• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kortti lähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiljuva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
EI MUUTA KUN...
062802moto_prv.gif

Ihan ulkopuolisena ja pohdiskellen:

Jos haluaa ajaa lujaa ja pitää korttinsa ja radat ei kiinnosta, niin miksei ota rekkareita irti, opettele paria hyvää reittiä (ei kyttien tiedossa ja josta pääsee vaihtamaan maisemaa), ja lähde sitten ajelemaan ylinopeuksia - aika huono tuuri täytyy olla että sellainen poliisikone tulis vastaan, että sillä kiinni sais?

^Tuo on yleistä ainakin joissain eteläisimmissä Euroopan maissa (tosin niillä vähemmän poliiseja ja ehken huonompi kalusto) ja toimii. Ja 'haamuajajan' videoista päätellen toimii myös myös muissa Pohjoismaissa.

Niin ja tuohon ei tarvitse edes korttia  
wink.gif

Jos lähtee lakia rikkomaan ja liikennettä vaarantamaan, niin samahan se on miten sitä tolla tasolla rikkoo, vaiko eikö?
Älä usko kaikkea mitä videolla näkyy  
wink.gif

Haamuajaja on vaihtunut jo kerran tai kaksi.
Edellinen kuoli liikenneonnettomuudessa (ylätys yllätys)

Samoin Ranskan kehätien "kellottajia" on kuollut kuin kärpäsiä.

Parempi paivä kotkana kuin viikko puluna
biggrin.gif

Reiska_SB

Äsken lähti kortti 124@70. 600 € sakkoa.
Palaa vaan hermo niin helposti noiden kotilo kuskien kanssa. Olin jo tiputtamassa nopeutta ku poliisit tuli vastaan onneks ei ollu enää sitä 200 mittarissa.
Huomenna täytyy käydä anelemassa ni saa sit tietää kauan kortti hyllyllä.
bawling.gif

Palaa vaan hermo niin helposti noiden kotilo kuskien kanssa. Olin jo tiputtamassa nopeutta ku poliisit tuli vastaan onneks ei ollu enää sitä 200 mittarissa.
bawling.gif
Vai 200 mittarissa 70Km/h alueella
omg.gif

kyllä jotain järkee pitäis olla mopolla ajellessa, ettei noita
kynttila.gif

tarvi sytytellä kellekkään!
Mitä liikkuu ihmisen päässä kun 70 alueella on 200km/h vauhtia.
Onko mopo ollut vasta vähän aikaa ja "uutuuden" hekuma saa tekemään tuollaisia älyttömyyksiä liikenteessä!
Radalle noi agressiot pitäisi poistaa, eikä yleisessä liikenteessä!

bawling.gif
Vai 200 mittarissa 70Km/h alueella  
omg.gif

kyllä jotain järkee pitäis olla mopolla ajellessa, ettei noita  
kynttila.gif

tarvi sytytellä kellekkään!
Mitä liikkuu ihmisen päässä kun 70 alueella on 200km/h vauhtia.
Onko mopo ollut vasta vähän aikaa ja "uutuuden" hekuma saa tekemään tuollaisia älyttömyyksiä liikenteessä!
Radalle noi agressiot pitäisi poistaa, eikä yleisessä liikenteessä!
Ei oo vaikea arvata miksi noita seuraamuksia ylinopeuksista on kiristetty
confused_orig.gif

Uutuuden huumaa!
10 vuotta sitten viimeksi ajennu kevarilla.
Nousee nopeus niin helposti että ei edes tajua
sad_orig.gif

No tyhmäst päästä kärsii koko ruumis
sad_orig.gif

Täytyy vaan katsoa itseä peilistä
crazy.gif

Ylinopeuksia tulee vaikka sanktiot olisivat millaiset. Luulen että on menty jo sen rajan yli, jolloin rangaistukset eivät enää ole kannattavia. a) Porukka lopettaa duunit kortittomuuden ajaksi b) Kiinnostus loppuu ja ajetaan sitte vaikka ilman korttia

Ylinopeuksia tulee vaikka sanktiot olisivat millaiset. Luulen että on menty jo sen rajan yli, jolloin rangaistukset eivät enää ole kannattavia. a) Porukka lopettaa duunit kortittomuuden ajaksi b) Kiinnostus loppuu ja ajetaan sitte vaikka ilman korttia
No, myös "järkeä" noihin ylinopeuksiinkin!
Kaveri tunnustaa ajaneensa 2sataa 70 kympinalueella,niin ei se kauhean järkevältä kuulosta tuolla liikenteessä.
Eli mistäköhän syystä ollaan kaikki motoristit poliisin syynin alla  
confused_orig.gif

Kyllä nää ylinopeudet nykyään on niin räikeitä!
10 vuotta sitten aloittelijat ostivat ekaksi pyöräksi tyyliin kawan Er-5 hondan Cb500, nykyään se on vähintään joku 600 "tykki" saatiika sitten näitä uusimpia tonnisia tappokoneita joilla pääsee pienellä ranteenliikkeellä 200Km/h vauhtiin hujauksessa!

mulla tuli viime kesänä ajettua 80 aluella 146 :;):ja tietty tutka tuli vastaan
baaa.gif
???ei lähtenyt kortti.ihme sitä hämmästelin kyllä itsekkin.lieneekö sukupuolella osuutta asiaan
sport05.gif

Rangaistukset ovat yläkanttiinsa .. myönnän ..
Jos hetkeksi unohdetaan, että miten iso sanktio milloinkin on .. niin ...
Kuinkakohan monelle on lappu tullut täytenä yllärinä?
Saatikka, että olis kortti viety ..
Meinaan vaan, että onnea voi olla aika kauankin .. mutta ei varmasti loputtomiin ..
Hankala käsittää tätä whinetyksen määrää ..
lookaround_orig.gif

Itse ainakin ihan tasan tarkkaan tiedän, kun ajelen hiukka kovan puoleisesti ..
Ihan tietoista riskillä pelaamista se on .. ei ole mitään järkeä itellensä valehdella ..
Kaikilla mopoilla voi ajaa hiljaakin .. eri juttu sitten kuinka kivaa se on ..

Ihmeellisen vähän lähtee kortteja ajotaparikkeistä vissiinkin tai ainakaan
niistä ei puhuta kovin paljon .. verrattuna ylinopeuksiin siis ..
Käväisin eilen Retretissä (
033102ass_1_prv.gif
oli aika surkea ) ja sitten Savonlinnassa
torikaffella etc .. takas tullessa Kouvola/Kuusankoski hässäkän
jälkeen oli lämäri .. kaksi autoa .. toinen oli tuupannut itsensä
kolmion takaa eteen ja ryskis .. pelkkää peltoa joka suuntaan ja
näkyvyys aivan parasta ykkösluokkaa .. miten ne pystyy tollaseen ..
Ainakin itse harkitsisin vakavasti kortin poistamista tuollaisilta.

PS. karvaa vaille 800km tuli ajeltua ja 2 (kaksi) poliisikulkinetta näkyi koko
matkalla .. Lappeenrannan satamatorikadulla yksi ja lämäripaikalla toinen.
Loput olivat varmaan Stadikalla, että saavat lehterit täyteen.

Olen tässä seuraillut näitä keskusteluja sanktioista ja jutellut muutamien aktiivisten ja vähemmän aktiivisten tiellä liikkujien kanssa samasta aiheesta. Jokaisen keskustelutuokion jälkeen olen entistä varmempi siitä, että sanktiojärjestelmässä on jotain vikaa...

Eräs tuttuni kertoi, että kerran kotilolla liikkuessaan toinen ajoi punaisia päin ja mitä todennäköisimmin ylinopeutta ja rysäytti suoraan etuoveen. Syylliselle sakkoja 115 €, ei puhettakaan ajokiellosta.

Samainen tuttu päästeli omalla mopottimellaan kolmesti vuoden sisään ylinopeutta, jokaisella kerralla ylimääräistä oli hieman yli 20 km/h. Kaksi näistä tapauksista tapahtui jumalan selän takana ja kello kymmenen tietämillä illalla - joten liikennettä oli vähän. Seuraus: yht. 1500 € sakkoja ja 5 viikon ajokielto.

Oikeudenmukaista? No ei taatusti!
veryangry.gif

Toisaalta ymmärrän myös päättäjiä/poliiseja, jollain tavalla liikennekäyttäytyminen on saatava kuriin. 200@70 km/h ylinopeudet ovat jo sulaa hulluutta, noihin pitää puuttua - kuten pitäisi ajovuororikkomuksiin, ohituksiin jne. Tällä hetkellä tavoitellaan sitä, että rangaistuksen pelko pakottaa ihmiset ajamaan turvallisesti. Kuten on huomattu - EI ONNISTU!

Poliisien suurin mielenkiinto kohdistuu ylinopeuksiin - jotka usein ajetaan maantiellä ja hiljaiseen aikaan. Rangaistuskaavio on vieä sellainen, että saman sanktion saa, jos ajaa 100 % ylinopeutta kaupungissa (40 km/h) tai 33 % ylinopeutta motarilla (120 km/h). Käsittämätöntä.
nixweiss.gif
Itse näkisin, että ylinopeuksin sijaan poliisien tulisi kiinnittää enemmän huomiota ryhmittymisiin, ajovuoroihin ja muihin vastaaviin tekijöihin huomattavasti ylinopeuksia enemmän. Lisäksi sanktiojärjestelmää tulisi muuttaa siten, että kun rysähtää, niin siitä ne suurimmat sanktiot on tultava.

Mikä on jos ei yleisin, niin ainakin yksi yleisimmistä, kommenteista, kun joku whineää saamistaan sakoista?

- Paskä säkä.

Miten tieliikennekäyttäytyminen voi muuttua paremmaksi, jos lain rikkomisesta kiinni jäämistä pidetään vain huonona tuurina? Itse uskon ajotapojen muuttuvan vasta, kun valvonta saadaan sellaiseksi, että runsaan liikenteen aikaan jokaisesta rikkomuksesta joutuu AINA tilille ja hiljaisempaan aikaan selviää esim huomautuksella. Tavoitteenahan pitäisi olla liikenteen turvallisuus ja joustavuus - turhia nipottamatta. Jos siinä sivussa saadaan syntymään vielä luottamus Suomen päättäjiä ja poliiseja kohtaan, ei aivan väärillä jälijillä olla.

Joo, on OT:a - tiedetään ja pahoittelen...
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä itsekin ihmettelen tuota ajokielto juttua. Tuolla liikenteessä näkee päivittäin sellaisia ajosuorituksia, joista pitäisi kyllä kortti lähteä.
Ylinopeus suoralla kaksikaistaisella tiellä ei autoja kilometrin säteellä -> ja kortti lähtee!

Ihmiset jotka ryhmittyvät päin
033102ass_1_prv.gif
ja ajelevat muutenkin miten sattuu milloin päin punasia, milloin vaihtovat kaistaa katsomatta edes peiliin saati sitten kääntämällä päätä ja aiheuttavat peltikolareita ja muita onnettomuuksia, niin selviävät korkeintaan rikesakoilla jos saavat edes niitä. Ei poliisia tuollaiset kiinnosta. Poliiseista ylinopeus on kaikkein pahin. Taitaa vaan kyllä tulla enemmän vaaratilanteita muista syistä kuin ylinopeus.

Sakkoon ei ole mitään sanomista ku kerran virheen olen tehnyt niin sen myös maksan.

Tämä oli vaan tälläinen pienen miehen hiljainen protesti !!

Uutuuden huumaa!
10 vuotta sitten viimeksi ajennu kevarilla.
Nousee nopeus niin helposti että ei edes tajua
sad_orig.gif
Tää "kiihtyy huomaamatta" tai "vahingossa" on ehkä maailman huonoin selitys. Tuohon vetoavat saisivat piikin jälkeen hankkia seuraavaksi ER-5:n tai jonkun joka pysyy käsissä. Siltä varalta että ei itse osaa ilman mittaria lainkaan vauhtiaan hahmottaa on useimmisssa kulkuneuvoissa nopeusmittari josta sitä voi seurata. Jos taas ei kykene lukemaan mittaristoa kannattaa harkita bussilla/ratikalla/junalla liikkumista. Olen joskus muinoin ajanut mopolla kadulla huomattavaa ylinopeutta, mutta en koskaan vahngossa enkä huomaamatta. Tosin tyhmäksi/kyvyttömäksi/tietämättömäksi heittäytyminen on suomalaisten vakioselitys aina kun jostain jäädään kiinni.

Olen joskus muinoin ajanut mopolla kadulla huomattavaa ylinopeutta, mutta en koskaan vahngossa enkä huomaamatta. Tosin tyhmäksi/kyvyttömäksi/tietämättömäksi heittäytyminen on suomalaisten vakioselitys aina kun jostain jäädään kiinni.
Ylinopeutta ajetaan tarkoituksella kun kyykyllä ei on liian epämukavaa körötellä jotain 80 km/h. Ongelma on se, että nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia kyykyn vauhti- ja ohjautumisresursseihin verrattuna. Sen takia nopeusrajoituksia pitää nostaa eikä laskea. Tänä vuonna on monin paikoin alennettu aiempia 100 km/h rajoituksia 80 km/h:ksi, vaikka tyhjä tie itsessään mahdollistaa monin paikoin 200 km/h nopeudet ilman mitään vaaraa kuskille tai muille tiellä liikkujille. Nykymeininki on tätä demareiden "kun minulla ei ole kivaa, sinullakaan ei saa olla kivaa"- v*ttuilua prätkäkuskeja kohtaan.
wink.gif
Skoudet voisivat enemmän keskittyä karsimaan näitä jatkuvia punaisia päin ajamisia (ja kävelemisiä!) sekä kääntymisiä ja kaistanvaihtoja ilman vilkkuja, jotka aiheuttavat monin verroin suurempia henkilö- ja aineellisia vahinkoja (kolarien muodossa) kuin prätkien ylinopeudet tyhjillä teillä.

eilen viimex 260 60 alueella ja vielä ilman korttia reilu viikko niin saan takas
smile_org.gif
kyseinen 60 alue yli 2 km suora ei ainuttakaan sivutietä....herää kysymys missä näiden nopeus rajoituksien järki on??? ei kouluja ei mitään muuta kun mettää ja tie melkein uusi???miettikääpä sitä ennen ku rupeette vaahtoomaan
033102ass_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back