan kuskin ajotyyli,opetella kuuntelemaan pyörän ääntä,vaihteen vaihtamisia,tekemään pelisääntöjä kun tarvii "kertoa" toiselle jotain.
On meinaan kokemusta kun ei sovittu,eli taputin vatsaan ja toivoin että nyt hiljennä. ah ihanaa mentiinkin kaks kertaa lujempaa
Kuskina pitää muistaa,ettei helvatissa tee ajattelemattaan
ylläreitä.Takapenkkiläinen ei osaa varautua yllättävään irtiottoon kun kuski päättää laittaa pikkasen vauhtia.. niin ja reppana matkustaja saattaa myös nousta ilmaan satulasta jos vauhti on kova ja tiessä töyssy..
JUU KIVAA OLI !
Pidän siitä,että olen kyydissä vaikka itse paljon ajankin.Siinä lepää ihan omalla tavalla kun vaan pikkuasiat on kohallaan.
Edit:Jotain unohtui,meinaan kyytiläinen saattaa jopa unohtaa olevansa mp:n kyydissä.Ei ne lapset pelkästään taakse torkahtele vaan se on hyvinkin rentoa menoa,kun on siihen tottunut.Kädetkin lepää satunnaiseti jossain kuskin reisien tienoilla eikä kiinnipitämisestä ole tietoakaan..