Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vinkit lukee jokainen ja omaksuu jokainen tavallaan, tuo ohitukseen lähdettäessä pienempää sisään on mielestäni aika oleellinen juttu.
Kun Honullakin ajelee leppoisaa tourinkia 6-vaihteella alaväännöllä ja tulee tarve lähteä ohituksiin, niin pudotus viitoselle, jopa neloselle on erittäin hyvä asia. Näet kierrokset koneessa nousevat silloin väh. 5000 - 6000 RPM ja voimaa = suorituskykyä = aktiivista turvallisuutta on käytössä. Jos silmänräpäyksessä tuleekin tilanne, että parasta lähteä ja liukkaasti - alta pois.
...mun mielestä toi riippuu moposta....
Ja mitä näkyvyyteen tulee niin valkoinen väritys huomataan, mun edellinen ajomopo oikein loisti tuolla liikenteessä. Tilaa tuli ja autoilijat sekä mopoilijat väisti:
Nyt seuraa viikon noobikyssäri. Eli, mikä on paras tapa saada mopo seisomaan keskituelle? Nyitäänkö istualtaan, vai sivusta? Ensimmäisellä tavalla ei onnistut ja toisella tapaa meinasin kaataa pyörän pariinkiin otteeseeen, joten aattelin kysyä, olisko tässä joku jippo?
Yksi kikka on ajaa kakkosnelosen päälle jolloin takarengas nousee sen 5 cm korkeammalle.
Pohjoisessa toimii ainakin, tiedä sitten miten etelässä, mutta:
- nyt kun ns "ajokausi" alkaa, missä vain poikkeat: huoltamoilla, kahviloissa, yms. turistirysissä ja kun kuulet että olet kevään ensimmäinen mp-ohjastaja, niin kysy siihen sitten tyhmän rohkeana, mutta vakavana:
" no mitä mie sitten voitin"?
Yleensä tulee ilmaiset kahvit, kaakaot, salaatit, tms. jokin "muu" motoristialennus....![]()

No vinkit on olleet todella hyviä näin aloittelijalle ja harjoittelu tapahtuu öisin parkkipaikalla ja lähtö/jarrutus öisillä kaduilla silloin on liikenne harvaa sit tietenkin noita mutkateitä rauhallisella vauhdilla ja usko on vankka et pärjää kun ei hötkyile eli tiedostaa ettei taidot ole huippuluokkaa.Mielestäni vahingot sattuu juuri silloin kun uskoo jo osaavansa eli usko omiin kykyihin on suurempi kuin taidot hallita pyöräänsä.
Varsinkin keväällä tienpinta on aamuisin senverran kylmä, että renkaat lämpenee hitaammin eikä siis saavuta sitä normaalia pitokykyä niin pian.
Jos tämänkin muistais niin saattais välttyä muutamaltakin pitoon liittyvältä ylläriltä. Kokemusta on.
Tätä olen aina ihmetellyt, putoaako se pito kolealla oikeasti niin paljon, että normaalissa ajossa alkaa lipsua ? Mulla ei ole pyörä lipsunut kuin kerran, loskassa.
Veikkaisin että joutuu kuitenkin aika kohtalaisesti kahvomaan että ero löytyy ? Itse kun en harrasta moista, niin en tiedä![]()
Tätä olen aina ihmetellyt, putoaako se pito kolealla oikeasti niin paljon, että normaalissa ajossa alkaa lipsua ? Mulla ei ole pyörä lipsunut kuin kerran, loskassa.tiedä![]()