• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Super dukella olen joskus ajellutkin aikanaan pari muutaman sadan kilometrin lenkkiä, aivan mieletön pyörä kyllä.

Noista husseista ei taida hirveästi olla kokemusta kenelläkään, taitaa Ktm olla parempi valinta? Tosiaan tuollainen husse kiinnosti takuun ja hinnan takia.
 
Super dukella olen joskus ajellutkin aikanaan pari muutaman sadan kilometrin lenkkiä, aivan mieletön pyörä kyllä.

Noista husseista ei taida hirveästi olla kokemusta kenelläkään, taitaa Ktm olla parempi valinta? Tosiaan tuollainen husse kiinnosti takuun ja hinnan takia.
Siis mistä Hussesta? Itehän sepostin tuosta SM mallista, mutta kiinnostaako SMS vai mikäkökähä?
 
Super dukella olen joskus ajellutkin aikanaan pari muutaman sadan kilometrin lenkkiä, aivan mieletön pyörä kyllä.

Noista husseista ei taida hirveästi olla kokemusta kenelläkään, taitaa Ktm olla parempi valinta? Tosiaan tuollainen husse kiinnosti takuun ja hinnan takia.
Siis mistä Hussesta? Itehän sepostin tuosta SM mallista, mutta kiinnostaako SMS vai mikäkökähä?
Joo, sekoilin
biggrin.gif
Onko Sms ja Sm hussen malleilla eroa?
 
Tjaa, eiköhän tuo SMS merkintä ole vain piikeissä, missä tarkoittaa nelaria...
 
En tiiä sitten 'isosta' Hussesta, mutta 510 motoon ei ainakaan heittämällä passaa enskavanteet. Kannattaa ottaa selvää jos semmoiset joskus kiinnostaa pyöräyttää alle.

Toki 17tuumasenakin jonkinlaisia rupuleita löytyy
 
Itsellä aikanaan (n.4v sitten) ensimmäinen pyörä oli Hussen 450sm. Hieno pyörä kaupunkiajeluun ja kikkailemiseen, sekä tietysti kortin menetykseen
buttrock.gif

Pyörä ehti viettämään minulla aikaa n.2kk ennen kuin joku nosti sen tod.näk. pakettiauton perään ja vei pois. Sain vakuutuksesta lopulta rahat ja seuraava pyörä oli Kawan 750Z.
Kawa oli hyvä kompromissi kaupungin ja maanteiden välille, mutta voima ja 186 pitkälle jannulle ajoasento olivat puutteellisia.
Nyt on alla KTM 950SM enkä meinaa hetkeen vaihtaa mihinkään ellei tuo rata-ajo ala tosissaan houkuttelemaan  
062802moto_prv.gif
 Ajan paljon kaupungissa kun kesällä ei ole autoa käytössä lainkaan.
Lisäksi reissaan myös mopolla ympäri Suomea sukulaisissa ja erinäisissä pippaloissa. kuitenkin tuo Hussen 450sm:stä jäänyt pieni leikkimieli pyrkii aina välillä pintaan ja pitää päästä nostamaan mopo takarenkaalle mutkapätkillä.
Tähän kaikkeen ajeluun KTM 950SM tuntuu olevan lähimpänä täydellisyyttä kun ei budjetti anna periksi ostaa useampaa pärrää. Jos siis tunnistat tekstistä omia mielenkiinnon kohteita ei 950SM todennäköisesti tuota pettymystä  
bowdown.gif
 
Itsellä aikanaan (n.4v sitten) ensimmäinen pyörä oli Hussen 450sm. Hieno pyörä kaupunkiajeluun ja kikkailemiseen, sekä tietysti kortin menetykseen
buttrock.gif

Pyörä ehti viettämään minulla aikaa n.2kk ennen kuin joku nosti sen tod.näk. pakettiauton perään ja vei pois. Sain vakuutuksesta lopulta rahat ja seuraava pyörä oli Kawan 750Z.
Kawa oli hyvä kompromissi kaupungin ja maanteiden välille, mutta voima ja 186 pitkälle jannulle ajoasento olivat puutteellisia.
Nyt on alla KTM 950SM enkä meinaa hetkeen vaihtaa mihinkään ellei tuo rata-ajo ala tosissaan houkuttelemaan  
062802moto_prv.gif
 Ajan paljon kaupungissa kun kesällä ei ole autoa käytössä lainkaan.
Lisäksi reissaan myös mopolla ympäri Suomea sukulaisissa ja erinäisissä pippaloissa. kuitenkin tuo Hussen 450sm:stä jäänyt pieni leikkimieli pyrkii aina välillä pintaan ja pitää päästä nostamaan mopo takarenkaalle mutkapätkillä.
Tähän kaikkeen ajeluun KTM 950SM tuntuu olevan lähimpänä täydellisyyttä kun ei budjetti anna periksi ostaa useampaa pärrää. Jos siis tunnistat tekstistä omia mielenkiinnon kohteita ei 950SM todennäköisesti tuota pettymystä  
bowdown.gif
Musta tuntuu nyt, että haen ton 630 hussen perusvireillä, sliparit ym vaihdettu. Hinta ja vaihdokin(auto) meno mukana vaikuttaa tässä tilanteessa. Eiköhän siitä iloa ole täksi aikaa ja varmaan eroonkin pääsee jos ei

Ensi kesänä voisi kyllä katsella tuollaista Ktm 950 sm:ää, kun omakin rahoitus on kunnossa silloin.
biggrin.gif
Aikaakin on paremmin muullekin kuin kaupunki/lähimaasto-räppäyselle.
 
Tjaa, eiköhän tuo SMS merkintä ole vain piikeissä, missä tarkoittaa nelaria...
Joo sori, sekotin vähän ajatuksia. Tarkotin siis että tarkottaako 630 vai 610 SM.
SM610 oli Hussen iso supermoto vuoteen 2009 asti. 2010 tuli päivitetty versio, mallinimeltään SMS630.

Itse ehdin omistaa SMS630:n vain muutaman päivän ajan, joten kokemukset siitä ovat vähäiset. Sitten laitoin Kotarin 690 SMC:n, ja olen ollut tyytyväinen. Tässä viime syksynä tekemäni lista Kotarin plussista Husseen verrattuna:

-luistokytkin
-käsisuojat
-teho
-paino
-käsiteltävyys
-jälleenmyyntiarvo
-lisävarusteet

Jälleenmyyntiarvo on tosin mutua. Käsiteltävyydenkin suhteen vertailupohja on ohut, tuolloin ei hirveästi motokokemusta ollut, ja oma SMC on vieläpä madallettu. Vakiona uskoisin noiden olevan aikalailla tasaväkiset. Kotarin varustelutaso on parempi, ja teho&paino myös hieman. Etujarru noissa taitaa olla sama.
Paras tapa vertailla olisi tietysti koeajaa molemmat, jos se vain on mahdollista.

Omaan käyttöön SMC on ollut oikein passeli. Yhtä jokakesäistä pitempää matkaa lukuunottamatta kun omat ajot ovat lyhyttä työmatkaa ja lähialueella pyörimistä. 150km siirtymät tuolla menee vielä suht hyvin, kunhan pysyy pois motarilta. Myös soratieajoa on ollut mukava opetella. Asfaltillahan tuo taittuu mutkiin todella näppärästi, ja kaikenlainen räppäily onnistuu.
Iso smoto voi tulla ajankohtaiseksi vielä joskus, koeajopelejä olen jo hieman silmäillyt. Tällä hetkellä SMC tuntuu kuitenkin oikein passelilta, ja näyttäisi olevan ensimmäinen pärrä jota pidän toisenkin talven ylitse  
biggrin.gif
 
Tjaa, eiköhän tuo SMS merkintä ole vain piikeissä, missä tarkoittaa nelaria...
Joo sori, sekotin vähän ajatuksia. Tarkotin siis että tarkottaako 630 vai 610 SM.
SM610 oli Hussen iso supermoto vuoteen 2009 asti. 2010 tuli päivitetty versio, mallinimeltään SMS630.

Itse ehdin omistaa SMS630:n vain muutaman päivän ajan, joten kokemukset siitä ovat vähäiset. Sitten laitoin Kotarin 690 SMC:n, ja olen ollut tyytyväinen. Tässä viime syksynä tekemäni lista Kotarin plussista Husseen verrattuna:

-luistokytkin
-käsisuojat
-teho
-paino
-käsiteltävyys
-jälleenmyyntiarvo
-lisävarusteet

Jälleenmyyntiarvo on tosin mutua. Käsiteltävyydenkin suhteen vertailupohja on ohut, tuolloin ei hirveästi motokokemusta ollut, ja oma SMC on vieläpä madallettu. Vakiona uskoisin noiden olevan aikalailla tasaväkiset. Kotarin varustelutaso on parempi, ja teho&paino myös hieman. Etujarru noissa taitaa olla sama.
Paras tapa vertailla olisi tietysti koeajaa molemmat, jos se vain on mahdollista.

Omaan käyttöön SMC on ollut oikein passeli. Yhtä jokakesäistä pitempää matkaa lukuunottamatta kun omat ajot ovat lyhyttä työmatkaa ja lähialueella pyörimistä. 150km siirtymät tuolla menee vielä suht hyvin, kunhan pysyy pois motarilta. Myös soratieajoa on ollut mukava opetella. Asfaltillahan tuo taittuu mutkiin todella näppärästi, ja kaikenlainen räppäily onnistuu.
Iso smoto voi tulla ajankohtaiseksi vielä joskus, koeajopelejä olen jo hieman silmäillyt. Tällä hetkellä SMC tuntuu kuitenkin oikein passelilta, ja näyttäisi olevan ensimmäinen pärrä jota pidän toisenkin talven ylitse  
biggrin.gif
Hyvä vertailu, Ktm:n eduksi menee moni asia. Vakioina ei hirveää eroa tuntunut olevan, tosin tuossa hussessa on arrowin sliparit ym valmiina. Ei tehot häikäisseet kummassakaan, kaupunkiin ihan riittävät. Samalla voi opetella uudestaan soratieajot ja muut.

Kumpi vaan pyörä kyllä kelpaa, pitää nyt sitten tehdä päätös. Kummatkin siis koeajettu
062802moto_prv.gif
 
Nyt husse ostettu ja ajettu useampi useampi sata kilometriä ja yksi 200km siirtymä.

Fiiliksiä:

+ketterä
+alavääntö hyvä
+jarrut
+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä
+jousitus
+ajoasento omalle varrella
+äänet

Miinuksia:
-yläteho
-kaksipäällä ei häävi
-kiihtyvyys
-motarilla ei mukavin pyörä

Tietty noi miinukset olivat tiedossa jo ennen ostoa
smile_org.gif


Ihan hyvä kaupunkipeli, moottoriteho ei päätä huimaa, mutta se nyt oli tiedossa pyörätyyppiä ostaessa. Erittäin ketterä kaupungissa. Huomattu myös, että soratiellä ajaminen päässyt unohtumaan ihan täysin eli todella hidasta ja kömpelöä.

Eiköhän tässä ole nyt pyörää siihen asti, että pystyy ajamaan enemmän ja on rahaa ostaa isompi "supermoto".
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
Äh, menin kokeilemaan tutun Ktm SMC 690 putki ym virityksillä. Eipä tuntunut husse enää miltään sen jälkeen
sad_orig.gif
Olisi vaan pitänyt uskoa täälläkin kirjoitettua. Alkoi kieltämättä ketuttamaan aika tavalla, husse ei arroweilla ole lähelläkään kotarin räväkkyyttä.
 
Äh, menin kokeilemaan tutun Ktm SMC 690 putki ym virityksillä. Eipä tuntunut husse enää miltään sen jälkeen  
sad_orig.gif
Olisi vaan pitänyt uskoa täälläkin kirjoitettua. Alkoi kieltämättä ketuttamaan aika tavalla, husse ei arroweilla ole lähelläkään kotarin räväkkyyttä.
Vaihat siihen lyhyemmät välitykset ja pikakaasun niin eiköhän tuo korjaannu
biggrin.gif
Itsellä myös välityksen vaihto suunnitelmissa Dukeen, 170km/h loppunopeus aivan turha ja kuutosvaihde jää tällä hetkellä koristeeksi.
 
Tai sitten ottaa vaan takkiin rahallisesti, myydä husse pois ja ostaa reilusti parempi Ktm SMC tai Duke
mad.gif


Ehkä sitten satsata siihen 950 supermotoon. Hitto kun menin tyhmänä ostamaan hussen, ei se nyt huono pyörä ole, mutta Ktm oli vaan niin paljon paremman tuntunen pienillä vireillä. Tehoeroa varmaan 10 heppaa.
 
Ei kait ne tehot noissa se tärkein juttu ole? Sittenhän kannattaisi varmaan katsoa toisia pyöriä.

Molempia koeajaneena en hirveää eroa huomannut noiden välillä, taisi KTM olla pirteämpi vähän. Husqvarna taas miellyttää itsellä enemmän silmää.
 
Tässä tarkoitetaan varmaan jotain hiekkatien mutkaa
withstupid.gif


"+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä"
 
Back
Ylös