Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis mistä Hussesta? Itehän sepostin tuosta SM mallista, mutta kiinnostaako SMS vai mikäkökähä?Super dukella olen joskus ajellutkin aikanaan pari muutaman sadan kilometrin lenkkiä, aivan mieletön pyörä kyllä.
Noista husseista ei taida hirveästi olla kokemusta kenelläkään, taitaa Ktm olla parempi valinta? Tosiaan tuollainen husse kiinnosti takuun ja hinnan takia.
Joo, sekoilinSiis mistä Hussesta? Itehän sepostin tuosta SM mallista, mutta kiinnostaako SMS vai mikäkökähä?Super dukella olen joskus ajellutkin aikanaan pari muutaman sadan kilometrin lenkkiä, aivan mieletön pyörä kyllä.
Noista husseista ei taida hirveästi olla kokemusta kenelläkään, taitaa Ktm olla parempi valinta? Tosiaan tuollainen husse kiinnosti takuun ja hinnan takia.
Joo sori, sekotin vähän ajatuksia. Tarkotin siis että tarkottaako 630 vai 610 SM.Tjaa, eiköhän tuo SMS merkintä ole vain piikeissä, missä tarkoittaa nelaria...
Pakko lisata tama:Tuossa esimerkkejä mitä tuolla laitteella voi tehdä![]()
Musta tuntuu nyt, että haen ton 630 hussen perusvireillä, sliparit ym vaihdettu. Hinta ja vaihdokin(auto) meno mukana vaikuttaa tässä tilanteessa. Eiköhän siitä iloa ole täksi aikaa ja varmaan eroonkin pääsee jos eiItsellä aikanaan (n.4v sitten) ensimmäinen pyörä oli Hussen 450sm. Hieno pyörä kaupunkiajeluun ja kikkailemiseen, sekä tietysti kortin menetykseen![]()
Pyörä ehti viettämään minulla aikaa n.2kk ennen kuin joku nosti sen tod.näk. pakettiauton perään ja vei pois. Sain vakuutuksesta lopulta rahat ja seuraava pyörä oli Kawan 750Z.
Kawa oli hyvä kompromissi kaupungin ja maanteiden välille, mutta voima ja 186 pitkälle jannulle ajoasento olivat puutteellisia.
Nyt on alla KTM 950SM enkä meinaa hetkeen vaihtaa mihinkään ellei tuo rata-ajo ala tosissaan houkuttelemaanAjan paljon kaupungissa kun kesällä ei ole autoa käytössä lainkaan.![]()
Lisäksi reissaan myös mopolla ympäri Suomea sukulaisissa ja erinäisissä pippaloissa. kuitenkin tuo Hussen 450sm:stä jäänyt pieni leikkimieli pyrkii aina välillä pintaan ja pitää päästä nostamaan mopo takarenkaalle mutkapätkillä.
Tähän kaikkeen ajeluun KTM 950SM tuntuu olevan lähimpänä täydellisyyttä kun ei budjetti anna periksi ostaa useampaa pärrää. Jos siis tunnistat tekstistä omia mielenkiinnon kohteita ei 950SM todennäköisesti tuota pettymystä![]()
SM610 oli Hussen iso supermoto vuoteen 2009 asti. 2010 tuli päivitetty versio, mallinimeltään SMS630.Joo sori, sekotin vähän ajatuksia. Tarkotin siis että tarkottaako 630 vai 610 SM.Tjaa, eiköhän tuo SMS merkintä ole vain piikeissä, missä tarkoittaa nelaria...
Hoh, niinpä näyttää olevan. Tosin taitaa olla sama pyörä eri muoveillaNjoo, se oli SMS vain 2010, 2011 siitä tuli SMRmutua..![]()
Hyvä vertailu, Ktm:n eduksi menee moni asia. Vakioina ei hirveää eroa tuntunut olevan, tosin tuossa hussessa on arrowin sliparit ym valmiina. Ei tehot häikäisseet kummassakaan, kaupunkiin ihan riittävät. Samalla voi opetella uudestaan soratieajot ja muut.SM610 oli Hussen iso supermoto vuoteen 2009 asti. 2010 tuli päivitetty versio, mallinimeltään SMS630.Joo sori, sekotin vähän ajatuksia. Tarkotin siis että tarkottaako 630 vai 610 SM.Tjaa, eiköhän tuo SMS merkintä ole vain piikeissä, missä tarkoittaa nelaria...
Itse ehdin omistaa SMS630:n vain muutaman päivän ajan, joten kokemukset siitä ovat vähäiset. Sitten laitoin Kotarin 690 SMC:n, ja olen ollut tyytyväinen. Tässä viime syksynä tekemäni lista Kotarin plussista Husseen verrattuna:
-luistokytkin
-käsisuojat
-teho
-paino
-käsiteltävyys
-jälleenmyyntiarvo
-lisävarusteet
Jälleenmyyntiarvo on tosin mutua. Käsiteltävyydenkin suhteen vertailupohja on ohut, tuolloin ei hirveästi motokokemusta ollut, ja oma SMC on vieläpä madallettu. Vakiona uskoisin noiden olevan aikalailla tasaväkiset. Kotarin varustelutaso on parempi, ja teho&paino myös hieman. Etujarru noissa taitaa olla sama.
Paras tapa vertailla olisi tietysti koeajaa molemmat, jos se vain on mahdollista.
Omaan käyttöön SMC on ollut oikein passeli. Yhtä jokakesäistä pitempää matkaa lukuunottamatta kun omat ajot ovat lyhyttä työmatkaa ja lähialueella pyörimistä. 150km siirtymät tuolla menee vielä suht hyvin, kunhan pysyy pois motarilta. Myös soratieajoa on ollut mukava opetella. Asfaltillahan tuo taittuu mutkiin todella näppärästi, ja kaikenlainen räppäily onnistuu.
Iso smoto voi tulla ajankohtaiseksi vielä joskus, koeajopelejä olen jo hieman silmäillyt. Tällä hetkellä SMC tuntuu kuitenkin oikein passelilta, ja näyttäisi olevan ensimmäinen pärrä jota pidän toisenkin talven ylitse![]()
Vaihat siihen lyhyemmät välitykset ja pikakaasun niin eiköhän tuo korjaannuÄh, menin kokeilemaan tutun Ktm SMC 690 putki ym virityksillä. Eipä tuntunut husse enää miltään sen jälkeenOlisi vaan pitänyt uskoa täälläkin kirjoitettua. Alkoi kieltämättä ketuttamaan aika tavalla, husse ei arroweilla ole lähelläkään kotarin räväkkyyttä.![]()
Juuri tuollaista tai aivan pientä syherömutkatietä tarkoitin. Oli vähän huonosti kirjoitettu, silloin oli vielä ihan fiiliksissäTässä tarkoitetaan varmaan jotain hiekkatien mutkaa![]()
"+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä"